Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of geen losse camcorder?

Ga naar beneden

Wel of geen losse camcorder? Empty Wel of geen losse camcorder?

Bericht  Lejow zo 25 dec 2011 - 1:46

In januari ga ik een spiegel reflex kopen. Ik weet even niet meer precies welke, maar in ieder geval iets met van Canon met een 6 (60? 600? 6000?) D.
Nu wil ik ook graag een camcorder erbij hebben, omdat ik ons kleine meisje straks lekker veel wil kunnen filmen voor als ze later groot is.

Alleen nu heb ik begrepen dat je ook kunt filmen met een spiegelreflex, maar is dit een beetje de moeite?
En hoeveel kun je dan filmen? Of is bij net zo als mijn pocket camera (of hoe je zo'n ding noemt) het geheugenkaartje dan snel vol?

Waar zouden jullie voor kiezen?
Filmen met de SR of een camcorder erbij kopen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen losse camcorder? Empty Re: Wel of geen losse camcorder?

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 1:59

Ik zou lekker met je SLR gaan filmen, tenzij je echt van plan bent een goede (en dure) camcorder te kopen.
Zo'n kodak hand-dingetje of een samsung van 100 euro is echt zinloos om er naast te hebben, je SLR filmt veel mooier.
Alles wat filmt (en fotografeert) is afhankelijk van het geheugen dat je er in doet. Het zou gek zijn dat wanneer je een dure SLR koopt, je maar in totaal 2 uurtjes zou kunnen filmen voor hij uit elkaar ploft of zo.
Een SLR heeft (in tegen stelling tot sommige camcorders) gelukkig geen ingebouwd geheugen, maar dat betekent wel dat je gedwongen bent tot het aanschaffen van een grotere SD kaart (mits je veel wil filmen)

Ik zou het echt onwijs zonde van mijn geld vinden om naast mijn SLR een camcorder te hebben. Ik heb pas zo'n pocket dingetje gewonnen en die ligt nog in de doos op mijn tafel, omdat ik in twijfel ben om hem weg te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen losse camcorder? Empty Re: Wel of geen losse camcorder?

Bericht  Lejow zo 25 dec 2011 - 2:12

Ik wist welke ik wilde kopen (welke cam) maar weet daar dus ook het typenummer niet meer van nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen losse camcorder? Empty Re: Wel of geen losse camcorder?

Bericht  Lejow zo 25 dec 2011 - 2:38

Deze cam zou t worden

http://www.kieskeurig.nl/videocamera/jvc/gz-hm445/reviews/955086/
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of geen losse camcorder? Empty Re: Wel of geen losse camcorder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum