Fles bij 10 maanden
+3
Kat1980
PapillonRose
Annie24
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fles bij 10 maanden
Hoeveel flessen/flesvoeding dronken jullie kindjes toen ze een maand of 10 waren?
We bieden Y. 3 flessen aan van 180+6, alleen drinkt hij ze sinds een weekje niet meer leeg. Hij laat gemiddeld 50-60cc staan. Heb al geprobeerd wat hij doet als we 150+5 geven, maar ook dan laat hij 50-60cc staan, dus het is niet zo dat hij ze dan opeens weer leeg drinkt.
Verder krijgt hij 200gram fruit, 200gram groente, 100gram toetje, 1 of 1,5 boterham, een koekje en 150cc diksap tussendoor.
Ik vraag het me vooral af omdat hij een week of 3 geleden nog op 4 flessen van 180+6 zat die allemaal tot de laatste druppel opgingen. Ook toen kreeg hij verder hetzelfde aan voeding als wat hierboven staat.
We bieden Y. 3 flessen aan van 180+6, alleen drinkt hij ze sinds een weekje niet meer leeg. Hij laat gemiddeld 50-60cc staan. Heb al geprobeerd wat hij doet als we 150+5 geven, maar ook dan laat hij 50-60cc staan, dus het is niet zo dat hij ze dan opeens weer leeg drinkt.
Verder krijgt hij 200gram fruit, 200gram groente, 100gram toetje, 1 of 1,5 boterham, een koekje en 150cc diksap tussendoor.
Ik vraag het me vooral af omdat hij een week of 3 geleden nog op 4 flessen van 180+6 zat die allemaal tot de laatste druppel opgingen. Ook toen kreeg hij verder hetzelfde aan voeding als wat hierboven staat.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Fles bij 10 maanden
Ze dronk toen 3 flessen van 180 + 6. Waarvan eentje in de vorm van een bordje pap. Dat ging allemaal bijna op. Tegen een maand of 11 ging ze er slechter van drinken. Inmiddels zitten we nu op een bordje pap gemaakt van 180+6 bij het ontbijt en een flesje van 150+5 voor het slapengaan (tussen de middag wil ze liever sap).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
T krijgt hier ook nog 3 flessen van 180+6 (waarvan 1 meestal een bordje pap is). Hij drinkt ze vaak ook niet leeg, soms zit er inderdaad nog 50-60cc in soms iets minder. Verder krijgt hij ook hetzelfde als Y, alleen drinkt hij minder van zijn sap.
Volgens het cb zou je vanaf 9 maanden eigenlijk over mogen naar 2 flessen (waarvan 1 eventueel pap), dus dan de fles voor het slapen gaan laten vervallen. Wij doen dit niet, omdat T verder nog erg weinig diksap drinkt en anders te weinig vocht binnen krijgt. Misschien dat dit een optie is voor Y. Of anders heeft hij misschien gewoon ergens last van (tandjes?) waardoor hij even wat minder drinkt.
Volgens het cb zou je vanaf 9 maanden eigenlijk over mogen naar 2 flessen (waarvan 1 eventueel pap), dus dan de fles voor het slapen gaan laten vervallen. Wij doen dit niet, omdat T verder nog erg weinig diksap drinkt en anders te weinig vocht binnen krijgt. Misschien dat dit een optie is voor Y. Of anders heeft hij misschien gewoon ergens last van (tandjes?) waardoor hij even wat minder drinkt.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
PR; dankje voor je reactie!
Kat; tandjes zou idd best kunnen. Hij had vandaag op de opvang ook 4x een spuitluier...Al had hij er bij zijn andere tandjes geen last van dat hij toen minder dronk, maar elk tandje kan weer anders zijn natuurlijk
Pap is bijna geen optie: zodra hij uit bed komt moet die fles erin, anders blijft hij krijsen. Op m'n gemakje een bordje pap gaan maken gaat hem denk ik niet worden en dat gaat er ook een stuk langzamer in dan een fles natuurlijk. Klein driftkikkertje Die fles voor het slapen gaan wil ik ook nog niet laten vallen, dat is juist even zo'n rustpuntje aan het einde van de dag.
Hij moet gewoon die flessen blijven drinken, anders ben ik die kleine baby helemaal kwijt
Kat; tandjes zou idd best kunnen. Hij had vandaag op de opvang ook 4x een spuitluier...Al had hij er bij zijn andere tandjes geen last van dat hij toen minder dronk, maar elk tandje kan weer anders zijn natuurlijk
Pap is bijna geen optie: zodra hij uit bed komt moet die fles erin, anders blijft hij krijsen. Op m'n gemakje een bordje pap gaan maken gaat hem denk ik niet worden en dat gaat er ook een stuk langzamer in dan een fles natuurlijk. Klein driftkikkertje Die fles voor het slapen gaan wil ik ook nog niet laten vallen, dat is juist even zo'n rustpuntje aan het einde van de dag.
Hij moet gewoon die flessen blijven drinken, anders ben ik die kleine baby helemaal kwijt
Annie24- Ratel
Hahaha, ja mijn oudste had op die leeftijd ook niet het geduld voor een bordje pap. Later toen we ons er wel aan gewaagd hadden, moest ik als een gek aan 1 stuk door blijven scheppen Was blij toen hij 's morgens op een boterham overging...
Praat me er niet over, weg met de babytijd... Over een maand wordt T al weer 1 jaar!
Gewoon blijven proberen met die fles. Hij gaat vast wel weer beter drinken.
Praat me er niet over, weg met de babytijd... Over een maand wordt T al weer 1 jaar!
Gewoon blijven proberen met die fles. Hij gaat vast wel weer beter drinken.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Y. zat toen op 1 bordje pap op een dag en een flesje halfvolle melk voor het slapen gaan, al kreeg ze natuurlijk wel yoghurt etc binnen......
Gast- Gast
Volgens mij kreeg ze toen nog 3 flessen van 180+6. Waaronder s'ochtends een papfles.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Dat bordje pap ging hier trouwens ook niet meteen vlekkeloos hoor. Ik wil het alleen niet in een fles geven, dat heb ik eerst geprobeerd. Maar steeds raakte de speen verstopt, het maakte ook niet uit welke pap of welke speen ik nam En daar raakte A. erg gefrustreerd van. Alleen meteen een bordje pap ging A. ook niet snel genoeg, daar werd ze ongeduldig van.
Toen maar geprobeerd eerst een beetje melk uit de fles te geven zodat de ergste honger eraf was, dan wat pap en binnen een week of 2 waren we zo helemaal over op het bordje pap.
Toen maar geprobeerd eerst een beetje melk uit de fles te geven zodat de ergste honger eraf was, dan wat pap en binnen een week of 2 waren we zo helemaal over op het bordje pap.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
mijn dochter kreeg 2 flessen. S morgens 1 van 180+6 en savonds 1 van 210 +7 en 2 schepjes pap..
keverke26- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11
Misschien in het weekend (als papa thuis is) maar eens oefenen met pap dan, maar dat moet ik wel eerst even kopen dan
Papfles is ook geen optie; hier hetzelfde probleem als bij PR met de flessen/spenen/scheppen pap. Heb inmiddels een hele Etos hier in de kast staan
Papfles is ook geen optie; hier hetzelfde probleem als bij PR met de flessen/spenen/scheppen pap. Heb inmiddels een hele Etos hier in de kast staan
Annie24- Ratel
Hier met bijna 8 maanden 's morgens een borstvoeding en een boterham. 'S Middags fles 180+6 en een boterham. 'S avonds groenten en als toetje wat yoghurt.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
n had ook momenten dat hij meer of minder dronk. groeispurt?
hij drinkt in principe wat hij nodig heeft...
Pap heeft hij ook nooit gegeten!
Hij drinkt hier al maanden alleen in de ochtend fles, en met naar bed gaan...
In de middag bij zijn brood drinkt hij wel optimel.
hij drinkt in principe wat hij nodig heeft...
Pap heeft hij ook nooit gegeten!
Hij drinkt hier al maanden alleen in de ochtend fles, en met naar bed gaan...
In de middag bij zijn brood drinkt hij wel optimel.
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Laatste fles!
» van 6 maanden potje naar 8 maanden potje
» 3de fles
» Borstvoeding uit de fles
» Laatste fles!
» van 6 maanden potje naar 8 maanden potje
» 3de fles
» Borstvoeding uit de fles
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: