Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorbel(letjes), ja of nee?

+35
Theeleut
Caresses
Flower_L
Atelier Madame
sheila123
PluDan
mickey
Parisienne
Annemie
SarahKey
Lindsya
koNijntje
loesje
Shisha
woezel
liesje
moepie
Fiebje
Rush
lieke89
Shy
Paper Crown
Ayla
VeryCherry
kwak
Susan
Makamba
PapillonRose
Niene
Rouge
Alex
Marin
Happydobby
juffie001
CCC
39 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Oorbel(letjes), ja of nee? - Pagina 3 Empty Re: Oorbel(letjes), ja of nee?

Bericht  Theeleut vr 2 dec 2011 - 8:36

Ibbeltje schreef:
Theeleut schreef:Dochter kreeg ze een week voor haar 1e verjaardag. Geen probleem geweest, ze is er nog steeds erg blij mee!
Bij een jongen vind ik het niks. Als hij ze wilt dan mag het wel, dat is zijn keuze, maar dan wel in zijn tienerjaren pas.

Maar waarom mag hij het pas in zijn tienerjaren en je dochter al op 1 jarige leeftijd? omdat je het niet mooi vind? Persoonlijk vind ik dit erg oneerlijk.

Ik vind oorbellen bij meisjes mooi vanaf de leeftijd dat ze er zelf om vragen. En bij jongens vind ik het soms mooi en zou het ook doen als hij er om zou vragen.
Idd, dat heb je goed gezien.
Oorbellen vind ik iets voor meisjes. Als hij het echt wilt doet tie het maar wanneer ik vind dat hij daar zelf over mag beslissen.

Ik vind een opgeschoren koppie bijvoorbeeld ook echt iets voor jongens, en dat mag mijn dochter ook niet, net als mijn zoon ook pas als zij oud genoeg is om die beslissing te maken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tania vr 2 dec 2011 - 8:39

Voor meisjes vind ik oorbelletjes wel leuk maar pas vanaf wanneer ze er zelf om vraagt. Bij een baby vind ik het niks. Voor jongens vind ik het sowieso niks dus als mijn zoontje een oorbel wil zal hij moeten wachten tot hij volwassen is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  oswald za 3 dec 2011 - 9:12

Zo leuk, oorbelletjes bij jongetjes vanaf een jaar of acht. Helaas een beetje stigmatiserend als ordinair, maar ik ga het niet tegenhouden als mijn zoontje het wil. Hij heeft er zo'n goed kopje voor. Mijn liefhebbende echtgenote is wat minder enthousiast hierover... en zal het (enigszins terecht) wel tegenhouden.

Voor dochterlief vind ik het voorlopig dan weer nodeloos (double standards).

Misschien is het wel het beste als ze er allebei heel bewust voor kiezen al dan niet aan de piercings te gaan als ze een jaar of zeventien zijn, of ouder. Als ze het dan wel doen, is het veel spannender en als ze het niet doen... ach, misschien ook wel verstandiger.

Voor de goede orde: zoon is zes en dochter acht.

oswald
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 03-12-11

Bericht  Roodkapje za 3 dec 2011 - 9:31

Vind je oorbellen bij een meisje leuk? Ja, mits knopjes en geen gouden ringen etc;)
Waarom wel/niet? Mijn dochters hadden beide vroeg oorbelletjes. De eerste met een half jaar? , de 2e was bijna 2 jaar.
Wat vind je een mooie leeftijd voor oorbellen? Ze hebben zelf niet kunnen kiezen maar vinden het prachtig. Ik heb gelukkig ook 2 meisje-meisjes maar dat wist ik toen nog niet Wink Zelf had ik eigenlijk altijd in gedachten dat ze dat als kado zouden krijgen als ze hun zwemdiploma zouden halen. Oma werkt bij juwelier en man zijn zusje had het ook vroeg. Hij vond het leuk om het vroeg te doen. Maar als ik puur zelf mag kiezen had ik gewacht tot een jaar of 6, al was ik dat gezeur of het een jongen was terwijl ze jurkje en knalroze aanhad ook zat was:)

Vind je een oorbel bij een jongen leuk? Nee
Waarom wel/niet? vind ik ordinair staan.
Wat vind je een mooie leeftijd voor een oorbel? nooit hoop ik:) Maar als hij 16 is en hij wil het moet ie er nog maar eens goed over nadenken. Ik ben niet degene die het stimuleert maar zou een oorbel niet tegenhouden omdat ik het niet mooi vind op die leeftijd. Wat weer anders is met een tattoo oid.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:48

Ik vind het soms wel schattig staan bij een klein meisje, maar zou er zelf niet voor kiezen. Mijn dochter mag het, wanneer ze het zelf aan kan geven, dus ouder dan vier jaar denk ik. Zelf mocht ik dat ook, maar heb ik ze uiteindelijk pas met 14 laten schieten, haha. Een jongen mag het na zijn 12e oid zelf weten, als die het echt graag wil. Mijn vriend is toen voor 1 oorbel gegaan; ik vind het maar ordinair laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:50

Ik vind oorbellen bij jongens/mannen ook ordinair, ik kan er niets aan doen. Sowieso bij baby's en kleine kindjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:52

Zelda schreef:Ik vind oorbellen bij jongens/mannen ook ordinair, ik kan er niets aan doen. Sowieso bij baby's en kleine kindjes.

Dat komt misschien ook omdat de jongens/mannen die ik met een oorbel zie lopen vaak een bepaald type zijn die ik met ordinair associeer. En zo'n type wil ik niet zijn, met zoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:53

Vind je oorbellen bij een meisje leuk? Ja, maar ze moet er wel zelf voor kiezen en het zelf kunnen schoonmaken/onderhouden en vooraf weten wat het inhoudt.
Waarom wel/niet?
Wat vind je een mooie leeftijd voor oorbellen? Jaar of 10.

Waarom wel/niet? Omdat dat iets is wat vooral bij bepaalde bevolkingsgroepen gedaan wordt en daardoor een bepaalde uitstraling heeft.
Wat vind je een mooie leeftijd voor een oorbel? Ook 10. Ik vind het niet mooi, maar ik weet niet of ik mijn zoon het zou verbieden als hij het wel graag zou willen. Gelukkig kan het er ook allemaal weer uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:54

Pippa schreef:
Zelda schreef:Ik vind oorbellen bij jongens/mannen ook ordinair, ik kan er niets aan doen. Sowieso bij baby's en kleine kindjes.

Dat komt misschien ook omdat de jongens/mannen die ik met een oorbel zie lopen vaak een bepaald type zijn die ik met ordinair associeer. En zo'n type wil ik niet zijn, met zoon.
Ja precies, ik wil daar liever ook niet mee geassocieerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:56

Smikkell schreef:

Waarom wel/niet? Omdat dat iets is wat vooral bij bepaalde bevolkingsgroepen gedaan wordt en daardoor een bepaalde uitstraling heeft.
haha Smikkell, mooi omschreven lol!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: