Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+19
Flip Fluitketel
woezel
Novalee
Liadan
Meeko
koNijntje
schuddebuikje
Darius
Bruintje Beer
sheila123
Vancity_girl
Pien
Happydobby
Chelle
Kat1980
Annie24
Smaragdje
Steep
Limburg85
23 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 19 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Limburg85 vr 4 nov 2011 - 20:00

Meiden, even ego kom snel weer op jullie allemaal reageren.
Ik ben op zoek naar leuke cadeautjes voor de leeftijd tot 12 maanden en vanaf 12 maanden, iemand tips? Ik kom steeds allemaal bij hetzelfde soort speelgoed uit maar dat lijkt me niet handig :-s.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Annie24 vr 4 nov 2011 - 20:05

Limburg85 schreef:Meiden, even ego kom snel weer op jullie allemaal reageren.
Ik ben op zoek naar leuke cadeautjes voor de leeftijd tot 12 maanden en vanaf 12 maanden, iemand tips? Ik kom steeds allemaal bij hetzelfde soort speelgoed uit maar dat lijkt me niet handig :-s.

karton boekjes
voorleesboeken
voelboekjes
toet toet autogarage
little people
kinder fauteuiltje
houten speelgoed (activiteitenkubus, blokkenkar e.d.)
loopwagentje

Vooral boekjes zijn hier favoriet bij mij voor kerst/verjaardag op dit moment, maar die hebben jullie misschien nog van S.?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Kat1980 vr 4 nov 2011 - 20:05

Zo, het is gelukkig weer weekend! Daar ben ik wel aan toe. Heb afgelopen week een drukke week achter de rug. Mijn oma was overleden en daar was dus de begrafenis van afgelopen week. Het was net op een dag dat ik eigenlijk als gastouder moest werken, dus de ouders opgebeld en hebben we de dag omgeruild. De begrafenis was in Brabant, dus toen was ik ook een hele dag kwijt met op en neer reizen en daar zijn. Voor mijn gevoel dus geen vrij moment gehad deze week, want tussendoor moest natuurlijk het huishouden, de was en de boodschappen ook nog gedaan worden.

Het werken bevalt trouwens prima. Sinds deze week weer 2 meiden erbij. Echt lieve knuffelkonten zijn het, daar hou ik wel van (mijn jongens zijn na 5 seconden al weer uitgeknuffeld). Volgende week heb ik nog een gesprek met een ouder die voor haar zoon van bijna 2 opvang zoekt voor 1,5 dag. Gaat dus de goede kant op!

Novalee: Lekker dat het slapen zo goed gaat. Zal zo eens naar de taart gaan kijken, ben heel benieuwd. Misschien doe ik wel inspiratie op voor een taart voor T voor over 2 maandjes.

BB en Annie: Hoe was de jongegezinnenbeurs?

VG: Dikke knuffel voor jou meid hug Heel herkenbaar wat je zegt. Omdat ik thuis werk, denkt mijn vriend ook wel eens dat ik zat tijd voor mezelf heb. Eerst sliepen de kindjes wel vaak gelijk, maar dan deed ik tussendoor huishoudelijke dingen (en ook een beetje forummen hoor). Nu heb ik op sommige dagen constant kindjes wakker, dus kom ik overdag niet aan het huishouden toe en moet dat ’s avonds ook nog. Afgelopen week vroeg mijn vriend ook of ik zijn brood voor naar zijn werk wilde smeren, terwijl 20 minuten later de eerste kindjes gebracht zouden worden en ik me nog moest aankleden. Ik doe ’s ochtends al alles; de kids aankleden en eten geven. Mag ik dan ook even tijd om mezelf rustig aan te kleden en op te tutten? Tja, toen is hier de bom ook even gebarsten…

PM: Hoe was het bij de kapper? Genoten van je tijd voor jezelf?

Limburg: Volgens mij heb ik het gemist, maar wat voor situatie is/was er met S dan?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kat1980 vr 4 nov 2011 - 20:11

T vindt hier vooral het speelgoed van zijn grote broer erg leuk Wink

Maar wij zitten voor sinterklaas en zijn verjaardag te denken aan dingen als (is voornamelijk voor 12 maanden en ouder):
- Little people
- Opwindbare muziek tv
- Pop up boerderijdieren (druk je op een knop, dan springt een luikje open en komt er een diertje uit)
- Pluche kegelset
- Ballentrein (vliegen ballen uit als hij rondrijdt)
- Kartonnen boekjes
- Klein stoeltje/fauteultje

En verder wat Annie zegt; voorleesboeken en houten speelgoed, maar dat hebben wij nog veel liggen van J.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Limburg85 vr 4 nov 2011 - 20:14

Annie24 schreef:

karton boekjes
voorleesboeken
voelboekjes
toet toet autogarage
little people
kinder fauteuiltje
houten speelgoed (activiteitenkubus, blokkenkar e.d.)
loopwagentje

Vooral boekjes zijn hier favoriet bij mij voor kerst/verjaardag op dit moment, maar die hebben jullie misschien nog van S.?

Dat is idd het probleem hier, we hebben nog veel van S. en nu moeten we voor sinterklaas van 3 opa/oma's, kerst 1 opa/oma en verjaardag 3 opa/oma dingen bedenken :-s en heb wel aardig wat gevonden maar het beste is toch best prijzig :-s. Het meeste van jou lijstje hebben we idd al op de verlanglijstjes staan of al in huis :-s. Maar de kartonnen boekjes en toet toet autogarage nog niet, die ga ik erbij schrijven, thanx!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 4 nov 2011 - 20:26

Even een verslagje van je JG beurs: we waren om 10.15 uur binnen en toen zijn we lekker gaan rondstruinen angel Vorig jaar was ik ook geweest, maar toen was ik nog zwanger. Ik merkte dus wel dat ik het nu heel anders ervaarde dan toen. Nu kon ik echt gericht dingen kopen en toen kocht ik dingen voor een kindje dat er nog niet was. Wel vond ik het minder dan vorig jaar. Het leek al wel een heel stuk kleiner en we zaten dus om 13.15 ook alweer in de auto en ondertussen hebben we ook nog een half uurtje ergens wat zitten eten.

Met de 'buit' was ik wel erg blij: fruittoetjes/soep/soepstengels/koekjes/rijstewafels, van die haken voor aan je buggy/wagen+bijbehorend bakje, slabben met een zakje/bakje eronder in de hoop dat de koekkruimels daar in vallen angel, vallen en stoten gel (erg handig nu angel ), neusspray van vsm, zadoekjes van zwitsal met eucalyptus in de hoop dat Y. geen schrale neus meer krijgt door het afvegen van die snotneus elke keer, een speel-draaiding en slofjes van Melton. Ben vast nog iets vergeten :P

Al met al was het een gezellige ochtend/dag, maar volgend jaar sla ik over. Alles is natuurlijk wel goedkoper, maar uiteindelijk ben je nog duurder uit omdat de kosten van de kaartjes/benzine en parkeren erbij komt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 4 nov 2011 - 20:34

Oja...en nog even een update van het bezoekje aan het ziekenhuis: de kinderarts denkt aan eczeem en niet aan een allergie. Maar ik ben door blijven zeuren, dus nu mogen we a.s. woensdag bloed laten prikken (op woensdagmiddag is hier een kinderprikpolie met balonnen, slingers en artsen die goed met kinderen om kunnen gaan) Hij zal 'algemeen' worden geprikt en getest op een voedingsallergie, huisstofmijt en dierenallergie (ivm de hond) Als er verhoogde waardes uitkomen krijgt hij daarvan een prikjestest. Dus geen prikjestest van alle stoffen, maar alleen waarvan de bloedwaardes verhoogd zijn. Of het echt betrouwbaar zal zijn weet ik niet (denk het niet) maar er zal dus iig verder gekeken worden naar waar de uitslag misschien vandaan kan komen.

Voor nu hebben we een hele vette creme meegekregen die we elke avond moeten smeren zodat het 's nachts lekker in kan trekken. Moet zeggen dat het op de één of andere vage manier wel helpt. Z'n huidje is niet meer droog, maar babyzacht nu (en mijn handen ook :P ) Echt een fijn spulletje. Ook hebben we een minder heftige hormoonzalf meegekregen voor het geval hij weer zo'n erge uitbraak krijgt.

Woensdag dus bloedprikken, dan 2 weken later een belafspraak voor de uitslag. Op 16 december hadden we al een afspraak staan en die blijft staan, dus dan gaan we het behandelplan bespreken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle vr 4 nov 2011 - 20:47

Hi dames!
Hier ben ik ook weer eens! Zit zelden achter mijn laptop, meestal op mijn telefoon dus reageren hier gaat ook niet altijd lukken.

@ Limburg, Ik zat ook al te denken wat ik voor A. voor sinterklaas en kerst moet vragen. Zelf hebben wij pas nog een loopwagentje (met boerderij muziek) en een ballen-pretpark gekocht. Dit is vanaf 6 maanden maar voor nu is het eerst nog leuk om ernaar te kijken als mama of papa het voordoet.
Maar net wat annie zegt, boekjes, (houten) blokken zijn volgens mij altijd wel favoriet. Laatst was ik bij een verjaardag van een jongetje wat 1 is geworden en die kreeg ook gummy-blokken. Maakt niet zoveel herrie en is zachter. haha!!
Ik las op hyves dat je weer zo beroerd was. Voel je je inmiddels weer beter?

@ Annie, Ik zag op hyves dat je weer schandalig hebt geshopt op de beurs!? Heerlijk he?
Hoe gaat het nu met Y? Weer helemaal beter en in orde? Hoe ging het in het ziekenhuis?
Oooohh ik lees dat Y kan staan! Wat gaat hij ineens snel zeg!!!! :shock:

@ Kat, gecondoleerd met je oma. Cry
Wat super dat het zo goed gaat met je werk. Heb je mooi voor elkaar zeg!! Maar het klinkt best vermoeiend soms. Het is natuurlijk goed aanpoten om voor jezelf te werken. Knap hoor!

@ BB, jij ook naar de beurs geweest. Leuk zeg! Ook weer veel geshopt? Hoe gaat het met de combinatie-voeding? Ben je alweer aangekomen?

@ PM, zit je haar naar wens? Hihi! Moest wel lachen om je berichtje op hyves; een coupe net als je jongens! Haha! Vooral dat snorretje in je nek. laughcry
Wat heb je trouwens super leuke fotos van je jongens op je hyves staan. I love you

@ Pippa, ik heb geen idee wat een Trocot Slen is. Ook ik lees nu een soort draagdoek... ook die heb ik nooit gehad. Dus kan je er niet aan helpen. Maar ik zou hem gewoon bewaren als ik jou was. Toch lekker dat je het al in huis hebt.

@ Novalee, wat lekker dat jij thuis kan zijn bij je kindje! Lijkt me zo heerlijk!
Maak jij ook zelf van die marcepein taarten? Vind ik zo knap dat iemand dat kan. Ik ben veel te onhandig en ongeduldig daarvoor... Ik ga zo even je foto opzoeken in het rubriek koken. Very Happy

@ Vancity, balen dat je niet lekker in je vel zit zeg. Begrijpelijk dat je op dit moment baalt van de situatie.
Maar wat een leuk nieuwtje dat D mama zegt!! Ooohhww wat lijkt me dat een geweldig moment! I love you Is ze daar niet aardig vroeg mee?

@ Kruumel, ik heb helemaal geen zwembroekje voor A. Embarassed Luier doet het prima tot nu toe. Maar denk dat ik er wel één ga kopen maar weet echt niet welke maat ik zou moeten hebben. Ik vind ze er ook altijd zo enorm klein uitzien. Ik koop trouwens de zwemluiers bij de etos (van huggies).

@ Smaragdje, zozo, nu alweer een derde tandje! Hier nog een tandloos mondje! Laughing Ben benieuwd wanneer er hier eentje te zien is.

@ Happydobby, wat lekker dat de nieuwe ritme goed gaat! Doet ie heel netjes zo doorslapen zeg.

@ Woezel, leuk dat je er ook weer bent! Je kan toch niet zonder ons he!? laughcry

@ Meeko, wat vervelend die gebroken nachten zeg. Cry Hopelijk gaat het gauw beter.

@ Liadan, hoe gaat het met jou en je kereltje? Lukt het krupen al? Ik zag op jouw hyves toch de foto van K. in kruiphouding?

Dinsdag moet A. naar het cb. Ben benieuwd hoe goed ze is gegroeid. Zou iemand mij in het tabelletje willen zetten zodra ik de "maten" van A. weet? Laughing
Verder eet A. ook al groente. Sperzieboontjes en worteltjes vind ze helemaal geweldig!

Oh, en vannacht heeft A met 1 handje uit haar puckababy geslapen en dat ging goed! Ze heeft lekker geslapen. We moest wel een keertje speentje geven maar verder ging het prima! Nu dus hopen dat het alleen maar beter gaat en ze straks geen puckababy meer nodig heeft. Wel heb ik een slaapzakje gekocht, maar de mouwen zijn veel te lang. En oprollen lukt ook niet. Dan maar niet oprollen?? Mmmhhmm ik weet het even niet...

Iedereen fijn weekend!!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 20:58

Hoe lang duurt het 12 weken sprongetje? Volgens mij zitten we daarin, J slaapt iedere keer maar heel kort. Hij kent nu maar 2 standen: Eten en huilen... Niks is goed.

Gast
Gast

Bericht  Chelle vr 4 nov 2011 - 21:30

ProudMama schreef:Hoe lang duurt het 12 weken sprongetje? Volgens mij zitten we daarin, J slaapt iedere keer maar heel kort. Hij kent nu maar 2 standen: Eten en huilen... Niks is goed.
i

Geen idee eigenlijk. Ik heb eigenlijk nooit echt een sprongetje gemerkt bij A. nerd
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Chelle vr 4 nov 2011 - 21:33

@ annie, mooi dat je bloed kan laten prikken bij Y. Ben benieuwd wat er uit komt. En als er niks uitkomt heb je tenminste wel aan alles gedacht. Goeie mama ben je! Wel leuk dat ze een speciale kinder afdeling daarvoor hebben!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Annie24 vr 4 nov 2011 - 21:54

Chelle schreef:@ annie, mooi dat je bloed kan laten prikken bij Y. Ben benieuwd wat er uit komt. En als er niks uitkomt heb je tenminste wel aan alles gedacht. Goeie mama ben je! Wel leuk dat ze een speciale kinder afdeling daarvoor hebben!

Ze hebben dan 1 hokje helemaal mooi versierd en de kindjes hebben voorrang met prikken zodat ze niet zo lang moeten wachten. Is in het Vlietland Laughing

Wbt de slaapzak: kan je de mouwen niet omslaan en met een paar steekjes vastzetten? Dat doe ik hier ook met pyamabroekjes die te lang zijn.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  woezel vr 4 nov 2011 - 22:19

Hier alles weer een beetje rustig. We hebben een week met buikgriep bij iedereen achter de rug. Alleen E is de dans ontsprongen. Ze is echt lekker aan het eten van fruit, groente en tussen de middag krijg ze soms wat brood in haar vuistje. Kan haar niet snel genoeg gaan.

Vg, hier ook heel herkenbaar hoor. Ben met liefde bij de kinderen, maar af en toe snak ik ook wel naar een moment voor mij alleen. Is nu zo en zo al heel weinig omdat E geen fles wil.
Balen dat het zoeken van een baan niet wil lukken.

Limburg, moeilijk he kado's verzinnen. Ik heb voor E van little people het reuzenrad, is wel voor ouder, maar op schoot kan ze er ook wel al mee spelen. Hebben al zoveel "baby"speelgoed.

pm, geen idee hoelang het sprongentje duurde. Merk ze hier altijd wel op ja. Dit keer vond ik de 6 maanden sprong pittig.

Chelle, succes met afbouwen vd puckababy.

Annie, goed dat je even bloed laten prikken.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Chelle vr 4 nov 2011 - 22:57

Annie24 schreef:
Chelle schreef:@ annie, mooi dat je bloed kan laten prikken bij Y. Ben benieuwd wat er uit komt. En als er niks uitkomt heb je tenminste wel aan alles gedacht. Goeie mama ben je! Wel leuk dat ze een speciale kinder afdeling daarvoor hebben!

Ze hebben dan 1 hokje helemaal mooi versierd en de kindjes hebben voorrang met prikken zodat ze niet zo lang moeten wachten. Is in het Vlietland Laughing

Wbt de slaapzak: kan je de mouwen niet omslaan en met een paar steekjes vastzetten? Dat doe ik hier ook met pyamabroekjes die te lang zijn.

De mouwen zijn erg dik dus ze kunnen niet omgeslagen worden. En ik ben alles behalve handig met naald en draad. Heb het zelfs niet eens in huis.. Embarassed Ik kijk mijn moeder altijd heel lief aan. Hihi!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 vr 4 nov 2011 - 23:14

Chelle schreef:
Annie24 schreef:

De mouwen zijn erg dik dus ze kunnen niet omgeslagen worden. En ik ben alles behalve handig met naald en draad. Heb het zelfs niet eens in huis.. Embarassed Ik kijk mijn moeder altijd heel lief aan. Hihi!

Wij hebben eigenlijk altijd grotere slaapzakjes omdat meneer zo hard groeit. Bij de zomerslaapzak geen probleem want zitten geen mouwen aan maar bij de winterslaapzak wel (die heeft hij 's nachts aan) en die sla ik 2 keer om, kost wel veel moeite om zijn arm er door te krijgen maar met geduld lukt het.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle za 5 nov 2011 - 0:26

@ limburg, oh jij slaat de mouwen wel om. Dacht dat ze dan te strak zouden zitten.
Wat doe je R eigenlijk aan als hij in zijn winterslaapzak ligt met mauwen?
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 za 5 nov 2011 - 0:34

Chelle schreef:@ limburg, oh jij slaat de mouwen wel om. Dacht dat ze dan te strak zouden zitten.
Wat doe je R eigenlijk aan als hij in zijn winterslaapzak ligt met mauwen?

Ja ik sla de mouwen om, is wel even wat werk om hem aan te krijgen maar R. heeft er geen last van.
Hij heeft een pyjama broekje aan met sokjes er aan vast, en een overslagshirt met lange mouwen en een romper. R. heeft het heel snel koud of als het warm is bloed heet en hij ligt onder een lakentje en een dekentje wat dubbel is geslagen. Vraag me soms wel af hoe dat van de winter moet? Maar dat is een probleem voor later ;-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 0:35

Hebben jullie eigenlijk nog een tip tegen spuugvlekken? Ik blijf alles 3x wassen...

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 za 5 nov 2011 - 5:18

ProudMama schreef:Hebben jullie eigenlijk nog een tip tegen spuugvlekken? Ik blijf alles 3x wassen...

Helaas niet buiten de standaard tips om, had ik die maar maar merk langzaam dat sommige vlekken er niet meer uitgaan (en daar kan ik niet tegen Embarassed ).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 6:17

Limburg85 schreef:
ProudMama schreef:Hebben jullie eigenlijk nog een tip tegen spuugvlekken? Ik blijf alles 3x wassen...

Helaas niet buiten de standaard tips om, had ik die maar maar merk langzaam dat sommige vlekken er niet meer uitgaan (en daar kan ik niet tegen Embarassed ).
Ik ook niet. Heb zelfs net 2 rompers weggegooit omdat ik me irriteerde aan de vlekken Embarassed

Ik zie ze ook altijd gelijk, vlekken...

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 za 5 nov 2011 - 6:38

ProudMama schreef:
Limburg85 schreef:

Ik ook niet. Heb zelfs net 2 rompers weggegooit omdat ik me irriteerde aan de vlekken Embarassed

Ik zie ze ook altijd gelijk, vlekken...

Als ze er hier ook echt niet meer er uit gaan, dan gaan ze ook weg want dan voelt het voor mij zo onverzorgd Embarassed. Gelukkig heb ik tot nu toe maar 1 keer een romper weg hoeven te gooien terwijl hij zich toch heel vaak onderpoept.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L za 5 nov 2011 - 7:11

ik liet/laat de rompers eerst wel even nachtje in de week staan. Daarna doe ik er van dat ossegalzeepspul erop, en gaat prima. Ik was witte rompers trouwens gewoon op 60graden...nog nooit gekrompen. Kleurtjes doe ik op max30

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Limburg85 za 5 nov 2011 - 23:36

Flower, ik laat ze idd ook eerst in de week staan, eerst goed uitspoelen onder warm water, dan met shout nog eens en dan laten weken en dan met shout in de wasmachine maar ik was nooit op 60 graden, heb dan het idee dat alles krimpt.

Meiden, met iets oudere kindjes, vanaf wanneer gingen jullie over van 3 naar 2 slaapjes? Volgens mij begint R. toe te zijn aan 2 slaapjes al kan die het nog net niet redden, hij is nu 's ochtends steeds na 45 minuten klaar wakker.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 5 nov 2011 - 23:56

@ Annie,lekker geshopt! Goed dat je bent blijven zeuren.Hopeijk komt er toch iets uit!

@ Kat, fijn dat het zo goed gaat met je werk! Weer helemaallekker in je vel?

@ Chelle, hier was met precies 6 maanden ook niets te bekennen en 3 dagen later wel! Dus wie weet ;-) Wat fijn dat ze groenten lekker vindt! Ik heb hier trouwens een slaapzakje waarbij de mauwen afgeritst kunnen worden, dus hij slaapt op het moment nog zonder die mauwen.

@ PM, kan je helaas niet helpen met een sprongetje. Ik heb één keer duidelijk gemerkt dat hij in een sprong zat en verder niet. Zou wel fijn voor jou zijn dat die sprong snel over is! Hoe gaat het nu met jou en de mannen?

@ Woezel, wat vervelend die buikgriep. Fijn dat het nu weer over is!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Annie24 zo 6 nov 2011 - 3:27

Limburg85 schreef:
Meiden, met iets oudere kindjes, vanaf wanneer gingen jullie over van 3 naar 2 slaapjes? Volgens mij begint R. toe te zijn aan 2 slaapjes al kan die het nog net niet redden, hij is nu 's ochtends steeds na 45 minuten klaar wakker.

Ik denk dat Y. 6,5 maand was ofzo toen we van 3 naar 2 gingen. Inmiddels zitten we hier 5 van de 7 dagen nog maar op 1 slaapje: van 13 tot 15 uur ongeveer. Alleen als hij op het kdv is slaapt hij nog 2x: meestal 's morgens 1 uurtje en 's middags 1,5 uur.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud