Mode?
+3
Printje
Flower_L
Darius
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mode?
Zwanger van je tweede kindje voor de eerste verjaardag van je oudste. Dus: een klein leeftijdsverschil. Modeverschijnsel?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Mode?
Owww dan ben ik niet zo modieus....
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Denk t niet. Hoezo? Zie je het steeds vaker in je omgeving? Wij hadden het ook en dat had niks met mode te maken, ik kende toen niemand met zo weinig ertussen. Zou het nu ook niet meer doen trouwens.
Gast- Gast
Geen idee maar ik zou het echt niet willen, ons ventje wordt inmiddels bijna 2 jaar maar ik vind het nog prima zo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Als eerste reactie: ja, ik zie het wel veel in mijn omgeving. Ik kan me van vroeger, dus toen ik op de basisschool zat, ook niet herinneren dat klasgenootjes een brusje hadden die weinig verschilde qua leeftijd. Dus het lijkt me wel een modeverschijnsel.
Darius- Ratel
Ik heb juist verschillende vriendinnen van mijn leeftijd (24) die broertjes/zusjes hebben met maar 15-18 maanden ertussen.
Gast- Gast
Met name op de fora waar ik meeschrijf zijn veeel vrouwen die ongeveer tegelijk met mij een kind kregen, alweer zwanger van de 2e. Ik zou ook wel graag nu al voor een 2e willen gaan, maar dat is gewoon nog niet handig.
Arden mag ik vragen waarom je dat nu niet weer zou doen?
Arden mag ik vragen waarom je dat nu niet weer zou doen?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Poeh zeg, wat reageren jullie snel!
Ik hoorde het vanmorgen op tv, dat het tegenwoordig vaak voorkomt. 'vroeger' gaven moeders langer borstvoeding en dit was een natuurlijke geboortebeperking. In Afrika is dit nog steeds het geval, daar is het leeftijdsverschil vaak erg groot, drie jaar ertussen ongeveer.
Ik hoorde het vanmorgen op tv, dat het tegenwoordig vaak voorkomt. 'vroeger' gaven moeders langer borstvoeding en dit was een natuurlijke geboortebeperking. In Afrika is dit nog steeds het geval, daar is het leeftijdsverschil vaak erg groot, drie jaar ertussen ongeveer.
Darius- Ratel
Ik las ergens, weet niet meer waar, dat het zo kan zijn dat als je binnen een jaar na je eerste kindje weer zwanger bent je tweede kindje meer kans heeft op verschillende ziektes omdat je lichaam er eigenijk nog niet aan toe is. Weet niet of het waar is hoor maar ik vond het aan de ene kant wel logisch klinken.
Ook vandaag bij Oei ik groei op rtl4 zei die man dat het voor de eerste kindjes vaak te vroeg is wanneer het tweede kindje komt en daarom het eerste kindje erder jaloers zou kunnen worden.
Ook vandaag bij Oei ik groei op rtl4 zei die man dat het voor de eerste kindjes vaak te vroeg is wanneer het tweede kindje komt en daarom het eerste kindje erder jaloers zou kunnen worden.
Printje- Lady Post-a-lot
Geen idee, in onze vriendengroep is nog niemand zwanger van een tweede. Ik zou het zelf in ieder geval niet willen
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Printje schreef:Ik las ergens, weet niet meer waar, dat het zo kan zijn dat als je binnen een jaar na je eerste kindje weer zwanger bent je tweede kindje meer kans heeft op verschillende ziektes omdat je lichaam er eigenijk nog niet aan toe is. Weet niet of het waar is hoor maar ik vond het aan de ene kant wel logisch klinken.
Was idd bij oei ik groei op tv.
Mijn erloskundige zei ook dat het niet verstandig is om binnen een jaar weer zwanger te zijn.
Darius- Ratel
Darius schreef:Poeh zeg, wat reageren jullie snel!
dit was van oei ik groei. Een leeftijdsverschil van 3 jaar voind ik trouwens helemaal niet erg groot. Dit is zoals wij het graag willen zelfs.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja dat is echt achteraf gezegd hoor, op dat moment waren we er echt wel klaar voor en echt aan toe. Maar voor mij bleek het sowieso lichamelijk te snel, heb erg veel last van mijn bekken gehad en de fysio dacht dat dat kwam doordat mijn lichaam nog niet volledig hersteld was. Daardoor heb ik weinig voor de oudste kunnen zorgen de laatste maanden van de zwangerschap, hij liep vrij laat en hij moest dus constant getild worden en dat kon ik niet. Ook vond ik het heel zwaar toen de jongste een baby was en de oudste nog maar 1,5 jaar, nu zie ik hoeveel het scheelt als ze een half jaar of een jaar ouder zijn, hoe zelfstandig ze dan zijn en hoeveel meer ze begrijpen. Ik had wel een postnatale depressie dus die hele periode kijk ik niet positief op terug maar toch, achteraf had ik liever minstens 2 jaar ertussen gehad.
Gast- Gast
Darius schreef:Printje schreef:Ik las ergens, weet niet meer waar, dat het zo kan zijn dat als je binnen een jaar na je eerste kindje weer zwanger bent je tweede kindje meer kans heeft op verschillende ziektes omdat je lichaam er eigenijk nog niet aan toe is. Weet niet of het waar is hoor maar ik vond het aan de ene kant wel logisch klinken.
Was idd bij oei ik groei op tv.
Mijn erloskundige zei ook dat het niet verstandig is om binnen een jaar weer zwanger te zijn.
Hier zeiden ze 9 maanden. Maar achteraf had ik ook echt beter wel langer dan een jaar kunnen wachten. Maar ja dat wist ik niet.
Hier was de oudste niet zo jaloers, hij was dus 1,5 jaar maar het echte jaloerse kwam pas toen de oudste 1 werd ongeveer en zij ging kruipen en aan zijn speelgoed kon komen. Qua aandacht is hij nooit echt jaloers geweest.
Gast- Gast
Ik heb geen idee of het mode is, mij spreekt het in elk geval niet aan. Ik wil in de toekomst graag nog een kindje of misschien nog wel meer als dat erin zit. Maar nu echt nog even niet. Wil voorlopig nog alleen van A. kunnen genieten, dat ik er volledig voor haar ben en dat ze de aandacht nog niet hoeft te delen. Plus dat ik in mijn achterhoofd heb zitten hoe ziek ik geweest ben tijdens de zwangerschap, mocht dat opnieuw gebeuren ben ik een veel minder leuke mama. Dus ik wacht liever nog even
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Arden, ik kan me voorstellen dat je achteraf gezien het niet weer had gedaan. Het lijkt me best zwaar, ook emotioneel, als je je kind moeilijk kan optillen end als je zwanger bent. En een postnatale depressie lijkt me helemaal vreselijk zeg.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Ik had er laatst een discussie over met een vriendin. We zijn in januari en februari dit jaar moeder geworden. Zij wil volgend jaar bevallen van de tweede. Vooral voor haar kindje wat dan een jaar oud is.
Ik wil er juist 3 jaar tussen, juist voor de baby En mijn dochter.
Zij vind dat zielig en veel te lang.
Dan gaat de oudste al naar school...Ja, en dat lijkt mij nou juist zo fijn.
Ik wil nu volop genieten van alles van mijn dochter. En dat gun ik haar broertje of zusje ook.
En dat wil niet zeggen dat je dan niet geniet hoor, maar zo zou ik het dan het liefste willen. Mocht er een tweede komen.
En dat leeftijdsverschil vind ik juist fijn. Ook voor beide kinderen, dat er juist een duidelijk verschil zit in de leeftijden. Ook wat betreft regeltjes en zo wat ze dan krijgen.
Ik wil nu volop genieten van alles van mijn dochter. En dat gun ik haar broertje of zusje ook.
En dat wil niet zeggen dat je dan niet geniet hoor, maar zo zou ik het dan het liefste willen. Mocht er een tweede komen.
En dat leeftijdsverschil vind ik juist fijn. Ook voor beide kinderen, dat er juist een duidelijk verschil zit in de leeftijden. Ook wat betreft regeltjes en zo wat ze dan krijgen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Spring schreef:Ik had er laatst een discussie over met een vriendin. We zijn in januari en februari dit jaar moeder geworden. Zij wil volgend jaar bevallen van de tweede. Vooral voor haar kindje wat dan een jaar oud is.
Ik vind hetzelfde als wat jij zegt over het leeftijdsverschil, ik vind het totaal niet zielig of te lang. Het is geen standaard gegeven dat als kinderen kort op elkaar geboren worden ook meteen dikke maatjes zijn. Ieder zijn ding natuurlijk en dat is ook prima maar ik wil er liever wat jaartjes tussen.
Printje- Lady Post-a-lot
Hier zijn ze soms dikke maatjes maar ze kunnen ook flink vechten met elkaar. Maar ik merk wel dat ze veel aan elkaar hebben, vooral nu de jongste ook wat ouder is. Ze kúnnen heerlijk spelen samen, en in situaties dat ze verlegen zijn trekken ze heel erg naar elkaar toe en dan durven ze een nieuwe situatie beter aan. Maar het is uiteraard afwachten hoe het is als ze ouder zijn, en hoe die balans is als de derde geboren is.
Gast- Gast
Precies, dat zei ik ook tegen haar.
Je kunt 3 jaar verschillen en goed met elkaar om kunnen gaan, maar ook een jaar verschillen en totaal verschillende karakters hebben die niet met elkaar gaan..
Je kunt 3 jaar verschillen en goed met elkaar om kunnen gaan, maar ook een jaar verschillen en totaal verschillende karakters hebben die niet met elkaar gaan..
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
En het kan ook nog veranderen in de loop der jaren. Mijn oudste broertje en ik schelen ruim 2 jaar. Bij ons was het vroeger echt haat en nijd, we hebben onze ouders regelmatig tot wanhoop gedreven met ons geruzie en gevecht. Ze dachten dan ook dat we als we ouder zouden zijn vast niks meer met elkaar te maken wilden hebben. Maar het tegendeel is waar, we gaan heel goed met elkaar om! We zien elkaar erg vaak, hebben het gezellig en hij is zelfs bij mijn bevalling geweest.Spring schreef:Precies, dat zei ik ook tegen haar.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Mode/ beautyblogs
» Is dit de nieuwe mode?
» Nieuwe mode
» Enquete (mode gerelateerd)
» Geen mode namen
» Is dit de nieuwe mode?
» Nieuwe mode