Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BH maat: ik voel me zo blond!

+4
Niekske
Annie24
dharma
Sterre
8 plaatsers

Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Sterre zo 20 nov 2011 - 6:25

Ik weet al jaaaaaren dat het goed is om je BH maat een keer op te laten meten in een lingerie winkel. Maar ik heb het wel eens zelf opgemeten, en dacht dat het echt ongeveer 75 B moest zijn. Toen ik iets voller was zat 75 C wat beter, maar de laatste tijd toch echt 75 B. Dacht ik.

Vandaag paste ik een BH in de winkel en zowel 75 B als 75 C zaten echt crap! De verkoopster pakte haar meetlint er bij: 70 omvang, en cup D. Uh, oke :shock: . Ze had alleen bijna niks in die maat, maar ik heb een hele fijne basic BH gepast en die zat echt super goed. ZO stom dat ik dat niet eerder heb laten doen! Ik kan het dus iedereen die net zo eigenwijs is als ik aanraden om het in een lingerie zaakje een keer na te laten meten...

Maar meteen een dilemma: 70 D verkopen ze niet op heel veel plekken. Heeft iemand tips voor een fijne winkel waar ze in deze maat wat meer keuze hebben?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 6:30

Ik heb het ook.. Kocht altijd 75C maar die werden zo snel te los.

Nu weet ik door het opmeten dat ik tussen 70C en 70D inzit.. De merken waarvan ik bh's heb (2 merken) vallen beide gelukkig klein waardoor ik een 75C nodig heb.

Bij de H&M etc. kan ik ook nooit slagen omdat het daar vaak bij 75 begint en de 70 bh's die ze hebben zitten lelijk.


Mooie merken vind ik Lasvicious en Agent provocateur. Heb van beide 1 bh (uit de uitverkoop!!) en wil nooit meer anders. Maargoed dat mag ook wel voor een bh die normaalgesproken niet onder de 140 euro komt.

succes, het is geen gangbare maat maar nog altijd 'makkelijker' dan een 70E of 70F!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  dharma zo 20 nov 2011 - 6:43

Ik heb ook 70D en ik slaag eigenlijk altijd wel bij de Hunkemöller.
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Sterre zo 20 nov 2011 - 6:48

Vandaag was ik ook bij de Honkemoller, maar daar hadden ze eigenlijk alleen de basic BH's in 70D. Ik las net wel dat ze bij de H&M nu ook 70D schijnen te hebben, maar daar heb ik eerder nooit echt een fijne BH gevonden.

Tot nu toe zaten mijn Esprit BH's van 75B het beste eigenlijk. Die hebben ook wel een paar setjes in 70D zie ik nu, maar de keuze is wel een stuk beperkter Mad

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Annie24 zo 20 nov 2011 - 7:02

Hier ook 'vroeger' altijd 75C. Totdat ik zwanger was en toen niet meer in mijn bh's pastte. Bleek toen 70E/F te hebben, zat net op het randje. Nu 70D en die zit perfect Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Niekske zo 20 nov 2011 - 8:46

Haha, een vriendin van me had precies hetzelfde! We hadden vorige maand vriendinnenweekend en gingen een middagje shoppen. Bij de livera liet ze het ook eens nameten: van 75B naar 75D. Alleen was haar reactie dat het onzin was en ze echt geen cup D had laughcry ontkenningsfase denk ik Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:33

Ik draag een 75E, ook een vrij smalle omvang bij de cup. Het enige waar ik echt prettig slaag is bij Marlies Dekkers of met het merk After Eden. Ben je al wel eens bij Livera geweest? Daar hebben ze ook veel After Eden en Esprit hangen, misschien slaag je daar wel?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Lady4 zo 20 nov 2011 - 9:43

Ik heb mijn bh-maat vorig jaar eens op laten meten en in plaats van 80C, moet ik eigenlijk 75D hebben. Ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding van Hema super maar helaas hebben ze daar bijna nooit 75D, dus loop ik altijd in 80C.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Rush zo 20 nov 2011 - 21:21

Misschien moet ik me toch maar eens op laten meten als ik dit zo lees haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Serena zo 20 nov 2011 - 21:31

Haha komt me wel bekend voor. Ik had altijd 75B aan en later ook nog 70B gekocht, want dat zat toch iets beter. Maar toen ging ik het eens laten opmeten blijk ik 70C te hebben, maar die verkopen ze dus ook niet zoveel...
Ik denk dat je gewoon overal goed moet zoeken en vooral bij livera en hunkemoller en dat soort zaken kijken..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 22:15

Niekske schreef:Haha, een vriendin van me had precies hetzelfde! We hadden vorige maand vriendinnenweekend en gingen een middagje shoppen. Bij de livera liet ze het ook eens nameten: van 75B naar 75D. Alleen was haar reactie dat het onzin was en ze echt geen cup D had laughcry ontkenningsfase denk ik Wink

Maar dat is echt erg haha.. dan heb je gewoon echt 2 cuppen groter :shock:

Voor het zicht laughcry ziet een 70D/75C/80B er hetzelfde uit. Alleen de omvang is anders waardoor een bh lekkerder zit. De cup is qua groote gewoon hetzelfde.

Maar echt van een 75B naar 75D hahaha dat is wel een massive verschil Very Happy

Hier het tabelletje met de 'kruismaten'.. alle horizontale maten zijn hetzelfde qua grootte van de cup. (dus niet de omvang) - het zijn wel Amerikaanse maten (32C = 70C)

BH maat: ik voel me zo blond! Cross_sizing_a_bra

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Sneeuwvlok zo 20 nov 2011 - 22:31

Wow, dat is wel een verschil zeg!

Zou dat laten opmeten ook zinnig zijn met een kleine cupmaat? Ik heb al jaren cup A aan, ben wel benieuwd of dat echt klopt..
Ik denk dan zelf: bij zo'n kleine cupmaat maakt het minder uit of een bh goed zit..?
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 22:34

Sneeuwvlok schreef:Wow, dat is wel een verschil zeg!

Zou dat laten opmeten ook zinnig zijn met een kleine cupmaat? Ik heb al jaren cup A aan, ben wel benieuwd of dat echt klopt..
Ik denk dan zelf: bij zo'n kleine cupmaat maakt het minder uit of een bh goed zit..?

Tuurlijk maakt dat uit! Wellicht heb je wel een kleinere omvang en een B cup en lijkt het daarna alleen maar meer en staat het mooier en zal het lekkerder zitten. Bij elke maat is dat handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

BH maat: ik voel me zo blond! Empty Re: BH maat: ik voel me zo blond!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum