en nu?
+4
Inge
Minx
Lejow
ExpressoB
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
en nu?
mijn vriend belt net, hij heeft met zijn klantnummer van unive geld over gemaakt op dat nummer, dus nu is iemand heel blij met een paar honderd euro op zijn rekening!
hij is echt kwaad op zichzelf hoe dom die heeft kunnen zijn, is er de mogelijjkheid dat hij het terug kan laten storten?
hij is echt kwaad op zichzelf hoe dom die heeft kunnen zijn, is er de mogelijjkheid dat hij het terug kan laten storten?
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Re: en nu?
gekopieerd uit het dagcafe
Nope, als het goed is niet.. iets dat je zelf over gemaakt hebt is geloof ik niet te storneren.
Maar het kan zijn dat het rekeningnummer niet bestaat, of niet overeen komt met de naam, dan heb je kans dat de bank het niet accepteert.
Nope, als het goed is niet.. iets dat je zelf over gemaakt hebt is geloof ik niet te storneren.
Maar het kan zijn dat het rekeningnummer niet bestaat, of niet overeen komt met de naam, dan heb je kans dat de bank het niet accepteert.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
dat zou kunnen, dat het rekening nummer niet bestaat maar kan van wel! het waren 9 getallen dat is dus een bank, hij heeft i.ng
hij had neergezet, zorgzaam unive
hij had neergezet, zorgzaam unive
Als het van dezelfde bank is kun je misschien de gegevens nog achterhalen door middel van de naam. Heb ik een tijd terug gehad. Had geld gestort op een ander ing nummer. Er stond een naam en woonplaats bij. Gelukkig stonden ze in het telefoonboek en heb ik kunnen bellen en mijn geld terug gekregen.
Anders kan de bank eerst een heel onderzoek instellen naar het overgemaakt te geld. Maar dit duurt minimaal 6 weken en ik zou niet precies weten hoe dit gaat. (dit is mij toen verteld.)
Anders kan de bank eerst een heel onderzoek instellen naar het overgemaakt te geld. Maar dit duurt minimaal 6 weken en ik zou niet precies weten hoe dit gaat. (dit is mij toen verteld.)
Gast- Gast
Als je geluk hebt accepteert de bank het niet en krijg je het zo weer terug.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Lejow schreef:gekopieerd uit het dagcafe
ja ik dacht open er ff een topic voor, misschien iemand die het mee heeft gemaakt of bij een bank werkt ofzo
dan kan ik hem misschien gerust stellen
Maar ing koppelt naam en rekeningnummer toch altijd aan elkaar?
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Morgenochtend gelijk de bank bellen en vragen wat hij nog kan doen en wat zij kunnen doen.
Gast- Gast
Inge schreef:Maar ing koppelt naam en rekeningnummer toch altijd aan elkaar?
Alleen bij boekingen van ING naar ING.
Gast- Gast
Als het bankrekeningnummer en de naam niet overeenkomen zou daar toch iets moeten stoppen, zou je denken? Ik zou als ik hem was, morgen zo snel mogelijk de bank bellen... Storneren kan sowieso niet idd als je zelf stort.
Gast- Gast
Als ik hem was zou ik even contact opnemen met de bank. Lijkt mij dat dit vaker voorkomt.
Ik heb wel eens gehoord dat als naam en rekeningnr niet overeenkomen dat het dan niet geaccepteerd wordt.
Maar dit weet ik niet voor 100% zeker.
Ik heb wel eens gehoord dat als naam en rekeningnr niet overeenkomen dat het dan niet geaccepteerd wordt.
Maar dit weet ik niet voor 100% zeker.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Ostara schreef:Als het van dezelfde bank is kun je misschien de gegevens nog achterhalen door middel van de naam. Heb ik een tijd terug gehad. Had geld gestort op een ander ing nummer. Er stond een naam en woonplaats bij. Gelukkig stonden ze in het telefoonboek en heb ik kunnen bellen en mijn geld terug gekregen.
nee dat is het het dus, sh.t!!!
Maar als ik geld overmaak op een nummer waarbij de naam niet klopt, wordt het niet afgeschreven. Hij kan toch nooit ook de juiste naam hebben ingevuld? Is het al afgeschreven?
Wat een pech hebben jullie
Gast- Gast
Zusje schreef:Als het bankrekeningnummer en de naam niet overeenkomen zou daar toch iets moeten stoppen, zou je denken? Ik zou als ik hem was, morgen zo snel mogelijk de bank bellen... Storneren kan sowieso niet idd als je zelf stort.
als hij als bijzonderheden, unive zorgzaam erbij heeft gezet, kijkt de bank daarnaar dan?>
Smikkell schreef:Maar als ik geld overmaak op een nummer waarbij de naam niet klopt, wordt het niet afgeschreven. Hij kan toch nooit ook de juiste naam hebben ingevuld? Is het al afgeschreven?
Zo werkt het niet altijd. Alleen bij bijvoorbeeld van ING naar ING, dan geeft ie vanzelf de suggestie; bedoelt u....?
Maar als ik mijn rekening voor de tandarts betaal, zet ik gewoon; 123456789 tav Fa-med B.V. terwijl iemand anders misschien 'tav Fa-med bv Amersfoort' typt. Het komt allebei aan, zelfs als je gewoon Pietje neerzet.
Gast- Gast
nee niet naar de bijzonderheden, maar je moet naast een rekeningnummer ook altijd de naam van de rekeninghouder invullen en toen ik het een keer verkeerd overmaakte bij de rabobank, kreeg ik het na een paar dagen teruggestort, omdat het niet overeen kwam met elkaar.
Lejow- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Maar als ik geld overmaak op een nummer waarbij de naam niet klopt, wordt het niet afgeschreven. Hij kan toch nooit ook de juiste naam hebben ingevuld? Is het al afgeschreven?
was het al aan het vragen, ja dus! gvd! paar honderd euro!hij had het de 20e overgemaakt
ja echt kl.te dit kan er echt bij!
zit even te lezen op de ing site maar daar staat een onterechte incasso terug laten storten die van uw rekening is geschreven, nee dat moet ik niet weten! het is andersom!
Morgen gelijk even ING bellen, misschien kunnen zij contact leggen met de persoon waar het geld naar is over gemaakt?
Dit staat er op de site:
Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?
Het
is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige
overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft
ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening.
Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede
rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan
kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor
het volgende doen:
De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft
ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw
rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug
te geven.
Dit staat er op de site:
Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?
Het
is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige
overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft
ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening.
Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede
rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan
kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor
het volgende doen:
- Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
- Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
- Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,
- Stuur dit naar (zonder postzegel):
ING Bank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft
ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw
rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug
te geven.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dat is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden, dat het niet teruggestort kan worden.. Ik vind dat zo raar :S
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij mij wordt het eigenlijk altijd gecontroleerd, volgens mij niet alleen als ik overschrijf naar een andere ING-rekening (of iedereen aan wie ik geld overmaak moet een rekening bij de ING hebben). Volgens mij gaat dat ook heel secuur, wat ik intyp is bijna nooit letterlijk zoals die rekening geregistreerd staat, dus ik krijg haast altijd de vraag of het klopt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Bij mij wordt het eigenlijk altijd gecontroleerd, volgens mij niet alleen als ik overschrijf naar een andere ING-rekening (of iedereen aan wie ik geld overmaak moet een rekening bij de ING hebben). Volgens mij gaat dat ook heel secuur, wat ik intyp is bijna nooit letterlijk zoals die rekening geregistreerd staat, dus ik krijg haast altijd de vraag of het klopt.
Het is echt alleen naar andere ING rekeningen, want als ik geld naar mijn vriend over maak die bij de rabobank zit (ik heb ING), dan krijg ik die vraag nooit.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Susan schreef:Bij mij wordt het eigenlijk altijd gecontroleerd, volgens mij niet alleen als ik overschrijf naar een andere ING-rekening (of iedereen aan wie ik geld overmaak moet een rekening bij de ING hebben). Volgens mij gaat dat ook heel secuur, wat ik intyp is bijna nooit letterlijk zoals die rekening geregistreerd staat, dus ik krijg haast altijd de vraag of het klopt.
Het is echt alleen naar andere ING rekeningen, want als ik geld naar mijn vriend over maak die bij de rabobank zit (ik heb ING), dan krijg ik die vraag nooit.
Maar is dat niet omdat je al veel vaker geld hebt overgemaakt naar je vriend? Of omdat je zijn gegevens precies correct invoert zodat controle niet nodig is?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:AngelNyn schreef:Susan schreef:Bij mij wordt het eigenlijk altijd gecontroleerd, volgens mij niet alleen als ik overschrijf naar een andere ING-rekening (of iedereen aan wie ik geld overmaak moet een rekening bij de ING hebben). Volgens mij gaat dat ook heel secuur, wat ik intyp is bijna nooit letterlijk zoals die rekening geregistreerd staat, dus ik krijg haast altijd de vraag of het klopt.
Maar is dat niet omdat je al veel vaker geld hebt overgemaakt naar je vriend? Of omdat je zijn gegevens precies correct invoert zodat controle niet nodig is?
Nee denk het niet, want ook als ik geld naar anderen over maak, als ik bijvoorbeeld iets via MP gekocht heb, krijg ik die vraag nooit.
TukTuk- Ratel
Heb je zelf ING, Susan? ING checkt echt alleen van ING naar ING. Bij andere banken krijg ik nooit een melding.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: