Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer fraude met diploma's: HvA

+5
xxlisaxx
Monte
Antibes
Cheesegirl
GreenGrass
9 plaatsers

Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  GreenGrass vr 16 dec 2011 - 20:09

Goedemorgen, wat een nieuwsbericht ook weer!

'Diplomafraude bij Hogeschool van Amsterdam'
Laatste update: 17 december 2011 07:46 info
AMSTERDAM - Ten minste duizend tot vijftienhonderd studenten per jaar krijgen onterecht een diploma van de Hogeschool van Amsterdam (HvA).

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2695964/diplomafraude-bij-hogeschool-van-amsterdam.html

Ik hoop niet dat iemand van het forum hiermee te maken heeft. Ik vind het echt idioot dat hiermee gefraudeerd wordt, uiteindelijk wordt niemand er echt beter van als het uitkomt. Het lijkt inmiddels in de wereld van scholen meer te tellen om de hoeveelheid geld die er verdient kan worden over de ruggen van de studenten dan om de goede begeleiding van hen. Waar moet dit naar toe met Nederland?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Cheesegirl vr 16 dec 2011 - 20:28

Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Antibes vr 16 dec 2011 - 22:27

Tjah, het verbaast me niets. Ik roep al jaren dat we te ver doorgeschoten zijn in het toegankelijk maken van het hoger onderwijs. Met name HBO opleidingen die echt als paddestoelen uit de grond zijn gekomen afgelopen jaren...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Antibes vr 16 dec 2011 - 22:29

Wel grappig dat je onder dat artikel verwezen wordt naar een vorig artikel over de toename bij HvA door problemen InHolland haha..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Monte za 17 dec 2011 - 0:24

Ik heb ook mijn diploma van de HvA, maar ben echt niet bang dat mijn diploma minder waard gaat zijn voor bedrijven en instellingen. Ik heb een hele andere richting gedaan als waar de fraude zich afspeelt en weet dat bij mij niets gerommeld is. Dus nee ik maak mij geen zorgen. Wel vind ik het onbegrijpelijk hoe dit door een accreditatie kan komen, een accreditatie is juist om te kijken of het niveau nog voldoet en alles rechtmatig verkregen wordt. Dus dat vind ik wel vreemd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  xxlisaxx za 17 dec 2011 - 0:32

Antibes schreef:Tjah, het verbaast me niets. Ik roep al jaren dat we te ver doorgeschoten zijn in het toegankelijk maken van het hoger onderwijs. Met name HBO opleidingen die echt als paddestoelen uit de grond zijn gekomen afgelopen jaren...

Eens, en het begint al de op de middelbare school. Ik vind het ook goed dat ze de exameneisen gaan verhogen. Volgens mij hebben de vervolgopleidingen zich aangepast aan het niveau wat er van de middelbare school komt.
Laatst stond in de krant dat wanneer de taaleisen voor de peuterleidsters omhoog gaan, de helft van de peuterleidsters niet kan blijven. Het gemiddelde taalniveau is daar niveau 2.. Ik vind dat echt niet normaal dus wat dat betreft is dit inderdaad geen verrassing aangezien het schijnbaar op peuterniveau al verkeerd loopt.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Minx za 17 dec 2011 - 2:36

Hmm ik zit daar op school :S. Gelukkig geen economische opleiding dus dat scheelt dan wel. Ik denk trouwens dat er nog veel meer mankementen aan eigenlijk alle hogescholen nu wel boven tafel gaan komen. Dit geeft al aan dat het geen op zich staand feit is. Dus ik verwacht nog meer berichten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Prosecco za 17 dec 2011 - 3:20

Carola589 schreef:Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.

:-D
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Esperanza za 17 dec 2011 - 3:33

Ik heb mijn minor daar gedaan en die viel onder Economie en Management. Het viel mij toen wel op dat er bij een onderzoek dat wij moesten doen weinig eisen werden gesteld en wij heel makkelijk een hoog cijfer hebben gekregen. Bij mijn 'eigen' hogeschool zouden we er niet zo makkelijk mee weg gekomen zijn had ik het idee.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Minx za 17 dec 2011 - 3:46

Esperanza schreef:Ik heb mijn minor daar gedaan en die viel onder Economie en Management. Het viel mij toen wel op dat er bij een onderzoek dat wij moesten doen weinig eisen werden gesteld en wij heel makkelijk een hoog cijfer hebben gekregen. Bij mijn 'eigen' hogeschool zouden we er niet zo makkelijk mee weg gekomen zijn had ik het idee.

Maar dat heb ik bij wel meer dingen. Ik heb zelf ook een externe minor gedaan. Klasgenoten verklaarden mij voor gek dat ik een minor ging doen met 5 toetsen. Tijdens een van die toetsen was ik bezig en ik dacht echt nou laat maar zitten met net een 6 ben ik al heel blij. Bleek ik een 7 te hebben. Wat ik hier mee wil zeggen. Alle onderdelen kun je verschillend bekijken. De hogeschool waar ik mijn minor heb gedaan is verder nog helemaal niet in opspraak geweest. Dus het kan zo per docent verschillen. En misschien hebben jullie het op een andere manier geleerd. Al weet ik natuurlijk niets over de economische opleidingen op de hva maar over mijn eigen opleiding kan ik wel zeggen dat het niet altijd even makkelijk gaat.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Siem za 17 dec 2011 - 3:53

xxlisaxx schreef:
Antibes schreef:Tjah, het verbaast me niets. Ik roep al jaren dat we te ver doorgeschoten zijn in het toegankelijk maken van het hoger onderwijs. Met name HBO opleidingen die echt als paddestoelen uit de grond zijn gekomen afgelopen jaren...

Eens, en het begint al de op de middelbare school. Ik vind het ook goed dat ze de exameneisen gaan verhogen. Volgens mij hebben de vervolgopleidingen zich aangepast aan het niveau wat er van de middelbare school komt.
Laatst stond in de krant dat wanneer de taaleisen voor de peuterleidsters omhoog gaan, de helft van de peuterleidsters niet kan blijven. Het gemiddelde taalniveau is daar niveau 2.. Ik vind dat echt niet normaal dus wat dat betreft is dit inderdaad geen verrassing aangezien het schijnbaar op peuterniveau al verkeerd loopt.

Hier sluit ik me helemaal bij aan, ze verlagen de eisen constant zodat mensen de opleiding kunnen blijven volgen. Zonder bij de gevolgen stil te staan, de achterstand voor de kinderen wordt hierdoor nog eerder in de hand gewerkt. Met als resultaat dat de resultaten over het geheel steeds lager komen te liggen.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Esperanza za 17 dec 2011 - 7:46

Fairytale: je hebt ook gelijk hoor dat je het per onderdeel moet bekijken en dat nu dit in het nieuws komt het niet meteen betekent dat de minor die ik heb gedaan niet goed was. Maar toen ik het las, moest ik daar wel meteen aan denken.
De hogeschool waar ik heb gezeten heeft een deel van deze minor overgenomen en zij gaven ook wel aan dat het niet voldeed aan hun verwachtingen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 7:59

Prosecco schreef:
Carola589 schreef:Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.

:-D

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Minx ma 19 dec 2011 - 3:37

Dit is een interne publicatie richting de studenten van de HvA

Afgelopen zaterdag meldde dagblad de Telegraaf (op de voorpagina) dat er sprake zou zijn van 'diplomafraude' bij opleidingen van de HvA. Volgens het artikel hebben sinds 2002 ongeveer 1000 tot 1500 studenten per jaar onterecht een diploma ontvangen en hebben docenten het vertrouwen in de leiding van de hogeschool opgezegd. Het voortbestaan van opleidingen, waaronder de opleidingen van de afdeling International Business School en de opleiding Johan Cruyff University, zou ter discussie staan. De Telegraaf baseert zich op een brief die een aantal docenten aan de leiding van het domein Economie & Management gestuurd heeft. Later die dag maakten diverse andere media melding van dit bericht.
Het College van Bestuur (CvB) en de leiding van het domein Economie & Management begrijpen dat deze berichtgeving vragen en zorgen oproept bij studenten en docenten van de hogeschool. Daarom geven zij hieronder graag een toelichting.
Reactie College van Bestuur en domein Economie & Management:
Op dit moment is niet duidelijk waarop de berichten over diplomafraude gebaseerd zijn. In de brief van de bezorgde docenten die als bron genoemd wordt, komt diplomafraude niet aan de orde. De betreffende docenten hebben inmiddels laten weten dat zij geschokt zijn door het feit dat de ‘docentenbrief’ in handen van de media is gekomen. Zij geven aan dat dit beslist niet de bedoeling was en buiten hen om is gebeurd. Zij nemen nadrukkelijk afstand van hetgeen in de media naar voren is gebracht.
Naar aanleiding van de eerdere gebeurtenissen bij Hogeschool InHolland heeft de HvA een intern onderzoek uitgevoerd naar oa de afstudeerscripties. Daarbij is geen diplomafraude aan het licht gekomen. Ook heeft het CvB van de hogeschool eerder geen signalen ontvangen van docenten of studenten over mogelijke diplomafraude. De beweringen in De Telegraaf worden daarom niet herkend. Er is op dit moment geen concrete aanwijzing van diplomafraude. De landelijke studentenorganisatie ISO noemt de beschuldiging van fraude in een persbericht 'onzin'. De ASVA en LSVb benadrukken in een reactie dat het belang van studenten voorop moet staan en dat er geen twijfel mag bestaan over de kwaliteit van het diploma. Dat onderschrijft de HvA volledig. Hoewel er geen concrete bewijzen of aanwijzingen zijn die dergelijke twijfels rechtvaardigen, neemt het CvB daarom elk signaal serieus. Het CvB laat (onafhankelijk) onderzoeken of de signalen gegrond zijn. Het CvB wijst docenten en studenten op de mogelijkheid om zorgen of klachten over de kwaliteit van toetsing en beoordeling te melden via het digitaal klachtenloket van de HvA. (Zie onderdeel 6: ‘Geen van de eerder genoemde onderwerpen’.)
In het artikel in de Telegraaf staat dat het voortbestaan van de International Business School en de Johan Cruijff University ter discussie staat. Dat is absoluut niet het geval.
De zorgen over de kwaliteit en organisatiecultuur betreffen vooral de opleidingen Trade Management Asia en International Management. De resultaten van een reguliere interne audit geven aanleiding tot die zorgen. Het bestuur van de HvA heeft deze ter harte genomen en heeft inmiddels maatregelen genomen. Niet alleen bij deze opleidingen, maar in het gehele domein Economie en Management bestaat veel aandacht voor de kwaliteit van het onderwijs. Hoe dit wordt aangepakt, staat in het plan van aanpak voor de versteviging van de kwaliteit van opleidingen.
Begin deze week praat het CvB met de ongeruste docenten over de brief die zij schreven en over de kwaliteit van het onderwijs. De briefschrijvers hebben het initiatief genomen om hun zorgen kenbaar te maken en kiezen een constructieve en inhoudelijke benadering, gericht op dialoog en verbetering. Het CvB neemt de punten die zij naar voren brengen zeer serieus en gaan met hen en met andere docenten en studenten verder met het verbeteren van de kwaliteit van de opleidingen en de organisatiecultuur. Het CvB vertrouwt erop dat veel docenten en studenten ook in de komende periode actief en constructief zullen bijdragen aan dat proces. Want studenten, docenten en leiding dragen met elkaar de verantwoordelijkheid voor goed onderwijs. Dat doel staat voorop bij alle gesprekken en activiteiten in de komende periode.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:49

Charlie schreef:
Prosecco schreef:
Carola589 schreef:Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.

:-D

lol!

Wat is hiermee dan, fout geschreven? Ik zie het niet Embarassed Heb gegoogeld, en ook daar zie ik 'afgestudeerd' staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:51

Carrie schreef:
Charlie schreef:
Prosecco schreef:
Carola589 schreef:Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.

:-D

lol!

Wat is hiermee dan, fout geschreven? Ik zie het niet Embarassed Heb gegoogeld, en ook daar zie ik 'afgestudeerd' staan?
Het is ongelofelijk of ongelooflijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Antibes di 20 dec 2011 - 9:56

Ik vind het vooral ongelooflijk dat er zo'n makkelijke grap gemaakt wordt over die fout, terwijl de kanjer van een d/t-fout niet opgemerkt wordt.. Als je dan toch iemand pakt op zijn spelling, doe het dan goed.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:03

Smikkell schreef:
Carrie schreef:
Charlie schreef:
Prosecco schreef:
Carola589 schreef:Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.

:-D

lol!

Wat is hiermee dan, fout geschreven? Ik zie het niet Embarassed Heb gegoogeld, en ook daar zie ik 'afgestudeerd' staan?
Het is ongelofelijk of ongelooflijk.

Oh! Oja die weet ik wel, zag niet dat dat dikgedrukt was, zag alleen het 2e stukje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:08

Antibes schreef:Ik vind het vooral ongelooflijk dat er zo'n makkelijke grap gemaakt wordt over die fout, terwijl de kanjer van een d/t-fout niet opgemerkt wordt.. Als je dan toch iemand pakt op zijn spelling, doe het dan goed.. laughcry
laughcry

Ik keek niet verder dan de vraag van Carrie en het dikgedrukte.. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:10

Carola589 schreef:Ongelovelijk dat dit weer gebeurd! Zelf ben ik afgelopen jaar afgestudeerd aan de HvA, geen economische opleiding maar toch. Werkgevers lezen zulke berichten ook en ik denk dat daardoor solliciteren ook steeds lastiger wordt.
Zo dan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer fraude met diploma's: HvA Empty Re: Weer fraude met diploma's: HvA

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum