Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ?

+3
Océane
Tania
PapillonRose
7 plaatsers

Ga naar beneden

Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ? Empty Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ?

Bericht  PapillonRose za 3 dec 2011 - 9:40

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik een voorgevormde drager zal aanschaffen. Ik twijfel tussen de volgende soorten:
- Boba
- Manduca
- Beco Butterfly

Ik neig naar de Boba, maar dat is puur vanwege de kleur waarin ik er eentje gezien heb. Niet echt een goede motivatie dus, vooralsnog.

Iemand ervaring met een van deze dragers? En is het nog zinvol om een ondernemend peutertje te willen dragen in een voorgevormde drager?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ? Empty Re: Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ?

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:44

Persoonlijk zou ik hem rond die leeftijd niet meer aanschaffen. Mijn dochter was rond die tijd / kort na die tijd echt niet meer in een drager te krijgen. Die had liever wat meer bewegingsvrijheid. Ook vond ik het rond die leeftijd qua gewicht voor langere afstanden ook wel echt zwaar worden.

Gast
Gast

Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ? Empty Re: Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ?

Bericht  Tania za 3 dec 2011 - 9:49

Ik heb een Beco en daar droeg ik J. tot mijn zwangerschap nog wel in. Maar ik zou hem niet meer aanschaffen op die leeftijd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose za 3 dec 2011 - 10:06

Ik twijfel ook heel erg, zolang ik twijfel doe ik het ook niet. Ik wilde alleen wat meer gaan rugdragen, en met mijn doek werkt dat voor geen meter. Soms heeft A. van die momenten waarop werkelijk niks goed is, en dan wil het nog wel eens helpen om haar te dragen en ondertussen wat in huis te doen zodat ik wel in beweging blijf (stilstaan mag dan ook niet van A. laughcry ).

Het is alleen zo'n dure aanschaf voor iets wat ik misschien niet vaak meer zal gebruiken.. Misschien eerst mijn Mei Tai maar uit de verkoop halen en het daar een tijdje mee proberen smile Bij een volgend kindje (als dat er een keer zou mogen komen) wil ik denk ik sowieso een voorgevormde drager aanschaffen. Lijkt me toch wel erg fijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Océane za 3 dec 2011 - 10:10

Ik heb een Beco, erg tevreden over, hele fijne drager. Maar ik heb onze dame niet meer gedragen sinds dat ze 14/15 maanden was. Toen wilde ze er echt niet meer in, want toch kon ze zelf lopen...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 22:40

Ik heb sinds kort ook een Beco Butterfly (overgenomen van XJojootjeX), en die heb ik voornamelijk voor de vakantie gekocht. Heb hem nu een paar keer gebruik en vind hem wel fijn dragen. Een hele nieuwe zou ik op deze leeftijd niet meer aanschaffen, zeker niet als ze zo beweeglijk is en zelf rond wil. Ik wil wel een nieuwe kopen voor onze 2e, en dan ook eentje helemaal naar mijn smaak en kleuren etc. Maar dat duurt nog even haha smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 23:06

Ik krijg volgende week een beco te leen, ben erg benieuwd wat ik ervan vind, ik heb nog nooit met een voorgevormde drager gedragen. Ik zou 'm nu nog wel kopen, de waarde daalt nauwelijks, dus je kunt 'm ook weer vrij goed verkopen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 4 dec 2011 - 0:43

Wisselende meningen dus. Ik probeer eerst nog even het rugdragen met de Mei Tai uit, ga ik dat toch regelmatig doen dan kijk ik of ik toch nog een voorgevormde drager wil aanschaffen. Dat lijkt me veel confortabeler namelijk, ik vind rugdragen al snel niet zo lekker. En hij hoeft van mij trouwens ook niet persé nieuw te zijn, al zijn ze tweedehands niet zo makkelijk te vinden (iig niet op MP).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij zo 4 dec 2011 - 5:27

ik ga over 2 weken een wompat bestellen, die heb je in de maten baby, medium, toddler en pre-school. Ze zijn de koop bij wear a baby. Ik draag mijn zoontje ook nog wel eens en hij is bijna 3, qua gewicht nog prima te doen hoor. Maar de wompat komt voor J hoor.

Het wordt zwaarder (merk ik) als het rugpand niet je de rug van je kindje helemaal bedekt waardoor ze naar achter gaan hangen. De wompat is custom made, dus helemaal op maat voor jou en je kindje.

Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ? Show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FWompat__Chocolat_4e9438216860e_162x230

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij zo 4 dec 2011 - 5:29

PapillonRose schreef:Wisselende meningen dus. Ik probeer eerst nog even het rugdragen met de Mei Tai uit, ga ik dat toch regelmatig doen dan kijk ik of ik toch nog een voorgevormde drager wil aanschaffen. Dat lijkt me veel confortabeler namelijk, ik vind rugdragen al snel niet zo lekker. En hij hoeft van mij trouwens ook niet persé nieuw te zijn, al zijn ze tweedehands niet zo makkelijk te vinden (iig niet op MP).

op www.dragen-en-voeden.nl heb je een 'doekenmarkt' hier kan je ze wel 2e hands vinden.

edit: en daar zijn ook 'doeken op reis' kun je tegen verzendkosten bepaalde dragers een tijdje proberen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  loesje zo 4 dec 2011 - 5:32

het lijkt me veel te zwaar om Haar nu nog in te dragen. Alex is nu 11 kilo en 80cm en die draag ik echt niet meer de hele tijd is hij gewoon te zwaar voor.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij zo 4 dec 2011 - 6:28

loesje schreef:het lijkt me veel te zwaar om Haar nu nog in te dragen. Alex is nu 11 kilo en 80cm en die draag ik echt niet meer de hele tijd is hij gewoon te zwaar voor.

Hangt echt van het soort drager af, N is 14kg en nog prima te dragen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 7:23

Maia: Hoe maak je de heupband van de Wompat vast, met een gesp of knoop je 'm? Bijna alle dragers zijn te breed voor mij. De beco schijnt de smalste te zijn, maar ik vrees dat die ook te breed voor me is.

Loesje: met een goede ergonomische drager of doek is een kind nog tot zo'n 20 kilo goed te dragen. Dragen op die manier is niet te vergelijken met dragen op de arm.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij zo 4 dec 2011 - 7:51

Rejoy, met een gesp. Maar je kunt je wensen doorgeven zodat hij op jou maat gemaakt wordt. Dus je kunt ook een smallere heupband laten maken en zo ook de schouderbanden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Coccinelle zo 4 dec 2011 - 8:52

maiadebij schreef:ik ga over 2 weken een wompat bestellen, die heb je in de maten baby, medium, toddler en pre-school. Ze zijn de koop bij wear a baby. Ik draag mijn zoontje ook nog wel eens en hij is bijna 3, qua gewicht nog prima te doen hoor. Maar de wompat komt voor J hoor.

Het wordt zwaarder (merk ik) als het rugpand niet je de rug van je kindje helemaal bedekt waardoor ze naar achter gaan hangen. De wompat is custom made, dus helemaal op maat voor jou en je kindje.

Voorgevormde drager: Boba / Manduca / Beco ? Show_image_in_imgtag.php?filename=resized%2FWompat__Chocolat_4e9438216860e_162x230

Ik heb ook een wompat, ben er echt heel blij mee, draagt heerlijk.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Coccinelle zo 4 dec 2011 - 8:57

PapillonRose schreef:Wisselende meningen dus. Ik probeer eerst nog even het rugdragen met de Mei Tai uit, ga ik dat toch regelmatig doen dan kijk ik of ik toch nog een voorgevormde drager wil aanschaffen. Dat lijkt me veel confortabeler namelijk, ik vind rugdragen al snel niet zo lekker. En hij hoeft van mij trouwens ook niet persé nieuw te zijn, al zijn ze tweedehands niet zo makkelijk te vinden (iig niet op MP).

Babybij.nl organiseert een keer in de zoveel tijd een inloopochtend (in Den Bosch) waar je alles uit kunt proberen. Je kunt ook alle dragers 'lenen' via de doekenbiek, maar dan ben je wel 2x verzendkosten + € 6,- kwijt.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Linda zo 4 dec 2011 - 9:10

Ik heb een beco butterfly, maar heb dl eigenlijk nog nooit op m'n rug gedragen. Met 10 maanden ben zo'n beetje gestopt met dragen, best wel zonde eigenlijk. Toch maar weer eens proberen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: