Feest kdv
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Feest kdv
Ik werk op een kdv en jaarlijks hebben wij een feest voor alle kinderen en hun ouders. Dit jaar ben ik met een paar collega's aan de beurt om het te organiseren. Het feest heeft elk jaar een ander thema. bijv; Studio 100, circus, onderwaterwereld, disney.
Omdat hier ook wel mama's zijn die hun kindjes naar een kdv brengen en die dus misschien daar ook wel eens een feest hebben mee gemaakt vroeg ik me af of er nog mensen zijn met leuke ideeën voor een thema!
Ik hoor het graag
Omdat hier ook wel mama's zijn die hun kindjes naar een kdv brengen en die dus misschien daar ook wel eens een feest hebben mee gemaakt vroeg ik me af of er nog mensen zijn met leuke ideeën voor een thema!
Ik hoor het graag
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Feest kdv
Landen
Boerderij
Beroepen
Boerderij
Beroepen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben afgelopen jaar een goed doel gesteund met als afsluiter een fancy fair voor dat goede doel. Was erg geslaagd.
Gast- Gast
Bij mijn vriendin op het KDV is er ook eens per jaar een feest. Met aan het einde een loterij, bij hun zijn zij zelf het goede doel geloof ik. Om weer wat leuks/nieuws van te kunnen kopen voor op de groep.
Ieder jaar heeft het ook een thema en dan hebben ze allerlei spelletjes die met dat thema te maken hebben en ouders nemen allemaal hapjes mee enzo.
Bij die loterij hebben ze dan prijzen die zo goed als allemaal gesponsord zijn, ze gaan langs alle winkels in de buurt, mailen iedereen af en krijgen echt belachelijk veel voor elkaar...
Ieder jaar heeft het ook een thema en dan hebben ze allerlei spelletjes die met dat thema te maken hebben en ouders nemen allemaal hapjes mee enzo.
Bij die loterij hebben ze dan prijzen die zo goed als allemaal gesponsord zijn, ze gaan langs alle winkels in de buurt, mailen iedereen af en krijgen echt belachelijk veel voor elkaar...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
moepie schreef:Ik werk op een kdv en jaarlijks hebben wij een feest voor alle kinderen en hun ouders. Dit jaar ben ik met een paar collega's aan de beurt om het te organiseren. Het feest heeft elk jaar een ander thema. bijv; Studio 100, circus, onderwaterwereld, disney.
Ik hoor het graag
Mijn eerste ingeving was 'circus', maar bij herlezen zie ik dat je daar niks aan hebt . Wat dacht je van:
- Superhelden (Superman, Batman etcetera)
- Sprookjesfiguren
- In de dierentuin
Gast- Gast
wij koppelen het vaak aan een goed doel... doen dan naast de borrel een soort veiling,, en we hebben kraampjes waar knutselwerkjes van kinderen verkocht worden, wat dan weer naar t goede doel gaat...
en wat thema's betreft...poeh...
glitter en glamour?
jaren 70?
maar ja...wil t voor de kids ook leuk zijn, dan kom je inderdaad al snel op circus,dieren etc.....
bij ons was de dresscode altijd blauw, omdat de naam van het kdv waar ik werkte "de blauwe ..." was, met bij de puntjes een dierennaam...
glitter en glamour?
jaren 70?
maar ja...wil t voor de kids ook leuk zijn, dan kom je inderdaad al snel op circus,dieren etc.....
bij ons was de dresscode altijd blauw, omdat de naam van het kdv waar ik werkte "de blauwe ..." was, met bij de puntjes een dierennaam...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
*Marietje* schreef:wij koppelen het vaak aan een goed doel... doen dan naast de borrel een soort veiling,, en we hebben kraampjes waar knutselwerkjes van kinderen verkocht worden, wat dan weer naar t goede doel gaat...
glitter en glamour?
jaren 70?
Wij doen een zomerfeest met een thema (zonder goed doel) en daarnaast een kerstmarkt voor wel een goed doel.
Gast- Gast
Ik weet niet wanneer het precies moet plaatsvinden maar wij hebben afgelopen jaar het "zomerfeest" gehad en deze was zeer geslaagd. Met als onderthema "dieren"
We hadden binnen in de groepen knutselactiviteiten gedaan en een plek waar je je kon laten sminken. Uiteraard alles met dieren.
En buiten hadden we spellen en ook de rijdende kinderboerderij laten komen. De kindjes konden rijden op de ezels en de schaapjes, konijnen ect voeren !
Dit was echt super geweldig !
Een hapje en drankje erbij en we hadden een geslaagde middag achter de rug. Zelfs ouders spreken er nu nog over !
We hadden binnen in de groepen knutselactiviteiten gedaan en een plek waar je je kon laten sminken. Uiteraard alles met dieren.
En buiten hadden we spellen en ook de rijdende kinderboerderij laten komen. De kindjes konden rijden op de ezels en de schaapjes, konijnen ect voeren !
Dit was echt super geweldig !
Een hapje en drankje erbij en we hadden een geslaagde middag achter de rug. Zelfs ouders spreken er nu nog over !
Gast- Gast
Meiden,
Thnx voor jullie reacties! Hier kan ik wel wat mee!
We doen dit al zo'n 15 jaar, dus er zijn al heel wat thema's gepasseerd. Het wordt altijd aan het eind van de zomer gevierd, door het hele kdv zijn spelletjes te doen die gelinkt zijn aan het thema en iedereen is verkleed als iets wat past bij het thema. Verder is er eten en drinken.
Het feest is in eerste instantie voor de kinderen, maar ze mogen dus hun papa's en mama's, opa's en oma's etc meenemen. Alles is altijd gratis!
Ik zie wel wat leuke ideeën. Prinsen en Prinsessen was bij ons groepje ook al genoemd, maar hier werd "in de dierentuin" genoemd, die vind ik ook wel leuk! vanaf 6 weken voor het feest werken we namelijk ook al met het thema, dus er moet ook wel van alles mee te doen zijn...
Ik ga zeker wat ideeën meenemen, nogmaals bedankt!
Thnx voor jullie reacties! Hier kan ik wel wat mee!
We doen dit al zo'n 15 jaar, dus er zijn al heel wat thema's gepasseerd. Het wordt altijd aan het eind van de zomer gevierd, door het hele kdv zijn spelletjes te doen die gelinkt zijn aan het thema en iedereen is verkleed als iets wat past bij het thema. Verder is er eten en drinken.
Het feest is in eerste instantie voor de kinderen, maar ze mogen dus hun papa's en mama's, opa's en oma's etc meenemen. Alles is altijd gratis!
Ik zie wel wat leuke ideeën. Prinsen en Prinsessen was bij ons groepje ook al genoemd, maar hier werd "in de dierentuin" genoemd, die vind ik ook wel leuk! vanaf 6 weken voor het feest werken we namelijk ook al met het thema, dus er moet ook wel van alles mee te doen zijn...
Ik ga zeker wat ideeën meenemen, nogmaals bedankt!
moepie- Kletskop
owja, en iets doen voor het goede doel spreekt mij eigenlijk ook wel aan! Dat ga ik ook meenemen!
moepie- Kletskop
Op de basisschool waar ik gewerkt heb, organiseerden we altijd een kleuterfeest met verschillende spelletjes. Sprookjes was erg favoriet, leuk voor de driejarigen die al wat meer besef hebben, en die kleintjes kun je natuurlijk wat meer over prinsen en prinsessen hebben.
Verder hebben we een piratenfeest, een berenfeest, een idianenfeest en heel erg favoriet was het Pluk van de Pettefletfeest.
Verder hebben we een piratenfeest, een berenfeest, een idianenfeest en heel erg favoriet was het Pluk van de Pettefletfeest.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Eng feest, hoe?
» Ook hier is het feest!
» Barbie en Ken feest
» Zo naar een feest
» Feest met dresscode
» Ook hier is het feest!
» Barbie en Ken feest