Weekbudget, wat is realistisch?
+15
Kat1980
Flower_L
Bruintje Beer
Liadan
Thunder
Happydobby
woezel
kwak
frolic
loesje
Fearie
Tania
schuddebuikje
Mamsie
Star007
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Weekbudget, wat is realistisch?
Ik zit er over te denken om eens weekenveloppen te maken voor de komende tijd, eens zien wat ik precies uitgeef.
Maar wat is een reeel bedrag voor een huishouden van 2 volwassenen en 2 baby's?
Maar wat is een reeel bedrag voor een huishouden van 2 volwassenen en 2 baby's?
Gast- Gast
Re: Weekbudget, wat is realistisch?
Bedoel je dan alleen voor de boodschappen of ook voor benzine etc.? Ik maak iedere maand gewoon een lijstje in word met echt alle uitgaven ( gwl, hypotheek, sparen, cadeaus, verzekeringen, kleding etc.) en ieder keer als ik bijvoorbeeld boodschappen doe, dan haal ik dat bedrag op het lijstje eraf. Zo heb je duidelijk overzicht over hoeveel je nog te besteden hebt.
Maar als het alleen over boodschappen inc. voeding, luiers en toiletartikelen hebt; wij geven daar per maand rond de 400 - 450 euro aan uit . Nou moet ik wel zeggen dat ik ook nergens op let, dus het kan minder.
Maar als het alleen over boodschappen inc. voeding, luiers en toiletartikelen hebt; wij geven daar per maand rond de 400 - 450 euro aan uit . Nou moet ik wel zeggen dat ik ook nergens op let, dus het kan minder.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik heb dat ook wel ooit gedaan, maar ik heb toen eerst een paar weken hoeveel ik uitgaf. Ik heb al mijn uitgaven opgeschreven in een boekje en per week gekeken hoeveel ik uitgaf en wat daar nou nuttig van was en wat niet . Zo heb ik toen een bedrag bepaald.
Gast- Gast
Gewoon de dingen, boodschappen, luiers, kleding etc.
Benzine reken ik er niet bij, dat pinnen we aan de pomp.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Gewoon de dingen, boodschappen, luiers, kleding etc.
Als je ook kleding meerekent voor de jongens , je man en jezelf dan zou ik 500-550 realistisch vinden.
Star007- Kletskop
Star007 schreef:ProudMama schreef:Gewoon de dingen, boodschappen, luiers, kleding etc.
Als je ook kleding meerekent voor de jongens , je man en jezelf dan zou ik 500-550 realistisch vinden.
Per week!!!??
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
wij hebben voor boodschapen
75 euro per week. maar daar zitten ook 2 pakken sjag bij van 12 euro.
en 2 pakken voeding van de kruidvat van 12 euro. en dan nog 50 euro voor de gewone boodschappen.
kleding als we het nodig hebben.
(dit is de bedoeling maar lukt bijna nooit. moet het echt weer eens gaan doen. )
dat is 300 per maand
75 euro per week. maar daar zitten ook 2 pakken sjag bij van 12 euro.
en 2 pakken voeding van de kruidvat van 12 euro. en dan nog 50 euro voor de gewone boodschappen.
kleding als we het nodig hebben.
(
dat is 300 per maand
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
+ nog 80 euro per week voor het tanken. 320 euro. dat komt dan bij ons op een maandbedrag van 620. en dan hebben we nog 100 euro apart om nog te besteden.
schuddebuikje- Prater
Dat is dan, als ik naar ons inkomen kijk, verre van realistisch om per week uit te gevenMamsie schreef:Star007 schreef:ProudMama schreef:Gewoon de dingen, boodschappen, luiers, kleding etc.
Per week!!!??
Gast- Gast
maar waarom hou je niet eerst een maand bij wat je uitgeeft. kijk je later terug of het echt allemaal nodig was geweest.
en maak je aan hand daarvan enveloppen.
en maak je aan hand daarvan enveloppen.
schuddebuikje- Prater
Mamsie schreef:Star007 schreef:ProudMama schreef:Gewoon de dingen, boodschappen, luiers, kleding etc.
Per week!!!??
sorry per maand haha!!
Star007- Kletskop
Mamsie schreef:Star007 schreef:ProudMama schreef:Gewoon de dingen, boodschappen, luiers, kleding etc.
Per week!!!??
In haar eerste post heeft ze het over per maand, dus ik neem aan dat ze dan 500-550 euro ook per maand bedoelt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij zitten op 60-70 euro boodschappen in de week, geef nog borstvoeding dus extra voeding hoeft er niet gehaald te worden.
Heb vorige week voor 38 euro 6 pakken pampers gehaald, dus kan daarmee ook weer even vooruit. Denk dat ik qua normale pampers uitgave op 25 euro in de maand zit. Kleding hoef ik voor de kleine man nog niet te halen, hebben nog genoeg in de kast liggen.
Benzine geven we 80 euro in de maand aan uit, als we alleen in de omgeving rondrijden. Bij langere ritjes zitten we op 120 euro.
Kleding voor ons kopen we meestal 1x in de 2 maanden.
70 euro boodschappen per week is 350 in de maand (uitgaande van 4-5 weken)
25 euro pampers
80 euro benzine
Denk dat je ook leeft naar wat je te besteden hebt, als je een ruimer salaris hebt ga je makkelijker boodschappen doen. En koop je meer kleertjes etc
Heb vorige week voor 38 euro 6 pakken pampers gehaald, dus kan daarmee ook weer even vooruit. Denk dat ik qua normale pampers uitgave op 25 euro in de maand zit. Kleding hoef ik voor de kleine man nog niet te halen, hebben nog genoeg in de kast liggen.
Benzine geven we 80 euro in de maand aan uit, als we alleen in de omgeving rondrijden. Bij langere ritjes zitten we op 120 euro.
Kleding voor ons kopen we meestal 1x in de 2 maanden.
70 euro boodschappen per week is 350 in de maand (uitgaande van 4-5 weken)
25 euro pampers
80 euro benzine
Denk dat je ook leeft naar wat je te besteden hebt, als je een ruimer salaris hebt ga je makkelijker boodschappen doen. En koop je meer kleertjes etc
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
wij geven 350 euro uit aan eten, drinken en luiers per maand
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Wij geven momenteel veel te veel geld uit aan boodschappen, terwijl we het geld ook goed voor andere dingen kunnen gebruiken. Het zal zo'n 500 euro per maand zijn voor ons twee en onze dochter. We letten wel (een beetje) op aanbiedingen, maar kopen vooral bij de Albert Heyn en we gebruiken veel luxeproducten zoals Fruit2Day, Optimel enzovoorts.
Gisteren hebben mijn vriend en ik gesproken over dat we in het vervolg voor de normale boodschappen (dus geen benzine en kleding) willen beperken tot 70 euro per maand. Als dat lukt, besparen we dus 200 euro in de maand. Ik ga in Excell een lijstje bijhouden van onze aankopen, zodat we precies kunnen zien of we goed zitten.
En ik ga goedkope, maar lekkere recepten opzoeken op internet. En geen aubergine met puntpaprika met zongedroogde tomaat met verse pasta en kruiden uit de oven meer dus . Ik vind het eigenlijk best leuk dat besparen, zeker als het ons zou lukken om binnen die 70 euro per week te blijven.
Gisteren hebben mijn vriend en ik gesproken over dat we in het vervolg voor de normale boodschappen (dus geen benzine en kleding) willen beperken tot 70 euro per maand. Als dat lukt, besparen we dus 200 euro in de maand. Ik ga in Excell een lijstje bijhouden van onze aankopen, zodat we precies kunnen zien of we goed zitten.
En ik ga goedkope, maar lekkere recepten opzoeken op internet. En geen aubergine met puntpaprika met zongedroogde tomaat met verse pasta en kruiden uit de oven meer dus . Ik vind het eigenlijk best leuk dat besparen, zeker als het ons zou lukken om binnen die 70 euro per week te blijven.
Gast- Gast
Oke, ik begin gewoon met 75 euro per week, en we zien het wel
Gast- Gast
Ik denk dat 75 euro per week aan boodschappen met luiers en flesvoeding best realistische is. Ik heb ook ooit eens een poging gedaan tot 100 per week pinnen en daar alles van moeten doen maar dat werkt gewoon niet, ik zie altijd teveel leuke dingen
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Ik denk dat 75 euro per week aan boodschappen met luiers en flesvoeding best realistische is. Ik heb ook ooit eens een poging gedaan tot 100 per week pinnen en daar alles van moeten doen maar dat werkt gewoon niet, ik zie altijd teveel leuke dingen
Dat heb ik dus ook !
Ben toevallig nu weer een poging aan het doen , we zijn gestopt met roken en wil ik eens zien hoeveel we nu echt kunnen besparen ook met boodschappen etc etc .. maar ja dan staat er weer een schattig mini kerstboompje .. wat "t.eun" zo leuk vond en dan is het wel super leuk om daar mini chocolade kerstballen in te hangen toch ??
K ga dit topic ook maar s in de gaten houden !
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Natuurlijk is dat leuk Wat goed dat jullie beide gestopt zijn met roken, dat zal een heleboel geld schelen. Ik ben al jaren gestopt maar mijn vriend rookt nog wel 2 pakjes in de week, dat is toch bijna 10 euro per week. Ik moet ook gewoon niet teveel in de kruidvat komen, de blokker, de bazaar etc. maar alleen boodschappen gaan doen en weer naar huis komen maar ja het is ook altijd zo gezellig om met Senna te winkelen...
Gast- Gast
ik heb een budget van 150 euro per week en daar moet ik alles van kopen behalve benzine.
mijn budget is best groot, maar moet ook eerlijk bekennen dat het me niet altijd lukt hoor, zie te veel leuks
'tis trouwens voor mij en mijn man en dochter.
mijn budget is best groot, maar moet ook eerlijk bekennen dat het me niet altijd lukt hoor, zie te veel leuks
'tis trouwens voor mij en mijn man en dochter.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Wij doen denk ik voor zo'n 60 a 80 euro in de week boodschappen. ( Maar doordat we elke week uit eten gaan is het week bedrag wel veel hoger.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Hier probeer ik het met een budget van 120 per week te doen. Maar af en toe pak je toch de pin.
Nu nog verjaardagen en kerst, maar in januari wil ik er even strenger tegen aan.
Frolic wat goed dat jullie zijn gestopt met roken.
Nu nog verjaardagen en kerst, maar in januari wil ik er even strenger tegen aan.
Frolic wat goed dat jullie zijn gestopt met roken.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb hier begroot 480,00 per maand voor boodschappen en tanken en shag voor ros 375,00 (we hebben 2 auto's dus dat maakt het wat duurder)
Bij de boodschappen bedoel ik ook luiers, voeding en wasmiddel etc. Ik hoop dat ros zo weer stopt met roken scheelt ook meer dan genoeg.
Bij de boodschappen bedoel ik ook luiers, voeding en wasmiddel etc. Ik hoop dat ros zo weer stopt met roken scheelt ook meer dan genoeg.
Gast- Gast
Wij houden wekelijks bij wat we kwijt zijn aan boodschappen, dat is exclusief babyverzorging en persoonlijke verzorging en wij zijn maandelijks gemiddeld 200/225 euro kwijt.
Voor M. hou ik een aparte lijst bij en voor de persoonlijke verzorging dus etos/kruitvat ook.
Voor M. hou ik een aparte lijst bij en voor de persoonlijke verzorging dus etos/kruitvat ook.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
€75 per week zou te doen zijn denk ik. Wij redden het hier altijd prima mee, maar wij zijn met z'n 3en.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: