Gaskachel
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gaskachel
Wie van jullie heeft er nog een Gaskachel in huis zonder centrale verwarming?
Wat zijn jullie kwijt aan stookkosten?
En wat mogen die dingen zoiets kosten? en waar moeten we op letten?
Ik heb net een huisje kregen en wij kunnen de gaskachel over nemen voor 175 euro. Kachel is 14 jaar oud en is altijd gecontroleerd door de energiewacht.
Wat zijn jullie kwijt aan stookkosten?
En wat mogen die dingen zoiets kosten? en waar moeten we op letten?
Ik heb net een huisje kregen en wij kunnen de gaskachel over nemen voor 175 euro. Kachel is 14 jaar oud en is altijd gecontroleerd door de energiewacht.
Laatst aangepast door wc-eend op di 20 dec 2011 - 1:20; in totaal 1 keer bewerkt
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Gaskachel
Toen wij nog in een (zwaar slecht geïsoleerd) huis met één gaskachel woonden en warm water via een geisertje, waren we volgens mij tussen de 100 en 150 euro per maand kwijt aan de Nuon.
Volgens mij heeft m'n man de kachel toen gekocht voor 50 euro, geen idee of dat een koopje was (heeft 'm nog wel door een vakman laten aansluiten dus die kosten kwamen er bij).
Volgens mij heeft m'n man de kachel toen gekocht voor 50 euro, geen idee of dat een koopje was (heeft 'm nog wel door een vakman laten aansluiten dus die kosten kwamen er bij).
Gast- Gast
Het huis is ook slecht geïsoleerd. Renoveringen (?) zitten er aan te komen maar ze kon niet zeggen hoe lang het nog duurde.
100 tot 150 vind ik nog mee vallen.
100 tot 150 vind ik nog mee vallen.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
In mijn vorige huis hadden we ook alleen een gaskachel, in de winter waren wij 150-200 euro kwijt, alleen om de woonkamer te verwarmen als we thuis waren (werkte 4 dagen per week).
De gaskachel zat er al in dus daar heb ik verder geen verstand van...
De gaskachel zat er al in dus daar heb ik verder geen verstand van...
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
In het vorige huis hadden we er eentje, die had mijn vriend gratis overgenomen van de vorige bewoner. Die verwarmde alleen de benedenverdieping (ong. 30 m2), maar het was wel altijd koud. Zelfs als de thermometer 26 graden aangaf. We waren ongeveer 200 euro per maand kwijt.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou de gaskachel NIET overnemen! Ik kon dat toen ook doen, maar de kachel was oud.
Ik heb bij de GEAS een kachel gehuurd (en nog steeds). Ik mocht zelf een kachel kiezen die ik mooi vond. Ik moest €100,00 plaatsingskosten betalen en daarna maandelijk 15 euro. Voor dat geld wordt hij voor elke winter gecontroleerd door GEAS. Wanneer er iets kapot is, vervangen moet worden ed. wordt dat door GEAS gedaan. Er worden dan geen kosten in rekening gebracht.
Ik denk dat je met gaskachels extra voorzichtig moet doen en dat onderhoud echt heel erg belangrijk is!
Verder is het verstandig om koolstofmonooxide melders te plaatsen. Bij de Blokker zijn ze het voordeligst (€ 20,00).
Ik ben € 88,00 per maand kwijt aan gas en electra voor een opp. van 80m2. Ik heb alleen een gaskachel in de woonkamer (36m2), die vaak vol open staat (stand 7). Verder heb ik ook een geiser en douche dus op gas. Ik heb elk jaar nog geld terug gekregen.
Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie woning!
Ik heb bij de GEAS een kachel gehuurd (en nog steeds). Ik mocht zelf een kachel kiezen die ik mooi vond. Ik moest €100,00 plaatsingskosten betalen en daarna maandelijk 15 euro. Voor dat geld wordt hij voor elke winter gecontroleerd door GEAS. Wanneer er iets kapot is, vervangen moet worden ed. wordt dat door GEAS gedaan. Er worden dan geen kosten in rekening gebracht.
Ik denk dat je met gaskachels extra voorzichtig moet doen en dat onderhoud echt heel erg belangrijk is!
Verder is het verstandig om koolstofmonooxide melders te plaatsen. Bij de Blokker zijn ze het voordeligst (€ 20,00).
Ik ben € 88,00 per maand kwijt aan gas en electra voor een opp. van 80m2. Ik heb alleen een gaskachel in de woonkamer (36m2), die vaak vol open staat (stand 7). Verder heb ik ook een geiser en douche dus op gas. Ik heb elk jaar nog geld terug gekregen.
Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie woning!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik woon in een huis met enkelglas en niet al te best geïsoleerd eigenlijk. Ik heb 2 gaskachels, 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer. Ik betaal per maand 150 euro aan energie kosten.
Ik woon op 52 vierkante meter trouwens en ik heb ook een geiser. Wij hebben de kachel en geiser ook van de oud bewoner en de makelaar waar wij van huren heeft hem laten controleren toen we er nog niet woonde en de geiser ook. Elk jaar laten wij de kachels zelf controleren. Dit jaar waren we 90 euro kwijt omdat er een onderdeeltje miste maar normaal alleen controle was 20 euro per kachel.
Ik woon op 52 vierkante meter trouwens en ik heb ook een geiser. Wij hebben de kachel en geiser ook van de oud bewoner en de makelaar waar wij van huren heeft hem laten controleren toen we er nog niet woonde en de geiser ook. Elk jaar laten wij de kachels zelf controleren. Dit jaar waren we 90 euro kwijt omdat er een onderdeeltje miste maar normaal alleen controle was 20 euro per kachel.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: