Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met wit leren stoelen?

+7
minoessepoes
Floor
MissD
Moon
Rebecca
Prosecco
Lynn_
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met wit leren stoelen? Empty Ervaringen met wit leren stoelen?

Bericht  Lynn_ ma 3 jan 2011 - 8:47

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik druk bezig met de inrichting van ons nieuwe huis. Vandaag heb ik mijn oog laten vallen op ontzettend mooie wit leren eetkamerstoelen. Als ik alleen naar het uiterlijk van de stoelen kijk zou ik het direct doen; ik ben er behoorlijk weg van. Máár ik twijfel er zo over of het wel mooi blijft. Ik weet wel zeker dat het een goede kwaliteit leer is (gezien de prijs en de winkel waar ze te koop zijn). Mijn vraag is dus eigenlijk of jullie ervaring hebben met wit leren stoelen en of deze ervaringen positief of negatief zijn. Alvast bedankt voor het lezen/reageren.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met wit leren stoelen? Empty Re: Ervaringen met wit leren stoelen?

Bericht  Prosecco ma 3 jan 2011 - 9:40

Het schijnt dat spijkerbroeken er makkelijk op afgeven.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Rebecca ma 3 jan 2011 - 10:59

Wij hadden een wit leren bankstel en hebben daar veel spijt van gehad, want hij werd erg smoezelig en spijkerbroeken die nieuw zijn is echt een no go!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Moon ma 3 jan 2011 - 11:27

Ik zou het ook niet doen. Zeker niet met eetkamerstoelen, als je daar eens eten of drinken op morst. Dan zou je 'hoezen' moeten hebben die je kunt wassen. Maar dat kan natuurlijk niet met leer.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 21:06

Wij hadden in het vorige huis ecrukleurige eetkamerstoelen. Never again....

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 21:08

Ik moest ook meteen denken aan het spijkerbroekenissue. En daar kun je zelf misschien nog wel rekening mee houden, vooral met nieuwe broeken, maar het lijkt me nogal irritant als je steeds aan je bezoek moet vragen of ze een nieuwe spijkerbroek aan hebben en zo ja, dat ze dan niet op de bank mogen zitten. Het is inderdaad wel HEEL erg mooi smile

Gast
Gast

Bericht  MissD ma 3 jan 2011 - 21:59

Wij hebben witte eetkamerstoelen en banken, maar hebben er nog geen problemen mee gehad. We hebben we inmiddels 2 en half jaar staan. En ja heel af en toe zit er iemand met een nieuwe spijkerbroek op, maar bij ons is het niet zo dat het afgeeft, en als dat wel zo is, dan maak ik de bank/stoel na het bezoek even schoon met een beetje groene zeep.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Floor ma 3 jan 2011 - 23:22

Wij hebben wit leren eetkamer stoelen (wel echt leer).
Ik heb er geen problemen mee, soms geeft er wat op af (bijv een spijkerbroek maar dan kun je dat toch nog schoonmaken). We hebben ze zo'n 3 jaar. Ik heb er geen spijt van, het waren erg dure stoelen maar ze zitten heerlijk en zien er mooi uit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  minoessepoes ma 3 jan 2011 - 23:43

Moon schreef:Ik zou het ook niet doen. Zeker niet met eetkamerstoelen, als je daar eens eten of drinken op morst. Dan zou je 'hoezen' moeten hebben die je kunt wassen. Maar dat kan natuurlijk niet met leer.

Sorry maar het voordeel van leer is toch juist dat je het met een doekje schoon kan maken? Dat kan met stoffen stoelen niet, vandaar de wasbare hoezen, dat is bij leer totaal overbodig.

Mijn ouders hebben al wel een jaar of 4 creme kleurige eetkamerstoelen en een "luxe"stoel bij de bank staan. Die worden inderdaad grauw van spijkerbroeken maar dat kan je gewoon schoonmaken, mijn moeder heeft een speciaal flesje erbij gekregen toen ze de stoelen kocht en die is nog steeds niet op, met groene zeep werkt ook prima inderdaad! Als er eten of iets dergelijks geknoeid word gaat er een doekje overheen en weg is het. Juist super handig!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Lynn_ di 4 jan 2011 - 0:20

Super bedankt allemaal. Ik ben zó aan het twijfelen. Heb er gewoon slecht van geslapen. Ik ga er vandaag nog heel goed over nadenken. Als er nog meer ervaringen zijn hoor ik het graag! Ik ben wel altijd zuinig op mijn spullen dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen... Ik neig nu wel naar de wit leren stoelen maar als ik een negatieve ervaring lees sla ik steeds weer helemaal om. Wat moeilijk!!!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 1:13

Ik heb een witte leren bank. Ik heb hem nu zo'n 6 jaar en na een paar jaar zag hij er behoorlijk smoezelig uit, ik heb toen een nieuwe bank gekocht (vanwege plaatsgebrek in mijn huisje). Mijn moeder heeft de witt bank toen met groene zeep schoongemaakt en hij is weer als nieuw! Ik ben er nog steeds helemaal weg van. Ik ben zo blij dat ik hem niet heb weggedaan, want nu ik een ander huis heb past hij straks weer in de woonkamer. Ik had altijd van die doekjes waarmee je leren meubels kunt schoonmaken, maar die werkten dus niet. Dus ik zou zeggen, groene zeep!

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ di 4 jan 2011 - 1:25

Twijfel twijfel twijfel! Ik vind ze zooo mooi... We krijgen ook 5 jaar garantie op alle vlekken. Vlekken van spijkerbroeken vallen ook onder de garantie.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  MissD di 4 jan 2011 - 2:33

Zoals je leest zijn er wel wat meer positieve ervaringen dan negatieve! En de positieve allemaal van mensen die zelf dus witte leren stoelen/banken hebben. Met groene zeep is het echt goed schoon te maken. En wanneer je er 5 jaar vlekken garantie bij krijgt zou ik me er helemaal niet druk over maken.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Eris di 4 jan 2011 - 2:35

Mijn ouders hebben sinds ongeveer een half jaar witte leren stoelen. Ze worden inderdaad snel vies maar zijn ook wel weer heel makkelijk schoon te maken. Het is de afweging of je dat er voor over hebt.
Zelf heb ik voor mijn nieuwe huis ook witte eettafel stoelen gekocht en heb het er dus voor over om ze wat vaker schoon te moeten maken. Het is zo mooi witte leren stoelen.
Ik ben benieuwd welke stoelen jij op het oog hebt, heb je er een foto van? smile

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Caresses di 4 jan 2011 - 5:20

Lynn_ schreef:Twijfel twijfel twijfel! Ik vind ze zooo mooi... We krijgen ook 5 jaar garantie op alle vlekken. Vlekken van spijkerbroeken vallen ook onder de garantie.

Nou dan zou ik het zeker doen!
Wij hebben een wit leren bank. Hij ziet er echt nog prima uit.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Makamba di 4 jan 2011 - 7:13

Prosecco schreef:Het schijnt dat spijkerbroeken er makkelijk op afgeven.

Dat was het eerste wat ik dacht.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lynn_ di 4 jan 2011 - 8:02

Ik ga het vanavond nog eens goed bekijken met mijn vriend samen. Ik sprak vandaag iemand die er ontzettend veel spijt van heeft en ben even bij haar gaan kijken. Het zag er inderdaad écht niet meer uit... We gaan de stoelen sowieso nemen maar de vraag is in welke kleur. Nogmaals bedankt voor de reacties!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lynn_ wo 5 jan 2011 - 22:41

Zo, we zijn er uit. We gaan niet voor de witte stoelen. We nemen dezelfde stoelen wel in een andere kleur. Ze waren óntzettend prijzig en dat in combinatie met de wetenschap dat ze misschien maar een aantal jaar wit blijven vind ik een te groot risico. Jammer maar de andere zijn ook prachtig! Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zwerver wo 5 jan 2011 - 23:01

Lynn_ schreef:Zo, we zijn er uit. We gaan niet voor de witte stoelen. We nemen dezelfde stoelen wel in een andere kleur. Ze waren óntzettend prijzig en dat in combinatie met de wetenschap dat ze misschien maar een aantal jaar wit blijven vind ik een te groot risico. Jammer maar de andere zijn ook prachtig! Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat het een verstandige keuze is. Wij hebben ook witte stoelen gehad. NOOIT WEER :shock: :shock: Wat een ramp
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 4:43

Ik denk idd ook dat dat een verstandige keuze is, wij hebben een wit leren stoeltje en ondanks dat ik hem regelmatig poets en van dat vuilafstotende spul er op smeer is hij toch niet meer helemaal mooi wit. Maar ondanks dat vnd ik wit leren stoelen wel heel mooi, maar ja je moet toch ook een beetje kijken naar wat praktisch is en of hel heel lang mooi blijft anders is het ook zo zonde...

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ vr 7 jan 2011 - 4:55

Zo jammer is dat he... Het is zo ontzettend mooi maar ik ga geen geld uitgeven aan stoelen die na 2 jaar al niet meer mooi zijn.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: