Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rolstoel Efteling

5 plaatsers

Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 3 jan 2011 - 10:24

Ik ga zondag naar de Efteling, en ik ga daar een rolstoel reserveren. Maar, mag je dan maar 1 begeleider mee in de gehandicapteningang? Ik ga namelijk met nog 3 anderen.. Weet iemand dit toevallig?
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Tania ma 3 jan 2011 - 10:26

Van de site:

Als u gebruik wilt maken van de speciale voorzieningen in de Efteling, dient u een geldige verklaring (maximaal 2 jaar oud) van een onafhankelijke arts te kunnen tonen, waarin staat dat u niet in staat bent om zonder hulp het park en/of de attracties te bezoeken. De Efteling vraagt om deze verklaring omdat bezoekers met minder bekende of niet direct zichtbare handicaps (zoals blind- of doofheid en autisme) ook onder deze regeling vallen en de medewerkers de beoordeling niet zelf kunnen maken. Indien u rolstoelafhankelijk bent, hoeft u geen verklaring te overleggen.

Maximaal drie begeleiders kunnen van dezelfde voorzieningen gebruikmaken. Bij De Vliegende Hollander geldt een maximaal van twee begeleiders

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 3 jan 2011 - 10:27

Tania schreef:Van de site:

Als u gebruik wilt maken van de speciale voorzieningen in de Efteling, dient u een geldige verklaring (maximaal 2 jaar oud) van een onafhankelijke arts te kunnen tonen, waarin staat dat u niet in staat bent om zonder hulp het park en/of de attracties te bezoeken. De Efteling vraagt om deze verklaring omdat bezoekers met minder bekende of niet direct zichtbare handicaps (zoals blind- of doofheid en autisme) ook onder deze regeling vallen en de medewerkers de beoordeling niet zelf kunnen maken. Indien u rolstoelafhankelijk bent, hoeft u geen verklaring te overleggen.

Maximaal drie begeleiders kunnen van dezelfde voorzieningen gebruikmaken. Bij De Vliegende Hollander geldt een maximaal van twee begeleiders

Heeee, wat fijn! Dankjewel! Ik kon het echt niet vinden... Embarassed
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Feline ma 3 jan 2011 - 10:36

Sommige attracties zijn niet te bereiken met een rolstoel he.. (o.a. de Droomvlucht).. dus als je kleine stukjes kan lopen zou ik daar als eerste heen rennen in de hoop dat er dan nog geen rij staat.

Bij de vliegende Hollander geldt ook een wachttijd voor rolstoelers.. Als ik me niet vergis iets van 15 minuten per rolstoel. Dus als daar een rij rolstoelers staat zou ik 'm even overslaan en later weer terug gaan.

Heb overigens nog nooit een verklaring hoeven laten zien maar ik heb mijn eigen rolstoel, misschien dat het daar aan ligt.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:38

Feline schreef:Sommige attracties zijn niet te bereiken met een rolstoel he.. (o.a. de Droomvlucht).. dus als je kleine stukjes kan lopen zou ik daar als eerste heen rennen in de hoop dat er dan nog geen rij staat.
hehe, sorry staat er grappig Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 3 jan 2011 - 10:40

Inge schreef:
Feline schreef:Sommige attracties zijn niet te bereiken met een rolstoel he.. (o.a. de Droomvlucht).. dus als je kleine stukjes kan lopen zou ik daar als eerste heen rennen in de hoop dat er dan nog geen rij staat.
hehe, sorry staat er grappig Very Happy

Haha, trut! :P clown

Maar, ik ga denk ik dan helemaal aan het einde in de droomvlucht, of idd helemaal in het begin. Lopen gaat an sich wel op kleine stukjes, staan niet.
Spannend. Ik vind het best wel kwetsbaar.

Er is trouwens, voor een rolstoel huren, geen verklaring nodig. I love you
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:44

Wink
Wat ik trouwens altijd zo raar vind, is dat er serieus mensen boos worden of mopperen als iemand in een rolstoel voor gaat... of als diegene een mini stukje loopt... of mensen die dan gaan zeggen, zat ik nu maar in een rolstoel, lekker makkelijk.
Dan denk ik altijd; nu heeft diegene in een rolstoel eens 'geluk" (is wel een erg groot woord), maar je zou toch niet willen ruilen

Ow trouwens die nieuwe attractie is wel relaxt als je via de rolstoelingang gaat... die bestaat uit 2 ingangen, als je in de linker ingang erin gaat, kom je rechts uit... maar omdat je rolstoel links staat, mag je dus nog een keer smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Feline ma 3 jan 2011 - 10:48

En er is ook nog eens geen f*ck aan om overal direct in te kunnen. Juist het wachten maakt zo'n attractie het waard.

Veel plezier ZWW. Oh, en ik vond de bobslee wel heel bumpy.. weet niet waar je iets aan mankeert maar ik raad hem je af als je geen extra pijn wilt hebben.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 10:48

Wat heb je dan dat je niet kan staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 3 jan 2011 - 10:49

Inge schreef:Wink
Wat ik trouwens altijd zo raar vind, is dat er serieus mensen boos worden of mopperen als iemand in een rolstoel voor gaat... of als diegene een mini stukje loopt... of mensen die dan gaan zeggen, zat ik nu maar in een rolstoel, lekker makkelijk.
Dan denk ik altijd; nu heeft diegene in een rolstoel eens 'geluk" (is wel een erg groot woord), maar je zou toch niet willen ruilen

Ow trouwens die nieuwe attractie is wel relaxt als je via de rolstoelingang gaat... die bestaat uit 2 ingangen, als je in de linker ingang erin gaat, kom je rechts uit... maar omdat je rolstoel links staat, mag je dus nog een keer smile

Het is gewoon belachelijk. Echt. Iemand mag van mij die rolstoel hebben. Ik zou er een moord voor overhebben om wel 3 uur in die rij te staan.
Ik mag nu een klein stukje kijken in de gehandicaptenwereld, en je wordt er echt niet vrolijk van. Ten eerste is het ontzettend vermoeiend om de hele tijd te moeten zitten, en wanneer je zit je altijd pijn hebt, je je ontzettend kwetsbaar voelt (iedereen vraagt wat je hebt en maakt "grappige" opmerkingen van: "Goh, jij hebt ook iets uitgespookt he!" (dat snap ik niet, voor hetzelfde geld heb ik iets heel ergs), en zit naar je te staren, duwen je opzij in het openbaar vervoer, en opstaan van de gehandicapten bus-zitplek zit er niet bij hoor) en áltijd afhankelijk van anderen bent. Mad
Nee. Leuk is anders. Ik zie dan ook het meest ertegenop als ik de rolstoel uitmoet, en mensen zitten te kijken van, goh die kan gewoon lopen.

Maar, ik zou mijn ogen eens openhouden voor die nieuwe attractie! :P
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 3 jan 2011 - 10:52

Feline schreef:
Veel plezier ZWW. Oh, en ik vond de bobslee wel heel bumpy.. weet niet waar je iets aan mankeert maar ik raad hem je af als je geen extra pijn wilt hebben.

Ja, ik woon praktisch in de Efteling, dus ik weet gelukkig welke attracties wel of niet kunnen. Maar bedankt voor de herinnering! hug
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:58

naja die attractie is niet nieuw nieuw maar volgens mij wel de nieuwste attractie?
die dat je eindigt met een bootje in het water
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn ma 3 jan 2011 - 10:58

Inge schreef:naja die attractie is niet nieuw nieuw maar volgens mij wel de nieuwste attractie?
die dat je eindigt met een bootje in het water
Vliegende hollander?
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Inge ma 3 jan 2011 - 10:59

zou best kunnen ja
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 11:25

Even een tip; als je ook in Villa Volta wil en je kan een beetje staan/lopen ga dan aub gewoon in de attractie. Als je de invalideningang neemt krijg je een film van de attractie te zien en daar is dus echt niks aan. Krijg je het hele gevoel niet mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 6:28

De vila Volta kom ik nooit weer in, kwam er hondsberoerd uit..
Kan wel naar 1 punt blijven staren (tenen) nog word ik beroerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  ZoeteWitteWijn di 4 jan 2011 - 6:31

plumke schreef:De vila Volta kom ik nooit weer in, kwam er hondsberoerd uit..
Kan wel naar 1 punt blijven staren (tenen) nog word ik beroerd.

Oooo nee, Villa Volta is heerlijk! Twisted Evil
ZoeteWitteWijn
ZoeteWitteWijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 107
Punten : 117
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 6:39

ZoeteWitteWijn schreef:
plumke schreef:De vila Volta kom ik nooit weer in, kwam er hondsberoerd uit..
Kan wel naar 1 punt blijven staren (tenen) nog word ik beroerd.

Oooo nee, Villa Volta is heerlijk! Twisted Evil

Ik vind alles best, behalve dat ding. Ik hou er niet van dat je heen en weer geslingerd word en dat ook nog eens alles om je heen begint te draaien. Heb ik ook met de halve maan.. Over de kop en zo, dat vind ik helemaal heerlijk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Jeanette di 4 jan 2011 - 11:36

Ik ben pas met mijn broer in de Efteling geweest (hij heeft een lichamelijke beperking), maar wij zaten zo in de Vliegende Hollander. We hoefden echt geen 15 min te wachten.

Efteling blijft leuk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Jeanette di 4 jan 2011 - 11:37

Auxo schreef:Even een tip; als je ook in Villa Volta wil en je kan een beetje staan/lopen ga dan aub gewoon in de attractie. Als je de invalideningang neemt krijg je een film van de attractie te zien en daar is dus echt niks aan. Krijg je het hele gevoel niet mee.
Dat klopt idd. Best wazig, want in de beginjaren van Villa Volta mochten rolstoelers er wel gewoon in. Ik denk dat er in die tijd wat is voor gevallen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 19:29

plumke schreef:De vila Volta kom ik nooit weer in, kwam er hondsberoerd uit..
Kan wel naar 1 punt blijven staren (tenen) nog word ik beroerd.

oow eindelijk een medestander gevonden! Ik wordt er ook misselijk in, maar niemand die mij serieus neemt Very Happy Dus een medestander doet goed. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:27

Jeanette schreef:
Auxo schreef:Even een tip; als je ook in Villa Volta wil en je kan een beetje staan/lopen ga dan aub gewoon in de attractie. Als je de invalideningang neemt krijg je een film van de attractie te zien en daar is dus echt niks aan. Krijg je het hele gevoel niet mee.
Dat klopt idd. Best wazig, want in de beginjaren van Villa Volta mochten rolstoelers er wel gewoon in. Ik denk dat er in die tijd wat is voor gevallen.
Is dat in het begin wel altijd geweest? Dat kan ik me niet eens meer herinneren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Jeanette wo 5 jan 2011 - 7:51

Auxo schreef:
Jeanette schreef:
Auxo schreef:Even een tip; als je ook in Villa Volta wil en je kan een beetje staan/lopen ga dan aub gewoon in de attractie. Als je de invalideningang neemt krijg je een film van de attractie te zien en daar is dus echt niks aan. Krijg je het hele gevoel niet mee.
Dat klopt idd. Best wazig, want in de beginjaren van Villa Volta mochten rolstoelers er wel gewoon in. Ik denk dat er in die tijd wat is voor gevallen.
Is dat in het begin wel altijd geweest? Dat kan ik me niet eens meer herinneren.

Ja in de beginjaren van Villa Volta. Toen kon mijn broer er namelijk gewoon in met voorrang via de rolstoeleningang. Maar dat is alweer lang geleden, want volgens mij staat Villa Volta er ook al flink een aantal jaren.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Tania wo 5 jan 2011 - 7:57

Inge schreef:Wink
Wat ik trouwens altijd zo raar vind, is dat er serieus mensen boos worden of mopperen als iemand in een rolstoel voor gaat... of als diegene een mini stukje loopt... of mensen die dan gaan zeggen, zat ik nu maar in een rolstoel, lekker makkelijk.
Dan denk ik altijd; nu heeft diegene in een rolstoel eens 'geluk" (is wel een erg groot woord), maar je zou toch niet willen ruilen


Tijdje terug was ik met m'n werk naar het dolfinarium. Bij de zeeleeuwenshow zitten rolstoelen vooraan en daarachter heb je een rijtje stoelen waar een gehandicaptenteken op staat. Wij zaten dus achter onze bewoners op die stoeltjes (meervoudig gehandicapten). Toen kregen we ook commentaar, want " jullie mankeren toch zeker niks" . Dat klopt natuurlijk ook, maar de mensen waarmee we waren kunnen echt niet alleen daar zitten. Dat bleek ook wel toen 1 van de bewoners een flinke epileptische aanval kreeg. Geloof dat die mensen zich toen toch wel een beetje lullig voelde.
(Uiteraard waren er geen andere mensen die op die stoeltjes moesten zitten want dan waren we er natuurlijk wel op de grond naast gaan zitten)
Mensen hebben echt altijd commentaar als we met onze bewoners weg zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolstoel Efteling Empty Re: Rolstoel Efteling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum