Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij doen?

+12
Lotus
Chocolate Cookie
Serena
Suus
Jeanette
VeryCherry
Catwoman79
Qiara
smooch
Tazz
Arwyn
Monte
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Wat zou jij doen?

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 8:45

We waren net boodschappen doen. Ik rekende bij de slijter af, en dat bedrag was veel te laag.

Kijk ik buiten op mijn bon, blijkt hij alleen het statiegeld van een vaatje bier voor de beertender aan te hebben geslagen en niet het vaatje zelf. Dus rekende bijna 15,- te weinig af.

Dus ik zeg tegen mijn man: "Ik loop ff terug, dit klopt niet, heb veel te weinig betaald". Hij vond het onzin, hun fout, hun probleem. Kleine discussie volgde...

Ben toch terug gegaan, vond ik wel zo netjes. Anders zit het me toch niet lekker en dat vind ik dan weer zielig voor degene die achter de kassa staat. Stel dat ik zoiets zou hebben zou ik ook blij zijn als mensen even de moeite nemen om terug te komen. En als je 15,- teveel betaald ga je toch ook terug?

Maar wat zou jij doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou jij doen? Empty Re: Wat zou jij doen?

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 8:50

Ik zou normaal zeker terug gaan. Zou me er idd ook niet lekker bij voelen en zo'n man heeft ook inkomsten nodig. Maar moet eerlijk zeggen dat nu ik krap zit, ik het niet zo weten. Maar goed, als ik krap zit haal ik ook niet zulke dingen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 8:51

Soms doe ik dat wel en soms niet, dat ligt er maar net aan wanneer ik het door heb. Als ik bij het afrekenen al zie dat het bedrag te laag is, zeg ik er iets van. Als ik er pas thuis achter kom, ga ik er niet meer voor terug.

Gast
Gast

Bericht  Monte di 23 nov 2010 - 8:53

Ik zou ook terug zijn gegaan. Ik denk dan altijd dat ze aan het eind van de dag geld tekort komen en er iemand op wordt aangesproken. Weet niet of dit zo is, maar vind het wel netjes om het te doen. Ik zou het zelf ook prettig vinden als iemand het terug komt brengen
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn di 23 nov 2010 - 8:58

Als het gaat om 10cent of zo ga ik niet terug, maar dat zou ik ook niet (zo snel) terug vragen.
Voor een bedrag van 15,- ga ik zeker terug. Inderdaad omdat je het zelf ook terug zou willen hebben en omdat het zo vervelend is voor de kas.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 9:07

als ik er bij het afrekenen of wanneer ik de winkel uit loop erachter kom ga ik wel terug, als ik er thuis pas achter kom niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 9:19

Ik vind dat het ook een beetje van de situatie afhangt. Dat klinkt misschien raar, maar ik had laatst dus het volgende;
Ik liep in de AH om boodschappen te doen (Joh!) en toen kwam ik bij de kassa, was het vrij rustig... Zit mevrouw de kassamiep gezellig met haar achterbuurvrouw kassamiep te kletsen, waarbij ik totaal genegeerd wordt en mijn boodschappen achteloos over de scanner worden gehaald. En dan let mevrouw niet op en geeft ze me teveel geld terug... En het spijt me zeer, maar dan kan ze er naar fluiten hoor, dan moet je me maar fatsoenlijk helpen, zo denk ik dan. Maar als ik verder ''gewoon'' wordt geholpen ga ik er wel mee terug, vooral als het een groter bedrag is...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 9:21

Ik denk dat ik zonder na te denken eruit flap dat ze te weinig heeft aangeslagen en daarna pas bedenk dat ik ook had kunnen zwijgen :P

Gast
Gast

Bericht  Tazz di 23 nov 2010 - 9:25

Bij mij hangt het ook van de situatie af. En een mazzeltje op z'n tijd is mooi meegenomen toch.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  smooch di 23 nov 2010 - 9:31

Darcy schreef:Ik denk dat ik zonder na te denken eruit flap dat ze te weinig heeft aangeslagen en daarna pas bedenk dat ik ook had kunnen zwijgen :P

Ha, bij denk ik precies het zelfde.
Maar ik zou wel terug gaan €15-, is wel veel geld, en zou me er ook niet prettig bij voelen als ik niks zou hebben gezegd.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 10:25

Ik zeg niets.. Ik heb al meerdere malen gehad dat ze een krat bier niet aan slaan, jammer dan..
Ik ben eigenlijk best wel een bitch wat dat betreft.. Dit weekend stond ik nog met W. aan de kassa en hij kocht sigaretten. Hij betaalde met € 20 en dat meisje sloeg € 50 aan en hij kreeg ook wisselgeld van € 50 terug. In eerste instantie had hij niets in de gaten, buiten pas, maar ik had het tijdens het afrekenen allang gezien. Dan hou ik m`n mond echt wel.. angel

Gast
Gast

Bericht  Qiara di 23 nov 2010 - 10:49

Darcy schreef:Ik denk dat ik zonder na te denken eruit flap dat ze te weinig heeft aangeslagen en daarna pas bedenk dat ik ook had kunnen zwijgen :P

+1 Zo zou ik ook reageren, het is een soort reflex om het dan toch te zeggen.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Catwoman79 di 23 nov 2010 - 20:18

Ik kwam er aan de kassa al een keer achter, dus ik zei er wat van. Dat mens werd boos dat ik er wat van zei, ze vond dat ze niet achterlijk was en zeker niets verkeerd had aangeslagen. Nou toen had ik ook zoiets van laat maar hoor.
Ik geloof dat ik 10 euro minder ofzo heb afgerekend.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  VeryCherry di 23 nov 2010 - 20:46

Bij een grote keten zeg ik er niks van, maar bij een eenmanszaak zeg ik het wel. Die hebben het toch zwaarder dan bijvoorbeeld de Appie of zo.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Jeanette di 23 nov 2010 - 21:31

Dat zou ik ook hebben! :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Suus di 23 nov 2010 - 21:43

Als ik gewoon geholpen ben zeg ik er wel wat van, maar zoals iemand hierboven al opmerkte, als het meisje achter de kassa aan het kletsen is met haar collega en geen aandacht aan mij schenkt, dan heeft ze pech.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Serena di 23 nov 2010 - 21:51

Als ik bij nog bij de kassa sta zeg ik er wel wat van. Als ik al buiten of thuis ben laat ik het zo. En ja, bij een eenmanszaak met zo'n bedrag zou ik denk ik ook terug gaan. Maar zeker niet bij een appie, dan heb je gewoon een mazzeltje denk ik dan.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Chocolate Cookie di 23 nov 2010 - 21:57

Ik zou hetzelfde als Serena doen
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Lotus wo 24 nov 2010 - 19:48

Dit doet mij denken aan hoe mijn moeder haar laminaat gratis heeft gekregen... dat gaat dus over een paar honderd euro. Zij en haar ex hebben bij de winkel een paar keer aangegeven dat ze het idee hadden dat er iets niet klopte, maar die lui bleven beweren dat het wel klopte. Toen hebben ze het maar opgegeven.

Ik kreeg een keer een rolletje met muntjes mee in een winkel. Dat heb ik wel netjes teruggebracht. Had me er toch niet goed bij gevoeld als ik het had gehouden.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188

Bericht  tayce wo 24 nov 2010 - 19:59

Zoiets heb ik dus ook meegemaakt. Het was nog de guldentijd en ik had 600 euro gespaard voor een stereo. Dus naar een electronicazaak gegaan, een stereo uitgezocht en netjes afgerekend. Oftewel dat dacht ik. De mevrouw aan de kassa had niet opgelet en niet gezien dat het pinnen niet goed was gegaan en had me de stereo zo meegegeven. Eenmaal thuis zag ik dat ik niets betaald had. Ik ben wel zo eerlijk geweest om weer terug naar de winkel te gaan om alsnog te betalen.
tayce
tayce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 68

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 20:46

Ik was dus echt niet teruggegaan in het geval van die stereo.. No

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry wo 24 nov 2010 - 20:47

_Donnaa schreef:Ik was dus echt niet teruggegaan in het geval van die stereo.. No

Ik ook niet...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  tayce wo 24 nov 2010 - 20:49

Ik ben misschien te eerlijk..... Hoor ik ook vaker.
tayce
tayce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 68

Bericht  Ugly Betty wo 24 nov 2010 - 22:25

Ik zou het wel zeggen en er ook voor terug gaan. Als ze mij te weinig geld geven zeg ik er ook wat van dus vind ik dat je het ook moet zeggen als zij te weinig geld krijgen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 22:37

Ik zeg niets.. Mijn vriend zou er wel wat van zeggen, maar die merkt het eigenlijk zelf nooit, ja wanneer hij thuis is en het te laat is. In onze vakantie was het ook zo, ik haalde sigaretten op en wat drinken, moest 6 nog wat betalen, en gaf 10 euro, maar kreeg 6 nog wat terug als wisselgeld, mijn vriend zei dit kun je niet maken door je stil te houden.. Echt wel, zij maken die fout! Is niet mijn probleem.. Moeten zij maar beter opletten, ja en nu hebben ze kas verschil, jammer dan!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: