Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koperspiraal

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Koperspiraal Empty Koperspiraal

Bericht  Truttebol do 20 okt 2011 - 5:05

Zojuist ben ik eindelijk naar de gynaecoloog geweest. Ik kamp al jaren met menstruatieklachten zoals buikkrampen, hevig bloedverlies, onregelmatig bloedverlies, rugpijn en hoofdpijn. Ik heb in de jaren 7 verschillende anticonceptiepillen gehad en ben er nu wel een beetje klaar mee.
De gynaecoloog had 2 opties: geen pil, wel condoom. Of koperspiraal.
Nu wil ik graag jullie ervaring horen met de koperspiraal. Ik lees namelijk op het internet vooral dat dit juist niet wordt aangeraden bij menstruatieklachten, omdat het vaak verergert.
Hier op het forum vind ik vooral informatie over de Mirena spiraal, maar dit zoek ik dus niet. Ik heb schijnbaar een "hormoon-vrije-periode" nodig.
Hoe bevalt deze jullie?
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koperspiraal Empty Re: Koperspiraal

Bericht  Rapunzel do 20 okt 2011 - 5:34

Ik heb er een slechte ervaring mee want ik ben zwanger geworden met het koperspiraal.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria do 20 okt 2011 - 7:07

Ik ben er wel enthousiast over. Het plaatsen en verwijderen was een fluitje van een cent. Mijn menstruatie werd wel zwaarder inderdaad, maar dat was vooral de 1e dag vervelend. De rest van mijn cyclus had ik nergens last van.

Terwijl ik toen ik aan de pil was het idee had dat ik er hoofdpijn van kreeg, me hormonaal voelde, en ik kwam aan en kreeg enorme borsten. En ik had ook vaak doorbraakbloedingen enzo. Een gedeelte van de klachten kan ook met andere dingen te maken hebben, maar toch. Als ik moet kiezen tussen de pil en het koperspiraaltje kies ik zeker weten voor het spiraaltje.

En het risico dat je zwanger wordt is er altijd natuurlijk, ookal is het erg uitzonderlijk. Bij een koperspiraaltje is de kans 0,2 procent. Als je de pil slikt is de kans twee keer groter, en bij een mirenaspiraaltje juist een stuk kleiner. Dat is als het spiraaltje goed geplaatst is tenminste. Als je de pech hebt dat het niet goed zit is de kans op een zwangerschap groter natuurlijk, maar dat kun je even laten checken nadat je het spiraaltje hebt laten plaatsen.

Ik zou ook niet blij zijn als ik vervolgens bij die 0,2 procent zou horen, maarja, het enige 100% veilige anticonceptiemiddel is geheelonthouding.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Truttebol do 20 okt 2011 - 7:30

@Filoria en wat bedoel je dan precies met zwaarder? Als in meer bloedverlies zeg maar of ook meer klachten tot op bepaalde hoogte?
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 12:06

Mijn moeder (ehh mijn hele familie eigenlijk) had altijd enorm veel last van een zware menstruatie (hoera, ik ben ook gezegend) en ze heeft een tijdje een koperspiraal gehad. Het ging toen van 8 dagen ongesteld, waarvan ong. 5 heftig naar wel 12 dagen, waarvan 10 heftig. En dus wel elke maand. De mirena heeft ze nooit gehad.

Een vriendin van me heeft een koperspiraal gehad en zij kreeg ook meer menstruatieklachten. Ze heeft uiteindelijk na een half jaar besloten toch maar een mirena te nemen en ze is nu heel gelukkig.

Ik geloof dat wel twee of drie vriendinnen van mijn stiefmoeder zwanger zijn geworden door de koperspiraal heen.

Zelf heb ik een mirena en ik ben erg tevreden (ook al wil je daar niets over weten :P). Ik ben zo goed als nooit ongesteld en als ik het wel ben, is het twee dagen zo licht dat het eigenlijk nog geen minitampon waard is. En ik ben nog niet zwanger :P.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 8:34

Ik zou echt nooit aan een koper beginnen.. Ik ken 2 meiden die hem hebben gehad en die vonden het beide zo vreselijk. eentje kon haar huis niet eens uit omdat ze om het uur naar het toilet moest en vreselijke buikkrampen had tijdens haar menstruatie.

In de Mirena zitten echt heel weinig hormonen, 25% van de vrouwen wordt niet ongesteld en verder hebben de meeste vrouwen na 1 jaar slecht 1 tot 3 dagen heel licht bloedverlies. Volgens mij werkt het ook gunstig op menstruatieklachten.

Voor mij dus genoeg redenen om met de pil te stoppen en aan de mirena te gaan. (Heb hem nu 2.5 jaar en er geen seconde spijt van gehad!)

Gast
Gast

Bericht  Truttebol za 22 okt 2011 - 0:36

Op internet lees ik dus ook vooral negatieve ervaringen en is iedereen meer tevreden over Mirena.
De gynaecoloog raadt mij dus de koperspiraal aan voor een halfjaar om even van de hormonen af te gaan.
Ik ben dus erg benieuwd hoe dit zal gaan aangezien ik nu al menstruatieklachten heb..
Anders kan ik natuurlijk na dat halfjaar nog altijd overgaan op Mirena, aangezien ik daar wel veel positieve verhalen over lees.
Ik kijk wel echt op tegen het plaatsen, aangezien alleen het uitstrijkje bij mij al pijn deed Embarassed Hebben jullie nog lang last van krampen na het plaatsen gehad?
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Troela* za 22 okt 2011 - 5:57

Rapunzel schreef:Ik heb er een slechte ervaring mee want ik ben zwanger geworden met het koperspiraal.

Ik dus ook.
Ik kan ook niet goed tegen hormonen, en heb verschillende pillen geprobeerd. Nu een mirena en omdat daar zo weinig hormonen inzitten geen last van. Wil je toch een spiraal zonder hormonen, zou ik kijken voor een gynefix( ook gehad) Deze zetten ze vast in je baarmoeder waardoor hij veiliger is dan een gewoon koperspiraal.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast za 22 okt 2011 - 6:06

Ik zou gewoon voor een half jaar aan de condooms gaan. Kun je kijken hoe je menstruatieklachten zich ontwikkelen zonder extra hormonen. Misschien even wat gedoe, maar een koperspiraal laten plaatsen voor maar een halfjaartje zou ik echt niet zomaar doen, zeker gezien de algemene ervaring dat het menstruatieklachten alleen maar verergert.

Gast
Gast

Bericht  Truttebol ma 24 okt 2011 - 17:45

Bedankt voor de tips in ieder geval smile
Mijn gynaecoloog raadde mij echt de koperspiraal aan, en gaf ook als reden dat dit een stuk veiliger is dan alleen condooms gebruiken. Aangezien ik echt geen kinderen wil ga ik het toch maar proberen.
Gezien jullie verhalen ben ik wel erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. We zullen zien.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 19:21

Mijn gyn stelde juist voor om een Mirena te plaatsen, ik had ook altijd gruwelijk last van mijn menstruaties, de eerste 3 maanden met de Mirena was waardeloos. Maar nu ben ik maar 3 dagen licht ongesteld en heb eigenlijk geen last.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 22:57

Ik heb de koperspiraal gisteren laten verwijderen. Wat een opluchting!!!

Ivm trombose was de koperspiraal de enige die ik mocht hebben, maar damn wat werd mijn menstruatie er heftig door!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:01

Weetjewel schreef:Mijn gyn stelde juist voor om een Mirena te plaatsen, ik had ook altijd gruwelijk last van mijn menstruaties, de eerste 3 maanden met de Mirena was waardeloos. Maar nu ben ik maar 3 dagen licht ongesteld en heb eigenlijk geen last.

Ik ga er binnenkort een laten plaatsen. Mag ik vragen waarom de eerste 3 maanden waardeloos waren?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 18:24

Minneke schreef:
Weetjewel schreef:Mijn gyn stelde juist voor om een Mirena te plaatsen, ik had ook altijd gruwelijk last van mijn menstruaties, de eerste 3 maanden met de Mirena was waardeloos. Maar nu ben ik maar 3 dagen licht ongesteld en heb eigenlijk geen last.

Ik ga er binnenkort een laten plaatsen. Mag ik vragen waarom de eerste 3 maanden waardeloos waren?

Heel veel bloedingen tussendoor, ik heb echt op het punt gestaan om hem eruit te laten halen. Ik werd helemaal gek van het bloedverlies, had ik het een week, was het 2 dagen over en toen begon het weer.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 0:03

Ze raden je ook aan om 6 maanden te wachten met verwijderen. Omdat je lijf moet wennen. Maar ik kan mij voorstellen dat je er gek van werd.

Ik had na plaatsing geen bloedverlies weer.. pas weer na een half jaartje ofzo.. Dus hier nog altijd tevreden :P (behalve de laatste paar maanden komt het ineens om de 4 weken wel voor dat ik een dag of 2/3 spottingen heb) balennn! (maar heb hem nu al 2.5 jaar).

Gast
Gast

Bericht  snoezel di 1 nov 2011 - 7:00

Ik zal ook nog maar even een positief verhaal plaatsen Very Happy

Ik heb 2 maanden na de geboorte van mijn dochter laten plaatsen. Dit omdat ik ivm persoonlijke redenen geen hormonen in mijn lijf wil. Niet dat het idee van een koperspiraal zo vrolijk is (zorgt voor een soort ontstekingsreactie binnenin), maar goed... Ik had geen zin in het gedoe en onbetrouwbaarheid van een condoom EN aan een 2e kindje moet ik toch echt niet denken.
Het plaatsen was pijnlijk, maar goed.. Dat is maar 30seconden op je tanden bijten en daarna een dag een wat onbestemd gevoel gehad. Ik heb voor de rest tot mijn dochtertje haar eerste verjaardag borstvoeding gegeven, dus mijn cyclus is nog niet echt op gang. Ja, mijn eerste dag van de menstruenatie is pijnlijker, maar dat hebben de meeste mensen (vind het daarom eigenlijk ook wel typisch dat je gyn koperspiraal daarom aanraadt, maar zal er wel verstand van hebben Laughing ). Ik vind het een geweldig ding, voor de rest geen klachten...
Wat ik wel raar vindt is dat hij het aanraadt voor 6 maanden. Voor die korte periode zou ikzelf geen spiraaltje laten plaatsen. De eerste paar weken mag je er sowieso niet vanuit gaan dat ie safe is, je moet na een paar weken pas terug voor een echo waarbij ze kijken of de ligging ok is, pas dan mag je hem als veilig bestempelen... En het plaatsen en verwijderen is gewoon niet fijn, dus... Tja. Ik zou zo'n ding voor 6 maanden niet laten plaatsen...

Succes iig!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Truttebol vr 4 nov 2011 - 8:41

Vandaag heb ik hem dus laten plaatsen. Was even heel intens pijnlijk, maar toen het eenmaal zat was het ook klaar. Ik had dan ook flinke pijnstiller genomen van te voren. Ik heb nu alleen dat ik het af en toe voel zitten als ik ga zitten, maar dat komt dan misschien ook omdat ik op dit moment tampons gebruik.
Ik hoop dat deze wel goed gaat bevallen, dan laat ik het natuurlijk langer zitten dan 6 maanden, dan ga ik voor de 5 jaar smile
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 8:14

Ik mocht geen tampons gebruiken na het plaatsen van mijn Mirena. Mag dat bij een koperspiraal wel gewoon?

Ik moest het allemaal laten 'rusten'..

Veel succes ermee in iedergeval! Hopelijk vind je het iets.

Gast
Gast

Bericht  Truttebol zo 20 nov 2011 - 3:47

Daar heb ik eerlijk gezegd niks over te horen gekregen dus gewoon gedaan Embarassed
Tot nog toe bevalt het echt heel goed. Binnenkort controle om te kijken of het goed zit.
Ik ben benieuwd hoe het vanaf nu maandelijks zal gaan. Maar tot nu toe ben ik heel blij! smile
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Truttebol do 1 dec 2011 - 4:58

Alleen nu dit weer.. Mijn laatste menstruatie was 1 November (1e dag). Ligt het dan aan mijn berekening of had ik ondertussen al eens ongesteld moeten worden! Met mirena komt dit vaker voor had ik gelezen, maarja ik heb dus koperspiraal. Ik zou dus toch gewoon ongesteld moeten worden?
Heb trouwens sinds spiraal er in zit ook geen seks meer gehad dus zwangerschap lijkt mij sterk. Vorige keer hebben ze nog met zo'n echo-apparaat gekeken..
Tijd voor paniek?? :shock:
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 5:05

Het is 1 december, precies een maand later. Ik denk dat ik mijn lichaam toch wel wat langer de tijd zou geven om te wennen. Je doet nu net of je al maaaaanden niet ongesteld bent geweest. Ik zou me niet zo druk maken denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Truttebol do 1 dec 2011 - 5:07

June schreef:Het is 1 december, precies een maand later. Ik denk dat ik mijn lichaam toch wel wat langer de tijd zou geven om te wennen. Je doet nu net of je al maaaaanden niet ongesteld bent geweest. Ik zou me niet zo druk maken denk ik.

Ja ik weet het. Ik voel me ook echt dramaqueen nu Embarassed Normaal ben ik zo regelmatig dus had echt iets van o nee toch :p Dankjewel voor je reactie. Dat was denk ik wat ik even wilde horen van iemand anders Embarassed
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 5:16

Dat gevoel wilde ik je niet geven, je bent geen aansteller, maar geef het even wat tijd. Ook al moet je menstruatie 'normaal' blijven, er is natuurlijk wel iets vreemds in je lichaam geduwd!

Gast
Gast

Bericht  Truttebol do 1 dec 2011 - 6:21

O nee dat bedoelde ik ook niet hoor! Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik dat waarschijnlijk net even nodig had. Iemand die me tot rede bracht..De 14e weer controle dus hoop voor die tijd toch wel zeker ongesteld te zijn geweest smile
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 6:25

Truttebol schreef:O nee dat bedoelde ik ook niet hoor! Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik dat waarschijnlijk net even nodig had. Iemand die me tot rede bracht..De 14e weer controle dus hoop voor die tijd toch wel zeker ongesteld te zijn geweest Koperspiraal 561177

Haha, ik begrijp het. Nou, dat is al over twee weken. Mocht het dan niet zo zijn, dan kun je het dan in ieder geval vragen smile.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: