Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Outfit voor/met mams shoppen - waar?

+8
Melis_je
Rush
Silver
Monte
LieveSterre
Marin
Arwyn
mzcharlotte
12 plaatsers

Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  mzcharlotte di 15 nov 2011 - 9:49

Het is voor mijn bruiloft. Ze wilt dolgraag iets aan wat ik mooi vind, maar mijn grootste zorg is dus weer 'als zij zich er maar prettig in voelt'.

Mijn moeder draagt eigenlijk alleen maar vormloze kleding (joggingbroek en shirts) naast haar werkkleding (licht getailleerd jasje). Ze heeft geen billen en ik denk dat ze een appel figuur heeft. Ze is absoluut geen type voor jurkjes of rokken, ze zegt dat het haar niet staat. Ik twijfel eraan, maar ik denk niet dat áls ik uberhaupt een jurk voor haar vind, dat ze zich er prettig in zal voelen.

Mijn best guess is dus een vrouwelijk, mooi getailleerd broekpak met een leuke blouse. Ze geeft aan geen budget te hebben, maar ik denk dat ze maximaal 200 euro kwijt wilt aan een outfit.

Ze wilt met mij winkelen, maar ik vraag me dan af... wáár? Dus help! En eventuele tips voor outfits (kleurcombinaties) zijn ook welkom.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 9:56

Claudia Strãter lijkt me altijd wel een leuke winkel voor die leeftijd. Hout-Brox heeft ook wel 's leuke dingen, maar neigt al snel naar de tuttige kant, dus daar moet je een beetje mee uitkijken. Vrees alleen dat je het in die winkels niet met 200 euro gaat redden. Soms heeft de Hennes ook best leuke, sjieke/zakelijke dingen. Bij Zara en WE zou je ook kunnen kijken.

Als ze niet heel erg tegenspartelt zou ik trouwens wel proberen te kijken hoe een uitlopende rok haar staat, met weinig taille en platte billen krijg je daardoor toch een wat mooier figuur vind ik.

Ohja, Laura Ashley heeft ook vaak leuke dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Arwyn di 15 nov 2011 - 10:16

Ik zou zelf niet snel naar H&M/Zara/WE gaan.
Weet niet hoe oud je moeder is hoor, maar mijn moeder zou daar in ieder geval echt niet slagen.
Ik denk dat je beter naar winkels kunt gaan die bij haar leeftijd passen. Mijn moeder slaagt vaak bij Blom, Promiss en de Miss Etam.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Marin di 15 nov 2011 - 10:23

Mijn moeder koopt wel gewoon bij H&M en Zara, voor de basics. Kan prima.
Maar voor een nette bruiloftsoutfit zou ik 't iets hogerop zoeken denk ik.
Toen m'n moeder voor de tweede keer ging trouwen (dus op latere leeftijd), droeg ze een outfit van Mody Mary. Weet dat dat iig in Amsterdam en Den Haag zit. Dat was erg stijlvol en mooi.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Arwyn di 15 nov 2011 - 10:28

Voor basics zal het soms prima kunnen hoor, zo af en toe haalt mijn moeder er ook wel eens iets.
Maar voor een bruiloft, kan zij daar echt niet slagen. De pasvorm van bijvoorbeeld de H&M is nou eenmaal heel anders dan voor haar flatteus is.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  mzcharlotte di 15 nov 2011 - 10:29

Oh ja, Promiss, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik zie mijn moeder ook niet echt in WE, H&M of Zara.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  LieveSterre di 15 nov 2011 - 10:39

Claudia Strãter is inderdaad een mooie winkel! Daarnaast misschien Vanilla, Expresso & bij de Bijenkorf zijn natuurlijk ook diverse merken te koop! Succes en veel plezier in ieder geval.
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 10:49

Ik zou gewoon bij Miss Etam een mooie strechblazer halen met een mooie broek. Zit vaak comfortabel en ziet er ook prima uit, kost ook niet superveel. Misschien kan ze haar haren chique dragen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 10:55

Misschien eens binnenlopen bij Street One of Mexx?


Laatst aangepast door Birgit op di 15 nov 2011 - 10:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Monte di 15 nov 2011 - 10:55

Ik heb het idee dat jouw moeder niet echt het type is voor H&M, vero moda e.d. Ik zou kiezen voor winkels als:
M&S
Mis Etam
V&D(een grote v&d heeft veel merken, als cecile, benneton, esprit, en de LIV collectie van V&D heeft ook veel feestelijke, nette dingen die toch goed passen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 11:29

Mijn moeder slaagt vaak bij Arthur en Willemijn in Utrecht. Is wel iets duurder, ze hebben merken als Jackpot, Esprit, Sandwich en Esprezzo. Zij gebruikt dit als dagelijkse kleding, maar ik vind het est netjes!
Verkoopsters zijn ook heel vriendelijk en behulpzaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Silver di 15 nov 2011 - 11:56

Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar in Gorredijk (friesland) is Rinsma mode fasshion, daar kan je hele mooie kleren vinden. En er is van alles wat!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 22:22

Misschien ook de sandwich. Als je moeder van lekker zittende dingen houdt, weet ik niet of het wel zo leuk is haar in een pak te wurmen. Bij sandwich heb je lekker zittende kleding die wat mooier valt dan joggingbroeken enzo maar toch ook sjiek zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 22:28

Promiss is de 'luxe' versie van Miss Etam, dus ik denk dat je daar wel goed moet kunnen slagen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Rush di 15 nov 2011 - 22:35

Pippa schreef:Promiss is de 'luxe' versie van Miss Etam, dus ik denk dat je daar wel goed moet kunnen slagen!
Ja, dat soort winkels vind m`n moeder ook erg leuk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Arwyn di 15 nov 2011 - 23:21

FryskeFlinter schreef:Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar in Gorredijk (friesland) is Rinsma mode fasshion, daar kan je hele mooie kleren vinden. En er is van alles wat!

Ja!! Hoop dat ze binnenkort weer uitverkoop hebben, dan moet ik er maar weer eens heen met mijn mams!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Melis_je di 15 nov 2011 - 23:34

Dit jaar zie je veel langere jasjes (tot onder de billen) die goed staan bij een appelfiguur. Dan heb je niet zo die tweedeling tussen buikje en geen-billen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Silver wo 16 nov 2011 - 0:28

Arwyn schreef:
FryskeFlinter schreef:Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar in Gorredijk (friesland) is Rinsma mode fasshion, daar kan je hele mooie kleren vinden. En er is van alles wat!

Ja!! Hoop dat ze binnenkort weer uitverkoop hebben, dan moet ik er maar weer eens heen met mijn mams!

Tegenwoordig hebben ze ook al dingen voor low budget Very Happy Gelukkig maar angel
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Plien84 wo 16 nov 2011 - 8:40

Ik dacht ook gelijk aan street one! Volgens mij is dat ook wel betaalbaar.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Blond wo 16 nov 2011 - 9:08

Ik zou kijken bij
- Miss Etam
- Promiss
- Mexx
- Esprit
- Sandwich
- Street One
- Bandolera
- de Bijenkorf

M&S mode zou ik overslaan. Als ik daar eens binnen ben dan zie ik voornamelijk kleding van hele slechte kwaliteit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  mzcharlotte wo 16 nov 2011 - 10:52

Wow, veel goede tips! Thanks allemaal. Ik woon overigens in R.dam. Melis_je, ik zat inderdaad te denken aan een langere blazer. Charlie, voor haar werk loopt ze wel in pak en voelt zich daar niet per se onprettig bij.

Wat moois met haar haar kan niet. Ze heeft een kort kapsel, maar het voornaamste probleem is dat ze momenteel last heeft van psoriasis op haar hoofd. Haar haar ziet er heel erg wollig uit door de shampoo die ze moet gebruiken (= medicijn). Bovendien is het momenteel heel erg dun bezaaid. Daar moeten we ook nog wat voor verzinnen, want ze voelt zich er echt niet prettig bij. Ze dacht zelf aan een hoedje of zelfs een pruik (!).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Tazz wo 16 nov 2011 - 19:29

ga eens kijken bij Cora Kemperman. Zeker omdat het voor je bruiloft is. Dat is erg nette kleding die je ook voor dagelijks gebruik aan kan. Heel vrouwelijk, geschikt voor je moeder, meestal wordt er in laagjes gewerkt. Ik zou er zeker eens gaan kijken.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  sonly do 17 nov 2011 - 2:11

C&A? of Vögele? Daar hebben ze vaak wel redelijk nette kleding wat niet heel duur is.

En een leuke hoed of sjaaltje om je hoofd is best leuk!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Outfit voor/met mams shoppen - waar? Empty Re: Outfit voor/met mams shoppen - waar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum