Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het CAK

+18
Silver
Jade
Monte
Raindrop
blauwwitrood
Lilou
TukTuk
Kabouter
Atelier Madame
Jilke
Kamperseboekenwurm
Lien
Chocolate Cookie
Sjaantje
Tania
marjoleinnn
Red Velvet
Pompoen
22 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Het CAK - Pagina 4 Empty Re: Het CAK

Bericht  Pompoen ma 24 okt 2011 - 3:55

Mama_van2 schreef:Vanmorgen heb ik naar het CAK gebeld, we hebben inderdaad recht op terruggave van 510 euro.

Fijn!! Dat scheelt dan toch weer een beetje!! Jammer dat je er zelf achteraan moest. Is het nu geregeld?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 3:56

Ja, ze sturen de brief op, daarop moeten we ons rekeningnummer invullen en terug sturen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 3:57

Volgens mij begin ik het te begrijpen. Dank je wel voor de uitleg, Pompoen.

Mv2, wat fijn dat jullie ook terugkrijgen. smile

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 24 okt 2011 - 4:03

Mama_van2 schreef:Ja, ze sturen de brief op, daarop moeten we ons rekeningnummer invullen en terug sturen.
Waar je op moet letten: volgens de site heb je recht op alle voorafgaande jaren tot 5 jaar. weet niet of jullie toen ook al recht op hadden. Dus dan kun je dan ook terugvragen.

Kan ik voor voorgaande jaren nog in aanmerking komen?
Antwoord
Als u meent ten onrechte geen tegemoetkoming te hebben ontvangen over voorgaande jaren, kunt u tot 5 jaar achteraf een tegemoetkoming aanvragen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  blauwwitrood ma 24 okt 2011 - 4:07

Je hoeft trouwens niet altijd chronisch ziek te zijn om hiervoor in aanmerking te komen. Ik hoorde van iemand die zijn been had gebroken en daardoor (vergoedde)fysio had gekregen, die kreeg ook een brief van het CAK. Dit vind ik overigens wel vreemd, want er zijn ook wel chronisch zieken die het geld niet krijgen en er wel recht op zouden moeten hebben.. En per jaar gelden dus ook niet dezelfde regels (zie mijn vorige post).

Het is iig een rare manier van toepassen en er is inmiddels ook al veel ophef over ontstaan in NL.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321

Bericht  Jade ma 24 okt 2011 - 4:40

blauwwitrood schreef:Je hoeft trouwens niet altijd chronisch ziek te zijn om hiervoor in aanmerking te komen. Ik hoorde van iemand die zijn been had gebroken en daardoor (vergoedde)fysio had gekregen, die kreeg ook een brief van het CAK. Dit vind ik overigens wel vreemd, want er zijn ook wel chronisch zieken die het geld niet krijgen en er wel recht op zouden moeten hebben.. En per jaar gelden dus ook niet dezelfde regels (zie mijn vorige post).

Het is iig een rare manier van toepassen en er is inmiddels ook al veel ophef over ontstaan in NL.

Dat klopt. Sommige fysiotherapeuten merken iets aan als 'chronisch' wanneer er veel behandelingen plaats moeten vinden (en de kosten dus hoog op zullen lopen).

Ik ben al 6 jaar (langdurig) ziek. Het ene jaar kom ik wel in aanmerking, het andere jaar niet. Vorige jaar heb ik bijvoorbeeld weinig medische kosten gemaakt en kreeg ik wel de (maximale) vergoeding. Dit jaar maak ik ontzettend veel kosten en heb ik nog geen bericht gehad (en ga ik er dus vanuit dat ik niets ontvang).

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 4:48

Het heeft niet zozeer te maken met of de Fysio het label "chronisch" geeft, maar wat de (van oorsprong) verwijzend arts op de verwijzing heeft geschreven en in hoeverre dat overeen komt met het lijstje van Borst. Mijn probleem is officieel ook niet chronisch, maar door de gekozen terminologie van de verwijzing, is het wel chronisch gekenmerkt en heb ik dus recht op die vergoeding terwijl het "alleen" een operatie, wat bezoeken aan een arts en fysiotherapie behelst.

Gast
Gast

Bericht  Jade di 25 okt 2011 - 10:23

Ik heb de brief vandaag ontvangen. Ik krijg toch nog 306 euro!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Silver do 27 okt 2011 - 3:21

Ik heb vandaag de brief ontvangen, krijg 306,- Dat vind ik nog eens een meevaller. smile
Wanneer krijgen jullie het geld ongeveer op rekening? klopt het rond de periode wat in de brief staat?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Jade do 27 okt 2011 - 3:37

FryskeFlinter schreef:Ik heb vandaag de brief ontvangen, krijg 306,- Dat vind ik nog eens een meevaller. smile
Wanneer krijgen jullie het geld ongeveer op rekening? klopt het rond de periode wat in de brief staat?

vorig jaar had ik het inderdaad eind december smile

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Sarah1985 do 27 okt 2011 - 7:38

mijn moeder en broers kregen 52 euro. En mijn vader kreeg ook 52 maar ook nog eens 310 omdat die in een revalidatie centrum gewoon heeft
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Siem do 27 okt 2011 - 23:44

*

Laatst aangepast door Bloempie op zo 25 maa 2012 - 23:07; in totaal 1 keer bewerkt

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 23:47

Mijn zoontje krijg het ook. Ik was wel verbaasd en heb even gebeld of het wel klopte. Maar het klopt gewoon dus mijn kleine man is een geluksvogel dit jaar smile
Ook een bedrag van 300 euro !

Gast
Gast

Bericht  PrimaBella vr 28 okt 2011 - 1:12

Gisteren heb ik ook een brief gekregen dat ik 306,- krijg in december!
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom.. 5 jaar geleden heb ik wel een whiplash opgelopen en daar ben ik toen voor behandeld. Nu heb ik geleerd hoe ik hiermee om moet gaan en heb dus al bijna 4 jaar geen behandelingen meer hiervoor gehad?!
1,5 jaar geleden ben ik wel nog geopereerd aan mijn knie en daarvoor heb ik fysiotherapie gehad. Maar dit was niets chronisch!
Krijg ik deze vergoeding dan nog vanwege die whiplash? En, kan ik er zeker van zijn dat ik dit geld niet meer terug hoef te betalen?! Rolling Eyes
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Silver vr 28 okt 2011 - 1:59

Ik heb geen idee hoe het zit met psygische aandoeningen. Ik denk dat je in ieder geval alles zwart op wit moet kunnen bewijzen. En ze aan de hand van dat gaan ze een conclussie trekken.
Vorig jaar heb ik het zelf aangevraagd maar werdt mijn aanvraag afgewezen. 3 maanden geleden kreeg ik een brief dat ik een klein bedrag 52,- krijg in nov. En van de week een brief met 306,- dit gebasseerd wss op mijn medicijngebruik voor mijn extreem zware astma denk ik.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Feline zo 30 okt 2011 - 8:47

Ik wist niet eens dat ik er recht op heb maar ik vond gister een envelop in de brievenbus met daarin de mededeling dat ik €510 krijg. Leuk sinterklaascadeau smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 22:26

Feline, "fijn" toch? smile Leuk sint-kado inderdaad!

Mijn vriend is ook chronisch ziek, maar krijgt dit jaar helaas (nog) niks. Hij is nog niet lang genoeg chronisch ziek.. *zucht*

Gast
Gast

Bericht  Lien zo 30 okt 2011 - 22:47

Aardbei89 schreef:Gisteren heb ik ook een brief gekregen dat ik 306,- krijg in december!
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom.. 5 jaar geleden heb ik wel een whiplash opgelopen en daar ben ik toen voor behandeld. Nu heb ik geleerd hoe ik hiermee om moet gaan en heb dus al bijna 4 jaar geen behandelingen meer hiervoor gehad?!
1,5 jaar geleden ben ik wel nog geopereerd aan mijn knie en daarvoor heb ik fysiotherapie gehad. Maar dit was niets chronisch!
Krijg ik deze vergoeding dan nog vanwege die whiplash? En, kan ik er zeker van zijn dat ik dit geld niet meer terug hoef te betalen?! Rolling Eyes

Ik denk dat het toch vanwege de operatie aan je knie is geweest. Als je een operatie aan je knie krijgt krijg je daarna automatisch een chronische verwijzing voor de fysio, ook al krijg je maar 4 behandelingen, het was chronisch. Tenminste....zo zit het bij mij!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 22:58

Lien schreef:
Aardbei89 schreef:Gisteren heb ik ook een brief gekregen dat ik 306,- krijg in december!

Ik denk dat het toch vanwege de operatie aan je knie is geweest. Als je een operatie aan je knie krijgt krijg je daarna automatisch een chronische verwijzing voor de fysio, ook al krijg je maar 4 behandelingen, het was chronisch. Tenminste....zo zit het bij mij!

Niet helemaal, het hangt er vanaf wat de chirurg/orthopeed als "verwijzing" heeft doorgegeven. Niet elke soort knie-operatie heeft een chronische indicatie (wel veel trouwens, maar niet alles).
Het is dus idd heel goed mogelijk dat je door die knie-operatie een vergoeding krijgt!

Gast
Gast

Bericht  Lien zo 30 okt 2011 - 23:01

Oreo schreef:
Lien schreef:

Niet helemaal, het hangt er vanaf wat de chirurg/orthopeed als "verwijzing" heeft doorgegeven. Niet elke soort knie-operatie heeft een chronische indicatie (wel veel trouwens, maar niet alles).
Het is dus idd heel goed mogelijk dat je door die knie-operatie een vergoeding krijgt!

Ow dat wist ik niet! Mijn fysio zei je hebt een knie operatie gehad en dat is altijd chronisch waardoor je een jaar lang een vergoeding krijgt van de verzekering! Nou ja op de eerste 12 behandelingen na!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 23:49

Lien, toevallig heb ik vorige week de lijst-Borst gezien waarop staat bij welke knie-operaties je wel en welke je niet chronische indicatie krijgt, vandaar dat ik 't weet. Voor mijn operatie (binnenkort) is 't ook van belang te weten wat de arts op de verwijzing zal zetten smile Dus dat hebben we even uitgezocht!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

Permissies van dit forum: