Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pampers 4/4+/5

+8
holaagirl
Bruintje Beer
Ezzer
Fiwen
Rumble
PiP
Darius
Annie24
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Pampers 4/4+/5

Bericht  Annie24 di 27 dec 2011 - 23:54

Y. zit nu nog in maatje 4 van de Pampers. Hij is een cm of 76 en heeft de 10 kilo inmiddels gepasseerd.

Maatje 4 zit op zich nog wel goed, maar voor 's nachts worden ze duidelijk te klein, want ze kunnen zijn urine niet meer aan.
Ik twijfel nu of ik voor de 4+ of de 5 moet gaan.

Zit er veel verschil in de 4 en de 4+?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Darius wo 28 dec 2011 - 0:00

Ja, bij Laurens zit er wel veel verschil tussen. Maat 4 lekte al snel, maar 4+ zit hem als gegoten. Ik ben een paar maanden geleden naar maat 5 gegaan, maar dat slobberde weer heel erg, en dus weer terug gegaan naar 4+. Je moet het gewoon even proberen wat het beste is, maar naar mijn mening zit er dus wel veel verschil tussen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  PiP wo 28 dec 2011 - 0:00

Ik dacht eerst dat 4+ voor dikkere kontjes ofzo was, maar maatje 5 zat haar toch echt nog veeeeel te groot, ze zit nu dus toch in 4+!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Annie24 wo 28 dec 2011 - 0:03

Dan haal ik voor proef wel een pak 4+ om te kijken hoe die zitten. Voor overdag is een maatje 4 nog wel goed, want dan verschonen we toch regelmatig, maar 's nachts heeft die luier aardig wat te verduren natuurlijk Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Rumble wo 28 dec 2011 - 0:06

Is mijn kind echt zo groot? Hij zit al in maatje 5 met 71 cm en 10 kilo... :shock:
Oh ja, en hij is bijna 8 maanden..
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:08

S. draagt nu pampers 4+. Hij weegt nu ongeveer 11,5 kilo en 4+ zit bij hem prima.
Maat 5 zou ook nog wel kunnen maar ik hou het nog even bij 4+

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Fiwen wo 28 dec 2011 - 0:11

J. draagt 's nachts ook maat 4+ ivm het lekken.

@Nucia, J.uul is 16 maanden en is 75 cm en 10 kg... wel een verschil dus maar ze is ook erg smal. Elk kindje groeit op zijn eigen tempo en als hij op zijn eigen curve groeit is het goed. Van te veel vergelijken wordt je alleen maar onzeker, dus vooral niet te veel doen. Als ze op het CB tevreden zijn over de groei en je zelf niet het idee hebt dat hij veel te zwaar/licht is is het goed toch?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Rumble wo 28 dec 2011 - 0:15

Fiwen schreef:J. draagt 's nachts ook maat 4+ ivm het lekken.

@Nucia, J.uul is 16 maanden en is 75 cm en 10 kg... wel een verschil dus maar ze is ook erg smal. Elk kindje groeit op zijn eigen tempo en als hij op zijn eigen curve groeit is het goed. Van te veel vergelijken wordt je alleen maar onzeker, dus vooral niet te veel doen. Als ze op het CB tevreden zijn over de groei en je zelf niet het idee hebt dat hij veel te zwaar/licht is is het goed toch?

Ja dat is idd een flink verschil! Ik wist wel dat hij groot en stevig was (maar niet dik) maar met sommige scheelt hij wel erg veel. Op het CB zeggen ze alleen dat hij wel groot is en dat hij wel erg hard groeit maar niets om me zorgen over te maken gelukkig.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Ezzer wo 28 dec 2011 - 0:17

4+ is volgens mij even groot als de gewone mt 4. Alleen absorbeert hij meer vocht dus ideaal voor de nachten.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Annie24 wo 28 dec 2011 - 0:17

Nucia schreef:
Fiwen schreef:J. draagt 's nachts ook maat 4+ ivm het lekken.

@Nucia, J.uul is 16 maanden en is 75 cm en 10 kg... wel een verschil dus maar ze is ook erg smal. Elk kindje groeit op zijn eigen tempo en als hij op zijn eigen curve groeit is het goed. Van te veel vergelijken wordt je alleen maar onzeker, dus vooral niet te veel doen. Als ze op het CB tevreden zijn over de groei en je zelf niet het idee hebt dat hij veel te zwaar/licht is is het goed toch?

Ja dat is idd een flink verschil! Ik wist wel dat hij groot en stevig was (maar niet dik) maar met sommige scheelt hij wel erg veel. Op het CB zeggen ze alleen dat hij wel groot is en dat hij wel erg hard groeit maar niets om me zorgen over te maken gelukkig.

Als hij straks gaat stappen en lopen vliegen de kilo's er zo vanaf, bij wijze van dan Wink
Y. groeide ook super hard tussen de 6 en 9 maanden, maar nu blijft het redelijk stabiel en gaat het niet zo schokkend hard meer. Hij eet als een volwassen vent, maar verbruikt door het kruipen/stappen/lopen ook veel energie, dus dat houdt elkaar een beetje in evenwicht angel Gelukkig maar, anders hadden we wel een budha gehad Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Bruintje Beer wo 28 dec 2011 - 0:18

Nucia schreef:Is mijn kind echt zo groot? Hij zit al in maatje 5 met 71 cm en 10 kilo... :shock:
Oh ja, en hij is bijna 8 maanden..
Ja.....Mijn dochter van 2,5 is 11 kilo. Ze is wel langer met ongeveer 88cm.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:28

Nucia schreef:Is mijn kind echt zo groot? Hij zit al in maatje 5 met 71 cm en 10 kilo... :shock:
Oh ja, en hij is bijna 8 maanden..
Zie ik hier ook nog wel gebeuren, de grootste is nu ruim 7,7 kg bij 5 maanden en 66 cm lang Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  holaagirl wo 28 dec 2011 - 0:30

Mijn dikkie is toch wel bijna 12 kg denk ik? (bij 80 cm) Maar die draagt nog 4!
En geen probleem!

*ga nu toch eens kijken of het wel klopt, als ik julile berichtjes zo lees, haha)*
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  holaagirl wo 28 dec 2011 - 0:31

Bruintje Beer schreef:
Nucia schreef:Is mijn kind echt zo groot? Hij zit al in maatje 5 met 71 cm en 10 kilo... :shock:
Oh ja, en hij is bijna 8 maanden..
Ja.....Mijn dochter van 2,5 is 11 kilo. Ze is wel langer met ongeveer 88cm.

Maar is dat ook weer niet erg klein?
Mijn zoon 1jaar 4 maanden is 12 kg, en die is niet extreem groot! Ja, wel groot...dat wel! maar niet bijzonder vreemd hoor!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Rumble wo 28 dec 2011 - 0:35

Annie24 schreef:
Nucia schreef:
Fiwen schreef:J. draagt 's nachts ook maat 4+ ivm het lekken.

@Nucia, J.uul is 16 maanden en is 75 cm en 10 kg... wel een verschil dus maar ze is ook erg smal. Elk kindje groeit op zijn eigen tempo en als hij op zijn eigen curve groeit is het goed. Van te veel vergelijken wordt je alleen maar onzeker, dus vooral niet te veel doen. Als ze op het CB tevreden zijn over de groei en je zelf niet het idee hebt dat hij veel te zwaar/licht is is het goed toch?

Ja dat is idd een flink verschil! Ik wist wel dat hij groot en stevig was (maar niet dik) maar met sommige scheelt hij wel erg veel. Op het CB zeggen ze alleen dat hij wel groot is en dat hij wel erg hard groeit maar niets om me zorgen over te maken gelukkig.

Als hij straks gaat stappen en lopen vliegen de kilo's er zo vanaf, bij wijze van dan Wink
Y. groeide ook super hard tussen de 6 en 9 maanden, maar nu blijft het redelijk stabiel en gaat het niet zo schokkend hard meer. Hij eet als een volwassen vent, maar verbruikt door het kruipen/stappen/lopen ook veel energie, dus dat houdt elkaar een beetje in evenwicht angel Gelukkig maar, anders hadden we wel een budha gehad Laughing

Haha hier ook een Buddha. Hij is echt supersnel uit de maxicosi gegroeid. Niet alleen in lengte maar ook in de breedte paste hij er eigenlijk niet meer in. Met zijn winterjas zag het er al helemaal niet meer uit, echt zo'n dikke prop in een veel te kleine maxicosi. Hij is gewoon mijn kleine Bollie, maar hij heeft helemaal niet zoveel vetjes ofzo, hij is gewoon groot. En naar mijn idee eet hij ook niet extreem veel ofzo.

@Stofzuiger: succes met tillen met 2 van die beren!! (jij moet toch heel veel trappen lopen voordat je thuis bent?)


Laatst aangepast door Nucia op wo 28 dec 2011 - 0:36; in totaal 1 keer bewerkt
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Annie24 wo 28 dec 2011 - 0:36

holaagirl schreef:Mijn dikkie is toch wel bijna 12 kg denk ik? (bij 80 cm) Maar die draagt nog 4!
En geen probleem!

*ga nu toch eens kijken of het wel klopt, als ik julile berichtjes zo lees, haha)*

Anders kan je altijd bij mij een 4+ komen halen om te proberen Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:41

Nucia: Een trap (11 treden geloof ik) om bij de deur te komen en dan binnen de trap naar de woonverdieping. Dus loop echt 2x, tegelijk de trap op red ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Rumble wo 28 dec 2011 - 0:44

Stofzuiger schreef:Nucia: Een trap (11 treden geloof ik) om bij de deur te komen en dan binnen de trap naar de woonverdieping. Dus loop echt 2x, tegelijk de trap op red ik niet.

Dan hoop ik voor jou dat ze snel kunnen (trap)lopen! Laughing
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 0:45

Nucia schreef:
Stofzuiger schreef:Nucia: Een trap (11 treden geloof ik) om bij de deur te komen en dan binnen de trap naar de woonverdieping. Dus loop echt 2x, tegelijk de trap op red ik niet.

Dan hoop ik voor jou dat ze snel kunnen (trap)lopen! Laughing
Zie het nog wel gebeuren dat ik eerst de MC's naar beneden ga sjouwen en daarna de kids omdat het anders niet meer te tillen is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Rumble wo 28 dec 2011 - 0:52

Stofzuiger schreef:
Nucia schreef:
Stofzuiger schreef:Nucia: Een trap (11 treden geloof ik) om bij de deur te komen en dan binnen de trap naar de woonverdieping. Dus loop echt 2x, tegelijk de trap op red ik niet.

Dan hoop ik voor jou dat ze snel kunnen (trap)lopen! Laughing
Zie het nog wel gebeuren dat ik eerst de MC's naar beneden ga sjouwen en daarna de kids omdat het anders niet meer te tillen is Wink

Of gewoon een maxi-cosi traplift maken (of een giijbaan)
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 1:42

Heel off-topic, Stofzuiger, ik ben altijd benieuwd hoe dat er bij jullie dan uitziet. Jullie hebben dus zo'n huis met een trap buiten? (wat ik trouwens altijd erg mooi vind, maar onhandig is het nu wel voor je idd, met 2)
Je moet dus altijd 1 kind buiten alleen laten staan, of hoe moet ik me dit voorstellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Usje wo 28 dec 2011 - 1:53

Tussen 4+ en 5 zit echt een groot verschil! Ik had na maat 4 meteen maat 5 gekocht maar dat was (en is) echt veel te groot. De klittebandjes om het buikje zaten echt helemaal over elkaar heen en het kruis hing tot z'n knieen zowat haha! 4+ zit stukken beter.
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Bruintje Beer wo 28 dec 2011 - 1:58

holaagirl schreef:
Bruintje Beer schreef:
Nucia schreef:Is mijn kind echt zo groot? Hij zit al in maatje 5 met 71 cm en 10 kilo... :shock:
Oh ja, en hij is bijna 8 maanden..
Ja.....Mijn dochter van 2,5 is 11 kilo. Ze is wel langer met ongeveer 88cm.

Maar is dat ook weer niet erg klein?
Mijn zoon 1jaar 4 maanden is 12 kg, en die is niet extreem groot! Ja, wel groot...dat wel! maar niet bijzonder vreemd hoor!
Nee, hoor. Ze groeit haar eigen lijntje net binnen de curve.
Haar broertje woog met 6 maanden nog maar 6300gr en was toen 63,5cm. Nu heb ik wel kleine kindjes gebaard maar dat heeft SZ ook.

En het CB zegt als ze gezond en goed eet dat het goed is en dat doet ze. Het is bij ons ook w.s. erfelijk bepaald want ik ben ook slank.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 2:03

_MamaRosa_ schreef:Heel off-topic, Stofzuiger, ik ben altijd benieuwd hoe dat er bij jullie dan uitziet. Jullie hebben dus zo'n huis met een trap buiten? (wat ik trouwens altijd erg mooi vind, maar onhandig is het nu wel voor je idd, met 2)
Je moet dus altijd 1 kind buiten alleen laten staan, of hoe moet ik me dit voorstellen?
Zal wel even een keer foto maken voor je.

Het is een trapje naar portaaltje met 4 deuren. Ik zet ze eerst allebei daar neer, bij de deur, en dan breng ik ze om de beurt boven. Daarna leg ik het onderstel in de auto.
Gelukkig is er ook nog een voortuintje, ze staan niet direct aan de straat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Liadan wo 28 dec 2011 - 2:19

Bruintje beer, S. is dan toch wel klein voor haar leeftijd, want zij volgt toch ook de onderlijn? (volgens mij is ze ongeveer net zo lang en groot als Yara). Ik denk dat holaagirl dat bedoelt.

Hier zitten de kinderen allebei in maat 4 van luiers, haha. Kian heeft ze echt nodig met zijn 9 kilo en Yara kan ze ook nog makkelijk aan met haar net 12 kilo.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pampers 4/4+/5 Empty Re: Pampers 4/4+/5

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum