Sparen voor je aan kindjes begint?
+17
Roodkapje
PapillonRose
**_pearl_**
Novalee
Ugly Betty
Printje
Bruintje Beer
Thunder
Parisienne
Flower_L
Laced
Theezakje13
Mida4you
Aimee
Alyssa
Tania
JD
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Sparen voor je aan kindjes begint?
Hadden jullie echt gespaard voordat bij jullie de pil de deur uitging??
Ik ben nu nét gestopt met de pil, en we hebben qua huis en werk alles goed voor elkaar, het enige wat we niet echt erg hebben is spaargeld....
Ik heb zoiets van - ach we hebben nog minstens 9 maanden - , maar hoe belangrijk vinden jullie dit?
Ik ben nu nét gestopt met de pil, en we hebben qua huis en werk alles goed voor elkaar, het enige wat we niet echt erg hebben is spaargeld....
Ik heb zoiets van - ach we hebben nog minstens 9 maanden - , maar hoe belangrijk vinden jullie dit?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Sparen voor je aan kindjes begint?
Nee we hadden/hebben niet speciaal gespaard. De spullen die we nodig hadden hebben we gewoon van ons salaris gekocht in de maanden dat ik zwanger was.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een flinke spaarrekening opzij staan voor ons toekomstige eerste kindje (en wat er over is, is de basis voor het spaargeld voor als we ooit trouwen) en hier staat 12 000 euro op. Daar komen we ook echt niet aan. Buiten die spaarrekening hebben we gewoon nog onze gezamenlijke spaarrekening waar we maandelijks voor sparen maar waar we ook weer gewoon geld afhalen als we een dure aankoop doen.
Wij hebben nu dus wel een mooi bedrag opzij staan hiervoor, maar ik zie dit zeker niet als een must. Als we dat geld niet hadden, zouden we evengoed gewoon aan kinderen zijn begonnen hoor, het is gewoon mooi meegenomen dat we ons daar al geen zorgen over hoeven te maken.
Wij hebben nu dus wel een mooi bedrag opzij staan hiervoor, maar ik zie dit zeker niet als een must. Als we dat geld niet hadden, zouden we evengoed gewoon aan kinderen zijn begonnen hoor, het is gewoon mooi meegenomen dat we ons daar al geen zorgen over hoeven te maken.
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
Wij hadden niet een aparte rekening voor de baby.
Maar gewoon een spaarrekening in het algemeen waar we grote aankopen van doen.
Zelf vonden we het wel prettig om een redelijk bedrag achter de hand te hebben. (nog steeds)
Maar dat is ieder voor zich.
Maar gewoon een spaarrekening in het algemeen waar we grote aankopen van doen.
Zelf vonden we het wel prettig om een redelijk bedrag achter de hand te hebben. (nog steeds)
Maar dat is ieder voor zich.
Gast- Gast
ja ik vind het ook fijn om wat op mn spaarrekening te hebben, maar ik dus zelf zoiets van ach....we hebben nog minstens 9 maanden om die spaarrekening weer een beetje te spekken....en waarschijnlijk wel een jaar of langer...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij hadden opzich best wat op de spaarrekening staan, totdat we een nieuw huis kochten vlak voor we er achter kwamen dat ik zwanger was... Nu de verbouwing bijna af is en zo goed als alle spullen voor de baby zijn aangeschaft is de spaarrekening ook zo goed als leeg. Voel me er nu niet zo prettig bij (een nieuwe wasmachine zou er nog net afkunnen, maar stel dat dan ook nog eens de auto stuk gaat zijn we de sjaak), vandaar dat we nu wel weer beginnen om hem weer terug aan te vullen.
Maar ik vind het zelf helemaal niet noodzakelijk om 1000-en euro's erop te hebben staan, als ik maar spullen kan laten maken/vervangen als ze stuk gaan!
Maar ik vind het zelf helemaal niet noodzakelijk om 1000-en euro's erop te hebben staan, als ik maar spullen kan laten maken/vervangen als ze stuk gaan!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Tania schreef:Nee we hadden/hebben niet speciaal gespaard. De spullen die we nodig hadden hebben we gewoon van ons salaris gekocht in de maanden dat ik zwanger was.
Hier precies hetzelfde
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Wij hadden al een spaarrekening met een lekker bedrag, maar dit was niet specifiek voor ons kindje. In de loop der maanden hebben we spullen gekocht en eigenlijk niets van de spaarrekening gehaald.
Nu zetten wij wel elke maand een bedrag opzij voor als hij ouder is, bv voor zijn studie of rijbewijs o.i.d.
Nu zetten wij wel elke maand een bedrag opzij voor als hij ouder is, bv voor zijn studie of rijbewijs o.i.d.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hadden ook 0,0 niks gespaard, en hebben maandelijk wat bij gekocht! We hebben de meubels etc gewoon 2e handsgekocht..
Gast- Gast
Wij hebben niet specifiek gespaard voor een kindje, maar ik vind het wel belangrijk om een xbedrag op de spaarrekening te hebben staan. Mocht er een onverwachts iets kapot gaan, dan wil ik het wel kunnen vervangen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Wij hebben wel een spaar rekening samen. Genoeg om spullen te vervangen als die kapot etc. We willen dit niet gebruiken voor de babyspullen, die willen we gewoon de komende 8 maanden van ons loon kopen zover dat lukt.
Gast- Gast
Wij hadden spaargeld, niet zozeer voor de kinderwens, maar sowieso wil ik een buffer hebben, ik word zenuwachtig als ik onder een bepaald bedrag kom. Zit er nu ook net onder,en kan daar slecht tegen, maar goed.
Ik vind het zelf wel handig om spaargeld te hebben, maar als je maandelijks goed rond kunt komen, en je wat overhoudt, komt het vast ook wel goed, maar voor mij persoonlijk zou dit niet fijn voelen.
Ik vind het zelf wel handig om spaargeld te hebben, maar als je maandelijks goed rond kunt komen, en je wat overhoudt, komt het vast ook wel goed, maar voor mij persoonlijk zou dit niet fijn voelen.
Gast- Gast
wij hadden wel een redelijk bedrag gespaard, maar niet speciaal voor de baby. Uiteindelijk niks voor de baby gebruikt, maar is wel met de helft gesloken omdat mijn man voor zichzelf is begonnen en wat moest investeren.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Wij hadden spaargeld, niet zozeer voor de kinderwens, maar sowieso wil ik een buffer hebben, ik word zenuwachtig als ik onder een bepaald bedrag kom.Zit er nu ook net onder,en kan daar slecht tegen, maar goed.
+1
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij hadden weinig tot geen spaargeld toen ik (ongepland) zwanger bleek te zijn. Het is ons prima gelukt en het lukt ons nu nog steeds om goed rond te komen, terwijl we een normaal inkomen hebben. Moet wel zeggen dat we de grote dingen (kinderwagen, Maxi Cosi en babykamer) van mijn ouders, stiefouders en opa en oma hebben gekregen. De rest hebben we allemaal zelf gekocht, gewoon elke maand weer wat.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij hadden wel een spaarrekening, maar die is ook aardig geslonken toen we afgelopen jaar ons huis kochten. Wel hebben we er nog een buffer opstaan, maar daar komen we eigenlijk nooit aan. Het enige wat we echt van de spaarrekening hebben betaald is de babykamer, maar dat kunnen veel mensen wellicht ook van hun loon, wij hebben relatief hoge vaste lasten. De kinderwagen, maxicosi en box hebben we gehad, dat scheelt natuurlijk aanzienlijk.
Maar echt gespaard voor een kindje hebben we niet, je hebt spullen in alle prijsklasses.
Maar echt gespaard voor een kindje hebben we niet, je hebt spullen in alle prijsklasses.
Gast- Gast
We hebben niet speciaal voor kinderen gespaard.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben niet speciefiek gespaard voordat we aan kinderen begonnen. Wist dat we 1 van de grote kostenpost zouden krijgen van mijn moeder en zus dus dat scheelde al aardig in de kosten. Verder hebben we het van ons loon betaald.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Rataplan schreef:We hebben niet speciaal voor kinderen gespaard.
Wij ook niet, we sparen voor van alles.
Gast- Gast
We hebben niet speciaal voor een kindje gespaard maar gewoon om een buffer te hebben. Helaas is die het laatste jaar meer geslonken dan dat er bijgekomen is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij hebben ook niet gespaard ivm onze kinderwens. We hebben we gewoon een buffer op de spaarrekening.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Haha, zo klinkt het net alsof je met zegeltjes voor een kindje kan sparen bij de supermarktRataplan schreef:We hebben niet speciaal voor kinderen gespaard.
On-topic; wij hadden ook niet speciaal gespaard. Uiteindelijk hebben we alles van de lopende rekening kunnen betalen, maar daar moet ik wel bijzeggen dat we de dure dingen (kamertje & kinderwagen) cadeau hebben gekregen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
ons spaargeld gaat nu voor een groot deel in de bruiloft .
we willen wel eerst weer een buffer opbouwen als we dadelijk getrouwd zijn voor dat we voor een kindje gaan .
ik vind het altijd een fijn gevoel om iets te hebben om op terug te vallen .
we willen wel eerst weer een buffer opbouwen als we dadelijk getrouwd zijn voor dat we voor een kindje gaan .
ik vind het altijd een fijn gevoel om iets te hebben om op terug te vallen .
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: