Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rookworst over de datum

4 plaatsers

Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 6:17

Mijn vriend had gekookt vanavond en de houdbaarheidsdatum niet gecontroleerd van de rookworst, die bleek goed te zijn tot 14 november. Ik heb twee happen op, toen proefde ik er "iets" raars aan. Ik heb daarna nog overgegeven en ik denk dat een groot deel wel eruit is, maar ik voelde ook dat er een deel bleef hangen (ik voelde me al niet zo lekker en dit was een beetje de druppel denk ik). Maar hoeveel kwaad zou dit nou kunnen voor de baby? Ik maak me best zorgen. Normaal ben ik niet zo'n miep met eten en wat nog goed smaakt maak ik me niet zo'n zorgen over, maar nu ik zwanger ben én het gaat om vlees wat toch al flink lang over de datum is, vind ik het toch wel spannend Sad Kan iemand mij geruststellen of zeggen wat ik evt nog kan doen?? Niks toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 6:20

****


Laatst aangepast door Ava op za 17 dec 2011 - 4:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Darius zo 11 dec 2011 - 6:21

Nou, het waren twee happen en je hebt al overgegeven dus als ik even mag relativeren: ik denk niet dat het kwaad kan? En anders: je kunt er nu niets meer aan doen, wat je hebt gedaan is genoeg. Ik zou anders even de verloskundige bellen of anders bij het eerstvolgende consult dit even uitleggen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 6:26

Ik ben normaal heel goed in relativeren maar ik geloof dat ik het nu even niet kan, haha. Maar ik ga maar proberen om me er geen zorgen om te maken en als ik er ziek van word dan merk ik het wel...

Ik zie nu trouwens dat : ( deze smiley is Sad zo dramatisch was het nu ook weer niet, ik huil niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Susan zo 11 dec 2011 - 6:28

Dion heeft wel eens een hele rookworst gegeten die een maand over de datum was en hij heeft daar toen niks van gekregen, maar ik kan me wel voorstellen dat het veel vervelender is als je zwanger bent. Als je je echt druk maakt zou je morgen even met het Voedingscentrum kunnen bellen, die weten meestal wel antwoord op dit soort vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  joyce0606 zo 11 dec 2011 - 6:45

ik denk dat het weinig kwaad kan, het is gerookt en vacuum verpakt. vers vlees wat niet meer goed is zou ik me meer druk over maken.

daarbij heb je het zo goed als overgegeven, en de placenta filterd ook een hoop narigheid!

geen zorgen maken dus!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Susan zo 11 dec 2011 - 6:51

joyce0606 schreef:ik denk dat het weinig kwaad kan, het is gerookt en vacuum verpakt.

Dat geldt voor vacuümverpakte gerookte zalm ook, maar dat mag je juist niet eten.

Ik denk dat de kans klein is dat ze iets heeft opgelopen, máár ik zou zeker wel even advies vragen morgen. Het is namelijk wel zo dat mocht je een listeriabesmetting oplopen, je daarvoor antibiotica kan krijgen, maar dan moet je wel weten of je risico hebt gelopen en op welke symptomen je moet letten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:05

Rookworst is maar voor een klein gedeelte vlees, er zit veel vulmiddel (soort deeg, weet geen beter woord) in. Het vlees dat er wel in gaat is doorgekookt pulpvlees en is dus tot op de laatste cel flink verhit geweest. Voor listeria hoef je denk ik niet bang te zijn, die zal echt tot op de laatste bacterie uitgeroeid zijn (gaat al dood bij 70 graden).

Daarna is de worst vacuum verpakt, dus dan kan er ook geen listeria meer bij. Volgens mij is listeria de enige heel gevaarlijke bacterie tijdens de zwanger, dus ik denk dat het redelijk veilig is geweest voor de zwangerschap en dat je misselijkheid eerder veroorzaakt geweest is door de afvalstoffen van een andere bacterie of schimmel. Maar zeker even bellen met iemand die er meer verstand van heeft dan mij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:07

Ik heb de vraag net gesteld via het contactformulier, maar daar stond na versturen dat je binnen 2 weken antwoord krijgt. Morgen dus maar even bellen denk ik.

Op zich denk ik dat de kans op listeria heel erg klein is, de worst was wel 20 minuten verhit van tevoren en rookworst staat niet op de risicolijstjes daarvoor (althans, niet die ik gezien heb). Maar ik vergeef het mezelf nooit als ik toch iets oploop en ik heb niks gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:08

Twellie schreef:Rookworst is maar voor een klein gedeelte vlees, er zit veel vulmiddel (soort deeg, weet geen beter woord) in. Het vlees dat er wel in gaat is doorgekookt pulpvlees en is dus tot op de laatste cel flink verhit geweest. Voor listeria hoef je denk ik niet bang te zijn, die zal echt tot op de laatste bacterie uitgeroeid zijn (gaat al dood bij 70 graden).

Daarna is de worst vacuum verpakt, dus dan kan er ook geen listeria meer bij. Volgens mij is listeria de enige heel gevaarlijke bacterie tijdens de zwanger, dus ik denk dat het redelijk veilig is geweest voor de zwangerschap en dat je misselijkheid eerder veroorzaakt geweest is door de afvalstoffen van een andere bacterie of schimmel. Maar zeker even bellen met iemand die er meer verstand van heeft dan mij!

Nee de misselijkheid kwam gewoon van de zwangerschap, voelde me de hele dag al niet topfit en het idee dat ik zoiets gegeten had was net genoeg om me te moeten laten overgeven, maar het was niet dat ik meteen buikpijn had oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Flower_L zo 11 dec 2011 - 7:27

Staat er trouwens niet op tht?


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:35

Arden, dat is nog beter zeg. Het zal vast allemaal los lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:00

Flower_L schreef:Staat er trouwens niet op tht?


Denk het wel, kan de verpakking niet meer nakijken maar meestal is dat wel zo volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rookworst over de datum Empty Re: Rookworst over de datum

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum