Het CAK
+18
Silver
Jade
Monte
Raindrop
blauwwitrood
Lilou
TukTuk
Kabouter
Atelier Madame
Jilke
Kamperseboekenwurm
Lien
Chocolate Cookie
Sjaantje
Tania
marjoleinnn
Red Velvet
Pompoen
22 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Het CAK
Ik vind het maar een vaag iets. Over 2009 kreeg ik niets en als ik de test nu invul over 2010 heb ik ook recht op 306,-. Terwijl ik in 2009 net zo ziek was als in 2010... Maar goed, ik wacht de brief wel even af (volgens mij kan dat tot half november duren) en als ik 'm niet krijg ga ik er wel zelf achteraan.
@Mama_van2: heb je er nog achteraan gebeld?
@AM: wat een nare rotopmerking!
@Mama_van2: heb je er nog achteraan gebeld?
@AM: wat een nare rotopmerking!
blauwwitrood- Fluisteraar
- Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Atelier Madame schreef:Ik wil ook wel geld krijgen. waar kan Ik me opgeven? of móet Ik dan echt iets mankeren?
Ik ben bang van wel!! 't is voor chronisch zieken!
Oooh het is voor chronisch zieken, weet ik veel, weet niet eens wat het CAK is...
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
sorry maar er wordt hier een topic geopend over dat er geld wordt uitgedeeld aan mensen, weet ik veel dat het voor mensen is met een chronische ziekte? Waarom struikeld iedereen er dan gelijk over? Tuurlijk hoef ik geen chronische ziekte cadeau en mijn gezonde lijf hoef ik ook zeker niet te ruilen..
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:тыквашка schreef:Atelier Madame schreef:Ik wil ook wel geld krijgen. waar kan Ik me opgeven? of móet Ik dan echt iets mankeren?
Oooh het is voor chronisch zieken, weet ik veel, weet niet eens wat het CAK is...
Misschien volgende keer A. het topic wat beter lezen en B. eerst opzoeken wat het is. Je hebt namelijk nogal wat mensen tegen het zere been gestoten hier met je opmerking. 't is namelijk echt niet voor niets dat we wat krijgen van het CAK en het is een druppel op de gloeiende plaat als je bedenkt waar mensen met een chronische ziekte allemaal tegenaan lopen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Eerst lezen voordat je zoiets in de rondte blaat misschien?Atelier Madame schreef:тыквашка schreef:Atelier Madame schreef:Ik wil ook wel geld krijgen. waar kan Ik me opgeven? of móet Ik dan echt iets mankeren?
Gast- Gast
Ik vind het wel goed dat mensen met een chronische ziekte een geldbedrag terug (kunnen) krijgen. Jammer dat mensen met een zeldzame ziekte dat niet krijgen.
Ik neem aan dat mensen met een chronische ziekte ook meer geld kwijt zijn aan zorgkosten.
Ik neem aan dat mensen met een chronische ziekte ook meer geld kwijt zijn aan zorgkosten.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Raindrop schreef:Ik vind het wel goed dat mensen met een chronische ziekte een geldbedrag terug (kunnen) krijgen. Jammer dat mensen met een zeldzame ziekte dat niet krijgen.
Bedoel je een ziekte die niet op de lijst staat dan ofzo? Want iemand met een zeldzame ziekte die chronisch ziek is krijt volgens mij wel een tegemoetkoming!
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Raindrop schreef:Ik vind het wel goed dat mensen met een chronische ziekte een geldbedrag terug (kunnen) krijgen. Jammer dat mensen met een zeldzame ziekte dat niet krijgen.
Bedoel je een ziekte die niet op de lijst staat dan ofzo? Want iemand met een zeldzame ziekte die chronisch ziek is krijt volgens mij wel een tegemoetkoming!
Ja die niet op de lijst staat.
Raindrop- Ratel
Raindrop schreef:тыквашка schreef:Raindrop schreef:Ik vind het wel goed dat mensen met een chronische ziekte een geldbedrag terug (kunnen) krijgen. Jammer dat mensen met een zeldzame ziekte dat niet krijgen.
Hmm, heb jij dat meegemaakt dan? Want zou ik wel een beetje zuur vinden dan. Ik weet niet hoe het zit natuurlijk, maar ik dacht dat het CAK het allemaal wel redelijk gedekt had.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Mensen die een chronische ziekte hebben, moeten die zichzelf opgeven of gaat dat automatisch?
Mijn vader heeft namelijk een chronische ziekte maar heeft geen brief of niks ontvangen.
Mijn vader heeft namelijk een chronische ziekte maar heeft geen brief of niks ontvangen.
Raindrop- Ratel
тыквашка schreef:Raindrop schreef:тыквашка schreef:Raindrop schreef:Ik vind het wel goed dat mensen met een chronische ziekte een geldbedrag terug (kunnen) krijgen. Jammer dat mensen met een zeldzame ziekte dat niet krijgen.
Hmm, heb jij dat meegemaakt dan? Want zou ik wel een beetje zuur vinden dan. Ik weet niet hoe het zit natuurlijk, maar ik dacht dat het CAK het allemaal wel redelijk gedekt had.
Nee volgens mij was dat iemand die dat zei in dit topic. Weet niet meer wie het zei.
Raindrop- Ratel
Atelier Madame schreef:sorry maar er wordt hier een topic geopend over dat er geld wordt uitgedeeld aan mensen, weet ik veel dat het voor mensen is met een chronische ziekte? Waarom struikeld iedereen er dan gelijk over? Tuurlijk hoef ik geen chronische ziekte cadeau en mijn gezonde lijf hoef ik ook zeker niet te ruilen..
Waarom iedereen er over struikelt? Ik begrijp niet dat je dat nog moet vragen. Je zou ook eerst eens kunnen lezen voordat je lukraak zo'n belachelijke opmerking plaatst.
Gast- Gast
Alex schreef:Atelier Madame schreef:sorry maar er wordt hier een topic geopend over dat er geld wordt uitgedeeld aan mensen, weet ik veel dat het voor mensen is met een chronische ziekte? Waarom struikeld iedereen er dan gelijk over? Tuurlijk hoef ik geen chronische ziekte cadeau en mijn gezonde lijf hoef ik ook zeker niet te ruilen..
Waarom iedereen er over struikelt? Ik begrijp niet dat je dat nog moet vragen. Je zou ook eerst eens kunnen lezen voordat je lukraak zo'n belachelijke opmerking plaatst.
Inderdaad....ze doet zich nu nog dommer voor dan ze al is, omdat ze zelf vroeg of je 'echt iets moet mankeren' dus dat het voor zieken is, dat had ze wel begrepen.
Lompe trien.
Gast- Gast
Raindrop schreef:Mensen die een chronische ziekte hebben, moeten die zichzelf opgeven of gaat dat automatisch?
Het kan volgens mij zijn dat je er wel recht op hebt maar toch niets hebt gekregen. Je kunt even de test van het CAK invullen (ik geloof infowtcg.nl) en dan komt daar uit of je wel of geen recht hebt. Maar er zitten wel allemaal voorwaarden aan verbonden.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Charlie schreef:Alex schreef:Atelier Madame schreef:sorry maar er wordt hier een topic geopend over dat er geld wordt uitgedeeld aan mensen, weet ik veel dat het voor mensen is met een chronische ziekte? Waarom struikeld iedereen er dan gelijk over? Tuurlijk hoef ik geen chronische ziekte cadeau en mijn gezonde lijf hoef ik ook zeker niet te ruilen..
Inderdaad....ze doet zich nu nog dommer voor dan ze al is, omdat ze zelf vroeg of je 'echt iets moet mankeren' dus dat het voor zieken is, dat had ze wel begrepen.
Lompe trien.
Bovendien heb ik terug gelezen tot aan haar reactie en er staat gewoon super duidelijk ergens dat het gaat over chronisch zieken en gehandicapten. Lijkt me overduidelijk een gevalletje van grappig proberen te zijn maar eigenlijk gewoon lomp zijn en dan vervolgens daar achter komen en dan varkensachtereindje spelen om het niet te hoeven toegeven. Sorry was misschien ook wel leuk geweest.
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef:Charlie schreef:Alex schreef:Atelier Madame schreef:sorry maar er wordt hier een topic geopend over dat er geld wordt uitgedeeld aan mensen, weet ik veel dat het voor mensen is met een chronische ziekte? Waarom struikeld iedereen er dan gelijk over? Tuurlijk hoef ik geen chronische ziekte cadeau en mijn gezonde lijf hoef ik ook zeker niet te ruilen..
Lompe trien.
Bovendien heb ik terug gelezen tot aan haar reactie en er staat gewoon super duidelijk ergens dat het gaat over chronisch zieken en gehandicapten. Lijkt me overduidelijk een gevalletje van grappig proberen te zijn maar eigenlijk gewoon lomp zijn en dan vervolgens daar achter komen en dan varkensachtereindje spelen om het niet te hoeven toegeven. Sorry was misschien ook wel leuk geweest.
Ten eerste belachelijk dat je iemand gelijk een lompe trien noemt.
Ten tweede, ik heb het berichtje op mijn telefoon geplaatst en alleen de OP gelezen.
En voor de rest heb ik geen zin om hier meer op in te gaan
Atelier Madame- Ratel
Niet gelijk...na je eerste post dacht ik het al en na je tweede werd dit dusdanig bevestigd dat ik vond dat ik het mocht zeggen, je was namelijk kwetsend bezig en dat was niet de eerste keer.
Gast- Gast
Charlie schreef:Niet gelijk...na je eerste post dacht ik het al en na je tweede werd dit dusdanig bevestigd dat ik vond dat ik het mocht zeggen, je was namelijk kwetsend bezig en dat was niet de eerste keer.
Inderdaad. Je zegt wel vaker iets kwetsend hier en dat stoort me behoorlijk. Mocht je je nog afvragen of je ergens chronisch last van hebt weet ik het wel.
Gast- Gast
Alex schreef:Charlie schreef:Niet gelijk...na je eerste post dacht ik het al en na je tweede werd dit dusdanig bevestigd dat ik vond dat ik het mocht zeggen, je was namelijk kwetsend bezig en dat was niet de eerste keer.
Inderdaad. Je zegt wel vaker iets kwetsend hier en dat stoort me behoorlijk. Mocht je je nog afvragen of je ergens chronisch last van hebt weet ik het wel.
Zou dat op de lijst van Borst staan?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Even voor mijn beeldvorming? Om het geld te krijgen, moet je toch ook over een jaar genomen heel erg veel investeren (qua geld)?
Gast- Gast
Maura, dat hangt volgens mij maar net van de "Borst-indicatie" af! Ik krijg zelf ook een bedrag van het CAK, maar hoef bijvoorbeeld momenteel niks te investeren behalve mijn eigen tijd in revalidatie. Bij anderen ligt het echter weer anders!
Gast- Gast
Ik snap er geloof ik niet heel erg veel van. Maar dat is ook niet zo heel erg. Ik krijg het niet en ik denk dat ik dan gezegend ben met mijn gezondheid.
Gast- Gast
Maura schreef:Even voor mijn beeldvorming? Om het geld te krijgen, moet je toch ook over een jaar genomen heel erg veel investeren (qua geld)?
Nou het zit niet vast aan wat je besteed. Je bent volgens hun regels chronisch ziek of niet en of je daar heel veel geld aan besteed of niet maakt niet uit eigenlijk.
Ik heb bijvoorbeeld als het hele jaar fysiotherapie, maar dat word vergoed uit de basisverzekering en dus kost het mij geen extra geld. Maar het is wel een van de dingen die kunnen bepalen of je die tegemoetkoming krijgt.
Ik ben echter altijd gelijk mijn eigen risico kwijt en moet voor controle naar Delft en naar Zeist, ik heb toen ik geopereerd werd een hotel moeten nemen bij Delft omdat ik niet zelf kon rijden en mijn man geen rijbewijs heeft en ik daar bovendien heel vroeg al moest zijn. Ik heb voor mijn vakantie een wandelstok aangeschaft omdat ik problemen met mijn hand krijg als ik mijn kruk gebruik. Nou ja zo geef je ongemerkt een hoop geld uit terwijl je dat normaal niet zou hoeven. Maar het cak heeft dan weer niets te maken met het hotel en mijn wandelstok of mijn benzinekosten, daar doen ze niets mee.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Vanmorgen heb ik naar het CAK gebeld, we hebben inderdaad recht op terruggave van 510 euro.
Gast- Gast
Maura schreef:Ik snap er geloof ik niet heel erg veel van. Maar dat is ook niet zo heel erg. Ik krijg het niet en ik denk dat ik dan gezegend ben met mijn gezondheid.
Het heeft overigens niet met kosten te maken. In ons geval maken wij zoveel kosten omdat we veel naar het revalidatie centrum in Breda op en neer moeten rijden, en naar het WKZ in Utrecht. Net als vandaag, vanmorgen en vanmiddag een afspraak, 2 keer op en neer naar breda is 70 km. totaal. Morgen nar Utrecht op en neer, weer 130 km erbij, ga zo maar door. Per jaar maken we alleen aan brandstof al echt veel geld op. Het is fijn deze 510 euro terug te krijgen, we zetten het appart voor het Ronald MC huis waar we straks 6 weken moeten verblijven, kunnen we dit geld mooi daar voor gebruiken.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: