Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Arghhhh

+5
Marin
Jerry
Kabouter
Monte
Antibes
9 plaatsers

Ga naar beneden

Arghhhh Empty Arghhhh

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 4:52

Zit nu met tranen in mijn ogen, heb net een halve woordenwisseling (en toen ben ik maar weggelopen) met mijn vader gehad over.. Jawel.. Een appel!

Waaaaaant, ik ben dik en ik kan niet stoppen met vreten en ik moet leren dat mijn bek ook stil kan staan. Ok, dat is waar, maar moet die discussie dan gestart worden naar aanleiding van een APPEL als ik om half 1 twee boterhammen gehad heb en het avondeten nog een uur gaat duren?

Word hier ZO moe van, ik heb serieus vorige week nog een gesprek gehad dat mijn gewicht balen is, maar dat ik op dit moment ook met andere dingen in mijn leven bezig ben en het me gewoon niet lukt om alles bij te houden en toen was hij juist heel begripvol van dat ik andere dingen zo goed doe en ik gewoon vooral moet zorgen niet zwaarder te worden.

Waarom moet hij dan nu GVD (subtiel beginnen) een halve appel van mij vragen, omdat ik geen appel mag in 6 uur?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Arghhhh Empty Re: Arghhhh

Bericht  Monte ma 24 okt 2011 - 4:55

Ik vind dit heel naar voor je. Een ouder hoort je te steunen er voor je te zijn(ook als het moeilijk gaat). En je moet niet zeggen dat je vader gelijk heeft als je moet stoppen met vreten, dit hoort hij niet zo te zeggen. hug
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 4:59

Mijn ouders hebben denk ik nog nooit iets 'normaal' kunnen zeggen. Heel af en toe kun je over dingen een goed gesprek voeren, maar in zo'n gesprek is er dan ook nooit een probleem. Verder worden dingen meestal op zo'n toon gezegd, zolang ik me kan heugen al.

Nu stond mijn moeder net met boodschappen (handen vol) aan de deur, dus die zag mijn tranen toen ik open deed en nu kan ik er natuurlijk weer donder op zeggen dat zij straks weer ruzie krijgen door mij.

Ik ben zó blij dat ik niet meer thuiswoon, maar waarom kan het nou gewoon niet gezellig zijn als ik hier wel ben?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 5:06

Jezus, ik zit dit echt met open mond te lezen en vind het enorm rot voor je dat deze post nota bene over een opmerking van je vader gaat. :shock: Vind het erg ongepast om dit als vader zijnde te zeggen en al helemaal omdat jouw gewicht voor jou al zo gevoelig ligt. Ik kan me voorstellen dat het je raakt, het gaat niet om die appel, maar waar die appel symbool voor staat volgens de hersenkronkel van je vader. Beetje heel erg jammer.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 5:07

Wat vervelend dat het zo gaat. Helemaal als je niiet meer thuis woont en gewoon op bezoek komt. je zit daar gewoon niet op te wachten. Je weet waarschijnlijk zelf wel of je wel of niet te dik bent en of je er dus wel of niet wat aan moet/wil gaan doen. Nee dit is niet netjes van je vader om het zo te zeggen hug

Gast
Gast

Bericht  Kabouter ma 24 okt 2011 - 5:17

Als hij vindt dat je te dik bent, zou ie juist trots moeten zijn op het feit dat je een appel tussendoor neemt ipv iets vets. Wie ben ik om het te zeggen, want ik ken jou noch je vader, maar ik vind het echt een ontzettende domme opmerking.
Gezellig ook dat ie zo tegen je doet als je op bezoek bent bij je ouders.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 5:22

Ja, dat vond ik dus ook. Start dan de discussie n.a.v. de pepernoten die afgelopen weekend wel een stuk harder gingen toen ik er was. Maar eigenlijk, hadden we het er juist vorige week over gehad dat ik prima wist wat ik moest doen en dat zij zich er niet mee zouden bemoeien en ik gewoon moest zorgen niet zwaarder te worden en dat ik het verder gewoon ontzettend goed doe.

Het feit dat ik durfde te zeggen dat het beter is om wel een tussendoortje te nemen en dat een appel prima was, dat was natuurlijk helemaal niet handig.

Pfff, naja, ik ben weer een beetje tot rust gekomen en hij zoekt het maar uit vanavond!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 5:38

Hm ik zou er ook geirriteerd van worden als mijn vader dat zou zeggen aan de hand van een appel.

Maar op zich worden wel regelmatig dingen bij ons gezegd als "zou je dat nou wel doen" als iemand heeft aangegeven gezonder te willen eten, maar goed daar word ik ook chagrijnig van haha. Maar toch vind ik ook dat dat gewoon moet kunnen. Maar zoals je vader het aanpakt is het niet echt leuk nee, helemaal niet als je net hebt uitgelegd dat het nu even niet gaat lukken af te vallen maar dat je niet aan gaat komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 5:40

Mijn vader geeft juist nog een extra schepje jus over m'n aardappeltjes....

Wat een walgelijke manier om met je kind om te gaan :/ (jouw vader dan, sorry dat ik 't zeg...) Heeft-ie nog nooit van opbouwende kritiek gehoord?

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 24 okt 2011 - 20:23

vertel 'm maar dat als je een gezonde manier van eten wilt, je het beste om de 3 uur iets kunt eten, dus dat 't niet raar is dat je tussen 't middageten en 't avondeten wat eet (een appel for crying out loud...). Anders gaat je spijsvertering langzaam werken...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 20:29

Pff wat een nare houding van je vader. Die herken ik helaas ook van mijn stiefvader, wat meteen de reden is dat ik al jaren niet meer bij hem en mijn moeder ga logeren. 1 dag overdag is echt de max, dat heb ik destijds besloten toen er weer eens wat achterlijks was voorgevallen.

Wat de inhoud van zijn opmerking betreft hoef ik je niet te vertellen dat hij volledig de plank misslaat.smile

hug

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 24 okt 2011 - 20:57

Bah wat een vervelende manier van omgang, Antibes. Zo voel je je toch constant op je teentjes getrapt als je daar bent (dat herken ik overigens wel). En het ging inderdaad om een appel, niet om een kroket! Ik vind dat je dan juist goed bezig bent. Maar sommige mensen kunnen het niet laten om hun mening te ventileren, zelfs als het een rare gedachtengang is. Jammer dat dat dan je vader is, hij zou je moeten steunen, juist als je onzeker bent over bepaalde dingen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pompoen ma 24 okt 2011 - 21:40

Antibes schreef:Zit nu met tranen in mijn ogen, heb net een halve woordenwisseling (en toen ben ik maar weggelopen) met mijn vader gehad over.. Jawel.. Een appel!

Waaaaaant, ik ben dik en ik kan niet stoppen met vreten en ik moet leren dat mijn bek ook stil kan staan. Ok, dat is waar, maar moet die discussie dan gestart worden naar aanleiding van een APPEL als ik om half 1 twee boterhammen gehad heb en het avondeten nog een uur gaat duren?

Word hier ZO moe van, ik heb serieus vorige week nog een gesprek gehad dat mijn gewicht balen is, maar dat ik op dit moment ook met andere dingen in mijn leven bezig ben en het me gewoon niet lukt om alles bij te houden en toen was hij juist heel begripvol van dat ik andere dingen zo goed doe en ik gewoon vooral moet zorgen niet zwaarder te worden.

Waarom moet hij dan nu GVD (subtiel beginnen) een halve appel van mij vragen, omdat ik geen appel mag in 6 uur?

Wat rot, ik vind het echt een beetje raar. Herken het wel een beetje, mijn oma vind dat ik en mijn man te dik zijn, wat zeker waar is. We zijn allebei aan het afvallen en dat gaat best goed, maar ze begint er te pas en te onpas over en mijn man mocht van haar op het feestje van mijn ouders niks lekkers eten! Hallo mag je nog even zelf bepalen hoe je het doet?!

Antibes, het is juist goed om een gezond tussendoortje te eten, dat zou een diëtiste je ook aanraden! Maar goed jij weet zelf wel duidelijk dat het prima is, beetje jammer dat je vader denkt dat het nodig is om je op zo'n manier te 'stimuleren'.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 21:47

Jerry schreef:vertel 'm maar dat als je een gezonde manier van eten wilt, je het beste om de 3 uur iets kunt eten, dus dat 't niet raar is dat je tussen 't middageten en 't avondeten wat eet (een appel for crying out loud...). Anders gaat je spijsvertering langzaam werken...

Dat weet haar vader wel denk ik, hij is arts laughcry

Vind het echt lullig meis! hug

Gast
Gast

Bericht  Jerry ma 24 okt 2011 - 21:49

wist ik niet Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 ma 24 okt 2011 - 21:54

Wat rot voor je Antibes. Hij zou je moeten complimenteren met het feit dat je een appel tussendoor eet en geen koekjes of iets dergelijks. Sowieso vind ik het niet aan hem om over jouw gewicht te oordelen. Tuurlijk mag een ouder het aangeven als het opvalt dat je (veel) bent aangekomen. Mijn moeder zegt dat een enkele keer ook, maar op een normale manier, en dan weet ik dat het ook echt zo is en kan ik er wat mee doen. Maar het gaat om de manier waarop en jouw vader lijkt dat (nog) niet helemaal te kunnen.

Hopelijk kun jij het een beetje naast je neer leggen. Je bent sowieso een prachtmeid om te zien, dat moet je niet vergeten!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 21:56

Jerry schreef:wist ik niet Rolling Eyes

Nee snap ik, ik probeerde ook vooral het onzin van de opmerking van haar vader te illustreren Wink

Gast
Gast

Bericht  Melis_je di 25 okt 2011 - 3:22

тыквашка schreef:Herken het wel een beetje,
Hier valt ook mijn bek van open. Sneu voor je, Antibes, en heel onterecht. Ik denk juist dat je beter niet in kan gaan op de inhoud, maar verwijzen naar: "vorige week hebben we afgesproken dat je ik er zelf aan werk". Maar daar heb je nu niks meer aan. Ik zou wel zeggen dat als hij wat te zeggen heeft, dat beter rechtstreeks kan dan op deze manier. Dat zou ik op een aardige (doch dringende) manier zeggen tijdens het uitpraten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Caro di 25 okt 2011 - 3:42

Ook ik herken het. Ik heb die discussies gelukkig alweer jaren geleden gehad, maar mijn vader trok ook die opmerkingen uit de kast. En nog maken ze wel eens opmerkingen waar ik intens verdrietig om kan worden. En mijn vader is ook huisarts, dus misschien zit het daarin ;-).

Het doet gewoon pijn.. zeker als het je ouders zijn.

Laatst was een broek kapot gegaan, een hele dure, mooie broek die nog geen half jaar oud was. Ipv dat het aan de stof kan liggen of iets dergelijks zegt mijn moeder direct "ja maar ja, er staat ook heel wat spanning op'. Nou, die broek is mijn maat, ik ben sindsdien 4 a 5 keer per week naar de sportschool aan het gaan wat ook te zien is, dus ik vind het onzin. Maar waarom moet er direct zon opmerking gemaakt worden? Ik heb geen idee...

Tips heb ik niet voor je. Je vader is je vader en hij zal niet zo snel veranderen. Jij zal het je altijd blijven aantrekken dus echte tips heb ik niet...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Antibes di 25 okt 2011 - 3:49

Haha, dat zou mijn moeder inderdaad ook kunnen zeggen!

Mijn ouders zijn gewoon vreemd in dit soort dingen (allebei), mijn hele leven al. Je weet nooit wat voor reactie je kunt krijgen. Het ene moment lief en begripvol en het andere moment cynisch en ronduit gemeen. Niet alleen over gewicht overigens (hoewel ze daar wel extreem op gefocussed zijn ook beiden).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry di 25 okt 2011 - 6:27

_Leaf_ schreef:

Nee snap ik, ik probeerde ook vooral het onzin van de opmerking van haar vader te illustreren Wink

Mijn verbazing werd ook wel iets groter nadat ik last dat de man huisarts is... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 25 okt 2011 - 6:49

Jerry schreef:
_Leaf_ schreef:

Mijn verbazing werd ook wel iets groter nadat ik last dat de man huisarts is... Rolling Eyes

Tjah, heeft heeft niets met onkunde te maken ook. Want zelfs de grootste imbeciel snapt dat een appel een gezond tussendoortje is (tandartsen daargelaten).

Maja, we doen nu weer normaal tegen elkaar en ik kreeg vanmiddag zelfs spontaan een marsepeintje bij de thee.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 7:15

Hoezo belachelijk. Helemaal als er vorige week nog over gesproken is.

Ik ken het ook maar dan andersom. Ik heb gewoon een smalle taille (in vergelijking met mijn heupen/borst) en als ik mijn moeder ziet loopt ze ook altijd te graaien in mijn zij.. "Ohh eet je wel genoeg, je bent zo eng dun daar".... Maaaaaa dat is gewoon mijn bouwww.. ik kan vreten wat ik wil maar dan krijg ik alleen een dikkere reettt Evil or Very Mad .. Echt elke keer als ik 's avonds kom eten schept ze extra op bij mij.. Jaa je moet wel genoeg eten hoor.. En nee geen water drinken voor je gaat eten want dan heb je zo geen honger meer.. Neutral Pff vermoeiend..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: