Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

+7
Muppetje
Spring
Teddyaapje
-Ieniemienie-
Clapperdie
Amber-
Flower_L
11 plaatsers

Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Flower_L do 24 nov 2011 - 0:32

Voor de meiden die een spontane mk hebben gehad (weet even niet hoe ik anders moet formuleren), hebben jullie het vruchtje gezien? Zo ja, wat ermee gedaan?

Omdat we begin vlgnd jaar voor een tweede kindje wilen gaan, moet ik steeds vaker aan de mk denken die ik voor l. heb gehad. Was nog heel pril (5,5 wk) toen. en dan vooral aan wat ik mee heb gedaan. Ik had toen die ochtend bloeding en krampen, en laat in avond erna verloor ik het vruchtje. Was alleen thuis en heb het bewaard tot mn vriend thuis kwam. Daarna weggespoeld. En vooral met dat laatste heb ik steeds meer moeite, dat ik soms huil uit schuldgevoel. Weet ook niet wat ik anders mee had moeten doen, maar toch...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:36

Ik heb ook een spontane miskraam gehad en verloor t vruchtje in mijn maandverband..
Heb het nog afgespoeld en bekeken maar er was niets herkenbaars aan te zien.. Ik heb het daarna in een papiertje weggegooid. (het vruchtje was met ongeveer 5.5 weken gestopt met groeien)
Ik heb hier achteraf gelukkig nooit moeite mee gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Amber- do 24 nov 2011 - 0:39

Het was bij mij een soort vruchtzak waar waarschijnlijk geen vruchtje in zat. De vruchtzak heb ik gewoon door de wc gespoeld.
Bij mijn 2e miskraam heb ik niets kunnen ontdekken wat een vruchtzak of iets dergelijks had moeten zijn.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Clapperdie do 24 nov 2011 - 1:15

Ik had alleen een vruchtzakje wat met medicatie er uit gekomen is. Heb er niets mee gedaan.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  -Ieniemienie- do 24 nov 2011 - 1:17

Ik kreeg bij de 12wkn echo te horen dat het mis was (na 10wkn gestopt met groeien). Kreeg toen pillentjes om het op te wekken.
De dag erna verloof ik idd het vruchtje. Ik moest het van de gyn bewaren en meenemen.
Nadat ze het bekeken had, heb ik het daar gekaten. Vond dat prettiger dan zelf weggooien.
Anders had ik het denk ik ergens begraven. Doorspelen zou ik niet kunnen. Nu was het ook wel duidelijk een vruchtje met zakje.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 1:27

Ik heb nooit iets terug gevonden, volgens mij. Ik heb er ook niet naar gezocht moet ik zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Teddyaapje do 24 nov 2011 - 1:34

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar wat vervelend dat je er nu zo'n moeite mee hebt. Misschien kun je symbolisch iets begraven voor het vruchtje? Of een plantje oid poten?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Spring do 24 nov 2011 - 1:37

Ik heb met 5,5 week een miskraam gehad. Toen was er geen vruchtje. Het zakje ben ik gewoon verloren en heb ik door gespoeld.

Ik heb met 8,5 week ook een miskraam gehad. Deze kwam niet spontaan en is met medicatie opgewekt.
Het vruchtje ben ik thuis verloren. Ik heb het door gespoeld na er een tijdje naar gekeken te hebben. Het vruchtje zat nog goed in het zakje dus heb dat niet duidelijk gezien.
Soms denk ik er aan en dan heb ik spijt dat ik het doorgespoeld heb.
Maar daar wil ik niet te veel aan denken. Dan ga ik me beroerd voelen en krijg ik nog meer spijt, terwijl ik er niets meer aan kan doen.

En daarbij, als je het in het ziekenhuis zou laten, wordt het in een bak gedaan en vernietigd.
Dat vind ik evenmin eerbiedig.
En begraven.. het was mijn tweede miskraam. Hoe vaak zou ik zoiets nog mee moeten maken, en wat ga ik dan met de vrucht doen?

Ik begrijp heel goed dat je je af en toe schuldig voelt.
Maar het helpt je niet. Je bent er al genoeg mee bezig door er af en toe bij stil te staan. Voel je maar niet schuldig. hug
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Muppetje do 24 nov 2011 - 2:03

Bij mij was het alleen een vruchtzak, deze is er deels door medicijnen uitgekomen, dit heb ik doorgespoeld. Er was een behoorlijk deel blijven zitten, hiervoor ben ik alsnog gecurreteerd


Laatst aangepast door Muppetje op do 24 nov 2011 - 2:08; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  SarahKey do 24 nov 2011 - 2:06

Ik heb ook medicatie gehad om alles op te wekken. Vruchtje kwam toen ik op de wc zat. Mijn man geroepen (die stond eigenlijk al voor de deur) Samen even naar gekeken en toen doorgespoeld.
Ik wou wel ergens begraven, maar waar? Wij hebben een kleine tuin en het idee dat het vruchtje word opgegraven door een kat ofzo, brrr nee. Dus wij hadden er allebei vrede mee om het door de wc te spoelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 2:38

Wat heftig. Ik zou echt niet weten wat ik zou doen, denk dat ik dat pas 'weet' als het me zou overkomen.

Voor de meiden die een mk hebben meegemaakt: hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  joyce0606 do 24 nov 2011 - 2:50

ik ben met 7 weken meteen het vruchtje verloren, en dat is dus op het toilet gebeurt. ik wist dit niet, ik kreeg daarna pas een bloeding en een spoedecho, er was geen vruchtje meer te zien. dit gebeurde overigens op mijn werk.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  sheila123 do 24 nov 2011 - 2:58

Ik heb het bewaard in een glas met water maar nadat mijn man het had gezien hebben we het gewoon door de wc gespoeld. Had daar ook vrede mee. Wel heb ik symbolisch de test en de echo bewaard samen met een kaartje en een knuffeltje die ik destijds kreeg van mijn zus en vriendin.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 4:35

Vervelend dat je er nog moeite mee hebt, ik heb nog nooit een mk gehad dus ik heb geen idee.
Kan je niet een symbolisch plantje in de tuin neer zetten ( appelboom bijv) ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Bruintje Beer do 24 nov 2011 - 6:36

heb 2 miskramen gehad 1x met 15 weken en is gehaald in het zkh. dit was echt al een echt kindje zonder vruchtzak enz. deze hebben we mee naar huis genomen . 2e mk was rond 8 weken dit kwam spontaan . zat nog in een vruchtzakje enz.

hebben het beide keren begraven achter de steen bij mijn vader met een boom. elke keer als ik mijn vaders graf bezoekt dan sta ik even stil bij hun
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Flower_L do 24 nov 2011 - 6:42

Ik zag wel duidelijk het zakje, soort leeggelopen en verschrompeld ballonnetje. Ook kon je wel wat van vruchtje zien, met zwarte puntjes wat wat ik als oogjes heb aangenomen. Heb het toen best wel bestudeerd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 9:23

Bij de eerste keer met 5.5 week alleen een vruchtzakje verloren. Dit heb ik door de wc gespeeld.
De tweede keer was met 8.5 week en toen zag ik echt een heel klein kindje van 12mm met armpjes en beentjes en je kon de oogjes zien. Dit vond ik best wel heftig! Dit kon ik echt niet door de wc spoelen en hebben we begraven in de achter tuin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spontane mk..wat met vruchtje gedaan? Empty Re: Spontane mk..wat met vruchtje gedaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum