Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keukengerei

+8
Arwyn
Lavendel
minoessepoes
Inge
TukTuk
Caro
silly-one
Marin
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Keukengerei Empty Keukengerei

Bericht  Marin do 20 okt 2011 - 4:12

Wie van jullie heeft mooie spullen als keukengerei? En wat voor spullen gebruik je graag? Wat kan je als tip geven? En wat wil je nog graag?

Ik heb zelf echt crap spul, gewoon van de Ikea. En m'n vleesmes van de Hema is het puntje omgebogen, dus echt goed snijden kan daar niet meer mee Wink Ik ga binnenkort keramische messen bestellen, die zijn erg mooi:

Keukengerei Promo-KY-knives

M'n vriend heeft trouwens een fantastisch Global mes, die durf ik niet eens aan te raken zo duur en zo vlijmscherp:

Keukengerei Picture20090513115556_520x530q80

En hij heeft de roestvrijstalen set van de Joseph Joseph snijplanken:

Keukengerei 3272_IDS20190_02_533

Sowieso vind ik Joseph Joseph een heel leuk merk van keukenspullen!

Oh en eigenlijk onmisbaar en wat ik nog steeds wil, is een goede siliconen keukentang. Handig voor vlees, maar ook voor pasta opscheppen en eigenlijk al het koken:

Keukengerei Silicone%20Kitchen
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukengerei Empty Re: Keukengerei

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:14

Die tang is van de IKEA gewoon erg goed, vind ik zelf. Verder had ik een gigantisch mooie en dure messenset, maar helaas is die bij mijn ex gebleven en die beweerd hem niet te hebben, dus die ben ik kwijt, en daar baal ik echt wel eens van.

Als we een nieuwe keuken krijgen binnenkort, dan willen we ook mooie Joseph Joseph snijplanken en wat goede messen aanschaffen, ik denk dat ik die van Herman ga halen, bij de Blokker.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 20 okt 2011 - 4:20

Oh jammer m'n moeder is net bij de Ikea geweest! Zo'n tang hoeft niet perse van een goed merk inderdaad, als ie maar goed opent en sluit.

Wat zonde van je messenset.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:23

Die messen van Herman kan ik je echt afraden, dat ding brak tijdens het vlees snijden gewoon spontaan door midden, echt een geluk van een ongeluk dat ik mezelf toen niet bezeerd heb. De onderkant van het mes kon ik toen nog fijn uit het vlees gaan peuteren.

Al mijn keukenspullen en messen zijn van Zwilling of Demeyere. De messen van Zwilling zijn prachtig en megascherp. Ik heb ook 2 van die siliconentangen idd, en ook siliconen gardes.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:24

O, dan ga ik ze toch maar niet halen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:28

Dit type messen heb ik:

Keukengerei B_1489

En ook de steakmessen, waarvan ik er een in mijn been had laten vallen Rolling Eyes

Keukengerei B_1497

De messen heb ik aan zo'n magneetstrip in mijn keuken hangen, en de andere keukendingen zoals soeplepel, opscheplepel, tangen ed hangen aan zo'n rekje in de keuken. Ben ik helemaal trots op Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:29

Pippa schreef:O, dan ga ik ze toch maar niet halen Very Happy

Je kan ook voor goede messen bij de Makro kijken (ik heb een pasje, als je wil) of even bij DOK in de gaten houden of ze een actie doen met die Zwilling messen. Ik had toen de mazzel dat mijn moeder bij Zwilling werkte en dat dat filiaal dichtging, waardoor ik alles met 70% korting kon aanschaffen...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:37

Heb ik mijn vriend aan de telefoon, vertelt die dat hij naast Herman den Blijker rijdt, haha, hoe toevallig!

Ja, ik ga binnenkort toch naar de Makro voor cupcake spullen, we hebben hier pasje liggen van mijn schoonouders, echt ideaal. Dan zal ik daar eens kijken inderdaad! Wat kost zo'n mes ongeveer? Wat ideaal met die korting!

Gast
Gast

Bericht  silly-one do 20 okt 2011 - 4:41

Ik heb laatst een messenblok van Sola op de kop weten te tikken voor een leuk prijsje. Afgeprijsd van 140 naar 50 euro geloof ik vanwege magazijn verkoop. Echt ben er super blij mee. Ze zijn licht gewicht, liggen lekker in de hand en zijn super scherp en met het aanzetstaal ook zo weer de bramen uit te halen.

Verder heb ik helaas nog niet veel, maar dat komt wel als ik een eigen keuken heb over een (lange) tijd
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin do 20 okt 2011 - 4:43

Mooie deal Silly One! M'n vriend gaat de messen voor me bestellen via Dealextreme.com dat is ook een hele handige en goedkope website. Maar via jouwaanbieding.nl zie ik ook wel vaak goede aanbiedingen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 4:55

Ik heb een messenset van Jamie Oliver, echt ideale messen vind ik het. Wilde er eerst een van Herman den Bleijker kopen, maar heb ergens op internet gelezen dat ze ook roesten dus dat heb ik maar niet gedaan. De rest heb ik van Ikea.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 7:40

@_Leaf_, dan had jij waarschijnlijk een mes met een productie fout. Wij (en ook mijn schoonouders) hebben een mes van hem en er helemaal geen problemen mee.
(schoonvader zit in het vlees en vind 9 van de 10 messen waardeloos maar over die van herman is hij ook te spreken)

Verder hebben wij echte slagersmessen (victorinox).
Voor in de slachterijen zijn ze dan ´oud´ maar als huis/tuin/keuken mes kunnen ze nog jaren mee!
Soms is het verrekte handig als je schoonvader in het vlees zit Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Caro do 20 okt 2011 - 7:46

Wij hebben vier keukenmeiden van Global, een spatel van Global en verder veel spullen van goede kwaliteit. We hebben een reserve messenheft van Zwilling, maar Global ligt beter in de hand, zijn scherper en snijden fijn.

We hebben wat accessoires van Simply Human, en verder hebben we een fantastisch messenblok dat bestaat uit duizenden glaskogeltjes waar de messen vanzelf in slijpen. Het is ontzettend mooi vorm gegeven en in Nederland is het bijna niet te krijgen. Maar we zijn er zooo blij mee smile.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  TukTuk do 20 okt 2011 - 7:46

Joy_ schreef:Mooie deal Silly One! M'n vriend gaat de messen voor me bestellen via Dealextreme.com dat is ook een hele handige en goedkope website. Maar via jouwaanbieding.nl zie ik ook wel vaak goede aanbiedingen!

Welke gaat hij bestellen? Ik heb eigenlijk ook nog goede messen nodig en ben fan van dealextreme! Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Marin do 20 okt 2011 - 7:50

AngelNyn schreef:
Joy_ schreef:Mooie deal Silly One! M'n vriend gaat de messen voor me bestellen via Dealextreme.com dat is ook een hele handige en goedkope website. Maar via jouwaanbieding.nl zie ik ook wel vaak goede aanbiedingen!

Welke gaat hij bestellen? Ik heb eigenlijk ook nog goede messen nodig en ben fan van dealextreme! Laughing

Weet ik nog niet, gaan we zodra ie thuis is naar kijken. Kan je wel laten weten als we gekozen hebben. Ik heb er totaal geen verstand van, dus dat laat ik aan hem over! Dealextreme is geweldig he smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 7:52

Mijn vader is kok geweest en die vond die Herman messen dus ook echt helemaal niks. Maar goed, het is ook heel persoonlijk natuurlijk wat prettig is.

Zo'n messenblok waar ze zelf in slijpen heeft Zwilling nu ook, alleen jammer dat die dus niet meer binnenkwamen omdat het filiaal dichtging, die had ik ook wel graag willen hebben idd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 7:55

Misschien ligt het er ook aan wat voor mes je van hem hebt?
Wij hebben alleen het koksmes, is dus groot/stevig misschien dat het daar ook aan ligt.

Het etensbestek hebben wij van Zwilling daar ben ik echt super blij mee!
Blijft ook ontzettend mooi smile

Hoe bewaren jullie je messen?
Wij hebben een messenblok van Herman waar je ze zo in kan steken

Keukengerei VB_0712878

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 20 okt 2011 - 8:00

Joy_ schreef:
AngelNyn schreef:

Weet ik nog niet, gaan we zodra ie thuis is naar kijken. Kan je wel laten weten als we gekozen hebben. Ik heb er totaal geen verstand van, dus dat laat ik aan hem over! Dealextreme is geweldig he smile

Ok graag! Ja ik hou van dealextreme.. wacht nu alleen al een tijdje op mijn bestelling, heb van de 10 artikelen er 2 ontvangen.. (apart van elkaar Rolling Eyes )
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 8:03

Wij hadden ook t koksmes en deze brak dus...En we hadden er ook een pan van, maar dat vond ik ook niks.

Mijn bestek is idd ook van Zwilling en daar ben ik ook heel blij mee. Bij ons hangen de messen ed op een strip aan de muur, dus niet in een blok. Schijnt ook het beste te zijn, aldus mijn moeder die bij Zwilling werkte Wink

Gast
Gast

Bericht  Inge do 20 okt 2011 - 8:19

Joy_ schreef:

Deze heb ik ook. Ideaal
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  minoessepoes vr 21 okt 2011 - 0:39

Die hebben mijn ouders ook, ideaal inderdaad. Die komt er hier ook als we een keuken hebben waar we hem kwijt kunnen haha.
Wij gebruiken de messen van mijn vriend, die moest hij hebben voor de hogere hotelschool, van Sabatier. Ik vraag soms aan de koks of ze ze voor me willen slijpen Very Happy
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lavendel vr 21 okt 2011 - 10:04

Toen ik met mijn vriend in Korea en Japan was heeft hij in Japan een paar messen gekocht. Ze waren echt te duur en te scherp en ik durf ze ook niet aan te raken. Maar hoe blij hij er mee was.. ongelovelijk haha. Dat belooft veel goeds als we gaan samenwonen Wink Verder wonen we allebei nog in een studentenhuis en hebben we crappy Ikea en Xenos spul.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 22:42

Ik heb in de keuken een rekje aan de muur hangen met spullen van Brabantia, dat vind ik echt een fijn merk.
De snijplanken heb ik ook, maar dan van de Xenos. Ik heb geen messenblok, maar gewoon een paar messen in een la liggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 7:53

Inge schreef:
Joy_ schreef:

Deze heb ik ook. Ideaal

Ik vind het zo ontzettend zonde dat ze zó snel krassen. Ziet er niet meer uit binnen een paar keer snijden.. Al vind ik het wel heel praktisch dat de messen bovenin zitten Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 24 okt 2011 - 8:07

Onze keukenspullen komen allemaal van de Ikea/Action/Xenos en bevallen me werkelijk waar prima.
Messen zijn na 3 jaar gebruik nog steeds scherp, neppe Action Joseph en Joseph snijplankjes zijn heel handig, ik ben er blij mee smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud