Waar halen jullie de tijd vandaan?
+16
Rush
rapa nui
Mamsie
Toet
Jeanette
SuperGrover
Parisienne
Zora
Susan
Blond
Antibes
Janelie
Lotus
Marin
MissD
Chelle
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Waar halen jullie de tijd vandaan?
Zusje schreef:Zora schreef:Zusje schreef:Ik vind dit soort topics trouwens altijd een beetje overkomen alsof het zielig is dat we hier tijd doorbrengen, sommigen dan wat meer dan anderen. Ik kan me ook wel een beetje het beeld voorstellen hoor, dat mensen denken dat ik fulltime zit te forummen. Feit is alleen dat ik gewoon een heel sociaal leven heb en dit er nog eens een mooie aanvulling op is . Ik krijg alleen altijd een beetje het idee dat ik mezelf dan moet verdedigen haha .
Ik heb dit idee wel vaker bij vergelijkbare topics gehad, maar bij deze merk ik die insteek juist niet. Volgens mij vraagt Chelle zich het oprecht af.
Oh dat geloof ik ook wel hoor maar de reacties zullen toch altijd wat verdedigend zijn zeg maar .
Zoals Susan ook al heeft, ik kijk dus zelden tot nooit tv, vind daar weinig aan... Dan hou je al veel tijd over .
Ik vroeg het me inderdaad echt oprecht af ja.
En ben toch weet wat wijzer geworden. Ik kijk namelijk juist wel tv en zit dan weer niet met mijn laptop op schoot omdat ik dan nekklachten krijg. Ik zit dan op het forum met mijn telefoon.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kijk weinig televisie en ben bezig met een aanvullende cursus voor mijn werk, ik kan me altijd maar kort concentreren dus dat wissel ik af met forummen.
Gast- Gast
Mijn geheim: Maanden rust houden en niks anders mogen als 1x per dag douchen en maar een paar keer lopen. Dan moet je toch iets.
En nu vooral tijdens het kolven ben ik hier, dat is toch 6x per dag 15 a 20 min. Dan heb ik echt afleiding nodig, anders kolf ik minder goed.
En nu slapen de kids, zit mijn man tv te kijken waar ik niks aan vind, dus ben ik hier ff via mijn telefoon.
En nu vooral tijdens het kolven ben ik hier, dat is toch 6x per dag 15 a 20 min. Dan heb ik echt afleiding nodig, anders kolf ik minder goed.
En nu slapen de kids, zit mijn man tv te kijken waar ik niks aan vind, dus ben ik hier ff via mijn telefoon.
Gast- Gast
Tv kijken doe ik ook niet veel trouwens. En enige vorm van ontspanning heb ik echt nodig. Straks als ik weer ga werken zal ik er vast minder zijn.
Ben er nu al veeeeel minder als tijdens mijn zwangerschap. Lees ook globaal en selectief, niet iedere reactie tot de laatste letter ofzo.
Ben er nu al veeeeel minder als tijdens mijn zwangerschap. Lees ook globaal en selectief, niet iedere reactie tot de laatste letter ofzo.
Gast- Gast
Hier het zelfde.Jolicious schreef:Ik kijk bijna geen tv, want dat verveelt me teveel. Weinig interactie. Die interactie vind ik wel op een forum.
Anderen volgens soms zoveel programma's en series dat ik me dan weer afvraag waar zij de tijd vandaag halen.
Ik vind wel dat de insteek van dit topic anders is dan de vorige, vergelijkbare topics. Daarin wilden de TO's in de meeste gevallen laten weten dat zij een veel intressanter en sociaal drukker leven hadden en mensen die zoveel op het forum zitten maar sneu en zielig zijn.
Gast- Gast
Ik doe vooral aan multitasken! Ik kijk wel veel tv, maar zit ondertussen te forummen. Ook doe ik het als N. lekker zelf aan het spelen is. Ik klets dan gezellig tegen/met haar en zit ondertussen te forummen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
+1Susan schreef:Zusje schreef:Ik vind dit soort topics trouwens altijd een beetje overkomen alsof het zielig is dat we hier tijd doorbrengen, sommigen dan wat meer dan anderen. Ik kan me ook wel een beetje het beeld voorstellen hoor, dat mensen denken dat ik fulltime zit te forummen. Feit is alleen dat ik gewoon een heel sociaal leven heb en dit er nog eens een mooie aanvulling op is . Ik krijg alleen altijd een beetje het idee dat ik mezelf dan moet verdedigen haha .
+1
Het antwoord op de vraag is trouwens dat ik gewoon vrij weinig tijd nodig heb om een reactie te typen. Ik kan soms vijf minuten op het forum zitten en op een paar topics reageren. Hoe lang ik erop zit verschilt per keer, soms even vijf of tien minuutjes tussendoor, soms wat langer.
Gast- Gast
En daarnaast, ik kom relatief weinig de deur uit, moet eerst alles naar beneden slepen omdat ik op een bovenwoning woon. En met 2 kinderen is dat een flinke klus, alles moet daarna ook weer naar boven natuurlijk.
Gast- Gast
De laatste 2 weken ben ik hier wat minder omdat ik het gewoon gigantisch druk had. Ik werk 2 dagen in de week, doe het huishouden bijna helemaal alleen en ik heb een zoon van 16 maanden. Ik forum meestal als hij op bed ligt of s'ochtends als hij druk met spelen is. Forummen is een stukje ontspanning voor mij en dat heb ik echt nodig. De een gaat sporten, de ander gaat een boek lezen en nja ik dus forummen
Gast- Gast
Ik kreeg er helemaal niet het idee bij dat Chelle het aanvallend bedoelde, maar dat ligt er wellicht aan dat ik zelf maanden geleden hier ook eens een topic over heb geopend.
Met vlagen forum ik 'veel', maar dat valt dus vaak samen met ziek thuis zijn of vrij hebben. Als ik werk en thuiskom 's avonds, heb ik er weinig puf meer voor en op de één of andere manier vliegen de avonden dan ook om. Dat multitasken doe ik dus niet: of ik forum of ik doe wat anders. Heeft er mee te maken dat ik me niet kan concentreren op een tekst lezen als ik achtergrondgeluiden hoor van bijv. de televisie.
Met vlagen forum ik 'veel', maar dat valt dus vaak samen met ziek thuis zijn of vrij hebben. Als ik werk en thuiskom 's avonds, heb ik er weinig puf meer voor en op de één of andere manier vliegen de avonden dan ook om. Dat multitasken doe ik dus niet: of ik forum of ik doe wat anders. Heeft er mee te maken dat ik me niet kan concentreren op een tekst lezen als ik achtergrondgeluiden hoor van bijv. de televisie.
Gast- Gast
ProudMama schreef:En daarnaast, ik kom relatief weinig de deur uit, moet eerst alles naar beneden slepen omdat ik op een bovenwoning woon. En met 2 kinderen is dat een flinke klus, alles moet daarna ook weer naar boven natuurlijk.
Aanleiding van mijn vraag was dat ik het aantal posts van sommigen zag. Ik heb zelf ook vanaf week 30 van mijn zwangerschap thuis gezeten terwijl ik niks mocht maar ook toen heb ik niet zo enorm vaak gepost.
Ik vind het wel jammer dat sommigen gelijk denken dat mijn topic is bedoeld om mensen te bekritiseren of aan te vallen.
@ proudmama, ik gebruikte jou alleen als voorbeeld omdat ik je in het mama's uit 2011 vaak tegenkom. Bedoelde er verder niks mee.
Maar goed, het blijkt wel dat zulke topics als deze niet in goede aarde vallen. Heb de vorige topics hierover gemist.
Chelle- Prater
Oh, ik verdedig mezelf ook wel erg als ik het terug lees, maar zo bedoel ik het niet hoor
Gast- Gast
Het antwoord op deze vraag lijkt me buitengewoon simpel: kwestie van keuzes. Iedereen heeft namelijk per definitie evenveel tijd (per dag/week/maand, niet per leven), alleen hoe je die tijd invult, dat is een kwestie van keuzes. Ik kies er nu voor om te forummen, in plaats van tv-kijken, lezen, puzzelen, stappen, leren, sporten of weet ik wat.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
ProudMama schreef:Oh, ik verdedig mezelf ook wel erg als ik het terug lees, maar zo bedoel ik het niet hoor
Nee joh, dat weet ik. Ik vond jou gewoon een goed voorbeeld maar wist wel hoe jouw situatie is en was.
Chelle- Prater
SuperGrover schreef:Het antwoord op deze vraag lijkt me buitengewoon simpel: kwestie van keuzes. Iedereen heeft namelijk per definitie evenveel tijd (per dag/week/maand, niet per leven), alleen hoe je die tijd invult, dat is een kwestie van keuzes. Ik kies er nu voor om te forummen, in plaats van tv-kijken, lezen, puzzelen, stappen, leren, sporten of weet ik wat.
+1
En de een die alleen meeleest steekt er ook tijd in, maar de een reageert er wel op. Dus qua tijd zal het misschien weinig uit maken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben half werkloos op het moment, dus ik heb heeeeeeeeeeele dagen de tijd om te forummen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Jeanette schreef:
+1
En de een die alleen meeleest steekt er ook tijd in, maar de een reageert er wel op. Dus qua tijd zal het misschien weinig uit maken.
+ Veel
Meelezen kost me echt niet meer tijd dan posten. Oké, wel op mijn telefoon, maar forummen op mijn telefoon vind ik sowieso niet prettig.
Gast- Gast
Waarom doe je dat dan nietToet schreef:Ik ben half werkloos op het moment, dus ik heb heeeeeeeeeeele dagen de tijd om te forummen.
Gast- Gast
Tussen de bedrijven door forum ik. Mijn laptop staat meestal gewoon aan en dan lees ik tussen door even wat en dn reageer ik als daar zin in heb. 'S avonds wanneer ik niet hoef te studeren en lekker op de bank kan zitten dan heb ik het forum ook altijd open staan, naast mijn facebook.
Bij mij zitten er al 2 op school en de jongste speelt lekker veel zelf dus ik kan vaak genoeg even zitten en het forum checken.
Bij mij zitten er al 2 op school en de jongste speelt lekker veel zelf dus ik kan vaak genoeg even zitten en het forum checken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Chelle schreef:Aanleiding van mijn vraag was dat ik het aantal posts van sommigen zag. Ik heb zelf ook vanaf week 30 van mijn zwangerschap thuis gezeten terwijl ik niks mocht maar ook toen heb ik niet zo enorm vaak gepost.
Maar was dat ook niet een keuze om niet altijd te reageren maar meer te lezen? Ik post ook niet zo veel maar steek af en toe toch wel behoorlijk wat tijd in mee lezen. Tussen de middag lees ik bv wel mee maar kan ik niet eten en typen/reageren tegelijk. En in andere gevallen vind ik mijn reactie geen meerwaarde hebben en besluit ik om niet te reageren. En die tijd om mee te lezen is inderdaad een keuze op dat moment. Ik doe genoeg dingen naast het forum. Maar het forum is wel even ontspannen dus als ik geen zin heb om TV te kijken, boek te lezen oid dan kijk ik even op het forum.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
@Chelle, Nee joh, ik denk echt niet dat je het zo moet opvatten dat anderen zich nu bekritiseerd voelen door jou of dat dergelijke topics niet in goede aarde vallen. Je stelt een open vraag en geschreven tekst hoor je niet hoe iemand het bedoelt, dus kan het altijd ook in het negatieve worden getrokken; ook al denk ik niet dat dit nu aan de orde is. Toen ik een tijd terug hetzelfde topic opende, waren de posts een stuk feller, maar dat komt ook domweg doordat ik vrij lomp en bot kan formuleren.
Gast- Gast
EensNour schreef:@Chelle, Nee joh, ik denk echt niet dat je het zo moet opvatten dat anderen zich nu bekritiseerd voelen door jou of dat dergelijke topics niet in goede aarde vallen. Je stelt een open vraag en geschreven tekst hoor je niet hoe iemand het bedoelt, dus kan het altijd ook in het negatieve worden getrokken; ook al denk ik niet dat dit nu aan de orde is.Toen ik een tijd terug hetzelfde topic opende, waren de posts een stuk feller, maar dat komt ook domweg doordat ik vrij lomp en bot kan formuleren.
Gast- Gast
Waar ik de tijd vandaan haal ? Ik ben veel thuis omdat ik buiten het revalidatie centrum en het ziekenhuis met Mara bijna nergens anders heen kan gaan omdat ze dan al genoeg prikkels heeft gekregen. Ik forum in de tijd dat ze op bed ligt en vaak in de avond een uurtje als mijn vriend avonddienst heeft.
Gast- Gast
Smikkell schreef:EensNour schreef:@Chelle, Nee joh, ik denk echt niet dat je het zo moet opvatten dat anderen zich nu bekritiseerd voelen door jou of dat dergelijke topics niet in goede aarde vallen. Je stelt een open vraag en geschreven tekst hoor je niet hoe iemand het bedoelt, dus kan het altijd ook in het negatieve worden getrokken; ook al denk ik niet dat dit nu aan de orde is.Toen ik een tijd terug hetzelfde topic opende, waren de posts een stuk feller, maar dat komt ook domweg doordat ik vrij lomp en bot kan formuleren.
Doorgestreepte stukje schaarde ik onder zelfkennis.
Gast- Gast
Ik forum als ik op m`n werk ben en even tijd heb.
Soms `s avonds als m`n vriend weg is of als we beide even aan het laptoppen zijn, dan struint hij Marktplaats af ofzo. :-)
Soms `s avonds als m`n vriend weg is of als we beide even aan het laptoppen zijn, dan struint hij Marktplaats af ofzo. :-)
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Waar halen jullie je tas vandaan?
» Waar halen jullie je avatars vandaan?
» Waar apps vandaan halen?
» Waar hebben jullie de box vandaan?
» Waar hebben jullie de babykamer vandaan?
» Waar halen jullie je avatars vandaan?
» Waar apps vandaan halen?
» Waar hebben jullie de box vandaan?
» Waar hebben jullie de babykamer vandaan?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: