Wie is er ook gestript?
+13
knets
Bruintje Beer
Sjonno
Vancity_girl
Susan
Flip Fluitketel
nillis
xxjojootjexx
Makamba
meisjesmama
Tazz
Petteflet
Pussycat
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie is er ook gestript?
Volgende week ben ik de 40 weken van mijn zwangerschap voorbij.
En nu wilt de verloskundige mij gaan strippen.
Helemaal prima, maar het wil dus nog niet eens zeggen dat de bevalling dan ook daadwerkelijk begint.
Nu kan ik gaan afwachten en kijken wat het bij mij doet, maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die ook gestript zijn :-)
Werkte het bij jullie wel of niet?
En binnen de hoeveel tijd?
En nu wilt de verloskundige mij gaan strippen.
Helemaal prima, maar het wil dus nog niet eens zeggen dat de bevalling dan ook daadwerkelijk begint.
Nu kan ik gaan afwachten en kijken wat het bij mij doet, maar ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die ook gestript zijn :-)
Werkte het bij jullie wel of niet?
En binnen de hoeveel tijd?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Wie is er ook gestript?
Ik ben tijdens mijn zwangerschap 2 keer gestript. 1e Keer was ik 6 dagen overtijd, had toen wel al een ontsluiting van 2 cm. Dit heeft helemaal niets geholpen. Tweede keer dat ik ben gestript was ik 42 weken zwanger. Dit keer had ik al 4 cm ontsluiting, maar ook dit heeft niets geholpen. Uiteindelijk ben ik met 42,3 ingeleid.
Ik hoop dus dat bij jou meer effect teweeg brengt!
Ik hoop dus dat bij jou meer effect teweeg brengt!
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
De verlos heeft mij gistermiddag proberen te strippen. Ik had nog geen ontsluiting maar ze heeft het een beetje 'geforceerd'. Wel zei ze dat het binnen 24 uur moest werken, je kan daarna ook nog wel bevallen maar dan komt het niet door het strippen.
Nu heb ik voor a.s. dinsdag weer een afspraak staan.
Ik heb al sinds gisteravond enorm veel last van pijnlijke krampen continu en ook mijn bekken doen enorm veel pijn. Ik had al wel last van bekkeninstabiliteit maar nu is echt extreem, ik kan bijna niet meer bewegen zoveel pijn doet het. Ik weet natuurlijk niet of die pijn in mijn bekken ook echt van het strippen komt maar die krampen wel. Helaas heeft het verder niet veel effect gehad. Misschien dinsdag een beter resultaat.
Sinds gisteravond verlies ik ook veel slijm met licht bloed. Geen idee of dat de slijmprop is, we wachten wel af. Ik heb in ieder geval met 41 weken een gesprek bij de gyn over inleiden want ik trek het zo niet veel langer en ik heb ook niet het idee dat hij er uit zichzelf uit zal komen.
Nu heb ik voor a.s. dinsdag weer een afspraak staan.
Ik heb al sinds gisteravond enorm veel last van pijnlijke krampen continu en ook mijn bekken doen enorm veel pijn. Ik had al wel last van bekkeninstabiliteit maar nu is echt extreem, ik kan bijna niet meer bewegen zoveel pijn doet het. Ik weet natuurlijk niet of die pijn in mijn bekken ook echt van het strippen komt maar die krampen wel. Helaas heeft het verder niet veel effect gehad. Misschien dinsdag een beter resultaat.
Sinds gisteravond verlies ik ook veel slijm met licht bloed. Geen idee of dat de slijmprop is, we wachten wel af. Ik heb in ieder geval met 41 weken een gesprek bij de gyn over inleiden want ik trek het zo niet veel langer en ik heb ook niet het idee dat hij er uit zichzelf uit zal komen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben bij de jongste gestript met 41 weken de 1ste keer was het nog dicht maar kreeg ik toch daardoor 2 cm ontsluiting. De 2de keer kreeg ik daardoor 5 cm ontsluiting maar bij mij zetten het niet door en toen ben ik met 41+6 ingeleid.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook gestript, maar het heeft helemaal niets geholpen!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik ben 3x gestript. Met 41 weken, met 41+4 en met 41+6. Het heeft alle 3 de keren niks geholpen.
met 42 weken ben ik ingeleid.
met 42 weken ben ik ingeleid.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Met 41 weken konden ze nog niet strippen, met 41+4 ben ik gestript en met 42 weken, maar het heeft niet geholpen. Met 42+1 ben ik ingeleid. Ik vond het strippen erg pijnlijk. Ik verloor daarna ook veel bloed, maar daar bleef het bij.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben gestript met 41+1. Ik had toen 1cm ontsluiting en ben hierop s'avonds mijn slijmprop verloren. Verder had ik vanaf dat moment onregelmatige weeen. Zaterdag met 41+3 nog 2 keer gestript omdat succes uitbleef. Er waren wel weeen aanwezig, maar de ontsluiting bleef steken op 3cm uiteindelijk met hulpmiddelen in het ziekenhuis bevallen met 41+4.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik ben gestript met 39 weken. Ben toen bevallen binnen 48 uur, maar de dag na het strippen had ik verder nergens last van, nog geen harde buik gehad die ik anders wel vaak had.
Gast- Gast
ik zou met 40 weken ook gestript worden, maar die ochtend ben ik bevallen, hopelijk gebeurt dat ook bij jou!
Gast- Gast
Mijn zus is gestript bij 41+2 en is daarna binnen 20 uur bevallen (was wel haar eerste kindje, schijnbaar scheelt dat ook nog...)
Gast- Gast
Waarom zou het schelen dat het haar 1ste kindje was dan? In hoelang het duurt o.i.d.? M'n dochtertje is ook de 1ste!
Dat vroeg ik me ook af..Flip Fluitketel schreef:Waarom zou het schelen dat het haar 1ste kindje was dan? In hoelang het duurt o.i.d.? M'n dochtertje is ook de 1ste!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:Dat vroeg ik me ook af..Flip Fluitketel schreef:Waarom zou het schelen dat het haar 1ste kindje was dan? In hoelang het duurt o.i.d.? M'n dochtertje is ook de 1ste!
Hier zeiden ze dat het bij een tweede kindje vaak alleen maar leidt tot (meer) voorweeen.
Gast- Gast
Tazz schreef:
Het klinkt wel alsof het de slijmprop is. Het kan opeens beginnen natuurlijk, kan me wel voorstellen dat je het zat bent, maar ik denk dat veel vrouwen zich de dag van tevoren nog niet konden voorstellen dat ze morgen gingen bevallen. Hopelijk hoef je niet te wachten tot 41 weken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Arden schreef:meisjesmama schreef:Dat vroeg ik me ook af..Flip Fluitketel schreef:Waarom zou het schelen dat het haar 1ste kindje was dan? In hoelang het duurt o.i.d.? M'n dochtertje is ook de 1ste!
Hier zeiden ze dat het bij een tweede kindje vaak alleen maar leidt tot (meer) voorweeen.
Bij mij heeft het strippen ook alleen maar geleidt tot (meer) (voor)weeen. Hopelijk gaat het bij een 2e allemaal wat vlotter!
@Tazz Hopen dat het toch nog doorzet! En hoef je niet te wachten tot 41weken.
Ik ben afgelopen donderdag gestript, toen was ik 38+2. Ik heb blijkbaar al 2 cm ontsluiting maar behalve wat lichte krampjes heb ik er niks van gemerkt. Volgende week gaan ze het nog eens proberen, ze willen liever niet dat ik overtijd ga lopen omdat mijn bloeddruk nogal hoog is. Er is hier in de buurt een praktijk waar ze iedereen standaard vanaf 37 weken elke week strippen ( als het gaat) en die praktijk heeft maar iets van 2 inleidingen per jaar. Het schijnt wel zo te zijn dat als het strippen succesvol is dat dat dan meestal bij de eerste keer is, werkt die niet dan hebben volgende pogingen niet zo veel kans op succes.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Vancity_girl schreef:Ik ben afgelopen donderdag gestript, toen was ik 38+2. Ik heb blijkbaar al 2 cm ontsluiting maar behalve wat lichte krampjes heb ik er niks van gemerkt. Volgende week gaan ze het nog eens proberen, ze willen liever niet dat ik overtijd ga lopen omdat mijn bloeddruk nogal hoog is. Er is hier in de buurt een praktijk waar ze iedereen standaard vanaf 37 weken elke week strippen ( als het gaat) en die praktijk heeft maar iets van 2 inleidingen per jaar. Het schijnt wel zo te zijn dat als het strippen succesvol is dat dat dan meestal bij de eerste keer is, werkt die niet dan hebben volgende pogingen niet zo veel kans op succes.
Wooow... 37 weken vind ik toch wel erg vroeg hoor. Ik zou de natuur toch zijn gang laten gaan. Maar goed iedere VK praktijk is anders.
Ik ben meerdere keren gestript vanaf 40 weken. Ik had een heel klein kiertje ontsluiting, maar niet genoeg om te strippen. Ze heeft het wel geprobeerd en proberen te forceren... maar dat heeft niets opgeleverd. Uiteindelijk is mijn bevalling (1e kindje) heel spontaan begonnen met 41+5 en was ons zoontje er binnen 2 uur. Het strippen vond ik persoonlijk niets aan en was pijnlijk, vaak ook een beetje bloedverslies erna.
Gast- Gast
Bij de eerste ben ik ook gestript met 41 weken en 3 dagen, geen resultaat. Met 42 weken en 5 dagen nog eens gestript en toen is het begonnen, met 42 weken en 6 dagen bevallen.
Gast- Gast
Hier 3 x gestript zonder resultaat.. 1e keer op 39.6 2e keer op 40.1 en de laatste keer op 40.3 dagen.. zou met 41 weken worden ingeleid maar en dag daarvoor was ze daar dan toch nog uit zichzelf!
Sander zou 3 weken na de uitgerekende datum vertrekken naar afghanistan dus er zat bij ons een beetje haast achter vandaar dat ze eerder zijn gaan strippen. Echter zonder resultaat! Gelukkig kreeg Sander te horen dat zijn uitzending verzet was waardoor hij nu pas in oktober weg is gegaan
Sander zou 3 weken na de uitgerekende datum vertrekken naar afghanistan dus er zat bij ons een beetje haast achter vandaar dat ze eerder zijn gaan strippen. Echter zonder resultaat! Gelukkig kreeg Sander te horen dat zijn uitzending verzet was waardoor hij nu pas in oktober weg is gegaan
Gast- Gast
Bij Lisa wilde ze me strippen met 41+3, niet gelukt omdat alles nog potdicht zat. Dag later is ze geboren, dus of het inwendig onderzoek wat geprikkeld heeft weten we niet maar de vk was er iig heilig van overtuigd dat ik toch ingeleid zou moeten worden met 42+2. Dag na het strippen is de bevalling dus toch gewoon spontaan begonnen.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben gestript met 41+3. De volgende dag nog een keer en toen zette het wel door.
Gast- Gast
Sjonno schreef:Bij Lisa wilde ze me strippen met 41+3, niet gelukt omdat alles nog potdicht zat. Dag later is ze geboren, dus of het inwendig onderzoek wat geprikkeld heeft weten we niet maar de vk was er iig heilig van overtuigd dat ik toch ingeleid zou moeten worden met 42+2. Dag na het strippen is de bevalling dus toch gewoon spontaan begonnen.
Zo dat is ook wel apart de ene dag alles nog potdicht en de volgende dag gewoon bevallen haha.
Raar dan toch dat sommigen wel weken met een beetje ontsluiting kunnen lopen.
Zo zie je maar hoe snel het dus kan gaan...
Maar zo te lezen heeft het bij het merendeel dus toch geen effect gehad.
Ook dacht ik dat als je bij je 2e of 3e kindje gestript werd dat het dan meer kans op succes zou zijn? Maar ik las van iemand dat, dat dus niet zo is?
Niet dat ik daar wat aan heb, want dit is ons eerste kindje en ik heb wel aardig wat harde buiken de laatste dagen dus ik hoop dat dit het laatste zetje is. We gaan het meemaken haha
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik ben gestript met 41 weken, 41-5 dagen en 41-6 dagen en de laatste x heeft het doorgezet.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
[/quote]
Wooow... 37 weken vind ik toch wel erg vroeg hoor. Ik zou de natuur toch zijn gang laten gaan. Maar goed iedere VK praktijk is anders.
[/quote]
Mijn praktijk doet dat ook niet. Hier ( Canada) doen ze het volgens mij wel eerder dan in Nederland, daar wordt het vaak pas na 40 weken gedaan. (toch?) Ach ja zo zijn er hier wel meer dingen anders. Er wordt bijvoorbeeld ook gezegd dat het helemaal geen kwaad kan je baby bij je in bed te laten slapen. Daar denken ze in Nederland ook wel anders over volgens mij.
[/quote]
Mijn praktijk doet dat ook niet. Hier ( Canada) doen ze het volgens mij wel eerder dan in Nederland, daar wordt het vaak pas na 40 weken gedaan. (toch?) Ach ja zo zijn er hier wel meer dingen anders. Er wordt bijvoorbeeld ook gezegd dat het helemaal geen kwaad kan je baby bij je in bed te laten slapen. Daar denken ze in Nederland ook wel anders over volgens mij.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: