Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

+11
Caro
Blond
loura
Susan
SuperGrover
Antibes
Jeanette
Monte
Ryanne
Schaapke
Marin
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Marin do 10 nov 2011 - 3:58

N.a.v. Dat lijstje wat ik nou niet bepaald typerend vind voor vrouwen..
Wat vind jij wel typisch meiden en/of vrouwen gedrag of trekjes?

Ook dat zal voor iedereen verschillend zijn en ook wel stereotypend, maar ben toch benieuwd of ik me in een van die dingen misschien vind en wat jullie denken.

Wat ik doe wat ik typisch iets voor vrouwen vind:

- voordat ik naar bed ga nog minstens een kwartier naar m'n huid of haar staren en schoonmaken voor de spiegel
- stiekem alle tijdschriften doorbladeren in de Bruna
- vertederd naar kindjes en babietjes kijken op straat/tram/trein
- langs huizen lopen op de stoep en naar binnen kijken als dat kan (ja heel irritant, i know) en de inrichting van mensen keuren en bedenken hoe ik t anders zou doen
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Schaapke do 10 nov 2011 - 4:02

Joy_ schreef:
- langs huizen lopen op de stoep en naar binnen kijken als dat kan (ja heel irritant, i know) en de inrichting van mensen keuren en bedenken hoe ik t anders zou doen

Dit doe ik ook altijd! Ik doe het ook wanneer ik voor de thuiszorg aan het werk ben en bij mensen binnen kom die niet een standaard seniorenwoning hebben, maar bijvoorbeeld in een mooi vrijstaand huis wonen. Terwijl ik sta te stofzuigen gaan er allerlei interieurs door mijn hoofd.

Ennneeeh...goh, wat doe ik nou 'typisch vrouw'? Oh ja! Net zo lang zeuren tot ik mijn zin heb Embarassed !

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Ryanne do 10 nov 2011 - 4:07

Roddelen...bah
Ryanne
Ryanne
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 9
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Monte do 10 nov 2011 - 4:13

- Ik moet naar elke kinderwagen.baby en peuter kijken, het begint dan echt te kriebelen
- lekkere dingen afslaan onder het mom van lijnen en dan later zelf een aantal koekjes naar binnen werken :P
- Piekeren over dingen( van zie ik er wel leuk uit tot bang zijn voor terroristen in een vliegtuig of metro)
- tig keer per dag online shops bezoeken
- In mijn hooft heb ik mijn toekomstige huis al ingericht, baby kamer gemaakt en namen verzonnen voor de baby
- Pinterest, alleen vrouwen houden zo van plaatjes opzoeken en deze opslaan en delen
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 4:13

Even je haar/ kleding goed doen voor een etalage ruit

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Jeanette do 10 nov 2011 - 4:15

Eindeloos shoppen natuurlijk! :P Zijn maar weinig mannen die daar van houden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Antibes do 10 nov 2011 - 4:15

Piekeren en in spiegelende oppervlakken kijken inderdaad.

Die punten van Joy vind ik eerlijk gezegd ook niet typisch. Wel typisch vrouwelijk als in dat je mannen daar niet zo snel op zult betrappen (itt het andere topic), maar weer minder herkenbaar voor véél vrouwen denk ik.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Antibes do 10 nov 2011 - 4:16

Jeanette schreef:Eindeloos shoppen natuurlijk! :P Zijn maar weinig mannen die daar van houden.

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  SuperGrover do 10 nov 2011 - 4:16

Klagen over uiterlijk/figuur. Ik hoor nooit een man zeggen dat zijn bovenbenen zo dik zijn in verhouding met de rest.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Jeanette do 10 nov 2011 - 4:18

SuperGrover schreef:Klagen over uiterlijk/figuur. Ik hoor nooit een man zeggen dat zijn bovenbenen zo dik zijn in verhouding met de rest.

Nou, mannen klagen alsmaar over hun gewicht Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 4:19

Winkelen, vroeger vooral voor kleren voor mezelf en nu voor kleren voor de kinderen.

Ik hou ook van typische vrouwenboeken en -tijdschriften.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Marin do 10 nov 2011 - 4:27

Monte schreef:
- Pinterest, alleen vrouwen houden zo van plaatjes opzoeken en deze opslaan en delen

Hahaha ja ik liet het aan m'n vriend zien en hij vond het wel handig geloof ik, maar zoiets zie ik hem echt niet doen, en dan zeker niet die toekomstplaatjes verzamelen van kinderkamers en trouwjurken Wink

Antibes, ja dat bedoelde ik ook inderdaad meer. Dit gedrag wat ik benoemde vind ik wel meer typisch voor vrouwengedrag ten opzichte van mannen, maar niet alle vrouwen. En gelukkig zijn we ook geen kudde schapen die allemaal 't zelfde doet Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 4:30

ProudMama schreef:Even je haar/ kleding goed doen voor een etalage ruit

Vooral het kijken in de etalageruit, en dit niet laten merken, haha! Doen alsof je alles bekijkt, maar ondertussen bekijk ik gewoon stiekem mezelf, en hoe ik er bij loop enz. Haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 4:32

Antibes schreef:
Jeanette schreef:Eindeloos shoppen natuurlijk! :P Zijn maar weinig mannen die daar van houden.

Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan.. Wink

En ik. Voor mezelf vind ik het echt vreselijk, en koop ik het liefst online, maar dat is weer lastig met de maten. Dus dat doe ik eigenlijk nooit. Voor de kinderen vind ik het wel heel leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Monte do 10 nov 2011 - 4:34

_MamaRosa_ schreef:
ProudMama schreef:Even je haar/ kleding goed doen voor een etalage ruit

Vooral het kijken in de etalageruit, en dit niet laten merken, haha! Doen alsof je alles bekijkt, maar ondertussen bekijk ik gewoon stiekem mezelf, en hoe ik er bij loop enz. Haha!
ja zo herkenbaar Laughing
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  SuperGrover do 10 nov 2011 - 4:37

Jeanette schreef:
SuperGrover schreef:Klagen over uiterlijk/figuur. Ik hoor nooit een man zeggen dat zijn bovenbenen zo dik zijn in verhouding met de rest.

Nou, mannen klagen alsmaar over hun gewicht Wink
Mannen zijn natuurlijk lang niet altijd tevreden met hun uiterlijk of figuur, maar bepaalde dingen vind ik echt heel typisch voor vrouwen. De verkeerde verhouding, of het alsmaar bevestiging zoeken ("Ben ik echt niet te dik? Maar mijn kont dan? Is die niet veel te groot?"). En vaak zijn mannen die klagen over hun gewicht, ook echt te zwaar, terwijl ik zo vaak van die maatje-34-vrouwen hoor klagen over hun gewicht.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  loura do 10 nov 2011 - 4:41

mijn vriend is ook net een wijf dan.. Very Happy Kijken in de reflectie van ruiten op straat naar zichzelf en shoppen. Trouwens zeurt mijn vriend ook over zichzelf hoor... Buikie hier haartjes daar.. Niet perse een vrouwen ding!

Ik hou van tutteldingen zoals nagels lakken, maskertjes opdoen, scrubben.
Naar andere meiden kijken wat ze aan hebben en dan een oordeel hebben erover in mijn hoofd laughcry
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:51

Piekeren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 22:03

Haha daar geloof ik helemaal niks van Joy, dat je een kwartier naar je huid staart, die line heb je gewoon gepikt van Charlotte van SATC en van Monica van Friends Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 22:07

Smittn' schreef:Haha daar geloof ik helemaal niks van Joy, dat je een kwartier naar je huid staart, die line heb je gewoon gepikt van Charlotte van SATC en van Monica van Friends Very Happy

De vraag is dan wel: hebben de schrijvers van SATC het van de schrijvers van Friends gepikt of andersom?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Blond do 10 nov 2011 - 22:17

Eindeloos in je hoofd bepaalde situaties herbeleven. En vooral ze op een andere, voor mij, betere manier laten aflopen. Daar ben ik echt een ster in.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Marin do 10 nov 2011 - 22:40

Susan schreef:
Smittn' schreef:Haha daar geloof ik helemaal niks van Joy, dat je een kwartier naar je huid staart, die line heb je gewoon gepikt van Charlotte van SATC en van Monica van Friends Very Happy

De vraag is dan wel: hebben de schrijvers van SATC het van de schrijvers van Friends gepikt of andersom?

En waar hebben ze hun inspiratie vandaan angel

Maar nee, ik denk dat er wel meer vrouwen zijn die dat doen, Smitt'n. Natuurlijk bedoelde ik ook pukkeltjes uitknijpen, maar he bah dat is vies om op een forum te zetten. Dus zei ik maar staren Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Caro do 10 nov 2011 - 22:59

Heb je dan zoveel pukkeltjes dat je die iedere avond een kwartier moet uitknijpen? Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Marin vr 11 nov 2011 - 0:31

Hahaha nee gelukkig niet. Alhoewel die klote pil niet veel goeds doet voor m'n huid nee Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Rumble vr 11 nov 2011 - 1:06

Joy_ schreef:Hahaha nee gelukkig niet. Alhoewel die klote pil niet veel goeds doet voor m'n huid nee Sad

Dan maar kiezen tussen pukkeltjes óf een baby laughcry
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag? Empty Re: N.a.v. Wat vind jij wél typisch vrouwengedrag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum