Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alex heeft een soja, melk en ei allergie

+3
mickey
Linda
loesje
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alex heeft een soja, melk en ei allergie Empty Alex heeft een soja, melk en ei allergie

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 23:23

maar welke koekjes of snoepjes kan alex dan wel tegen? want ik vind een soepstengel nu nog wel goed genoeg maar wat als hij straks ouder word?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alex heeft een soja, melk en ei allergie Empty Re: Alex heeft een soja, melk en ei allergie

Bericht  Linda zo 13 nov 2011 - 23:28

Mijn dochter heeft ook een melk, ei en soja allergie.
Je kan bij het voedingscentrum een lijst opvragen met alle merkartikelen die zouden mogen. Die lijst is echt mega lang!
Country koekjes mogen meestal, Verkade ruitertjes, die dunne koffieleutjes, sommige speculaasjes (meestal eigenmerk). En ik bak tegenwoordig heel veel koekjes en taart zelf. Gewoon met bloem en plantaardige margarine of halvarine.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Alex heeft een soja, melk en ei allergie Empty Re: Alex heeft een soja, melk en ei allergie

Bericht  mickey zo 13 nov 2011 - 23:29

Je zou eens kunnen kijken naar Nijntje koekjes of Berenkoekjes. Volgens mij mag hij die hebben. Rijstwafels zit ook niks anders in, mag hij denk ik ook wel.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Linda zo 13 nov 2011 - 23:31

Oja, qua snoep kan bijna alles wel. Ik mijd zelf melk, ei en soja vanwege de borstvoeding en ik ben tegenwoordig een ware suiker-junk. laughcry
Je hebt ook "melk"chocolade op basis van rijstemelk.

Neem eens een kijkje bij de natuurwinkel. Dat is echt een walhalla voor mensen met een allergie. Ze hebben daar zulke heerlijke koekjes. En er zit niet veel (riet)suiker in hun producten, das ook prettig.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 23:31

mickey in die nijntje koekjes daar zit helaas ei in en daar reageert hij op.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda zo 13 nov 2011 - 23:32

Ik dacht dat in nijntje koekjes ook melk zat, maar daar twijfel ik nu over.

Ik heb trouwens altijd organix goodies in huis. Die zijn vrij van allerlei zooi.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 23:37

en wat doe je op brood dan? want hij krijgt nu jam en stroop en veel verder ben ik nog niet gekomen Embarassed
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda zo 13 nov 2011 - 23:42

Hier wordt ook veel jam en stroop gegeten. Maar dat is meer omdat ik voorzichtig ben met zout e.d.

Je kan kipfilet op brood geven, let wel op: in sommige kipfilet zit melk! Zo stom he, ik zie echt niet in waarom er melk in kipfilet moet zitten.. Maar er zijn dus ook genoeg soorten zonder melk.

Cornedbeef mag.

Vruchtenhagel.

Je kan natuurlijk ook zelf wat maken. Lekker met avocado of banaan oid.

Goed opletten met brood he. Want naast melk, wordt er ook vaak sojabloem of sojaolie toegevoegd.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 23:45

bedankt voor de tips Very Happy
op wat voorn manier reageerd jou kindje eigenlijk alex krijgt diaree en buikkrampen
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 23:50

Linda schreef:Ik dacht dat in nijntje koekjes ook melk zat, maar daar twijfel ik nu over.

Ik heb trouwens altijd organix goodies in huis. Die zijn vrij van allerlei zooi.

Nijntje koekjes zijn melkvrij.

Gast
Gast

Bericht  Linda zo 13 nov 2011 - 23:54

Graag gedaan!
Als je vragen hebt, stel ze gerust! Ik weet hoe lastig het kan zijn. Ik ben nu al bijna 10 maanden op dieet en begin steeds meer m'n weg te vinden in allergie-land.

Mijn dochter krijgt ook buikkrampen en diarree, ze is ook heel erg onrustig, maar voornamelijk heeel erg veel spugen, hele golven.
Maar zij heeft echt een heel erge allergie, ze reageert namelijk zo heftig op de borstvoeding als ik die verkeerde producten gebruik. Terwijl het dan dus via de borstvoeding al eigenlijk helemaal klein gemaakt is.
Als ik m'n dieet goed volg, heeft ze geen last. Ik deed eerst regelmatig provoceren, maar daar ga ik mee stoppen. Ik blijf dit dieet volgen tot ze 2 jaar oud is, dan ga ik pas weer provoceren.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 13 nov 2011 - 23:54

Megara schreef:
Nijntje koekjes zijn melkvrij.

Loesje zei net dat er ei in zit. Ik wist dat er in ieder geval iéts in zat wat niet mocht.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  loesje zo 13 nov 2011 - 23:57

dat heb ik ook veel gedaan dat provoceren wat gewoon aferechts werkte en ik ben daar ook mee gestopt. wat voorn soort melk gaat ze krijg na dat ze 1 jaar is want alex krijgt pepti vergoed totdat hij 2 jaar is en daarna weet ik het even niet meer en hoop dat hij ergens wel overheen is gegroeit.
Ik vind het best moeilijk dat hij zoveel gewoon niet mag bv op een verjaardag krijg ik standaard te horen mag hij ook een stukje/hapje en dan waarom mag hij dat niet hij is al 1 jaar hoor. pff
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 0:03

Ik wil minimaal 2 jaar borstvoeding geven, daarna mag zij bepalen wanneer ze ermee stopt. Dus dat is haar melk. smile

Ik wil haar misschien ook haver of rijstemelk met calcium aan gaan bieden. Misschien voor de dagen dat ik aan het werk ben. Maar als ze genoeg borstvoeding drinkt is dat niet nodig.

Je kan trouwens ook pap maken van haver of rijstemelk.

Daarnaast bied ik haar ook andere calciumrijke producten aan.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 14 nov 2011 - 0:14

Linda schreef:Ik dacht dat in nijntje koekjes ook melk zat, maar daar twijfel ik nu over.

In de appel en bosbessen rijstewafels zit wel koemelk. Dit om het prutje mee aan te maken wat het smaakje aan de rijstewafels geeft.

Y. staat op een koemelkvrij 'dieet' en krijgt voornamelijk rijstewafels. Maar ik snap dat als het kindje ouder wordt een beetje variatie wel leuk is Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 0:24

Annie24 schreef:

In de appel en bosbessen rijstewafels zit wel koemelk. Dit om het prutje mee aan te maken wat het smaakje aan de rijstewafels geeft.

Y. staat op een koemelkvrij 'dieet' en krijgt voornamelijk rijstewafels. Maar ik snap dat als het kindje ouder wordt een beetje variatie wel leuk is Wink

Op de allergenenlijst op hun site staat van niet.

http://www.organix.nl/sites/organix.herogtc.net/files/u147497/1104%20Organix%20allergeneninfo.pdf

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  kwak ma 14 nov 2011 - 0:29

Linda schreef:Ik wil minimaal 2 jaar borstvoeding geven, daarna mag zij bepalen wanneer ze ermee stopt. Dus dat is haar melk. smile

Ik wil haar misschien ook haver of rijstemelk met calcium aan gaan bieden. Misschien voor de dagen dat ik aan het werk ben. Maar als ze genoeg borstvoeding drinkt is dat niet nodig.

Je kan trouwens ook pap maken van haver of rijstemelk.

Daarnaast bied ik haar ook andere calciumrijke producten aan.

heel erg oftopic, maar ik vind het echt super knap hoe jij je kindje voed!
respect, echt waar!
maar krijg jij van de buiten wereld niet veel reacties?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Annie24 ma 14 nov 2011 - 0:29

Linda schreef:
Annie24 schreef:

Op de allergenenlijst op hun site staat van niet.

http://www.organix.nl/sites/organix.herogtc.net/files/u147497/1104%20Organix%20allergeneninfo.pdf

Klopt, dat is ook de reden dat ik ze gekocht heb op de jonge gezinnen beurs 2 weken geleden.
Even later liep ik echter langs de stand van Fred & Ed. Zij hebben rijstewafels met aardbei en bananensmaak, dus dacht 'ow...die neem ik ook mee!'. Daar kreeg ik dus te horen dat ze niet geschikt zijn voor een kindje met koemelkallergie. Ben toen ik thuiskwam op de verpakking van die Organix rijstewafels gaan kijken en daarop staat idd dat ze alleen glutenvrij zijn Rolling Eyes

Heb ze nu dus maar zelf opgegeten. Ga niet het risico lopen Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 0:53

kwak schreef:
respect, echt waar!

Dank je wel, dat is lief! smile
Maar ik zie het zelf niet als knap. Voor mij is het gewoon normaal. Toen ik me een beetje aan het verdiepen was in borstvoeding en ik er achter kwam dat het vrij normaal is om lang te voeden, vond ik dat reuze interessant. Ik heb er veel over gelezen en het is iets wat bij ons past (dat is het belangrijkste). Toen bleek dat m'n dochter een koemelk, ei en soja allergie had was het voor mij vanzelfsprekend om op dieet te gaan. Het kost me nu ook geen moeite meer. Er zijn genoeg andere alternatieven (zo heb ik nu allergievrije chocolade muffins in de oven staan!). Alleen voor kaas is er geen alternatief, dat is jammer.

Wat bedoel je met reacties van de buitenwereld? Over de borstvoeding of over het dieet?
Er zijn altijd mensen die wel iets vinden, maar ik trek me er eigenlijk niks van aan. Ik ben ook geen moeder die midden in de supermarkt haar kind gaat staan voeden (bij wijze van), dus niemand hoeft er "last" van te hebben.
Als we ergens op visite zijn zorg ik er altijd voor dat ik eten bij me heb wat dochter en ik wel mogen. Sommige mensen zeggen wel eens: "joh stop er lekker mee." Maar dat gaat het ene oor in en het andere uit. smile

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 0:57

Annie24 schreef:
Klopt, dat is ook de reden dat ik ze gekocht heb op de jonge gezinnen beurs 2 weken geleden.
Even later liep ik echter langs de stand van Fred & Ed. Zij hebben rijstewafels met aardbei en bananensmaak, dus dacht 'ow...die neem ik ook mee!'. Daar kreeg ik dus te horen dat ze niet geschikt zijn voor een kindje met koemelkallergie. Ben toen ik thuiskwam op de verpakking van die Organix rijstewafels gaan kijken en daarop staat idd dat ze alleen glutenvrij zijn Rolling Eyes

Heb ze nu dus maar zelf opgegeten. Ga niet het risico lopen Wink

Maar Fred & Ed is een heel ander merk, dus het kan heel goed dat zij hun product anders bereiden. Ik heb aan mijn dochter wel eens van Organix de appelrijstewafel gegeven en dat ging gewoon goed. Ik ga er van uit dat, als de ingredienten op het product zeggen dat er geen melk, ei of soja in zit, het er ook niet in zit.
Overigens vind m'n dochter ze niet heel interessant, een rijstewafeltje van bambix vind ze veel lekkerder. Very Happy

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 14 nov 2011 - 1:00

kwak schreef:
respect, echt waar!

Ezra heeft 27 maanden borstvoeding gekregen en Yrsa krijgt het nu 25 maanden, maar op zich valt het wel mee met de reacties, als ze al zo groot zijn voed je ook niet meer in het openbaar. Soms komt het wel eens ter sprake en dan geven sommige mensen wel geheel ongevraagd hun ongezouten mening, maar daar trek ik me verder niks van aan, meestal stop ik het weg in het laatje 'kortzichtige opmerkingen waar ik niks mee kan en wil'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  kwak ma 14 nov 2011 - 1:36

Susan schreef:
kwak schreef:
respect, echt waar!

Ezra heeft 27 maanden borstvoeding gekregen en Yrsa krijgt het nu 25 maanden, maar op zich valt het wel mee met de reacties, als ze al zo groot zijn voed je ook niet meer in het openbaar. Soms komt het wel eens ter sprake en dan geven sommige mensen wel geheel ongevraagd hun ongezouten mening, maar daar trek ik me verder niks van aan, meestal stop ik het weg in het laatje 'kortzichtige opmerkingen waar ik niks mee kan en wil'.

ik vind dat echt gaaf hoor, mensen die oudere kindjes nog BV geven!
bij D. heb ik het helaas maar 12 dagen kunnen geven, bij de volgende hoop ik dat het langer kan.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 2:38

Ik krijg trouwens meer opmerkingen over het dieet wat ik volg dan dat mensen direct iets over de borstvoeding zeggen. Vanwege het dieet krijg ik vaak het "advies" om er mee te stoppen, veel mensen vinden het maar een gedoe. Wat het soms ook wel eens is hoor. Een keertje spontaan uit eten gaan of bij iemand thuis eten is er niet bij, maar ach... die tijd komt wel weer. smile

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Schaapke ma 14 nov 2011 - 4:28

Misschien een tip: www.larisse.nl
Deze mevrouw had een zoontje die voor heel veel voedingsmiddelen overgevoelig was en zij is er heel creatief mee om gegaan. Ze heeft een kookboek gemaakt met recepten die vrij zijn van de 14 meest voorkomende voedselallergiën en overgevoeligheden.

Misschien kunnen jullie hier wat mee.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 4:30

Mag je zoontje wel geitenmelk?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: