Koperspiraal
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koperspiraal
Heeft iemand een koperspiraaltje (gehad)?
En wil je je ervaringen delen?
Wat zijn de voordelen voor jou? En de nadelen?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Koperspiraal
Niet gehad, maar ik meerdere verhalen gehoord dat het Mirena spiraaltje beter is. En veiliger.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou toch voor de mirena kiezen, just to be sure.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
danielledeliefste schreef:Heeft iemand een koperspiraaltje (gehad)?
Een vriendin van mij heeft 'm gehad. Ze werd een stuk zwaarder ongesteld en vond het irritant. Na ongeveer vier maanden heeft ze 'm laten verwisselen voor een mirena en daar is ze nog steeds heel blij mee.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties!
En als er meer ervaringen zijn, graag!
Maar ik heb een trombosebeen dus mag waarsch. geen anticonceptie meer met hormonen.
Ik ga nog met de huisarts overleggen of een mirena wel kan, aangezien de hormonen niet mijn hele lichaam door hoeven. Maar ik houd wel rekening mee dat ik helemaal geen extra hormonen mag.
Vandaar mijn vraag naar de ervaring van een koperspiraal..
Of de ervaring met trombose en anticonceptie.
En als er meer ervaringen zijn, graag!
Maar ik heb een trombosebeen dus mag waarsch. geen anticonceptie meer met hormonen.
Ik ga nog met de huisarts overleggen of een mirena wel kan, aangezien de hormonen niet mijn hele lichaam door hoeven. Maar ik houd wel rekening mee dat ik helemaal geen extra hormonen mag.
Vandaar mijn vraag naar de ervaring van een koperspiraal..
Of de ervaring met trombose en anticonceptie.
nina- Kletskop
M`n vriendin heeft ook trombose gehad.. Zij moest of stoppen met roken óf stoppen met de pil.. Ze koos voor het eerste..
Gast- Gast
oké.... nja de internist van mij vertelde dat ik de pil nog wel mocht slikken zolang ik bloedverdunners gebruik (ong. een half jaar moet dat) maar ik ben gelijk maar gestopt. Het voelde gewoon niet goed meer._Donnaa schreef:M`n vriendin heeft ook trombose gehad.. Zij moest of stoppen met roken óf stoppen met de pil.. Ze koos voor het eerste..
Maar moest sowieso dus iets anders zoeken.... (maar weet zoals eerder gezegd niet of een mirena bijv. mag)
wel apart dat het bij je vriendin anders was.... mja roken en de pil verhoogt de kans op trombose aanzienlijk en de pil verhoogt de kans op trombose maar een heel klein beetje...
nina- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: