Oppassen, 'makkelijk' geld verdienen?
+9
SarahKey
Winegum
GreenGrass
Marin
Tania
JD
Melis_je
love
*Troela*
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Oppassen, 'makkelijk' geld verdienen?
Het is ook niet makkelijk en een hele vervelende situatie. Maar dit lijkt me persoonlijk niet de oplossing, gezien je EN rust moet hebben EN fraude pleegt. En dan is het misschien een paar uurtjes oppassen, maar je geeft al aan dat het waarschijnlijk om vaste uren gaat en soms zelfs om een heel weekend. Hoe wil je dan aan je rust komen die je duidelijk nodig hebt? 6 Weken geen eten, daar lijkt me wel een oplossing voor te vinden eerlijk gezegd...kent je vriend geen mensen die jullie wat kunnen lenen, kun je bepaalde rekeningen misschien even uitstellen?
Edit; sorry, dat over vaste uurtjes heb ik verkeerd gelezen. Geen vaste uren dus. Ik blijf wel bij mijn punt, ik vind het gewoon niet helemaal correct en niet slim voor jouw eigen gezondheid.
Edit; sorry, dat over vaste uurtjes heb ik verkeerd gelezen. Geen vaste uren dus. Ik blijf wel bij mijn punt, ik vind het gewoon niet helemaal correct en niet slim voor jouw eigen gezondheid.
Gast- Gast
Er staat toch dat er niemand is in haar omgeving die haar geld kan lenen?
Ik snap de argumenten dat het voor iemand die overspannen is te zwaar is om op een kind van anderhalf te passen, maar dat het fraude is, vind ik wel erg moraliserend. Zoals ze zelf al zegt, ze zal toch moeten eten.
Als ze nou vaste gastouder werd dan begrijp ik het nog, maar af en toe een paar uurtjes oppassen voor een extra'tje... ik geloof ook niet dat tienermeiden die af en toe een avondje oppassen als de buren een feestje hebben dat opgeven bij de Belastingdienst.
Ik snap de argumenten dat het voor iemand die overspannen is te zwaar is om op een kind van anderhalf te passen, maar dat het fraude is, vind ik wel erg moraliserend. Zoals ze zelf al zegt, ze zal toch moeten eten.
Als ze nou vaste gastouder werd dan begrijp ik het nog, maar af en toe een paar uurtjes oppassen voor een extra'tje... ik geloof ook niet dat tienermeiden die af en toe een avondje oppassen als de buren een feestje hebben dat opgeven bij de Belastingdienst.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Eigenlijk vind ik dat jullie allemaal lichtelijk overdreven reageren. Zodra er iemand vraagt om snel geld te verdienen stroomt het over van tips qua zwarte bijbaantjes (poetsen, oppassen) en als Leaf advies inwint is het opeens fraude. Ik ken Leaf aardig en vanuit haar problematiek (die ik herken) lijkt het me juist heel belangrijk om af en toe iets te 'moeten', maar binnen de perken. Iets dat fijn is, iets dat voldoening schept (en ik weet dat zij heel gelukkig wordt van met kleine kinderen omgaan) en iets dat ervoor zorgt dat ze niet wekenlang in bed blijft liggen, want nogal een risico is met een depressieverleden en dit soort klappen om te verwerken. Volgens mij vraagt ze juist vanuit het risico om teveel hooi op haar vork te nemen, of het 'makkelijk geld verdienen is'. Oftewel, of ze eraan moet beginnen, of dat het te zwaar zal zijn. Zo niet, dan is dit een goede daginvulling zo nu en dan. Als ze dan ook nog een paar euro kan verdienen, lijkt dat me ook niet onbelangrijk in de huidige situatie.
(Leaf, ik haal dit zo wel weer weg hoor. publiek geheim, maar toch ook jouw privé info, dus ik stel het ook op prijs als mensen dit niet quoten)
(Leaf, ik haal dit zo wel weer weg hoor. publiek geheim, maar toch ook jouw privé info, dus ik stel het ook op prijs als mensen dit niet quoten)
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Daar heb je ook wel gelijk in, Susan. Het komt ook wel een beetje moraliserend over.
Ik vind het gewoon een beetje dubbel. Aan de ene kant, als je geen andere optie heb, is het een handige manier om je zelf te redden, aan de andere kant vind ik toch; je zit wel in de ziektewet.
Ik vind het gewoon een beetje dubbel. Aan de ene kant, als je geen andere optie heb, is het een handige manier om je zelf te redden, aan de andere kant vind ik toch; je zit wel in de ziektewet.
Gast- Gast
Antibes; de dingen die jij nou schrijft, dat weet ik natuurlijk allemaal niet. Ik ken Leaf niet persoonlijk, dus ik reageer puur op wat ik hier lees. Ik kan dan natuurlijk ook niet reageren op de manier waarop jij dat doet als ik niet zoveel van haar situatie af weet.
Gast- Gast
Jolee schreef:Daar heb je ook wel gelijk in, Susan. Het komt ook wel een beetje moraliserend over.
Maar ik probeer juist uit te leggen dat het voor Leaf juist heel goed kan zijn om af en toe een paar uurtjes een soort-van-verplichting aan te gaan om toch de deur uit te gaan of sociaal te zijn. Als ze het nou zonder vergoeding deed, was het dan een probleem geweest? Ik denk dat écht werk op een vaste tijd nu nog wel een beetje teveel gevraagd is, maar dat dit juist hele goede daginvulling kan zijn, omdat het Leaf ook iets biedt en ze het leuk vindt.
Want ik zie dus 1) het probleem niet van of het verstandig is qua herstel, daar zie ik alleen maar voordelen en als het daar niet om gaat, dan 2) zijn er zoveel mensen die af en toe zwart een paar euro's verdienen en kan Leaf die nu hard gebruiken.
Antibes- Ratel
Jolee schreef:Antibes; de dingen die jij nou schrijft, dat weet ik natuurlijk allemaal niet. Ik ken Leaf niet persoonlijk, dus ik reageer puur op wat ik hier lees. Ik kan dan natuurlijk ook niet reageren op de manier waarop jij dat doet als ik niet zoveel van haar situatie af weet.
Weet ik, maar vandaar ook dat ik even nuance probeer aan te brengen..
Antibes- Ratel
Ik snap het, Antibes. Wel goed dat je het even zegt, want dan begrijp ik het wel iets meer. Sorry dus als ik te snel heb geoordeeld.
Gast- Gast
Ja, je zit in de ziektewet, maar zolang er geen geld op je rekening staat koop je daar - letterlijk - niets voor.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh, er zijn een heleboel reacties tussendoor gekomen, maar ik zou het dus goed begrijpen, daar komt het op neer.
Susan- Lady Post-a-lot
Eens met Antibes.
**
(niet quoten)
**
(niet quoten)
Laatst aangepast door Smikkell op di 29 nov 2011 - 11:16; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Ook eens met Antibes. Ik denk dat het ook wel lekker is om soms eens iets om handen te hebben. Uiteindelijk os het niet de bedoeling dat je dagelijks gaat oppassen, maar soms zou ik het wel doen. Een dreumes is wel een handenbindertje, maar dat maakt het juist ook leuk denk ik.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ook eens met Antibes.
Lieve Leaf, voor jou werkt het misschien lekker therapeutisch, om iets om handen te hebben en bezig te blijven, en als je er dan ook nog af en toe wat euro's mee verdient, prima.
Lieve Leaf, voor jou werkt het misschien lekker therapeutisch, om iets om handen te hebben en bezig te blijven, en als je er dan ook nog af en toe wat euro's mee verdient, prima.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
_Leaf_ schreef:Ik snap het hele punt van fraude echt wel hoor, maar in het slechtste geval moet ik misschien wel 6 weken op een uitkering wachten. 6 weken zonder inkomen, terwijl er wel huur betaald moet worden.
Ik heb helaas niemand in mijn omgeving die me financieel kan steunen of waarvan ik geld kan lenen, dus ik zal toch zelf even iets moeten bedenken. Als ik 6 weken niet of nauwelijks kan eten zal ik ook niet snel herstellen...
Spaargeld is er overigens ook niet, aangezien er nog openstaande rekeningen van mijn vader (waterschapsbelasting en wegenbelasting) betaald moest worden. En die rekeningen waren enorm opgelopen.
Ik weet niet watvoor uitkering je krijgt?
Mijn man zit sinds deze maand in de WW en die kreeg ook een brief dat de beslissing voor de uitkering tot zes weken kon duren. Maar je kan dan als het goed is wel een voorschot aanvragen. Wij kregen overigens na twee weken al de brief dat hij de uitkering krijgt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vragenlijstje. Hoeveel verdienen jullie?
» Praat jij makkelijk over geld?
» Leen jij makkelijk geld uit?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Gled verdienen met schrijven
» Praat jij makkelijk over geld?
» Leen jij makkelijk geld uit?
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Gled verdienen met schrijven
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: