Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naamswijziging bij trouwen/GP

+4
Pandora
Roodkapje
Caresses
Schaapke
8 plaatsers

Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Schaapke ma 14 nov 2011 - 3:53

Binnenkort gaan mijn vriend en ik een geregistreerd partnerschap aan, waarbij ik dan de naam van mijn vriend zal overnemen (dubbele naam: naam vriend- eigen naam).
Aan welke instanties moet ik dan allemaal doorgeven dat mijn naam gewijzigd is?
Heb zelf al zitten denken aan de zorgverzekering, bank, verenigingen....wat nog meer?

En: zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Caresses ma 21 nov 2011 - 9:20

Je werk/school?

Verder kom ik ook niet smile


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Roodkapje ma 21 nov 2011 - 9:28

Ik lees even mee smile

Mijn naam is 3 weken geleden gewijzigd en alle post die ik ontvang op mijn oude naam daar bel / schrijf / email ik naar dat mijn naam is gewijzigd ( dan niet de vakantiepark / reclame dingen ). Ik moet zeggen dat het me reuze mee valt qua aanpassingen. Belastingdienst wijzigt vanzelf.

Mijn kinderen hun naam is ook gewijzigd, dat geeft wat meer problemen. Bij zwemles had ik mijn dochters achternaam en adres in 1 x gewijzigd op de website. Nu kreeg ik een brief: "bedankt voor uw aanmelding" "er wordt binnenkort contact opgenomen wanneer de eerste kennismakingsles is". Leuk maar ze zit al meer dan een half jaar op zwemles...

Op school blijven ze haar oude naam gebruiken, omdat ze dit jaar in alle dossiers al zo heet. Ik vind het prima, ze noemen haar toch alleen bij haar voornaam. Maar wel raar dat haar zusje vanaf eind deze maand bij haar in de klas komt die wel meteen met haar goede naam wordt genoteerd. Zo lijkt het op de klassenlijst niet eens familie.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Pandora di 22 nov 2011 - 21:08

Wij zijn getrouwd en heb de naam van mijn man aangenomen, volgens mij gingen heel veel "officiele" instanties automatisch. De rest heb ik in de loop der jaren zelf laten wijzigen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Schaapke di 22 nov 2011 - 23:06

Roodkapje schreef:Ik lees even mee smile

Mijn naam is 3 weken geleden gewijzigd en alle post die ik ontvang op mijn oude naam daar bel / schrijf / email ik naar dat mijn naam is gewijzigd ( dan niet de vakantiepark / reclame dingen ). Ik moet zeggen dat het me reuze mee valt qua aanpassingen. Belastingdienst wijzigt vanzelf.

Dat is een goeie inderdaad!
Dat verhaal van zwemles, hahaha!

@ de andere: bedankt voor jullie tips!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  RYW wo 23 nov 2011 - 20:29

Bij de meeste overheidsinstanties blijven ze je meisjesnaam gebruiken. Je neemt namelijk niet je mans naam aan, maar je mag 'm alleen gebruiken. Officieel blijft jouw meisjesnaam altijd je naam.

Ik zou het inderdaad doen bij instanties waarmee de kinderen te maken hebben, en verder komt dat gaandeweg wel, toch?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  meisjesmama do 24 nov 2011 - 6:57

Ik gebruik de naam van sinds ons geregisteerd partnerschap alleen als ik iets voor de meiden moet doen.
Op mijn werk gebruik ik mijn eigen achternaam vind met een gp toch iets anders dan trouwen.
Terwijl mijn schoonzus alles heeft aangepast naar zijn achternaam.
Maar als je bv op vakantie gaat in andere landen waar ze het partnerschap niet kennen moet je je eigen achternaam gebruiken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Pompoen do 24 nov 2011 - 7:14

Ik ben getrouwd en heb de naam van mijn man aangenomen maar heb dat alleen bij de gemeente doorgegeven hoor. En ik gebruik het ook eerlijk gezegd bijna niet. Meestal gebruik ik mijn meisjesnaam gewoon, neem ook de telefoon aan met mijn meisjesnaam. Ik gebruik wel zijn naam voor gezamenlijke dingen en dingen waar het handiger bij is. Alleen dan raak ik vaak in de war. Maar er gaat niets mis als je het niet doorgeeft of niet gebruikt. Ik zeg gewoon vaak: "oh ja mevrouw *** dat ben ik gewoon hoor, we zijn getrouwd maar gebruik meestal mijn meisjesnaam." Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 7:23

Ik heb aan niemand iets doorgegeven tot nu toe.

Deze week kreeg ik een blauwe brief en daar stond mijn nieuwe naam al op. Ik ben nu een maand getrouwd, dus dat gaat best snel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Sarah1985 zo 27 nov 2011 - 9:33

ik ben 3 jaar geleden getrouwd en heb alleen bij het ziekenfonds mijn naam veranderd. meestal gebruik ik mijn meisjes naam nog. Bij nuon wou ik mijn naam veranderen en dat kon niet want de naam was te lang zo stom.

De officiële dingen gaat automatisch
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naamswijziging bij trouwen/GP Empty Re: Naamswijziging bij trouwen/GP

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum