Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Monddoekjes

+12
Tania
Mamsie
PapillonRose
koNijntje
Bloem86
Annie24
Supertalentje
Pussycat
Dolphinne
mauwmauw
Pien
Susan
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Monddoekjes Empty Monddoekjes

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:01

Ze staan wel op m'n uitzetlijst, maar waar gebruik je die nou precies voor? Om kwijl e.d. af te vegen? Want dan kun je toch net zo goed een tissue pakken?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Monddoekjes Empty Re: Monddoekjes

Bericht  Susan zo 23 okt 2011 - 23:02

Volgens mij inderdaad om het mondje af te vegen, en om op je schouder te leggen als je de baby rechtop houdt na het drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:02

Bedoel je spuugdoekjes? Die gebruik je om spuug op te vangen. Monddoekjes weet ik niet wat dat zijn, als het geen spuugdoekjes zijn Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:03

Arden schreef:Bedoel je spuugdoekjes? Die gebruik je om spuug op te vangen. Monddoekjes weet ik niet wat dat zijn, als het geen spuugdoekjes zijn Wink

+1

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 23 okt 2011 - 23:03

Een monddoekje is toch gewoon een spuugdoekje? Of is het wat anders?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  mauwmauw zo 23 okt 2011 - 23:03

je gebruikt ze meestal(volgens mij)als je een baby een boertje doet,een mond doekje op je schouder te leggen,zodat mocht de baby een beetje spugen je niet helemaal onder zit.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Dolphinne zo 23 okt 2011 - 23:04

Een tissue plakt dan snel vast aan het kwijl.

Ik gebruikte ze ook altijd bij het laten van een boertje (op je schouder dus) of als een slab tijdens het drinken van een fles. Daarvoor bij de bv onder mijn borst tegen lekkende melk tijdens het drinken.
Al kun je daar evt. ook een hydrofiele luier voor gebruiken (vooral bij het boeren).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:04

Susan schreef:Volgens mij inderdaad om het mondje af te vegen, en om op je schouder te leggen als je de baby rechtop houdt na het drinken.
Hm, voor dat laatste lijkt me dan dat ik eerder een hydrofieldoek zou pakken, anders moet de baby wel heel gericht spugen.:P

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 23 okt 2011 - 23:06

Maar spuugdoekjes zijn makkelijker om mee te nemen. Ik vond ze altijd wel prettig. Maar mijn dochter spuugde ook nog wel vaak ook een paar uur na het eten nog.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:07

Ik vond spuugdoekjes ook ideaal. Had er heel veel overal liggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:07

Spuug- en monddoekjes zullen wel hetzelfde zijn ja gok ik.smile Om ergens onder te leggen lijken ze me inderdaad wel handig, alleen om mondje mee af te vegen minder... dan kun je er toch wel 20 per dag gebruiken?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:09

Haha ja ik vond ze ook wel handig. Desnoods koop je er eerst maar een paar en bepaal je zelf of je het handig vind smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:11

Snoepy87 schreef:Haha ja ik vond ze ook wel handig. Desnoods koop je er eerst maar een paar en bepaal je zelf of je het handig vind smile
Ja, dat gaat 'm dan worden denk ik. Het zijn nou ook weer geen enorme kosten gelukkig, maar vroeg me even af mensen het echt gebruiken.Wink

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje zo 23 okt 2011 - 23:11

freakielief schreef:
Susan schreef:Volgens mij inderdaad om het mondje af te vegen, en om op je schouder te leggen als je de baby rechtop houdt na het drinken.
Hm, voor dat laatste lijkt me dan dat ik eerder een hydrofieldoek zou pakken, anders moet de baby wel heel gericht spugen.:P

Ik weet er net zoveel van als jij hoor, maar als ik de monddoekjes (of spuugdoekjes, haha) en de hydrofiel naast elkaar leg, dan lijken de monddoekjes wel dikker. Al heb je weer hetzelfde effect als je de hydrofiel 3 keer dubbel vouwt

Laatste argument, ik vind de monddoekjes zoveel leuker dan de saaie hydrofieldoeken, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Pien zo 23 okt 2011 - 23:13

Arden schreef:Ik vond spuugdoekjes ook ideaal. Had er heel veel overal liggen.

+1

wij hebben er in ons enthousiasme 25 gekocht en ik dacht, dat ga ik nooit nodig hebben. dus wel!! ik heb er standaard 1 in de kinderwagen, maxi cosi, luiertas, box, ledikant en bij de bank liggen. E spuugt bijna nooit maar kwijlt wel behoorlijk veel. de gebruikte gaan in de wasmand en dan leg ik er weer een nieuwe neer. ik was 1 keer per week en dat moet dan ook echt omdat de spuugdoekjes opzijn.

ik heb aan het begin ook wel eens hydrofiel luier gebruikt voor bij het spugen maar vond een spuugdoekje toch vele malen prettiger.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:13

Supertalentje schreef:Laatste argument, ik vind de monddoekjes zoveel leuker dan de saaie hydrofieldoeken, haha!
Ik heb nogal een minimalistische smaak, dus ik koop toch alles in simpel wit.:P

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 23 okt 2011 - 23:15

*tromgeroffel*

Hier gebruiken we de mond/spuugdoekjes bij Y. in zijn bedje als knuffel. De meeste kindjes hebben een vast knuffel waar ze mee slapen (drama als dat ding kwijtraakt, je kent de verhalen wel van 'knuffels gezocht' enzo) Y. slaapt dus met zo'n spuugdoekje. Elke dag een ander zodat er ook geen luchtje aankomt Laughing

Ik sliep vroeger toen ik klein was ook zonder knuffel, maar met zo'n doekje, vandaar dat ik het bij Y. nu ook zo doe.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Bloem86 zo 23 okt 2011 - 23:19

Annie24 schreef:*tromgeroffel*

Hier gebruiken we de mond/spuugdoekjes bij Y. in zijn bedje als knuffel. De meeste kindjes hebben een vast knuffel waar ze mee slapen (drama als dat ding kwijtraakt, je kent de verhalen wel van 'knuffels gezocht' enzo) Y. slaapt dus met zo'n spuugdoekje. Elke dag een ander zodat er ook geen luchtje aankomt Laughing

Ik sliep vroeger toen ik klein was ook zonder knuffel, maar met zo'n doekje, vandaar dat ik het bij Y. nu ook zo doe.

Haha, handig bedacht hoor!!

Ik heb ook zeker wel spuugdoekjes gebruikt. Altijd handig om bij de hand te hebben. Maar moet zeggen dat ik ook wel vaak een hydrofieldoek pakte. Die legde ik dan dubbelgevouwen over mn schouder heen.. En gebruikte ze ook om haar mondje mee af te vegen. Tijdens het drinken legde ik ook een hydrofieldoek over haar heen, omdat ze zo lekte tijdens het drinken! Dus gebruikte de hydrofieldoeken toch vaker dan de spuugdoekjes.
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:29

Bij een kleine baby doe je met fles of borstvoeding ook niet zo makkelijk een slab om, en die hydrofieldoeken ga je nog genoeg nodig hebben denk ik voor badderen, verschonen etc. Ik heb ook iets van 15 spuugdoekjes ofzo, wij maken er op het kdv ook de mondjes en handjes mee schoon na het eten, even natmaken et voila!

Maar als jij denkt dat je ze niet nodig gaat hebben, dan koop je ze toch niet, die dingen zijn zo bijgekocht. Tissues vind ik btw niks voor een babyhuidje, kan dan nogal ruw worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:35

Tissues zou ik idd niet doen. Dat plakt, pluist en is zo doorweekt. Als ze een mondje terug geven heb je echt wel een dik doekje nodig wil je zelf droog blijven!

Ik leg ze altijd op hun nek/ op hun borst tijdens het voeden, er loopt altijd wel iets de nek is of de mond uit, dan blijf je omkleden.

Ik had er een hele berg, maar inmiddels liggen ze over. Bij mijn ouders, schoonouders, zusje, in de auto, in de box, in bed, altijd een berg in de was...
Dus ik ga binnenkort weer eens een stapel bij halen. Had ze gewoon van de Wibra, wit met grijze rand. Past perfect bij het kamertje :P
Hydrofielen, lakentjes, capes etc heb ik ook allemaal wit, veel makkelijker met wassen!

Gast
Gast

Bericht  koNijntje ma 24 okt 2011 - 0:01

tip: ik vind de spuugdoekjes van wibra en zeeman erg fijn. dit zijn badstof doekjes en nemen spuug goed op.
ik heb bijna standaard een spuugdoek over de borst van mijn zoontje liggen, omdat hij regelmatig spuugt..

heb ook doekjes bij de babydump gekocht, maar dat zijn echt ondingen..
heel klein en absorberen niet goed..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  PapillonRose ma 24 okt 2011 - 0:06

Ik heb echt heel veel spuugdoekjes. Heb ze van de week wel opgeborgen want ik gebruikte ze eigenlijk alleen de eerste paar maanden. Ze kwijlde en spuugde niet veel, en heb ze dus ook nauwelijks gebruikt. Maar wanneer ik ze wel nodig had, vond ik ze erg handig. Handiger dan een hydrofielluier bijvoorbeeld.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 0:07

koNijntje schreef:tip: ik vind de spuugdoekjes van wibra en zeeman erg fijn. dit zijn badstof doekjes en nemen spuug goed op.
ik heb bijna standaard een spuugdoek over de borst van mijn zoontje liggen, omdat hij regelmatig spuugt..

heb ook doekjes bij de babydump gekocht, maar dat zijn echt ondingen..
heel klein en absorberen niet goed..
Kijk, da's handig om te weten. Die wilde ik namelijk bestellen, maar dan zal ik 's bij de Wibra kijken.

Thnx voor de tips allemaal, heb er nu meer een beeld bij.smile

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 24 okt 2011 - 0:11

Een spuugdoekje past makkelijker op je schouder dan een hydrofieldoek. Er zijn trouwens ook spuugdoekjes van hetzelfde materiaal als hydrofieldoeken. Die gebruik ik nu nog wel eens om even snel hun gezicht droog te deppen als ze in bad zijn en hun haren worden uitgespoeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 0:13

Ik heb simpele witte van de Hema, ook erg fijn!
Zitten in een 7-pack geloof ik, maar de prijs durf ik niet te zeggen, niet heel duur iig!

Hydrofieldoeken heb ik nu allemaal gewassen, en nog nooit gebruikt, maar ik merk nu al overduidelijk verschil tussen die van de Hema & de Prenatal, die van de Prenatal rafelen nu al en zijn gewoon een stuk stugger.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: