Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sparen voor je aan kindjes begint?

+17
Roodkapje
PapillonRose
**_pearl_**
Novalee
Ugly Betty
Printje
Bruintje Beer
Thunder
Parisienne
Flower_L
Laced
Theezakje13
Mida4you
Aimee
Alyssa
Tania
JD
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Sparen voor je aan kindjes begint? - Pagina 2 Empty Re: Sparen voor je aan kindjes begint?

Bericht  PapillonRose wo 26 okt 2011 - 10:58

Ik had niet speciaal gespaard voor de uitgaven voor een eventueel kindje. Wel had ik wat spaargeld, vooral voor het geval dat ik een grote uitgave zou moeten doen voor iets zoals de auto die stuk zou gaan, kapotte wasmachine, etc.

Uiteindelijk heb ik niet veel spaargeld gebruikt, heb ik de loop van de zwangerschap gewoon steeds wat aangeschaft en de uitgaven redelijk weten te spreiden. De grootste uitgave was het laten opknappen van de babykamer (laten behangen, plafond stucen, vinyl laten leggen). En ik heb ook mazzel gehad door mijn lieve familie. De kinderwagencombinatie, wieg, commode, box en nog allerlei kleine dingen heb ik gekregen. Dus dat scheelde ook een heel eind natuurlijk.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sparen voor je aan kindjes begint? - Pagina 2 Empty Re: Sparen voor je aan kindjes begint?

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 11:03

Wij hebben er ook niet voor gespaard. Er zijn veel maanden om de uitgaven over te spreiden en het hoeft ook niet heel duur te zijn om toch leuke spullen te krijgen (tweedehands, zelf opknappen, oma vragen om wat kleertjes te breien etcetera).

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje wo 26 okt 2011 - 12:58

Alyssa schreef:Wij hebben een flinke spaarrekening opzij staan voor ons toekomstige eerste kindje (en wat er over is, is de basis voor het spaargeld voor als we ooit trouwen) en hier staat 12 000 euro op. Daar komen we ook echt niet aan. Buiten die spaarrekening hebben we gewoon nog onze gezamenlijke spaarrekening waar we maandelijks voor sparen maar waar we ook weer gewoon geld afhalen als we een dure aankoop doen.

Wij hebben nu dus wel een mooi bedrag opzij staan hiervoor, maar ik zie dit zeker niet als een must. Als we dat geld niet hadden, zouden we evengoed gewoon aan kinderen zijn begonnen hoor, het is gewoon mooi meegenomen dat we ons daar al geen zorgen over hoeven te maken.

Knap hoor:) nou daar kan je ook wel voor trouwen dan Wink of het moet een gouden wiegje worden... Hihi! Wel fijn als je zo kan starten lijkt me. Ik was onverwacht zwanger , student en alleenstaand mama. Voor de 1e heb ik alles 2e hands gekocht.
Bij nr 2 en 3 hebben we ook niet gespaard. Maar wel dingen nieuw gekocht, kinderwagen, kamertje etc. Sparen is ook niet mijn beste kant smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Supertalentje wo 26 okt 2011 - 17:08

We hadden niet speciaal voor baby gespaard, maar eigenlijk zijn we niet aan de spaarrekening gekomen. Een deel van het bedrag dat we maandelijks sparen gaat op aan babyspullen, de rest gewoon op de spaar.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  SarahKey wo 26 okt 2011 - 20:25

Wij hebben allebei een aparte spaarrekening. Mijn man's spaarrekening staat vooral geld op voor de verbouwing en op de mijnes voor andere zaken. Dus ook babyspullen, maar ook gewoon als buffer.
Wij hebben dus niet speciaal gespaard voor babyspullen, wel bij een x bedrag gedacht, dit laten we staan voor een baby. Maar in al die jaren was dat geld dan toch weer op aan een nieuwe auto of een verbouwing. angel
Maar veel geld is er nog niet vanaf gegaan, heb veel kunnen betalen van onze maandelijkse lonen.
Alleen de babykamer spulletjes zijn er tot nu toe vanaf gegaan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Alyssa wo 26 okt 2011 - 21:19

Roodkapje schreef:
Knap hoor:) nou daar kan je ook wel voor trouwen dan Wink of het moet een gouden wiegje worden... Hihi! Wel fijn als je zo kan starten lijkt me. Ik was onverwacht zwanger , student en alleenstaand mama. Voor de 1e heb ik alles 2e hands gekocht.
Bij nr 2 en 3 hebben we ook niet gespaard. Maar wel dingen nieuw gekocht, kinderwagen, kamertje etc. Sparen is ook niet mijn beste kant smile
Haha ja, wij willen graag uitgebreid trouwen met alles erop en eraan, dus dat kost ook weer een hoop geld. Ik hoop alleen dat wij het geld snel mogen gebruiken smile
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Clapperdie wo 26 okt 2011 - 21:28

Wij hebben ook niet speciaal gespaard voor de baby. We sparen zoiezo maandelijks en als het vakantiegeld en 13e maand binnen komt. Verder wilde wij deze spaarrekening wel gebruiken voor spullen voor de baby maar wij hebben de kinderkamer, kinderwagen, box gekregen van de familie dus hebben niets hoeven aan te breken. Gelukkig maar want we hebben nu nog een lening lopen die we hierdoor begin volgend jaar kunnen aflossen en dan 300 euro per maand extra overhouden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 0:25

Wij hadden wel iets op de spaarrekening, maar de kosten bleken totaal anders uit te vallen als gepland.

2x een maxi cosi in een kleine 3 deurs was geen optie, en het onderstel pastte ook niet, dus andere auto. Dat hadden we vantevoren niet bedacht.
Grote slaapkamer op moeten knappen ipv het kleintje waar weinig aan gedaan moest worden.
Bijna alles dubbel moeten kopen natuurlijk, dus er bleef weinig over.

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 27 okt 2011 - 1:32

Wij hadden niet echt gespaard voor dat we aan kinderen begonnen.Nou ja we hebben wel een spaarreking maar daar spaarde we dus al op, niet specifiek voor de kinderen.We hebben gewoon elke keer wat gekocht van ons salaris. De kinderwagen hebben we van mijn ouders gekregen. Mijn schoonouders hebben geld gegeven en daar hebben we de box van gekocht. De rest is dus gewoon gekocht, het viel allemaal wel duurder uit dan ik bedacht had omdat we dus een tweeling hebben gekregen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: