Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weekbudget, wat is realistisch?

+15
Kat1980
Flower_L
Bruintje Beer
Liadan
Thunder
Happydobby
woezel
kwak
frolic
loesje
Fearie
Tania
schuddebuikje
Mamsie
Star007
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Weekbudget, wat is realistisch? - Pagina 2 Empty Re: Weekbudget, wat is realistisch?

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 4:20

Ik vind 75 euro best knap, als je het daar mee zou redden!
Natuurlijk moet het te doen zijn, maar jij hebt 2 kleine baby's in de luiers!
Je geeft ook gedeeltelijk flesvoeding, toch? Dan komt dat er ook nog bij.
Het zal heus te doen zijn, het lijkt mij alleen dat je dan echt op de koopjes moet gaan letten, en persoonlijk ben ik niet zo'n supermarkt-reizer, ik ga meer naar 1 supermarkt en vergelijk daar prijzen.

Wij hebben een budget van 500 euro pm, daarvan gaat alles voor de kleine meid, cadeautjes, verzorgingsartikelen en boodschappen voor 2 volwassen, een baby en een kat. Maar goed, daar hou ik dan ook vaak wel wat geld van over hoor! En ik spaar koopzegels van de Plus, dat is per vol boekje 6 euro in contanten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Weekbudget, wat is realistisch? - Pagina 2 Empty Re: Weekbudget, wat is realistisch?

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 6:49

Ik doe altijd luk raak maar wat?. Embarassed

En geef dus ook veel uit aan boodschappen, koop ook net als Twellie luxe producten..
Ik ga wel 1x per week naar de Jumbo en zit dan ongeveer gemiddeld op 85 euro, daarnaast gaan we iedere zaterdag om brood en nog andere producten bij de buurtsuper dit zit ook vaak rond de 25 euro..
Maar er zijn ook weken dat ik bij de Jumbo voor 120 euro een kar vol heb...

Ook hebben we twee auto's..

Mijn salaris is echt alleen voor de boodschappen en leuke dingen..

Wij zijn met zijn drieën..

Gast
Gast

Bericht  Thunder do 8 dec 2011 - 7:06

Ik red het met gemiddeld €85,- per week. Dat is dus incl. alles zoals luiers, doekjes, maar ook verzorgingsproducten. Soms red ik het met €70,-, maar ik ben ook wel eens €100,- per week kwijt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 7:23

Wij zijn nu denk ik ongeveer 85 euro in de week kwijt en dan doen we niet heel zuinig.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Bruintje Beer do 8 dec 2011 - 7:32

Wij zijn ook gemiddeld 80 euro kwijt p.w. Daar zit de benzine niet bij in.
We hebben/hadden 2 auto's nu even 1 maar het is de bedoeling dat we deze maand weer een 2e auto hebben.

Wij hebben niet echt een weekbudget.
Dit wil ik wel gaan doen vanaf 1 januari en dan ook alles bij houden in een bestandje.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 7:49

Liadan schreef:Wij zijn nu denk ik ongeveer 85 euro in de week kwijt en dan doen we niet heel zuinig.

Wij ook niet. Onze kast zit altijd vol, met heel veel fruit , brood van de bakker etc. Ik krijg hier vaak het idee alsof het heel weinig is, maar als ik kijk naar wat ik dan heb in een week voor dat bedrag is het echt veel! Vraag me dan ook af waar de rest heen gaat bij mensen die veel meer uitgeven aan boodschappen in de week. Op gegeven moment is je kast toch vol lijkt me?

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 8:17

Ik doe hier alleen de boodschappen, dan bespaar ik al minimaal 20 euro want als mijn vriend mee gaat ligt er altijd meer in de kar dan de bedoeling is.
Wat ik zelf ook vindt helpen is een lijstje maken en voor de hele week al bepalen wat we gaan eten (+ 2 opties om te wisselen). Ik wijk dan ook eigenlijk niet af van mijn lijstje. Ook let ik op de aanbiedingen, haal de basics bij de Aldi en de aanbiedingen (zoals van die Knorr wereldgerechten enzo) bij de Albert Heijn.
Ook wasmiddel, pampers etc haal ik in de aanbieding. Hier in de stad zitten ook 2 van die voordeelshops voor de persoonlijke verzorging, meestal ga ik 1x in de 2 maand daar naartoe is sla ik in.

Alles bij elkaar bespaar je dan toch weer genoeg smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 8:27

Fearie schreef:Ik doe hier alleen de boodschappen, dan bespaar ik al minimaal 20 euro want als mijn vriend mee gaat ligt er altijd meer in de kar dan de bedoeling is.
Hier precies het zelfde, haha. Ik ga dus ook alleen Very Happy .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 8:29

Jolicious schreef:
Liadan schreef:Wij zijn nu denk ik ongeveer 85 euro in de week kwijt en dan doen we niet heel zuinig.

Wij ook niet. Onze kast zit altijd vol, met heel veel fruit , brood van de bakker etc. Ik krijg hier vaak het idee alsof het heel weinig is, maar als ik kijk naar wat ik dan heb in een week voor dat bedrag is het echt veel! Vraag me dan ook af waar de rest heen gaat bij mensen die veel meer uitgeven aan boodschappen in de week. Op gegeven moment is je kast toch vol lijkt me?
Hier hetzelfde. Ik pak trouwens wel vaak producten van het 'eigen merk', als je alleen A-merken pakt dan scheelt dat natuurlijk ook weer.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 8:31

@ Liadan, dat doe ik ook. Ik haal veel huismerken en hoef echt geen A-merken te hebben. Vaak proef ik niet eens het verschil smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Bruintje Beer do 8 dec 2011 - 8:35

Fearie schreef:@ Liadan, dat doe ik ook. Ik haal veel huismerken en hoef echt geen A-merken te hebben. Vaak proef ik niet eens het verschil smile
Zo doe ik het ook.

En als mijn man meegaat dan pakt hij ook altijd extra's daarom doe ik de boodschappen.
Ik haal tegenwoordig ook mijn persoonlijke spullen bij de Voordeelshop. Scheelt echt. Vooral met de wasmiddelen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 8:46

Liadan schreef:
Jolicious schreef:

Hier hetzelfde. Ik pak trouwens wel vaak producten van het 'eigen merk', als je alleen A-merken pakt dan scheelt dat natuurlijk ook weer.

Ja, klopt inderdaad.

Ik koop de basisproducten bij de Aldi en soms Lidl en A-merken bij de AH.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 8 dec 2011 - 8:52

Boodschappen doen we bij aldi en ah. Bij aldi haal ik vaak wel luxe dingenmoet ik toegeven. Zalm of haring, etc. Luiers van kruidvat wanneer ze in aanbieding zijn. Luierdoekjes van action of andere aanbieding. Laatst van ah bijvoorbeeld. Eten met de pot mee.

Ik haal wasmiddel, shampoo, allesreiniger etc allemaal bij action. Scheelt teveel.

Kleding voor l haal ik vaak in opruiming. Zo ziet hij er leuk uit, voor weinig smile betaal eigenlijk nooit volle pond.

Weet niet voor hoeveel, vanaf januari ga ik het bijhouden smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  frolic do 8 dec 2011 - 8:57

Héél eerlijk , met de toen nog sigaretten erbij waren wij zo rond de 200 euro per week kwijt met zn 4e :shock: ik ben echt een impulskoper , woon ook tegen de supermarkt dus kom daar soms zo'n 3 keer per dag omdat we dan toch ergens anders zin in hebben etc etc..

dat wil ik toch wel erg graag gaan veranderen!

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Kat1980 do 8 dec 2011 - 10:06

Toen beide kids nog in de luiers zaten en T nog geen bijvoeding kreeg (dus meer flesvoeding), gaven we per maand zo'n 600 euro uit. Ik denk dat dat nu tussen de 500 en 525 per maand is. Ik probeer in het weekend de grote boodschappen wel voordelig in te kopen, maar omdat er hier een ah om de hoek zit, ga ik daar doordeweeks vaak nog even langs als ik dingen vergeten ben of iets op is.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coco do 8 dec 2011 - 10:25

Ik denk dat 75 euro wel realistisch is met 2 baby's. Al wordt het anders als je ze alleen potjes geeft zo meteen. Ik heb dat wel een paar maanden gedaan en dat tikt toch behoorlijk aan. Was zo'n 90-120 euro per maand kwijt alleen aan potjes. Maar als je alles gewoon vers maakt dan is het wel haalbaar, mits je niet al te luxe wilt eten.

Ik ben nu zo'n 125-150 per week kwijt inclusief luiers. Maar mijn man is een gigantische snoeper en ik schat dat daar zo'n 40 euro per week naartoe gaat. Eet regelmatig een pizza als tussendoortje en eet alleen maar luxe brood als croissants, verse pistoletjes, kaiserbroodjes etc. Als hij een normale eter was, zou ik het ook wel redden met 75-100 euro met gewoon vers fruit en groenten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Ayla do 8 dec 2011 - 10:36

Kat1980 schreef:Toen beide kids nog in de luiers zaten en T nog geen bijvoeding kreeg (dus meer flesvoeding), gaven we per maand zo'n 600 euro uit. Ik denk dat dat nu tussen de 500 en 525 per maand is. Ik probeer in het weekend de grote boodschappen wel voordelig in te kopen, maar omdat er hier een ah om de hoek zit, ga ik daar doordeweeks vaak nog even langs als ik dingen vergeten ben of iets op is.

:shock: wow

Ik ben nu 70 euro per week boodschappen + 16 euro voor voeding + 7,50 luiers denk ik. Kleding en verzorgingsproducten koop ik niet zo gek veel en duur, en we krijgen veel van mijn opa en oma. Denk dat ik op 100 euro per week uitkom ongeveer.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:07

Ik eet niet luxe, maar wel veel. Een heel brood eet ik zo in 2 a 3 dagen op, in m'n uppie. Vroeger was het 3 boterhammen per dag, nu eet ik er al meer bij het ontbijt. Maar dat zijn de kosten niet. Mijn man lust wel graag drankje en eet zo een zak chips per avond weg.
Verder eten we echt waar we zin in hebben, we eten ook gerust brood met omelet (ei, groente, spek en kaas) als avondeten als we daar zin in hebben.
1 dag in het weekend ontbijten we wel lekker, met croissants, eitje, verse jus etc. Maar dat houden we er echt in.

Boodschappen doen we net hoe het uitkomt, de ene keer is de koelkast zo goed als leeg, de volgende week zit ie overvol dat er frisdrank op het balkon staat omdat het niet past, dus daar moet wel wat structuur in komen.

Groente voor macaroni/ nasi haal ik 1x in de zoveel tijd bij de Aldi, en snij alles tot gemengde groente en vries het in porties in.

Kortom, het moet haalbaar zijn! Dus ik ga het doen en zien als uitdaging om iedere week zo goed mogelijk uit te komen met dat budget.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:12

Ik ga straks als we van de dubbele lasten af zijn ook weer letten op alles, want ik denk dat ik nu wel tussen de 100 en 150 euro per week kwijt ben aan boodschappen enzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:43

Ik heb het nooit echt bijgehouden maar ik ben denk ik rond de 85 euro per week kwijt. (zonder benzine, afhaal eten zoals een frietje 1x per 2 weken en luiers)

Ik betaal van mijn salaris de wekelijkse boodschappen, benzine voor mijn auto en de leuke dingen en we redden het zo prima. Al kan het voor mijn gevoel best voor minder geld in de week

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 8 dec 2011 - 12:00

Ik heb ook niet geheel inzichtelijk wat eruit gaat.
Boodschappen (supermarkt wat wij eten) zit zo rond de 70 euro.
Wasmiddel koop ik 1 a 2 x per jaar bij de makro.
Luiers in de aanbieding.
Shampoo enzo bij de action.

Houden jullie het old fashion way in een kasboekje bij? Of excel. Zie dat je bij Ing ook Tim hebt, is iemand daar toevallig bekend mee?
Goede voornemen voor 2012: kas bijhouden en impulsaankopen terug brengen!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  SarahKey do 8 dec 2011 - 20:15

Wij hebben het weekbudget voor straks opgehoogd naar €60,-.
Incl luiers.
Nu doen we het met €40-€50,- dus dacht dat moeten we redden met minimaal €10,- boven het budget.
Als borstvoeding niet lukt ja dan zal het bedrag wel omhoog gaan, maar daar ga ik nu nog niet vanuit.

Ik maak veel dingen zelf en dat scheelt ook. Wil dat straks ook gaan doen met het eten voor de kleine. Maar wil wel proberen om vanaf een half jaar pas met bijvoeden te beginnen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: