Wat doe jij met een beenhammetje?
+8
loesje
Lejow
minoessepoes
Pomodori
Antibes
duckie
Inge
TukTuk
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat doe jij met een beenhammetje?
En als je hem marineert in satémarinade AM?
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
ik heb nog nooit een beenhammetje klaargemaakt, maar door dit topic weet ik al wat ik met kerstavond voor mn vriend ga klaarmaken.
maar wat eet je erbij? aardappeltjes, maar wat voor groenten passen erbij?
maar wat eet je erbij? aardappeltjes, maar wat voor groenten passen erbij?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ons kerstavond menu wordt waarschijnlijk
Voorgerecht: garnalencocktail (hollandse garnalen, uitje, surimi, ananas, mayo, ketchup, cocktailsaus, peper)
Hoofdgerecht: Beenham uit de oven, pommes duchesses of ovenfriet en waarschijnlijk geitenkaas salade en mais met ui en spek of een maiskolf. (Maar over de groente ben ik nog niet helemaal uit)
Hoofdgerecht: semifreddo praline van Jamie Oliver (wel met chocola erdoor)
Voorgerecht: garnalencocktail (hollandse garnalen, uitje, surimi, ananas, mayo, ketchup, cocktailsaus, peper)
Hoofdgerecht: Beenham uit de oven, pommes duchesses of ovenfriet en waarschijnlijk geitenkaas salade en mais met ui en spek of een maiskolf. (Maar over de groente ben ik nog niet helemaal uit)
Hoofdgerecht: semifreddo praline van Jamie Oliver (wel met chocola erdoor)
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Wat wij meestal erbij eten is broccoli of doperwten. Die smaken ook lekker met het sausje/marinade.
Pomodori- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11
Haha ik ben erachter gekomen dat ik beenham als stuk vlees gewoon niet zo lekker vind
Gast- Gast
Ik ga het za maken met wortelen als groenten
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wij eten er meestal een salade bij.
Ik maak ook weleens geroosterde winterwortel, die kan ik er dan bij in de oven schuiven, dan snijd je de wortel in plakjes en die weer door de helft en dan sprenkel je er wat olijfolie, peper/zout, en vooral tijm overheen en je perst er een teentje knoflook over uit.
Ik maak ook weleens geroosterde winterwortel, die kan ik er dan bij in de oven schuiven, dan snijd je de wortel in plakjes en die weer door de helft en dan sprenkel je er wat olijfolie, peper/zout, en vooral tijm overheen en je perst er een teentje knoflook over uit.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Nou het wordt beenham met peperroomsaus
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
heb mn beenham ook in de oven zitten. Op de verpakking stond dat he hem eerst in de pan moest dichtschroeien en dan in de oven. Ik heb hem direct in de oven gedaan... Maar hoe weet ik nu of ie goed gaar is??? ben trouwens erg bneiuewd hoe die smaakt, hij is ingesmeerd met mengsel van mosterd, bruine suiker, citroensap en ketjap
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik maak altijd een marinade van Sinaasappel marmalade(old english marmalade met stukjes schil)halve pot ongeveer, 2 eetlepels franse mosterd en tijm.
Daar de ham mee insmeren, 30 min op 90 graden in de oven, en daarna 10 min per 100 gr. op 160 graden. Meestal ben ik dik anderhalf uur kwijt aan het braden. Tussentijds hoef je niet om te keren, krijgt een hele lekkere zoete smaak zo. Is hier altijd een succes!
Daar de ham mee insmeren, 30 min op 90 graden in de oven, en daarna 10 min per 100 gr. op 160 graden. Meestal ben ik dik anderhalf uur kwijt aan het braden. Tussentijds hoef je niet om te keren, krijgt een hele lekkere zoete smaak zo. Is hier altijd een succes!
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
hij is gaar, en best lekker geworden. mn ovenschaal/bakblik vond het alleen wat minder hahaha die is flink aangekoekt door de suiker...
heb net ff dun plakje geproefd en dat zit wel goed... zit nu alleen te twijfelen.. tis 500 gram beenham en we gaan hem als hapje eten bij meerdere dingen maar dan zijn we met 8 volwassenen en 2 kleine kids... zou dat genoeg zijn? en kan ik hem nu in de koelkast tot zondag bewaren of zou ik hem nog moeten invriezen?
heb net ff dun plakje geproefd en dat zit wel goed... zit nu alleen te twijfelen.. tis 500 gram beenham en we gaan hem als hapje eten bij meerdere dingen maar dan zijn we met 8 volwassenen en 2 kleine kids... zou dat genoeg zijn? en kan ik hem nu in de koelkast tot zondag bewaren of zou ik hem nog moeten invriezen?
duckie- Ratel
duckie schreef:hij is gaar, en best lekker geworden. mn ovenschaal/bakblik vond het alleen wat minder hahaha die is flink aangekoekt door de suiker...
Nee dat red je niet denk ik hoor. Is wel weinig.
Maar waarom heb je hem al gemaakt? Dat heb ik even gemist geloof ik... Maar je kan hem in de koelkast bewaren hoor.
Gast- Gast
omdat ik morgen de hele dag weg ben heb ik dan geen tijd om hem te maken... misschien vanaaf nog maar even kijken voor nog 1 anders
duckie- Ratel
Die aangekoekte suiker kan je weg krijgen met kokend water, dus uit de waterkoker, dan lost de suiker op.
Ik hou altijd 48 uur aan om bereid eten uiterlijk te bewaren in de koelkast, dus ik vind dit erg op het randje. Maar ik weet niet of het echt lekker is om hem nu weer in te vriezen, al kan het natuurlijk wel.
Ik hou altijd 48 uur aan om bereid eten uiterlijk te bewaren in de koelkast, dus ik vind dit erg op het randje. Maar ik weet niet of het echt lekker is om hem nu weer in te vriezen, al kan het natuurlijk wel.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
We hebben vanavond de beenham gegeten, gewoon gemarineerd met wat peper en zout, dichtgebraden in de pan en daarna 50 min in de oven gehad. De peperroomsaus was heerlijk erbiJ!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: