Voor een kindje in 2011!
+34
Antibes
Linnie1985
bolus26
Creabea_28
Jazzlyn
Clapperdie
Mysterious
Aimee
joyce0606
nillis
kellebel
Lejow
L!ND@
Elmo
Lune
slaatje
snoezel
Caresses
Triesje1983
Alyssa
Laced
Paper Crown
Koffieleut
Weegschaal
Amber-
smooch
S@nneke
Jelin
Viva
CCC
Jasmine
Muppetje
Ugly Betty
Happy
38 plaatsers
Pagina 39 van 40
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Re: Voor een kindje in 2011!
Even in een mini-versie:
Clomid 50 mg slaat niet aan, Clomid 100 mg slaat niet aan (kreeg ik 4 weken terug te horen). Nu heb ik weer medicatie genomen om mijn menstruatie op te wekken en aankomende week word ik dan ongesteld.
Dan start ik met de 150 mg Clomid, de hoogste dosis die mijn gynaecoloog mij mag/kan geven. De kans dat dit aanslaat is niet zo heel groot, omdat er ook helemaal neits te zien was bij de 100 mg. Bij de meeste patiënten zie je bij 100 mg wel iéts, maar niet voldoende voor een 'volwaardig' eitje. Bij mij was er gewoon niets te zien, volledig negatieve echo. Als die 150 mg niet aanslaat, dan moet ik een operatie ondergaan.
Als ik het zelf even uittel, en ik word ten laatste volgende vrijdag ongesteld, dan weet ik rond 10 januari ongeveer of het aanslaat. Is dat niet het geval, word ik de week erna, 17 januari geopereerd. Daar zie ik wel tegenop, omdat de nasleep ook best wel heftig en pijnlijk is. Maar uiteraard heb ik er alles voor over, de helste pijnen, maakt me niet uit. Als dat ons voorruit kan helpen, heel graag zelfs.
Hoe gaat eht nu met jou en jouw zwangerschap Lejow? Voel je je al beter dan in het begin?
Clomid 50 mg slaat niet aan, Clomid 100 mg slaat niet aan (kreeg ik 4 weken terug te horen). Nu heb ik weer medicatie genomen om mijn menstruatie op te wekken en aankomende week word ik dan ongesteld.
Dan start ik met de 150 mg Clomid, de hoogste dosis die mijn gynaecoloog mij mag/kan geven. De kans dat dit aanslaat is niet zo heel groot, omdat er ook helemaal neits te zien was bij de 100 mg. Bij de meeste patiënten zie je bij 100 mg wel iéts, maar niet voldoende voor een 'volwaardig' eitje. Bij mij was er gewoon niets te zien, volledig negatieve echo. Als die 150 mg niet aanslaat, dan moet ik een operatie ondergaan.
Als ik het zelf even uittel, en ik word ten laatste volgende vrijdag ongesteld, dan weet ik rond 10 januari ongeveer of het aanslaat. Is dat niet het geval, word ik de week erna, 17 januari geopereerd. Daar zie ik wel tegenop, omdat de nasleep ook best wel heftig en pijnlijk is. Maar uiteraard heb ik er alles voor over, de helste pijnen, maakt me niet uit. Als dat ons voorruit kan helpen, heel graag zelfs.
Hoe gaat eht nu met jou en jouw zwangerschap Lejow? Voel je je al beter dan in het begin?
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
He lieve alyssa. Fijn dat je er weer bent!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10
Wat gaan ze opereren dan?
Ik voel me mwah.. De misselijkheid is sinds een week eindelijk te doen zonder medicijnen, en ik heb gister voor het eerst sinds 18 weken een dag gehad waarin ik de gehele dag niet misselijk ben geweest (dat was een apart gevoel haha).
Alleen de moeheid blijft maar zo ontzettend aanwezig, wordt er krankjorum van! Maar heb nu gelukkig twee weken kerstvakantie, dus ik hoop dat dat een beetje rust brengt. Na de kerstvakantie is het aftellen, want dan hoef ik nog maar 8,5 week (waarvan 1 week vakantie) tot mijn verlof!
Ik voel me mwah.. De misselijkheid is sinds een week eindelijk te doen zonder medicijnen, en ik heb gister voor het eerst sinds 18 weken een dag gehad waarin ik de gehele dag niet misselijk ben geweest (dat was een apart gevoel haha).
Alleen de moeheid blijft maar zo ontzettend aanwezig, wordt er krankjorum van! Maar heb nu gelukkig twee weken kerstvakantie, dus ik hoop dat dat een beetje rust brengt. Na de kerstvakantie is het aftellen, want dan hoef ik nog maar 8,5 week (waarvan 1 week vakantie) tot mijn verlof!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Jeetje Alyssa, wat een verschrikkelijk nieuws!!!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Lejow, ze gaan dan een ovariële drilling doen.
Mijn gynaecoloog zei ook van "nu je toch onder narcose bent, kunnen we beter ineens alles onderzoeken en bekijken". En daar heeft hij wel een punt natuurlijk. Dus ze gaan dan een HSG-onderzoek doen. Hierbij bekijken ze de doorgankelijkheid van de eileiders. Daarnaast gaan ze ook endometriose en endometritis uitsluiten, ze gaan kijken of mijn eitjes (als ik er ooit heb haha) zich goed kunnen innestelen en als laatste gaan ze dan contrastvloeistof + lucht in mijn baarmoeder/erierstokken/eileiders "pompen" en een groot deel van de cystes/blaasjes doorprikken.
Na de operatie moet ik dan gewoon gelijk mijn menstruatie opwekken met Lutenyl en dan gelijk weer met de Clomid beginnen. De kans dat het dan aanslaat is dus wel een stuk hoger, maar helaas nog altijd niet gegarandeerd.
Dat is het dus in grote lijnen, ik vind het fijn dat het nu toch al best dichtbij komt, maar ik vind het ook heel erg eng allemaal. Stiekem hoop ik dat de operatie niet nodig zal zijn en dat ik dus gewoon met die 150 mg wel zwanger kan worden, maar dat is weer even afwachten.
Aimee, dankjewel meis
Mijn gynaecoloog zei ook van "nu je toch onder narcose bent, kunnen we beter ineens alles onderzoeken en bekijken". En daar heeft hij wel een punt natuurlijk. Dus ze gaan dan een HSG-onderzoek doen. Hierbij bekijken ze de doorgankelijkheid van de eileiders. Daarnaast gaan ze ook endometriose en endometritis uitsluiten, ze gaan kijken of mijn eitjes (als ik er ooit heb haha) zich goed kunnen innestelen en als laatste gaan ze dan contrastvloeistof + lucht in mijn baarmoeder/erierstokken/eileiders "pompen" en een groot deel van de cystes/blaasjes doorprikken.
Na de operatie moet ik dan gewoon gelijk mijn menstruatie opwekken met Lutenyl en dan gelijk weer met de Clomid beginnen. De kans dat het dan aanslaat is dus wel een stuk hoger, maar helaas nog altijd niet gegarandeerd.
Dat is het dus in grote lijnen, ik vind het fijn dat het nu toch al best dichtbij komt, maar ik vind het ook heel erg eng allemaal. Stiekem hoop ik dat de operatie niet nodig zal zijn en dat ik dus gewoon met die 150 mg wel zwanger kan worden, maar dat is weer even afwachten.
Aimee, dankjewel meis
Alyssa- Prater
Wel fijn dat alles dan onderzocht wordt gelijk!
Is dat de standaard gang van zaken?
Is dat de standaard gang van zaken?
Lejow- Lady Post-a-lot
In ons ziekenhuis is dat wel de standaard gang van zaken. Als de operatie ook niet helpt, dan word ik doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek van een universitair ziekenhuis, omdat ik hier dan niet meer geholpen kan worden. Vind er verder weinig van terug op internet over de operatie.
Alyssa- Prater
Oh dat is jammer, heb je ook niet echt vergelijkingsmateriaal
Aan de andere kant, dus ook geen doemscenario's!
Aan de andere kant, dus ook geen doemscenario's!
Lejow- Lady Post-a-lot
Helaas wel doemscenario's haha. Als ik dan wat vindt, zijn de meeste reacties dat het niet geholpen heeft ofzo. Al lees ik ook wel enkele positieve reacties.
Heb het daarom aan mijn gynaecoloog nagevraagd, wat de 'slaagkansen' van de operatie op zich zijn. Hij zei dat hij me absoluut geen 100% garantie kan geven dat het lukt. 'T is meer een beetje 50/50 denk ik.
Heb het daarom aan mijn gynaecoloog nagevraagd, wat de 'slaagkansen' van de operatie op zich zijn. Hij zei dat hij me absoluut geen 100% garantie kan geven dat het lukt. 'T is meer een beetje 50/50 denk ik.
Alyssa- Prater
Alyssa: Leuk dat je weer terug bent hier. Maar wat een rotnieuws zeg! Hopelijk slaat de 150 mg clomid toch aan. Ik ga daar alvast heel hard voor duimen.
Amber: Klopt hoor, toen had ik mijn eisprong op dag 14 idd. Ik dacht dat mijn temperatuur toen pas veel later hoog werd, maar ik zag net dat ik toen op dag 13 een hogere temp had en daarna weer een paar dagen wat lager. Ik ben benieuwd wat mijn temp morgen doet. Vanmorgen had ik ook last van mijn buik, dat ik nu over, dus ik denk wel dat mijn ei geweest is.
Amber: Klopt hoor, toen had ik mijn eisprong op dag 14 idd. Ik dacht dat mijn temperatuur toen pas veel later hoog werd, maar ik zag net dat ik toen op dag 13 een hogere temp had en daarna weer een paar dagen wat lager. Ik ben benieuwd wat mijn temp morgen doet. Vanmorgen had ik ook last van mijn buik, dat ik nu over, dus ik denk wel dat mijn ei geweest is.
Koffieleut- Prater
- Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11
Nou, dan gaan we voor de goede 50 %
Lejow- Lady Post-a-lot
Oh, ik had hier overheen gelezen meis! Maar wij houden sowieso contact he, forum of niet!amber22 schreef:He lieve alyssa. Fijn dat je er weer bent!
Alyssa- Prater
Wat lief meisLejow schreef:Nou, dan gaan we voor de goede 50 %
Koffieleut, jij ook dankjewel! Ik heb je virtuele knuffel van Amber gekregen een paar weken geleden. Daarom een dikke knuffel terug voor jou, omdat ik zie dat je nog altijd niet zwanger bent
Alyssa- Prater
Alyssa schreef:Wat lief meisLejow schreef:Nou, dan gaan we voor de goede 50 %
Koffieleut, jij ook dankjewel! Ik heb je virtuele knuffel van Amber gekregen een paar weken geleden. Daarom een dikke knuffel terug voor jou, omdat ik zie dat je nog altijd niet zwanger bent
Wat lief, dankjewel!
Koffieleut- Prater
Het is je ZO enorm gegund meis, dat meen ik oprecht!
Alyssa- Prater
Alyssa schreef:Oh, ik had hier overheen gelezen meis! Maar wij houden sowieso contact he, forum of niet!amber22 schreef:He lieve alyssa. Fijn dat je er weer bent!
zeker weten. Dikke knuffel!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Alyssa: fijn om weer wat van je te lezen! Maar wat heftig allemaal, begrijpelijk dat je even alle tijd nodig had om dingen te verwerken. Hoop dat alles goed gaat komen, en wel fijn dat ze alles zo goed willen onderzoeken.
Linnie: ik las ergens dat jullie al een jaar bezig zijn om zwanger te raken, ben je al eens naar de HA geweest om het aan te kaarten, ik zou nl. na een jaartje wel eens willen weten waar het aanligt.
Linnie: ik las ergens dat jullie al een jaar bezig zijn om zwanger te raken, ben je al eens naar de HA geweest om het aan te kaarten, ik zou nl. na een jaartje wel eens willen weten waar het aanligt.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Alyssa schreef:Het is je ZO enorm gegund meis, dat meen ik oprecht!
Koffieleut- Prater
Alyssa, je bent er weer, Jeeeeeeej
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Alyssa wat fijn om wat van je te horen, maar wat een naar nieuws. Ik duim ervoor dat de clomid 150 wel aanslaat. Wat moet het spannend voor je zijn, sterkte meid
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Ugly Betty schreef:amber22 schreef:Hallo Meiden,
@ Koffieleut, Zou mooi zijn als je eisprong alweer onderweg is. Bij mij is hij voor de eisprong ook laag. Maar soms wel een aantal dagen laag. En zou goed kunnen want vorige maand had je hem ook rond dag 14 toch?
@ Nilis, jammer dat je de functie niet gekregen hebt.
@ Ugly borsten, ik heb ook erg [pijnlijke borsten, maar heb ze elke maand en kan bij mij ook door de medicatie komen. Al heb ik deze keer wel veel last.
@ Puggle, wat fijn eindelijk tv etc. Pff 4 weken zonder is echt lang!
Moet je de komende weken ook zoveel werken?
Met mij gaat het goed. Tot gistermiddag had ik geen bijwerkingen van de medicatie. Maar gistermiddag erg misselijk geweest en hoofdpijn. Vandaag gelukkig niet echt. Wel last van mijn buik en borsten.
Hahaha Lastig dat je zo moeilijk kan inschatten of het van de medicijnen komt of dat het toch raak is... We wachten maar af.
Linnie: Wat raar die steken in je buik. Verloopt je menstruatie wel zoals anders?
Mijn menstruatie verloopt gewoon normaal, die steken had ik voor het eerst.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
chococupcake schreef:Alyssa: fijn om weer wat van je te lezen! Maar wat heftig allemaal, begrijpelijk dat je even alle tijd nodig had om dingen te verwerken. Hoop dat alles goed gaat komen, en wel fijn dat ze alles zo goed willen onderzoeken.
Ja heb het er al een keer met mijn vriend over gehad, maar hij wil nog even wachten.
Haha vanavond bij mijn schoonouders, ik moest 3x plassen in 1,5 uur tijd. Zegt mijn schoonvader wordt ik opa? . Schoonzussen + zwagers waren er ook bij en 1 van die zwagers zei tot 2x toe moet je alweer naar de wc...
Ik heb denk ik beetje veel gedronken vandaag.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Wat fijn weer iets van je te horen Alyssa! Maar wel vervelend nieuws . Hoop toch zo dat je in 2012 zwanger mag worden, net als de rest van die meiden hier natuurlijk!
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Alyssa, wat fijn dat je er weer bent meis! Maar wat naar om te lezen allemaal zeg. Ik ga heel hard voor je duimen dat de 150 wel aanslaat.
Gast- Gast
Hele fijne kerstdagen meiden! Geniet ervan, hopelijk de laatste kerst zonder kindje of zwangerschap!
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Pagina 39 van 40 • 1 ... 21 ... 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor een kindje in 2011!
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» voor een kindje 2012
» Voor een kindje in 2013!
» Te vroeg voor een kindje?
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» voor een kindje 2012
» Voor een kindje in 2013!
» Te vroeg voor een kindje?
Pagina 39 van 40
Permissies van dit forum: