Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rare muggenbulten

5 plaatsers

Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty rare muggenbulten

Bericht  Jilke wo 5 okt 2011 - 22:16

We zijn op vakantie geweest naar amerika. Daar ben ik flink gestoken door muggen. Nu zijn we sinds zaterdag terug en de jeuk werd al wat minder. Maar nu sinds gisteren is het weer flink aan het toenemen en worden de hulten groter en roder weer. Ze zwellen op.
Tuurlijk zal het krabben niet beter zijn maar ik word er gestoord van.

Iemand een ti wat ik erop smeren kan? Wil er ook niet meteen mee naar de dokter rennen ondanks de last.

Ben overigens extreem allergisch voor bijen/wespen maar met muggen dit nog niet gehad.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 22:26

Ow herkenbaar! Ik ben in juli op de Bahamas of in Florida ook gestoken door een beest. Heb nog nooit z'n grote rood/paars jeukende bult gehad! Weet nog steeds niet wat het is geweest want heb serieus niks gevoelt. Heb er anderhalve week last van gehad.


Kan best zo zijn dat er in Amerika andere soortsen muggen zijn waar je wel gevoellig voor bent. Ik zou er wat op smeren. Meestal trekt het vanzelf weg. Of je moet andere vreemde klachten erbij krijgen dan zou ik wel even een arts raadplegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Jilke wo 5 okt 2011 - 22:29

Ik was ook in florida. Had je toevallig een cruise?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Verona wo 5 okt 2011 - 23:54

Dat zijn allergische reacties Wink. Ik hoef daar, helaas, niet voor naar het buitenland. Je kan gewoon even pilletjes halen bij je apotheek en dan gaat het zsm over.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Susan wo 5 okt 2011 - 23:56

Yrsa had laatst een enorm dikke wang, alsof ze de bof had, dat kwam door een muggenbult die was gaan ontsteken. Bij haar kwam er ook vocht uit, ik weet niet of dat bij jou ook zo is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Antibes wo 5 okt 2011 - 23:58

Met krabben stimuleer je het inderdaad alleen maar waardoor ze juist weer op gaan zwellen..

Ik ben afgelopen zomer (begin augustus) in Spanje flink te pakken genomen en de plekken zijn nog steeds niet weg. Er hebben iets van 3 weken bulten gezeten en nu zitten er nog steeds rode vlekjes waar ze zaten..

Edit: en dat was terwijl ik er vanaf bleef.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  minoessepoes do 6 okt 2011 - 1:29

Prikweg van VSM helpt heel goed tegen de jeuk, dan krap je er in ieder geval niet meer aan?

Ik heb dat soort reacties ook weleens in Nederland, maar niet bij elke muggenbult, het is wel een allergische reactie, maar waarom bij de ene wel en bij de ander niet zou ik niet weten. Ik heb nu nog een heel vreemde donker paarse plek op mijn bovenbeen zitten, gaat ook maar niet weg, het lijkt wel een litteken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 3:42

AmiAmi schreef:Ik was ook in florida. Had je toevallig een cruise?

Nee, ik heb een roadtrip met de auto gedaan. Bevalt dat een beetje een cruise? Toevallig zijn mijn vriend en ik erover na aan het denken om dit volgend jaar te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Jilke do 6 okt 2011 - 4:04

Weet niet, wij deden ook een roadtrip. Maar toevallig stond er een enorm cruise schip op key west wat doorging naar de Bahama's, vandaar dat ik me afvroeg of je toevallig met die boot was.

Er komt wel waterige afscheiding uit ja, al wordt dat wel minder en bloed het voornamelijk.

Heb er net ook maar echinaforce zalf op gesmeerd. Dat lijkt wel een beetje volgens mij op dat spul wat jullie noemen denk ik? Is ook tegen huidinfecties.

Hoop wel dat het geen blijvende bulten of littekens worden.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 7:30

Ben aangevallen door een muggenplaag in Amerika. In tien minuten zat ik helemaal onder bij mijn armen, leek nog erger dan de waterpokken. Het was aan het begin van mijn vakantie van twee weken en het waren ook erg grote muggenbulten die er bij thuiskomst zelfs nog zaten. Pfff, vreselijk was dat. Ik sta ook bijna niet op de foto, ik vond het zo erg, zag er niet uit Sad.

Edit, geen tips maar ik heb geen littekens overgehouden. Moet je ze natuurlijk niet kapot krabbelen, hoe verleidelijk dat ook is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Antibes do 6 okt 2011 - 9:52

Zusje schreef:Ben aangevallen door een muggenplaag in Amerika. In tien minuten zat ik helemaal onder bij mijn armen, leek nog erger dan de waterpokken. Het was aan het begin van mijn vakantie van twee weken en het waren ook erg grote muggenbulten die er bij thuiskomst zelfs nog zaten. Pfff, vreselijk was dat. Ik sta ook bijna niet op de foto, ik vond het zo erg, zag er niet uit Sad.
Edit, geen tips maar ik heb geen littekens overgehouden. Moet je ze natuurlijk niet kapot krabbelen, hoe verleidelijk dat ook is.

Echt heel erg inderdaad, ik had het thank god alleen op mijn benen.. Maar die leken inderdaad ook nergens meer op.. Kruising tussen de waterpokken en een flinke portie steenpuisten!

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rare muggenbulten Empty Re: rare muggenbulten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum