Hoe snij jij een ui..
+18
VeryCherry
Rush
Fayebella
Toet
PluDan
Polly
Zora
Lavendel
Thunder
Burn
Ella
Arwyn
Guus
Raindrop
loesje
Marin
Lejow
Sylvana
22 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe snij jij een ui..
...in mooie, kleine en gelijke stukjes?
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Hoe snij jij een ui..
Sylvana schreef:...in mooie, kleine en gelijke stukjes?
Das een goede.. ik let op
Ik heb altijd, kleine stukjes, grote stukjes.
Dus hoe het NIET moet:
Ui door de midden snijden, in de lengte stroken snijden, kwart slag draaien, in de lengte weer stroken snijden. Dan heb je lange stukjes, korte stukjes, dunne stukjes en dikke stukjes
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wacht ik ga een filmpje maken
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ah cool, Joy!
Sylvana- Prater
ik heb een ui snijer is ideaal
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Wat is dat precies Loesje? En hoe werkt het?
Sylvana- Prater
Ik heb werkelijkwaar geen idee haha. Ik weet wel dat ze bij mij niet perfect even groot zijn
Een uiensnijder lijkt me wel handig!
Een uiensnijder lijkt me wel handig!
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Thuiskok Joy:
https://s256.photobucket.com/albums/hh192/sosiewosie2/?action=view¤t=df1a232f.mp4
Let op, dit is niet de écht goede manier om een ui te snijden! Mijn vriend kan het pas echt goed, met ingetrokken vingertoppen (zodat je die niet er af snijdt) en hij snijdt goed van zich af. Zo hoort het. Ik kan dat niet Maar ik vind mijn manier altijd heel erg effectief, want je kunt zo heel goed gelijke stukjes snijden en het gaat ook heel snel.
https://s256.photobucket.com/albums/hh192/sosiewosie2/?action=view¤t=df1a232f.mp4
Let op, dit is niet de écht goede manier om een ui te snijden! Mijn vriend kan het pas echt goed, met ingetrokken vingertoppen (zodat je die niet er af snijdt) en hij snijdt goed van zich af. Zo hoort het. Ik kan dat niet Maar ik vind mijn manier altijd heel erg effectief, want je kunt zo heel goed gelijke stukjes snijden en het gaat ook heel snel.
Marin- Lady Post-a-lot
Joy_ schreef:Thuiskok Joy:
mhahaha
je hebt een rendier op je trui!
Guus- Kletskop
Hahaha jaaa thuiskok én nerd!
Marin- Lady Post-a-lot
Aah wat cool! Haha heel duidelijk Joy, thnx! En je trui! Wat klink je trouwens lief .
Goochempie: die van jou is ook duidelijk, je moet alleen wel echt een rete scherp mes hebben denk ik om zo horizontaal te snijden.. En zo scherp is die van mij niet meer ben ik bang haha.
Goochempie: die van jou is ook duidelijk, je moet alleen wel echt een rete scherp mes hebben denk ik om zo horizontaal te snijden.. En zo scherp is die van mij niet meer ben ik bang haha.
Sylvana- Prater
mwa val mee hoor, doordat je het ene uiteinde er eerst op laat zitten is het vrij 'stevig'
maar ik heb dan ook wel een messen set die idd goed scherp zijn... maar daarvoor deed ik het met mn xenos mesje ook al zo en ik heb al mijn vingers nog
maar ik heb dan ook wel een messen set die idd goed scherp zijn... maar daarvoor deed ik het met mn xenos mesje ook al zo en ik heb al mijn vingers nog
Guus- Kletskop
Het wil bij mij ook nie helpen dat ik het hak met een aardappelschilmesje denk ik
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Het wil bij mij ook nie helpen dat ik het hak met een aardappelschilmesje denk ik
Aardappelschilmesje is prima, mits het maar een scherpe is. Gewoon vaak vervangen, niet jaren met één mesje doen. Die dingen kosten geen drol, maar kunnen echt prima zijn om mee te snijden, mits ze maar scherp zijn. Maar echt hakken moet je niet doen, snijden is veel beter.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik snijd hem gewoon doormidden, haal dan de kern er meestal uit (ooit eens gehoord dat als je last krijgt van ui, het van de kern komt en sindsdien doe ik dat..) en dan gewoon in plakjes snijden, kwartslag draaien en weer in plakjes snijden.. Ik krijg altijd best nette stukjes van ongeveer dezelfde grootte, alleen de kontjes zijn soms wat lastig.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Joy_ schreef:Lejow schreef:Het wil bij mij ook nie helpen dat ik het hak met een aardappelschilmesje denk ik
Aardappelschilmesje is prima, mits het maar een scherpe is. Gewoon vaak vervangen, niet jaren met één mesje doen. Die dingen kosten geen drol, maar kunnen echt prima zijn om mee te snijden, mits ze maar scherp zijn. Maar echt hakken moet je niet doen, snijden is veel beter.
Dat weet ik Het is meer hoe ik te keer ga met dat mesje
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij mij blijven ze nooit mooi op elkaar liggen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ja dat is ook zo iets.. wat is prettiger, een groot mes of een aardappelschilmesje? Denk dat ik toch een groot mes makkelijker vind.
Zal in ieder geval beide filmpjes eens gaan uitproberen. Zou toch weer een frustratie minder zijn als ik eens netjes een ui kan snijden .
Zal in ieder geval beide filmpjes eens gaan uitproberen. Zou toch weer een frustratie minder zijn als ik eens netjes een ui kan snijden .
Sylvana- Prater
Lejow schreef:Joy_ schreef:Lejow schreef:Het wil bij mij ook nie helpen dat ik het hak met een aardappelschilmesje denk ik
Precies, niet doen. Dat is nergens voor nodig. Snijden, niet hakken.
Marin- Lady Post-a-lot
Sylvana schreef:Ja dat is ook zo iets.. wat is prettiger, een groot mes of een aardappelschilmesje? Denk dat ik toch een groot mes makkelijker vind.
Over 't algemeen vinden vrouwen kleine mesjes fijner en mannen grote messen. Ik gebruik bij zo'n uitje liever een aardappelschipmesje, maar zodra het echt een hele grote ui is, liever een groot mes. Maar je hebt ook goede tussenmaten, je hoeft niet direct naar 't grootste vleesmes te grijpen.
Marin- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Joy_ schreef:Lejow schreef:Het wil bij mij ook nie helpen dat ik het hak met een aardappelschilmesje denk ik
Whaha, Lejow. Arm mesje .
Sylvana- Prater
Wij snijden hem thuis met dit apparaat..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik snij de onderkant er gewoon niet vanaf en daar snij ik ook niet doorheen. Dat doet ze precies zo op het filmpje maar laat ze net niet duidelijk genoeg zien helaas. Op die manier hou je alles makkelijk bij elkaar zonder dat alles uit elkaar valt of die zooi vrij komt waar je zo van gaat huilen. Kontje gooi ik dan gewoon weg.
Gast- Gast
Burn schreef:Wij snijden hem thuis met dit apparaat..
Die hebben mijn ouders ook en het is best een fijn apparaat. Ik doe het nog ouderwets met een schillenmesje. Enerzijds insnijden tot reepjes en dan ui omdraaien en nog een keer insnijden. Het scheelt dat ik, toen ik 15/16 was, emmers met de hand heb moeten snijden in de restaurantkeuken waar ik werkte. Dan krijg je er handigheid in.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: