Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen?

+2
Minx
Benthe
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat te doen?  Empty Wat te doen?

Bericht  Benthe di 29 nov 2011 - 1:16

Voor de zomer heb ik een aantal maanden stage gelopen bij een heel leuk bedrijf. Ik voelde me hier erg thuis, zou er zo aan het werk willen en heb ook een goede beoordeling gehad. De stageperiode bij dit bedrijf was langer dan de studie voorschreef, omdat ik hier graag aan de slag wilde en zij alleen plaats hadden voor een minimum aantal maanden. Ik vond dat geen probleem, maar heb hierdoor wel vertraging opgelopen met het schrijven van mijn scriptie.
Nu heeft het bedrijf mij gevraagd of ik in december en januari een aantal weken weer bij ze aan de slag zou willen. Mijn eerste idee was direct: ja, natuurlijk, maar hoe langer ik er over na denk hoe meer twijfels er komen. Het is namelijk een non-profit organisatie die afhankelijk is van subsidies, waardoor ze stagaires ook echt nodig hebben als werknemers. Zonder stagiaires kunnen ze het niet draaiend houden. Ik ben ook gevraagd omdat er in die periode geen stagiaire is en ik zou hier ook alleen een kleine stagevergoeding voor krijgen. Ik zou het graag doen omdat ik het erg leuk vind en ook mijn goede kant wil laten zien (in de hoop dat ze me vaker zullen bellen), maar ik besef ook wel dat ik op deze wijze ook mijn eigen carriere (en die van anderen) in de weg zit omdat ze op deze wijze stagiaires als goedkope arbeidskrachten houden. Daarnaast zou ik dan weer een paar weken/maanden nauwelijks tijd hebben voor mijn scriptie, waardoor mijn vertraging nog verder op loopt.
Ik weet gewoon echt niet meer wat een verstandige keus is. Het ene moment denk ik: tuurlijk doen, en het andere moment lijkt het me toch beter van niet. Wat zouden jullie doen?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen?  Empty Re: Wat te doen?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 6:04

Ik zou het alleen doen als ik uitzicht had op een contract daar. Zo niet, dan zou ik er de toegevoegde waarde voor mijzelf niet van in zien om een tweede stage bij hetzelfde bedrijf te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 6:28

Ik zou het ook alleen als er zekerheid was dat ik daar straks aan de gang kon gaan op basis van een contract. Nu betaal je je straks scheel aan die langstudeerdersmaatregel omdat je graag bij dat bedrijf aan de slag wil tegen een stagevergoeding..

Ik zou het persoonlijk niet doen. Eerst scriptie maar eens afmaken en dan zien we wel weer. Ze blijven je wel vragen als je een goede werkneemster ben. Neem aan dat zij jouw overweging ook wel begrijpen.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 29 nov 2011 - 9:36

Maar het gaat om een korte periode. Hoeveel uur in de week?? Want het is wel weer ervaring en ervaring is zo belangrijk deze tijd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 12:34

Fairytale schreef:Maar het gaat om een korte periode. Hoeveel uur in de week?? Want het is wel weer ervaring en ervaring is zo belangrijk deze tijd.
Dan kan je beter verbreden/elders ervaring op doen dan weer bij hetzelfde bedrijf stage gaan lopen.

Gast
Gast

Bericht  Lady1984 di 29 nov 2011 - 12:59

Ava schreef:
Fairytale schreef:Maar het gaat om een korte periode. Hoeveel uur in de week?? Want het is wel weer ervaring en ervaring is zo belangrijk deze tijd.
Dan kan je beter verbreden/elders ervaring op doen dan weer bij hetzelfde bedrijf stage gaan lopen.
Maar wat als deze plek één van de weinige mogelijkheden biedt om in de regio in je vakgebied aan de slag te gaan? Stel ze doet het wel dan onthouden ze haar naam omdat ze welwillend is en goed werk levert, mochten ze in de toekomst ruimte hebben om iemand aan te nemen dan denken ze misschien eerder aan haar. Ergens anders stagelopen is geen optie, volgens mij, omdat dat geen eis is vanuit de studie. Nu alleen een vraag vanuit de organisatie. Netwerken lijkt me erg belangrijk vooral in een sector waarop erg bezuinigd wordt en sowieso in de regio al klein is. Correct me if I'm wrong.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  Toet di 29 nov 2011 - 13:09

Lastig zeg, aan de ene kant denk ik: waarom zou je daar nog eens stage gaan lopen terwijl dit voor je opleiding/diploma niet nodig is. Aan de andere kant word je er nooit dommer van en staat het goed op je CV. Om hoeveel uren gaat het en kun je die uren wel 'missen' in die periode?

Kunnen ze jou echt alleen als stagiaire gebruiken, niet bijvoorbeeld op basis van 0-uren een contract aanbieden?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Benthe wo 30 nov 2011 - 5:16

Ik vind het ook echt een lastige keus. Ik mag zelf aangeven hoeveel dagen ik er zou willen werken. Voltijd mag, maar als ik maar tijd heb voor 2 of 3 dagen per week dan is dat ook welkom, dus daar geven ze me wel de ruimte in. Ik wil het ook graag doen voor de ervaring en omdat ik uiteraard graag wil dat ze me vaker bellen, maar ik ben ook bang dat het me niet lukt om hiernaast voldoende aan mijn scriptie te werken, ook omdat het al niet zo heel soepel verloopt en ik al vertraging heb. Het blijkt dat ik ook echt veel tijd nodig heb voor het maken van mijn scriptie, en ik ben bang dat ik het dan niet voor het volgende schooljaar haal (ook al duurt dat nog best lang) en dan met de langstudeerboete kom te zitten(en dat is geen optie en dan zou ik mijn diploma niet halen). Lastig!
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Bericht  Rizzie wo 30 nov 2011 - 6:36

Ik zou het niet doen: je hebt kans op nog meer vertraging (en daarmee ook op de langstudeerdersboete), het is niet nodig voor je opleiding, je verdient er weinig mee en het geeft je geen garantie op een baan bij dat bedrijf. Dat zouden voor mij genoeg redenen zijn om het niet te doen, vooral de kans op vertraging zou ik niet willen nemen, ik zou me dan liever helemaal op mijn scriptie richten.
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55

Bericht  Benthe wo 30 nov 2011 - 9:49

Ja, dat is nu ook vooral mijn afweging Rizzie, maar ik ben zo bang om de verkeerde keus te maken en geen goed figuur te slaan bij dat bedrijf en eventuele toekomstige kansen te verspillen. Anderzijds is het ook niet heel goed voor mijn carriere en ook beeld bij dat bedrijf (en anderen) dat ik zo lang over mijn studie doe, dus ik denk dat er toch langzaam naar neig om het niet te doen, ook al vind ik het heel jammer.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Bericht  PluDan wo 30 nov 2011 - 9:51

Ava schreef:Ik zou het alleen doen als ik uitzicht had op een contract daar. Zo niet, dan zou ik er de toegevoegde waarde voor mijzelf niet van in zien om een tweede stage bij hetzelfde bedrijf te doen.

Eens.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Rizzie do 1 dec 2011 - 4:02

Benthe schreef:Ja, dat is nu ook vooral mijn afweging Rizzie, maar ik ben zo bang om de verkeerde keus te maken en geen goed figuur te slaan bij dat bedrijf en eventuele toekomstige kansen te verspillen. Anderzijds is het ook niet heel goed voor mijn carriere en ook beeld bij dat bedrijf (en anderen) dat ik zo lang over mijn studie doe, dus ik denk dat er toch langzaam naar neig om het niet te doen, ook al vind ik het heel jammer.

Maar denk je niet dat het bedrijf ook wel zal begrijpen dat jij je nu liever op je scriptie richt en zo snel mogelijk afstudeert? Ik zou het wel erg vinden als je hiermee eventuele toekomstige kansen zou verspillen. Als jij gewoon uitlegt dat je je nu beter op je studie kunt richten lijkt het me vreemd als je daarmee ineens een slecht figuur zou slaan. Daarmee laat je toch ook zien dat je je studie heel serieus neemt?
Je zou kunnen zeggen dat het nu helaas niet mogelijk is in combinatie met je scriptie en dat je je studie graag goed af wilt ronden, maar dat ze je daarna altijd kunnen bellen.

Ik zou deze risico's gewoon niet willen nemen voor alleen een eventuele toekomstige kans op een baan en vind dat dit bedrijf ook zou moeten begrijpen waarom je het nu niet kunt doen.
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud