Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar de sauna

5 plaatsers

Ga naar beneden

Naar de sauna Empty Naar de sauna

Bericht  Bloem86 zo 27 nov 2011 - 7:48

Aankomende donderdag ga ik met m'n schoonzusje naar de sauna! We hebben een 'zwangerschaps-arrangement', dus ik heb er helemaal zin in! Nu zal ik niet meer in de hete sauna's gaan. Vind ik niet meer prettig en is volgens mij ook niet zo goed..
Maar hoe zit dit met de bubbelbaden/ kruidenbaden/ zwembaden, etc. Is dit allemaal niet erg voor de baby/ buik?!
Gaan jullie nog wel eens naar de sauna nu jullie zwanger zijn, of gedaan toen je zwanger was?
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar de sauna Empty Re: Naar de sauna

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 7:50

Ik ben nog helemaal nooit in een sauna geweest (of ja, één keer in zo'n stoomcabine in een Landall huisje). Volgens mij moet je sauna's de eerste drie maanden van de zwangerschap vermijden. Maar als het al een speciaal zwangerschapsarrangement is, zal alles wel gewoon mogen!

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 27 nov 2011 - 7:53

Het schijnt dat het in de eerste 12 weken niet goed is, omdat je lichaamstemperatuur stijgt. Eigenlijk heb je dan een soort koorts, wat niet goed is voor de baby. Wat er dan gebeurt, weet ik zo niet.

En aan het einde van de zwangerschap is het ook niet goed, want dan kun je juist in de bubbelbaden een infectie oplopen als je al ontsluiting hebt.

Even gegoogled, dus wat er van waar is weet ik niet, al klinkt het wel aannemelijk.

Maar ik zou als ik jou was gewoon lekker gaan genieten, doe wel even wat rustig aan en drink voldoende. Ik neem altijd een flesje sportdrank mee, dan is alles weer snel aangevuld. Ik ben met 17, 22 en 32 weken nog naar de sauna geweest en dat ging prima! Ik kon alleen niet lekker liggen op mijn rug in de sauna wegens vena cava klachten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  piene1983 zo 27 nov 2011 - 7:54

Volgens mijn verloskundige moet je de eerste 3 maanden de sauna mijden. Als je voor je zwangerschap een fervent saunabezoeker bent dan kun je daar gewoon mee doorgaan ( net als met sporten eigenlijk) maar als je dit niet bent dan kun je beter rustig aan doen en niet te lang in de sauna's vertoeven. Daarnaast kunnen de baden en dergelijk geen kwaad als je geen ontsluiting hebt. Je bent als je zwanger bent wel vatbaarder voor schimmels dus dat is wel iets om rekening mee te houden ivm het zitten op matjes en dergelijk. Dit is wat ik te horen kreeg van mijn verloskundige...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 21:57

In het begin idd niet maar je bent al verder en kan dus prima gaan, lekker genieten en ontspannen! Ik vond het heerlijk in mijn eerste zwangerschap, ga nu ook een keertje!

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 27 nov 2011 - 22:03

Volgens mij moet je vooral oppassen met een heet bad, omdat je dan je warmte niet kwijt kunt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  miss piggy zo 27 nov 2011 - 23:47

ik heb het toevallig ook aan mijn verloskundige gevraagd en die zei dat het geen kwaad kon voor de baby
maar dat je wel goed op jezelf moet letten en er weer op tijd uit moet gaan ivm met duizelig worden.
wel erbij verteld dat ik het al jaren wekelijks doe dus voor mij was het geen probleem.
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud