Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(kippen)ragout

2 plaatsers

Ga naar beneden

(kippen)ragout Empty (kippen)ragout

Bericht  Hoochie wo 28 dec 2011 - 23:26

Ik ga met oud&nieuw voor een aantal mensen koken dus ik dacht (kippen)ragout te maken zelf, maar nu heb ik dat nog nooit gedaan. Ik heb al wel een beetje op internet zitten zoeken, maar ben benieuwd of jullie nog een (makkelijk) recept hiervoor hebben.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kippen)ragout Empty Re: (kippen)ragout

Bericht  minoessepoes do 29 dec 2011 - 3:28

Ik kook altijd kip met een wortel en ui. Het liefste kippendijen want die geven veel smaak, maar pootjes of een filet kan ook (1 kipfilet is genoeg voor dit recept). Dit een uurtje laten trekken met peper en zout en je hebt een bouillon.
Vervolgens de kip eruit halen en van het bot halen en heel fijn snijden, de bouillon zeven. In een andere pan 50 gram boter laten smelten (deze moet niet bruin worden) en dan 5 eetlepels bloem toevoegen. Dit al roerend verwarmen. Vervolgens scheut voor scheut de bouillon toevoegen, tussendoor goed blijven roeren (je hebt ongeveer een halve liter bouillon nodig, maar gewoon kijken wanneer de ragout een mooie textuur heeft). Dan een klein beetje foelie toevoegen, eventueel nog verder op smaak brengen met peper en zout en de kip er doorheen doen, klaar!

Je kan bijvoorbeeld ook als je de boter laat smelten champignons mee laten bakken, net wat je lekker vind!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum