Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pinda of notenallergie

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pinda of notenallergie Empty Pinda of notenallergie

Bericht  Flower_L ma 28 nov 2011 - 7:18

Vanmiddag opgebeld door kdv, l zat ineens helemaal onder rode bultjes en vlekken. Geen koorts en speelde gewoon lekker. Vriend had vrije dag dus die klungelde nog wat in huis en wilde hem toen ophalen. 45min later belde ze weer, hij werd ook beetje blauw...en ze hadden nog eens alles nagelopen en blijkbaar heeft hij pindakaas gegeten op brood. Had met hen weken geleden al afgesproken dat ie alleen boter op brood krijgt, maar ok...
Huisarts geweest en drankje meegekregen, maar is nog steeds felrood. Gelukkig merk je verder niets aan hem.

Grote kans dat het dus door de pindakaas komt. HA was vanmiddag alleen voor spoed, dus had verder weinig tijd natuurlijk. Daarom vraag ik het hier maar even smile kunnen ze bij die kleintjes allergietest afnemen? En zijn er meer kindjes die er niet tegen kunnen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinda of notenallergie Empty Re: Pinda of notenallergie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:20

Ja, dmv prikjes op de arm. Heel makkelijk.

Gast
Gast

Alleen doen ze het niet zo heel snel (hier zowel in het ziekenhuis als bij de HA niet).

Gast
Gast

Ik zou sowieso alvast gaan oppassen met pinda's. Zeker totdat je weet in welke mate hij de allergie heeft.

Gast
Gast

Bericht  loesje ma 28 nov 2011 - 7:21

ja dat kunnen ze maar daar staan ze vaak niet om te springen is mijn ervaring want het zijn dure testen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:21

HeartBeat schreef:Alleen doen ze het niet zo heel snel (hier zowel in het ziekenhuis als bij de HA niet).

Ligt eraan wat ee klachten zijn.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L ma 28 nov 2011 - 7:22

Hij heeft nog nooit echt noten of pindas gehad. Wel paar keer ineens rode vlekken en bultjes en was volgende dag weer weg...misschien dat het hiermee te maken had.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:22

loesje schreef:ja dat kunnen ze maar daar staan ze vaak niet om te springen is mijn ervaring want het zijn dure testen.

Dan moet je doorverwijzing naar kinderarts vragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:23

PrinsesBo schreef:
loesje schreef:ja dat kunnen ze maar daar staan ze vaak niet om te springen is mijn ervaring want het zijn dure testen.

Ook de kinderarts(en) hier wilde geen allergietest doen. Ze vinden het onnodig. kortom; het kost gewoon teveel geld.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 28 nov 2011 - 7:23

Ja, ze kunnen bij die kleintjes een allergietest afnemen. Dit kan dmv bloedprikken en/of een prikjestest. Aangezien jij er al bijna zeker van bent dat het door noten/pinda's kan komen kunnen ze die prikjestest beperken tot 1 stof zodat je het zeker weet. Ik zou het zeker laten onderzoeken als ik jou was, helemaal omdat hij blauw aanliep. Bij Y. op het kdv is een kindje die bij inname van koemelk meteen luchtwegproblemen krijgt en medicijnen moet. Zelfs als hij koemelk op zijn huid krijgt zit hij meteen onder de uitslag, maar dat is dan ook wel heel extreem.

Bij Y. is er 2 weken geleden een bloedtest gedaan en de dingen die daar verhoogd uitkwamen zou een prikjestest voor volgen. We hebben de uitslagen gezien, maar nergens een verhoogde waarde te vinden. Nu houden we het dus maar op eczeem ipv een allergie.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Annie24 ma 28 nov 2011 - 7:25

Als ik zo de reacties zie moet je maar naar het ziekenhuis gaan waar wij met Y. bij lopen :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:26

HeartBeat schreef:
PrinsesBo schreef:

Ook de kinderarts(en) hier wilde geen allergietest doen. Ze vinden het onnodig. kortom; het kost gewoon teveel geld.

Eerst testen ze het bloed en daarna de huidtest mochten de waardes verhoogd zijn.
Maar een blauwe gelaatskleur duidt wel op daling van zuurstofgehalte in het bloed en dus evt benauwdheid.
Zou het echt laten onderzoeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:26

Annie24 schreef:Als ik zo de reacties zie moet je maar naar het ziekenhuis gaan waar wij met Y. bij lopen :P

Of naar die waar ik werk.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 28 nov 2011 - 7:27

PrinsesBo schreef:
Annie24 schreef:Als ik zo de reacties zie moet je maar naar het ziekenhuis gaan waar wij met Y. bij lopen :P

Of naar die waar ik werk.

Ben jij niet stiekem de kinderarts van Y. ? Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:28

Haha naar welk ziekenhuis gaan jullie? :P In S?

Joey heeft, eczeem, benauwdheid en zo nu en dan veel uitslag, waar het vandaan komt en hoe en wat is niet helemaal duidelijk. Ik ga morgen weer de HA bellen want hij ligt weer goed ziek in bed Sad

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 28 nov 2011 - 7:34

HeartBeat schreef:

Joey heeft, eczeem, benauwdheid en zo nu en dan veel uitslag, waar het vandaan komt en hoe en wat is niet helemaal duidelijk. Ik ga morgen weer de HA bellen want hij ligt weer goed ziek in bed Sad

Idd naar het V. ziekenhuis in S.
We kwamen daar bij de huilpoli afgelopen april en gaan nu nog om de maand op controle. Als er iets anders met Y. aan de hand is kunnen we dat meteen ter sprake brengen. Een maand of 2 terug zat Y. opeens onder de uitslag (heb daar toen een topic over geopend) Eerst dachten ze aan krentebaard of een allergie, maar het blijkt nu dus eczeem te zijn. We hebben superzalf gehaad (zonder hormonen) waar we Y. elke dag mee insmeren en het is nu voor 99,9% onder controle. Zodra we een eczeem plekje zien smeren we een dag of 2 met een lichte hormoonzalf en dan is het weg, maar dat is misschien 2x per maand ofzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:37

Annie24 schreef:
HeartBeat schreef:

Idd naar het V. ziekenhuis in S.
We kwamen daar bij de huilpoli afgelopen april en gaan nu nog om de maand op controle. Als er iets anders met Y. aan de hand is kunnen we dat meteen ter sprake brengen. Een maand of 2 terug zat Y. opeens onder de uitslag (heb daar toen een topic over geopend) Eerst dachten ze aan krentebaard of een allergie, maar het blijkt nu dus eczeem te zijn. We hebben superzalf gehaad (zonder hormonen) waar we Y. elke dag mee insmeren en het is nu voor 99,9% onder controle. Zodra we een eczeem plekje zien smeren we een dag of 2 met een lichte hormoonzalf en dan is het weg, maar dat is misschien 2x per maand ofzo.

Oh fijn dat het goed onder controle te houden is zeg! smile Hier viel het in de zomer wel mee, de dermatoloog had ons al gewaarschuwd dat het in de winter erger zou wordene en hoppa, meneer zit weer lekker onder, is haast niet tegen aan te smeren Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:40

Ik vind dat wel echt slecht dan hoor, HeartBeat! Heeft hij wel ooit een allergietest gehad uberhaupt? Of bloedtest ofzo?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:42

PrinsesBo schreef:Ik vind dat wel echt slecht dan hoor, HeartBeat! Heeft hij wel ooit een allergietest gehad uberhaupt? Of bloedtest ofzo?

Nope, daarom ga ik morgen weer naar de huisarts en EISEN dat er verder gekeken word dan "ja we denken", aan denken heb ik namelijk niet zo heel veel. Zo had ik ook dokter kunnen worden.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 28 nov 2011 - 7:44

Ik kom met N. ook bij het V. ziekenhuis in S., N. is daar ook geboren. smile
Haar kinderarts heeft al gezegd dat als we een allergie vermoeden we dit gelijk aan moeten geven, ze zou er dan gelijk voor zorgen dat ze getest kan worden. Ook moet er bij N. binnenkort een grote (=dure) bloedtest gedaan worden om te kijken of ze drager is van dezelfde erfelijke bloedziekte als ik. Het is nog niet noodzakelijk dat ze N. nu al testen, maar wil zelf graag weten of ze het heeft. Ook daar deed de kinderarts niet moeilijk over gelukkig.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Annie24 ma 28 nov 2011 - 7:47

HeartBeat schreef:
PrinsesBo schreef:Ik vind dat wel echt slecht dan hoor, HeartBeat! Heeft hij wel ooit een allergietest gehad uberhaupt? Of bloedtest ofzo?

Nope, daarom ga ik morgen weer naar de huisarts en EISEN dat er verder gekeken word dan "ja we denken", aan denken heb ik namelijk niet zo heel veel. Zo had ik ook dokter kunnen worden.

Is 'ons' ziekenhuis te ver weg voor je? Anders kan je altijd daar een afspraak maken. Wij lopen bij Dr. van Boe.ckel
De zalf die we trouwens hebben is Cetomacrogolcréme met 20% vaseline. Die smeren we elke avond zodat het 's nachts lekker in kan trekken. Hij krijgt er echt een babyhuidje van. (en mama zachte handjes angel )

Flower; sorry voor het vervuilen van je topic Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 7:49

HeartBeat schreef:

Inderdaad, echt eisen. Want dit gaat nergens over.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L ma 28 nov 2011 - 8:04

Zouden opgezwollen knieen er ook bij kunnen horen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 28 nov 2011 - 8:10

Flower_L schreef:Zouden opgezwollen knieen er ook bij kunnen horen?

Anders bel je de hap even?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 8:13

Kan ja.
Ook gezwollen gezichtje? Rode gloed? Koorts? Zweten?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: