Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermoeidheidsklachten

+3
SnowWhite
slaatje
Esperanza
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 9:03

Joy_ schreef:Ja heb ik helaas al bij twee huisartsen geprobeerd en scheepten het af met 'ga maar naar een psycholoog'. Dus misschien moet ik toch eens iets concreter zijn.
Je kunt best netjes aangeven dat je wilt dat ze ook andere dingen uitsluiten, of dat je vermoedt dat het misschien een andere oorzaak heeft, zonder zelf al met een hele lijst te komen.

Tegenwoordig zeg ik ook dat ik steeds meer ga geloven en inzien dat psychische klachten invloed hebben op lichamelijke ongemakken, en dat meen ik ook echt, maar wil niet dat daardoor andere dingen over het hoofd worden gezien. Wat sommige klachten betreft heb ik gewoon het idee dat daar een andere oorzaak achter zit en dat spreek ik dan wel uit. Maar zonder met namen en lijsten te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Marin ma 21 nov 2011 - 9:07

dat is wel goed inderdaad, Smikkell. Natuurlijk heeft de psyche er ook invloed op, maar vice versa denk ik ook.

Weetjewel, hopelijk werkt dat voor je!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza ma 21 nov 2011 - 9:21

Joy_ schreef:Ja heb ik helaas al bij twee huisartsen geprobeerd en scheepten het af met 'ga maar naar een psycholoog'. Dus misschien moet ik toch eens iets concreter zijn.
+1 plus dat ik ook niet wil over komen als een hypochonder die alles al heeft uitgezocht op het internet en precies weet waar ze last van heeft.

Daarom wil ik het nu zo doen, zoals Smikkel ook al aangeeft. Zo duidelijk mogelijk uitleggen waar ik last van heb en dat ik graag zo veel mogelijk wil uitsluiten voordat ik het op het psychische gooi, juist omdat ik er nu al zo lang last van heb. Ik hoop dat m'n huisarts me daarin serieus neem. Ik laat me helaas toch snel afschepen omdat ik toch wel 'ontzag' heb voor een huisarts.

Weetjewel, ik ben benieuwd of je er voor in aanmerking komt en zo ja of dat werkt!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty vermoeidheidsklachten

Bericht  MerelMus di 22 nov 2011 - 0:19

Esperanza schreef:
Joy_ schreef:Ja heb ik helaas al bij twee huisartsen geprobeerd en scheepten het af met 'ga maar naar een psycholoog'. Dus misschien moet ik toch eens iets concreter zijn.
+1 plus dat ik ook niet wil over komen als een hypochonder die alles al heeft uitgezocht op het internet en precies weet waar ze last van heeft.


Jijzelf bent echt de enige verantwoordelijke voor je lichaam en gezondheid. Door zelf te zoeken naar wat je mogelijk kan hebben, neem je die verantwoordelijkheid. Voel je daar nooit schuldig of betweterig over, je weet het ook echt beter.
Een huisarts is in principe een doorgeefluik van (beperkte) medische kennis, één van de middelen voor ons om te weten te komen wat er zich in ons lichaam afspeelt.
De huisarts verdient net zoveel respect, als jij van de huisarts omdat je de verantwoordelijkheid neemt voor je gezondheid.

De kennis van elk persoon op zich, ook van een huisarts, is zeer beperkt. Er bestaat geen persoon die alles weet. Zeker de kennis op medisch gebied veranderd elk jaar, eigenlijk elke dag, met nieuwe inzichten. Een huisarts kan je dus eigenlijk pas echt helpen als hij kan zeggen "ik weet het niet" " we kunnen samen naar de mogelijkheden kijken" "ik luister naar jou, daarna zoeken we samen".

Dit lijkt idealistisch, maar het is zo belangrijk om je bewust en gelijkwaardig te voelen in je zoektocht. Helaas kost dat ook veel energie, en dat houdt niet over met vermoeidheidsklachten.

Heel veel succes..
MerelMus
MerelMus
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 26
Registratiedatum : 30-03-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Lange herstelperiode

Bericht  MerelMus di 22 nov 2011 - 1:23


@ Joy; extra lange herstelperiode van de dingen die je doet is één van de voornaamste symptomen bij ME-cvs (helaas een nog niet erkende neuro-immuunziekte)

Succes met je zoektocht
MerelMus
MerelMus
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 26
Registratiedatum : 30-03-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 3:39

MerelMus schreef:
@ Joy; extra lange herstelperiode van de dingen die je doet is één van de voornaamste symptomen bij ME-cvs (helaas een nog niet erkende neuro-immuunziekte)

Succes met je zoektocht
Het hele rijtje wat jij noemt bij ME, kan ook bij fibromyalgie en ook bij stress. Het zijn allemaal klachten die bij heel veel ziektebeelden thuis horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  May di 22 nov 2011 - 9:26

Idd dat is het vervelende van deze klachten. Het past bij heel veel dingen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Siem di 22 nov 2011 - 20:50

Het zou ook aan je schildklier kunnen liggen of een ijzertekort. En laat voor de zekerheid ook je suiker controleren.

Daarnaast wil ik zeggen kom op voor jezelf. Laat je niet afschepen als ze niks vinden dan moet je nog maar eens bloedprikken en anders moet je je door laten verwijzen naar het ziekenhuis.

Ik mag in mijn handjes knijpen met mijn huisarts die mij vanaf het begin serieus heeft genomen waardoor ik vrij snel in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Maar kom op voor jezelf, zeg het direct als je het er niet mee eens bent en laat je niet afschepen jij weet wat je voelt een ander niet

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  slaatje di 22 nov 2011 - 21:03

Idd beter zoveel mogelijk te laten testen. Ik ben recent overgestapt naar een nieuwe ha, maar omdat op de een of andere vreemde wijze, de bloeduitslagen niet in mijn dossier van de vorige ha zaten, heeft ze van alles laten prkken. Er werden dan ook 12 buisjes bloed afgenomen.

Ben je al bij de ha geweest?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza di 22 nov 2011 - 23:15

Ik ben bij de ha geweest en gelukkig nam ze me wel serieus. Ze was het helemaal met me eens dat we eerst het lichamelijke moeten uitsluiten voordat het op psychisch gegooid wordt. Dus ik krijg een uitgebreid bloedonderzoek. Ze gaf wel aan dat het lastig werd als daar niets uit kwam, maar dat zien we dan wel weer. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de klachten verergerd zijn sinds ik met mijn psychische klachten aan het werk ben. Maar dat neemt niet weg dat ik daarvoor ook altijd al moe was. Dus ik ben benieuwd.
Ik ben vanochtend meteen gaan bloed prikken en zoals altijd konden ze m'n ader niet vinden, maar na 3x prikken is het gelukt. Nu wachten op de uitslag en die komt volgende week.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  slaatje wo 23 nov 2011 - 0:44

Esperanza schreef:Ik ben bij de ha geweest en gelukkig nam ze me wel serieus. Ze was het helemaal met me eens dat we eerst het lichamelijke moeten uitsluiten voordat het op psychisch gegooid wordt. Dus ik krijg een uitgebreid bloedonderzoek. Ze gaf wel aan dat het lastig werd als daar niets uit kwam, maar dat zien we dan wel weer. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de klachten verergerd zijn sinds ik met mijn psychische klachten aan het werk ben. Maar dat neemt niet weg dat ik daarvoor ook altijd al moe was. Dus ik ben benieuwd.
Ik ben vanochtend meteen gaan bloed prikken en zoals altijd konden ze m'n ader niet vinden, maar na 3x prikken is het gelukt. Nu wachten op de uitslag en die komt volgende week.

Dat kan kloppen hoor, dat je er nu meer last van heb, er komt dan meestal toch weer een hoop oud zeer naar boven.

Hoop voor je dat er iets uit de bloedonderzoeken komt, waar je wat mee kunt. Vraag ook altijd even de waardes voor jezelf op, dan kan je er op je gemak nog eens naar kijken. Vooral b12 tekort is voor een ha al vaak "goed" terwijl een internist daar anders tegen aan kijkt. Waar is er allemaal op geprikt?

Sterkte.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Esperanza wo 23 nov 2011 - 1:22

Dat is inderdaad wel een goede om die waardes op te vragen.

Ik weet het niet meer precies, want ik heb het formulier vanmorgen al ingeleverd.
Maar volgens mij het totale bloedbeeld, vitamine b12 en d, lever, nieren en nog wat dingen, maar dat weet ik zo niet meer.
Suiker controleer ik vaak zelf al, iemand in de familie is diabeet en als ik daar ben prik ik vaak even.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeidheidsklachten - Pagina 2 Empty Re: Vermoeidheidsklachten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum