Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil een bad..

+10
Lindsya
ekiaam87
ijsjemeisje
RYW
Pussycat
Shisha
Monte
Oasis
Marin
Caroow
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik wil een bad.. Empty Ik wil een bad..

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 8:08

De titel zegt het al, ik wil een bad!

Onze badkamer is groot genoeg, er passen wel 10 baden in. Maar hoe ga ik dat aanpakken?

De douche moet in het bad komen, dus we hebben aan 1 afvoer genoeg. Maar kan je de badafvoer gewoon op het putje aansluiten? En we hebben nu een gewone douchekop zonder kraan, dus dit moet anders, is dat heel lastig?

Zouden wij met onze linkerhanden dit kunnen doen? Of moeten we iemand inhuren?

En heeft iemand ervaring met het kostenplaatje hiervan?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil een bad.. Empty Re: Ik wil een bad..

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 9:18

Ik zou het sowieso door een loodgieter laten doen.. Waarom wil je in je bad douchen als jullie genoeg ruimte hebben voor een apart bad? Ik heb net mn bad eruit laten slopen, douchen in bad is niet fijn! Ik bleef mn bad schoonmaken, steeds haren in mn bad, vreselijk!

Gast
Gast

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 9:32

Het lijkt mij enorm veel werk om naast de douche, uit het niets een bad te maken, daarom 2 in 1.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 11 nov 2011 - 9:36

Bedenk wel dat je 9 van de 10 keer zult douchen, en badderen meer een luxe is om te relaxen.. Dus je moet het wel prettig vinden om te douchen in de badkuip. Persoonlijk lijkt mij dat echt niet fijn, en als je dus de ruimte hebt, zou ik zeker zowel een bad als douche maken. Maar daar komen misschien wel meer kosten bij kijken, dat weet ik niet.

Laatst aangepast door Joy_ op vr 11 nov 2011 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Oasis vr 11 nov 2011 - 9:38

Wij hebben ook bad en in douche in 1 en ik vind het verre van ideaal. Je zult veel vaker een douche nemen dan een bad, en je moet je bad dan echt goed schoonhouden wil je er eens in kunnen relaxen (haren in putje ect). In een volgend huis wil ik sowieso een douche!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 9:40

Haha ik denk dat veel mensen zonder bad graag een bad willen, maar de mensen mét bad willen er juist vanaf :P Lekker relaxen in bad lijkt leuk, maar uiteindelijk doe je het waarschijnlijk maar heel weinig (ik woon nu 2 jaar in mn huis en had nog nooit in bad gezeten).

Gast
Gast

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 9:42

Het lijkt me zo makkelijk met benen scheren, luie hond dat ik ben. Misschien toch maar eens nadenken over een apart bad. Maar, ik wil behalve een bad ook een nieuwe auto, dus ik moet de kosten een beetje laag houden. We wonen in een huurhuis, als het koop was geweest had ik sowieso voor apart gekozen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 9:45

Caroow schreef:Het lijkt me zo makkelijk met benen scheren, luie hond dat ik ben. Misschien toch maar eens nadenken over een apart bad. Maar, ik wil behalve een bad ook een nieuwe auto, dus ik moet de kosten een beetje laag houden. We wonen in een huurhuis, als het koop was geweest had ik sowieso voor apart gekozen.

Whaha die tijd dat je nu gebukt staat om je benen te scheren sta je dan gebukt om je bad te poetsen Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Monte vr 11 nov 2011 - 9:45

Caroow schreef:Het lijkt me zo makkelijk met benen scheren, luie hond dat ik ben. Misschien toch maar eens nadenken over een apart bad. Maar, ik wil behalve een bad ook een nieuwe auto, dus ik moet de kosten een beetje laag houden. We wonen in een huurhuis, als het koop was geweest had ik sowieso voor apart gekozen.
Maar in een huurhuis mag je toch helemaal niets veranderen? (nou mag wel als je het maar terug brengt) Of heb ik het nou fout? Ik zou ook echt kiezen voor apart of helemaal niet(en dan maar naar de sauna/wellness een paar keer per jaar), douchen in een bad is echt vreselijk en echt niet lekker, dat wordt je zo zat(ik in ieder geval wel)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 9:48

Amazzonia schreef:

Whaha die tijd dat je nu gebukt staat om je benen te scheren sta je dan gebukt om je bad te poetsen Twisted Evil

Mooi klusje voor mijn vriend. Hij is de poetsmiep van ons twee.

En we mogen gewoon een bad maken hier hoor, we mogen alleen geen muren breken, deuren veranderen, verwarming schilderen of de buitenkant veranderen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha vr 11 nov 2011 - 9:53

Ik vind het juist heerlijk een bad! Ik gebruik hem dus ook regelmatig. We hebben een duobad dus mijn vriend en ik kunnen er ook nog gezellig samen in. :P
Maar volgens mij valt het wel mee qua extra werk om een apart bad te plaatsen, bad en douche komen op dezelfde afvoer uit dus het is alleen een stukje extra afvoer leggen vanaf het bad.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Pussycat vr 11 nov 2011 - 10:19

Wij hebben ook een heel groot bad kunnen er lekker met z'n tweeen in. En bij ons is het ook een 2 in 1, dus geen apart bad en dat bevalt eigenlijk prima. Anders moet je de douche én het bad schoonmaken. Nu elke keer het bad maar zoveel werk is dat niet als je het elke week bij houd.
Oh en toen ik zwanger was vond ik het helemaal ideaal die laatste paar weken lekker in bad zitten en zittend douchen Embarassed
Doe ik nog steeds heel vaak trouwens lekker relaxed toch.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Caroow vr 11 nov 2011 - 10:42

Het lijkt me echt zo heerlijk, lekker met een boekje en een wijntje met z'n tweetjes in bad..
Het moet dus wel een groot bad worden smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 11 nov 2011 - 10:44

Het is ook echt heerlijk! Maar wel maximaal 1 x per week en da's al veel denk ik. In de praktijk zal je toch heel veel vaker douchen. Maar in bad gaan is heerlijk, dat geef ik zo toe.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  RYW vr 11 nov 2011 - 10:57

Ik ga eigenlijk net zo vaak in bad als onder de douche, ik vind het heerlijk smile

Ik heb een apart bad en een losse douche, en ik vind dit wel ideaal zo.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  ijsjemeisje vr 11 nov 2011 - 11:36

Ik ga bijna dagelijks in bad.
Ik doe hem niet helemaal vol.
Maar ik vind het zo lekker een bad...wij hebben een douche en bad in een dus naar het badderen spoel ik mij vaak nog even af.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  ekiaam87 za 12 nov 2011 - 4:34

Mijn ouders hebben een klein hoekbad. Mijn moeder gaat daar iedere avond in en ligt daar ook vaak een half uur in Wink
De douche hangt ook in het bad.
Toen ik nog thuis woonde, ging ik ook vaak in bad, het lag eraan wanneer ik ging (ochtend / avond) en of ik veel tijd had of niet.
Nu heb ik geen bad Sad
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lindsya za 12 nov 2011 - 4:40

Monte schreef:
Maar in een huurhuis mag je toch helemaal niets veranderen? (nou mag wel als je het maar terug brengt) Of heb ik het nou fout? Ik zou ook echt kiezen voor apart of helemaal niet(en dan maar naar de sauna/wellness een paar keer per jaar), douchen in een bad is echt vreselijk en echt niet lekker, dat wordt je zo zat(ik in ieder geval wel)

In een huurhuis mag je tegenwoordig wel wat dingen veranderen. Als je het maar aanvraagd en als je een keer uit het huurhuis gaat mag je het meestal laten zitten als het een verbetering is voor de woning.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 9:59

Lindsya schreef:
Monte schreef:

In een huurhuis mag je tegenwoordig wel wat dingen veranderen. Als je het maar aanvraagd en als je een keer uit het huurhuis gaat mag je het meestal laten zitten als het een verbetering is voor de woning.

Klopt en als je het vast laat leggen met hun goedkeuring hoef je het ook niet terug te veranderen, zo werkt het bij ons ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 10:25

Ik mis een bad enorm, het is zo lekker ontspannend voor mijn spieren. Sad

Gast
Gast

Bericht  Tsjip za 12 nov 2011 - 10:29

Puggle schreef:
Lindsya schreef:
Monte schreef:

Klopt en als je het vast laat leggen met hun goedkeuring hoef je het ook niet terug te veranderen, zo werkt het bij ons ook.

En bij ons ook!
Zo hebben de vorige bewoners tuindeuren geplaatst en de muur tussen de keuken/woonkamer eruit gehaald. Wij zijn er erg blij mee want het zijn 2 mooie verbeteringen. Wij zouden ook veel dingen willen veranderen maar onze planning is om hier maar een paar jaartjes te wonen dus dat vinden we zonde van de investering.

Maar een bad.... Zou ik ook graag willen! Op sommige momenten mis ik er echt eentje.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 10:44

Ik wil ook een bad! Vroeger toen ik nog thuis woonde lag ik zo vaak in bad.

Ik zou trouwens wel echt een losse douche en een los bad willen.. Brr douchen in bad vind ik 3x niets. Een douche moet gewoon een lage instap hebben. Nee een bad en douche zijn 2 verschilllende dingen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 nov 2011 - 12:15

Wij hadden een 2pers ligbad, ook in een huurhuis Wink Alleen daar was de douche ook in. Was destijds geen probleem; 2 kleine kids en mam was nog niet helemaal rugpatient. Inmiddels trekt ze 't niet om in 't bad te klimmen om te douchen en 't idee dat ze uitglijdt of wat dan ook, bezorgt me spontaan grijze haren...

Bovendien; vorige maand ben k lekker uitgebreid in bad gegaan. Had kaarsjes en geurolie en lekkere badschuim, boekje, tijdschriftje, radio'tje zacht op de achtergrond... Álles klopte!

.. Na 5 minuten verveelde ik me de pleuris!

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 13 nov 2011 - 9:18

Ik zou echt niet meer zonder bad kunnen!

Wij douchen ook in bad en erger me hier totaal niet aan, je moet gewoon goed opletten wat voor een bad je koopt!
Die van ons loopt vrij recht aan de kant waar wij douchen.
Mijn schoonouders douchen ook in bad, maar die loopt rond en is ook nog eens smaller. Daar erger ik me groen en geel als ik daar een keer moet douchen. Als je wil kan ik wel opzoeken welk bad wij hebben, hij is iig van Villeroy & Boch, dacht €500,-.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 6:58

Ik heb een douche in bad, ik badder iedere dag, en mijn vriend doucht iedere dag.
Ik ben iemand die het heerlijk vind om met een boekje in bad te relaxen s'avonds, en mijn vriend heeft s'ochtends een douche echt nodig om wakker te worden.

Ik vind het helemaal niet zo heel veel extra werk eigenlijk, ik spoel het bad gewoon even na en maak het droog met de handdoek.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: