Occupy
+8
Filoria
jena
Caresses
Marin
TGR
Lavendel
Bliss
SuperGrover
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Occupy
Zusje schreef:Bliss schreef:Ja en in Utrecht, Den Haag, Nijmegen. Heb er geen uitgesproken mening over geloof ik
Waar zitten ze hier dan? Heb hier nog 0 over gehoord eigenlijk.
Op het Malieveld.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Eigenlijk heb ik geen mening over de mensen die op het plein hun tent op hebben gezet. Het enige wat ik vind is dat het prima is, dat ze zichzelf willen uitspreken, maar dat het niet goed is om rellen uit te lokken. Twitter stond er bol mee toen ik me woensdagnacht niet kon slapen en me dus verveelde.
Gast- Gast
Iedereen doet maar lekker.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben er vanavond even langs en doorheen gelopen op het Amsterdamse Beursplein uit interesse. Het ziet er gezellig uit, een hoop hippies op elkaar in een tentenkamp met groot vuur en allemaal versiering. Ze organiseren workshops en maken muziek. Oftewel: onwijs leuk, net een festival, ik kan er wel om lachen, maar t gaat totaal z'n doel voorbij en de corporate industrie zal dit zo niet serieus nemen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Lavendel schreef:PrinsesBo schreef:Maar wat boeit het of die mensen bonussen krijgen? Dat krijgen directeuren van bv ziekenhuizen en goede doelen toch ook?
Mij boeit het zeker wel als mensen absurde bonussen krijgen. Of dat nu beurshandelaren zijn of directeuren van ziekenhuizen. Het mag allemaal wel een beetje minder en de verschillen mogen wel iets kleiner in Nederland. (En de rest van de wereld for that matter)
Mensen op de beurs die verdienen het geld zelf. Het is niet het geld van de samenleving waar hun bonussen van betaald worden. Het is hun eigen verdiende geld. Mensen en bedrijven kopen aandelen/opties en beurshandelaren doen dit ook. Als ze hier slecht in zijn verliezen zij heel veel geld en als ze hier goed in zijn verdienen zij het geld.
Voorbeeld: Handelaar denkt dat samsung aandelen gaan stijgen dus hij koopt daar heel veel van in en als ze nog meer gaan stijgen verkoopt hij deze met winst aan een andere partij.
(Of andersom, handelaar heeft het verkeerd ingeschat en moet zijn aandelen in samsung met verlies verkopen).
Ik vind dus echt wel dat zij recht hebben op hun eigen verdiende bonussen.
Even voor de duidelijkheid: ik heb het nu puur over beurshandelaren (en niet over non-profit bedrijven).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Joy_ schreef:Ik ben er vanavond even langs en doorheen gelopen op het Amsterdamse Beursplein uit interesse. Het ziet er gezellig uit, een hoop hippies op elkaar in een tentenkamp met groot vuur en allemaal versiering. Ze organiseren workshops en maken muziek. Oftewel: onwijs leuk, net een festival, ik kan er wel om lachen, maar t gaat totaal z'n doel voorbij en de corporate industrie zal dit zo niet serieus nemen.
Dit dus. Uit de korte reportage die ik erover gezien heb, leek het erop dat al deze mensen Lowlands/ Pinkpopgangers zijn die ervan balen dat het festivalseizoen is afgelopen en nog even hun kans grijpen voordat het gaat vriezen.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Ooo ik heb gisteren zo hard gelachen om de Occupy mensen in Nijmegen, die zaten in de uitzending bij Giel.
Stelletje vervelende, slome, zeurpieten, blegh! Check:
http://www.3fm.nl/gemist/2011/10/28
en dan ongeveer om 01:11:00
Stelletje vervelende, slome, zeurpieten, blegh! Check:
http://www.3fm.nl/gemist/2011/10/28
en dan ongeveer om 01:11:00
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
TGR schreef:Iedereen doet maar lekker.
Inderdaad.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11141604/__Occupy_ers_gepakt__.html
Wat een losers zeg.
Wat een losers zeg.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/11141604/__Occupy_ers_gepakt__.html
Wat een losers zeg.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het goed dat ze een statement proberen te maken en kan me daar wel in vinden, maar ik vrees dat het weinig nu heeft. Ik zag ze in Tilburg ook staan.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik snap niet zo goed wat die mensen willen en ik vind dat ze gewoon aan het werk moeten gaan in plaats van in tentjes bivakkeren.
Ik word er een beetje moe van.
Gast- Gast
Eens. Ze slaan totaal de plank mis.Zero schreef:
Ik snap niet zo goed wat die mensen willen en ik vind dat ze gewoon aan het werk moeten gaan in plaats van in tentjes bivakkeren.
Gast- Gast
Ik vind het onzinnige losers die niets beters te doen hebben. Alsof iemand zich hier wat van aantrekt.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
SuperGrover schreef:PrinsesBo schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/11141604/__Occupy_ers_gepakt__.html
Wat een losers zeg.
Niet mee eens?
Gast- Gast
Zero schreef:
+1
Gast- Gast
Dat ze nog steeds doorzetten, is op zich bewonderenswaardig. Maar ik vrees niet dat hun acties tot serieuze (tegen)reacties gaan leiden.
Gast- Gast
Youandi schreef:Dat ze nog steeds doorzetten, is op zich bewonderenswaardig. Maar ik vrees niet dat hun acties tot serieuze (tegen)reacties gaan leiden. In Nederland.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: