Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

+3
Sarah1985
Mamsie
Paper Crown
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Paper Crown vr 2 dec 2011 - 3:22

Ik word helemaal gek! Ons bestek was ooit echt heel mooi.. mooi glanzend, maar nu is het allemaal ranzig met vlekken, onze vaatwasser is een on-ding en maakt ook niet goed schoon maar er moet toch een manier zijn om het weer te laten glanzen?

Wie weet raad? Ik zoek iets om te doen, granny is bored!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Mamsie vr 2 dec 2011 - 3:25

Is het zilver?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Paper Crown vr 2 dec 2011 - 3:27

Mamsie schreef:Is het zilver?

Eh.............. weet ik niet, ziet er wel duur uit? haha.. het is een die mijn man ooit gekregen heeft van zijn oma, long time ago dus ik weet het niet, eigenlijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Sarah1985 vr 2 dec 2011 - 3:27

van de vaatwasser word bestek lelijk hebben wij ook. Sad


dit kom ik tegen op internet, misschien heb je er wat aan succes ermee


1. Om uw bestek zo lang mogelijk mooi te houden, kunt u dit het beste na gebruik zo snel mogelijk afwassen in heet water en met een mild afwasmiddel, of natuurlijk in de afwasmachine. Vervolgens spoelt u het bestek af met lauw water, waarna u het meteen afdroogt. Gebruik géén schuursponsje of andere schuurmiddelen.

2. Als er aanslag op verzilverd bestek zit, kan deze verwijderd worden door het bestek in een bak heet water te leggen met wat soda en een prop aluminiumfolie. Na het inweken kunt u het bestek gemakkelijk met een afwasborstel schoonmaken.

3. Messen, lepels en vorken die aan het roesten zijn, kunt u schoon krijgen door ze in een rauwe ui te steken. Beweeg ze flink heen en weer in de ui en de roest lost op. De sappen van de ui zorgen ervoor dat de roest verdwijnt.

4. Als u uw bestek in de afwasmachine reinigt, moet u er rekening mee houden dat dit een aanslag op uw bestek kan veroorzaken. U kunt een propje aluminiumfolie in de bestekbak van de afwasautomaat doen om strepen op uw bestek te voorkomen. Bestek van roestvrij staal, kunststof en zilverwerk kunnen zonder problemen in de vaatwasser. Let wel op dat het verzilverd bestek niet in aanraking komt met roestvrij staal of aluminium, want dit kan vlekken veroorzaken. Plaats bestek van andere materiaalsoorten daarom in een aparte bestekkorf.

5. U kunt uw zilveren bestek goed onderhouden door dit eens in de zoveel tijd te poetsen met een zilverdoek of zilverpolish. Deze hebben een aanslagwerende werking en zorgen ervoor dat uw dof geworden bestek weer gaat glimmen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 3:36

Dat doet mijn wasmachine ook Sad Ik was ze eens in de zoveel tijd af met afwasmiddel en heet water en pouleer ze dan heel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 3:41

Als het zilver is, zou ik het sowieso niet in de vaatwasser doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 3:49

Ik heb daar geen last van, maar ik zou het gewoon poleren. In een bak met heet water zetten en dan poleren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Paper Crown vr 2 dec 2011 - 4:01

Weetjewel schreef:Ik heb daar geen last van, maar ik zou het gewoon poleren. In een bak met heet water zetten en dan poleren.

Eh? Wat?!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Shy vr 2 dec 2011 - 4:03

2CKC2 schreef:
Weetjewel schreef:Ik heb daar geen last van, maar ik zou het gewoon poleren. In een bak met heet water zetten en dan poleren.

Eh? Wat?!
http://passie.horeca.nl/pdf/5146/Bestek_poleren

Dit! Very Happy
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 4:07

Dat dus"!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Tsjip vr 2 dec 2011 - 4:15

Ga het bestek maar weer eens een paar weken met de hand afwassen! Dan zul je zien dat het er weer mooi uit gaat zien.

Bij mijn ouders was het bestek ook niet mooi meer, toen ging de vaatwasser kapot en moesten we dus met de hand afwassen en een aantal weken later zag het bestek er weer als nieuw uit! Met de glazen trouwens net zo.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  VeryCherry vr 2 dec 2011 - 4:21

Let op; Raak het bestek niet meer aan na het poleren.
laughcry


Laatst aangepast door VeryCherry op vr 2 dec 2011 - 4:22; in totaal 2 keer bewerkt
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 4:21

Hier hetzelfde verhaal en ik poleer inderdaad ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 4:22

Zijn je glazen toevallig ook dof?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Paper Crown vr 2 dec 2011 - 5:20

Weetjewel schreef:Zijn je glazen toevallig ook dof?

Nee, die zijn heel mooi nog.. alleen dat bestek, zo stom. Als iemand komt eten schaam ik me rot, je ziet van die watervlekken, dat weten wij maar diegene die ermee eet niet natuurlijk.. stoor me er kapot aan!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  sonly vr 2 dec 2011 - 5:22

Als het met hete damp niet zo goed wil, kun je ook eerst poleren met spiritus. Zou het daarna wel weer even afspoelen want ook al verdampt het eigenlijk, het idee van spiritus in je mond lijkt me niet zo lekker. Kringen gaan er wel makkelijk mee af op zich.. (doe het op m'n werk met de buitenkant van de chafing dishes met spiritus, gaat wel mooi glanzen dan)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 5:23

2CKC2 schreef:
Weetjewel schreef:Zijn je glazen toevallig ook dof?

Nee, die zijn heel mooi nog.. alleen dat bestek, zo stom. Als iemand komt eten schaam ik me rot, je ziet van die watervlekken, dat weten wij maar diegene die ermee eet niet natuurlijk.. stoor me er kapot aan!

Anders even spiritus gebruiken, gewoon op een doek doen en daarmee je bestek schoonmaken, klinkt goor, maar dat vervliegt gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 5:24

sonly schreef:Als het met hete damp niet zo goed wil, kun je ook eerst poleren met spiritus. Zou het daarna wel weer even afspoelen want ook al verdampt het eigenlijk, het idee van spiritus in je mond lijkt me niet zo lekker. Kringen gaan er wel makkelijk mee af op zich.. (doe het op m'n werk met de buitenkant van de chafing dishes met spiritus, gaat wel mooi glanzen dan)

Proef je dus niet... Het vervliegt gewoon, in veel bedrijven zoals vd Valk gebruiken ze zit om te poleren. En maken het daarna echt niet meer schoon hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Paper Crown vr 2 dec 2011 - 5:26

Ik ga straks zo'n grote teil kopen bij de blokker, kwak ik al dat bestek in en dan scheut spiritus en heet water.. En dan droogwrijven!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 5:33

2CKC2 schreef:Ik ga straks zo'n grote teil kopen bij de blokker, kwak ik al dat bestek in en dan scheut spiritus en heet water.. En dan droogwrijven!

Heb je geen champagne of wijnkoeler? Zo'n rvs ding? Anders zou ik daar gewoon kokend water in gooien en dan het bestek erin zetten, een droge doek pluisvrije doek pakken en gaan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 5:50

Anders doe je het toch gewoon in de wasbak? Heb je niet speciaal een teil voor nodig toch Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:16

VeryCherry schreef:Let op; Raak het bestek niet meer aan na het poleren.
Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? 394967
Voor eeuwig! Twisted Evil

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:30

Oh, ik heb altijd meegekregen dat het pouleren is. Ik dacht al, waarom vindt de controle het woord fout? Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 10:02

Youandi schreef:Oh, ik heb altijd meegekregen dat het pouleren is. Ik dacht al, waarom vindt de controle het woord fout? Embarassed

Ik ken ook alleen het woord pouleren hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 10:14

Carrie schreef:
Youandi schreef:Oh, ik heb altijd meegekregen dat het pouleren is. Ik dacht al, waarom vindt de controle het woord fout? Embarassed

Ik ken ook alleen het woord pouleren hoor!

Zo wordt het vaak ook uitgesproken door mensen, maar het is poleren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw? Empty Re: Hoe krijg ik mijn bestek weer als nieuw?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum