Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rode wijn.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Rode wijn.

Bericht  Toet ma 10 okt 2011 - 2:47

Mijn god wat is er veel keus in rode wijn zeg! Ik dacht even een flesje te gaan halen maar ik zie door de bomen het bos niet.
Ik weet in ieder geval dat ik het niet lekker vind als hij erg wrang is en liever ook niet té kruidig/bitter.

Welke rode wijn vind jij lekker? Waar haal je hem en wat kost ie?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 2:49

Ik ga dan altijd naar de AH, op de schappen hangen kaartjes met informatie over de smaak en waar het bij smaakt. Of ik ga naar gall en gall, hier in dorp helpen ze goed met een keuze te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 2:52

Rode wijn I love you . Ik ben groot fan van rioja reserva's. Verder vind ik het belangrijk dat er niet teveel tanine's in de wijn zitten. Het is maar net waar je zin in hebt, wat eet je er bij, in wat voor bui ben je?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Marin ma 10 okt 2011 - 3:05

Ik ben gek op Merlot. Dat is een vrij zware rode wijn, maar niet al te bitter van smaak. Ik drink 'm graag bij blauwaderkaasjes met druiven. Hmm..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 3:08

Hier nog een Merlot-fan. Als ik geen wijn zie die ik ken, kies ik altijd een Merlot, een druif uit de Bordeaux-streek. Soms een blend van Merlot-Cabernet Sauvignon, maar het liefst gewoon een Merlot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Toet ma 10 okt 2011 - 3:11

Naar de Gall&gall, dat ik daar nog niet aan gedacht heb, mijn favoriete winkel angel

Tanine's maken de wijn ook bitter toch? Nee, die wil ik er dan ook niet te veel in.
Ik drink het eigenlijk nooit bij het eten, maar vind het soms lekker 's avonds op de bank.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Lieke128 ma 10 okt 2011 - 4:16

Moeilijk he? Heb der ook al zoveel verstand van ;-)

Ik vind vaak wijn uit Chili of Zuid-Afrika lekker, Australië ook wel eens. Maar inderdaad, bij de AH zijn die kaartjes erg gemakkelijk, ligt er ook aan waarvoor je het gebruikt (bij de borrel, bij een vleesgerecht).

Ik vind zelf de 'Mooi Kaap' wijn van de AH erg lekker en die valt binnen mijn budget!

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:32

Bardolino, van de Appie. Nog geen 4 euro dacht ik.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:35

Welke rode wijn is goed om mee te starten.

Ben echt een fan van lekkere droge maar fruitige italiaanse wijnen. (inycon vind ik echt lekker van de gall en gall).. staat trouwens bij dat het een pinot grigio is.. (ik heb het nu dus over witte wijn haha)


Zou ik dan de rode variant hiervan ook lekker vinden?

Ik heb wel eens rood bij mijn ouders geproeft maar die houden echt van van die zware Chileense/Argentijnse en Spaanse rode wijnen. Die vind ik echt smerig.

Zelfde met rose, vind ik niet te drinken.. maar heb het maar 1x geprobeerd.. misschien was dat net een soort die ik niet lekker vond :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:45

Ik zou dan echt eens een Merlot proberen, een fruitige, en dan een even kijken naar een milde of lichte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Lavendel ma 10 okt 2011 - 4:47

oeh heerlijk rode wijn. Bij de meeste supermarkten staat er een beschrijving bij. Ik vind de cato negro rode wijn lekker en iets met moullinos. Beide te koop bij de appie. De huiswijn vind ik trouwens ook prima te drinken.
Maar om echt te weten wat je lekker vindt moet je ze gewoon allemaal eens proberen angel
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:15

Ik heb heel snel last van de tanine, krijg ik hele stroeve droge tanden van. Bluh!
Heb een wijn op mijn werk gevonden waarbij ik er heel weinig last van heb, een Fanti, lekkere niet al te zware wijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:18

Ik drink graag Merlot smile Of een lekkere Italiaanse, met wat een kruidige dronk (maar daarvan weet ik de naam niet meer).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:21

Welke rode wijn is lekker om mee te beginnen?
Ik drink nu helemaal geen rode wijn, houd wel van droge witte, maar dan niet te straf, meer de fruitige varianten.
Hebben jullie tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Feline ma 10 okt 2011 - 6:23

Ik leer sinds vorig jaar rode wijn drinken.. Vind 'm ook snel te zwaar. Heb nu vrijdag de volgende gekocht

Rode wijn. Wine_2335_1

Is maar 2.99 bij de Jumbo en erg makkelijk weg te drinken vind ik zelf. M'n huisgenootje en 't vriendje van een huisgenootje vonden 'm ook lekker! Zeker het proberen waard!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:27

Die uit het vat van de slijter. Smaakt mij goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Toet ma 10 okt 2011 - 9:07

Princess schreef:Welke rode wijn is lekker om mee te beginnen?
Ik drink nu helemaal geen rode wijn, houd wel van droge witte, maar dan niet te straf, meer de fruitige varianten.
Hebben jullie tips?

Ik drink het ook pas net. Twee weken terug voor het eerst serieus geproeft en ik vond het niet zo lekker toen (die wijn was heel zwaar) vorige week had een vriendin een fles bij die wat lichter was, maar wel kruidig. Daar heb ik twee glazen van op en die vond ik best lekker maar nog wat te kruidig. Eergister op het werk weer een glas op die ik echt lekker vond.

Ik heb er nu een gehaald bij de gall & gall, volgens het kaartje rond en soepel (?haha) en volgens die meneer wat lichter en fruitig, een goede om mee te beginnen dus.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 17:58

Ik vind Merlot en Gigondas lekker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 10:09

Het scheelt ook waar de druiven vandaan komen, en hoe de oogst was en wat voor weer het is geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 20:30

Ik zit nu op mijn werk en zit serieus te bedenken goh, lekker, vanavond een rood wijntje.
Het is half 10 for gods sake!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 20:30

Powerbabe schreef:Ik zit nu op mijn werk en zit serieus te bedenken goh, lekker, vanavond een rood wijntje.
Het is half 10 for gods sake!
lol! alcoholist!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 21:09

Haha, ik drink echt amper, maar opeens had ik er zin in.. Misschien toch aanleg om verslaafd te raken? drunken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 21:16

Powerbabe schreef:Haha, ik drink echt amper, maar opeens had ik er zin in.. Misschien toch aanleg om verslaafd te raken? drunken

Ik heb die aanleg ook wel een beetje, haha. Maar ik moet er 's ochtends niet aan denken pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rode wijn. Empty Re: Rode wijn.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum