Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Garage of berging?

+2
rapa nui
Zonnetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Garage of berging?

Bericht  Zonnetje wo 5 okt 2011 - 9:24

Wij zijn op zoek naar een huis en twijfelen erg of we een huis willen met een garage erbij of dat een berging ook goed is. We willen de garage niet gebruiken om een auto in te zetten, maar puur voor spullen, zoals fietsen, tuinmeubels (in de winter), mijn vriends wielrenfiets, misschien de diepvries, staantafels (die gaan we misschien kopen, voor feestjes) en andere spullen van mijn vriends hobby (die spullen zouden ook in een slaapkamer kunnen op enkele dingen na).

Nu is mijn vriend niet iemand die van klussen houdt, dus gereedschap en dat soort spullen heeft hij weinig. Ook zijn wij geen tuiniers, dus voor tuingereedschap hebben we denk ik ook geen garage nodig. Of zien we iets over het hoofd? Hebben jullie een garage of niet? En waarom wel of missen jullie het?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  rapa nui wo 5 okt 2011 - 9:38

Meestal is een garage wel een stukje groter dan een berging. Ik heb een huis met zo'n normale berging/stenen schuurtje er achter maar die is best al wel snel vol met tuinstoelen, 2 fietsen, terraspotten en wat al niet meer. Ik zou denk ik de koop van het huis laten afhangen of dat helemaal je smaak is/ is wat jullie zoeken en als er dan een garage bij zit lijkt me dat alleen maar mooi meegenomen. Die ruimte gebruik je echt wel, ook al hang je er maar een schommel neer voor evt. kinderen om ze bij slecht weer te vermaken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  Sarah1985 do 6 okt 2011 - 8:17

als ik zou mogen kiezen zou ik liever een garage hebben, Want meestal zit er dan ook een oprit bij en dat lijkt mij erg handig
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  pindaatje vr 7 okt 2011 - 1:28

Wij hebben een (behoorlijke garage (8m lang, 3m breed) én een berging (bijkeuken)
Hebben ook de auto niet in de garage staan, maar wel idd fietsen, tuinmeubels, oud papierdozen, paar dingen tuingereedschap en een kast met wat gereedschap (wij zjin ook geen klussers, maar sommige dingen is wel handig om toch in huis te hebben)
In de berging/bijkeuken hoe je het noemen wil hebben wij de wasmachine, droger, diepvriezer en voorraadkast staan. Hier hangt ook de cv ketel.
Ik vind het ideaal, en zou ze eerlijk gezegd geen van beide willen missen smile

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  mickey vr 7 okt 2011 - 1:57

Mijn vriend wilde per sé een garage, voor zijn auto. Alleen past de auto er niet in laughcry Dat komt voornamelijk door de vreemde bouw van de garage. Ons huis is een hoekhuis, om de hoek grenst de garage van de buurman aan onze garage, waardoor we dus ook een hoek in de garage hebben. Mijn vorige auto paste makkelijk in de garage (Suzuki Alto Wink ), mijn huidige (Twingo) hebben we niet geprobeerd, maar zal waarschijnlijk nèt passen.
Wij gebruiken de garage dus voor opslag. Onze containers staan erin (huisafval en groenafval), wasmachine en droger, een zooi kasten met onder andere de kerstspullen, fietsen, scooter van mijn vriend, etc. Ik vind het ideaal. Bovendien kunnen we de garage in vanuit huis, waardoor je hem ook sneller gebruikt voor huishoudelijke apparatuur. We hebben er bijvoorbeeld ook nog een ijskast staan, voor drinken enzo.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  Rush vr 7 okt 2011 - 2:08

Wij hebben beide. De garage voor troep zoals de tuinmeubels en uhm vooral veel troep, de auto past er toch niet in :P

En de berging voor de wasmachine, extra koelkast + vriezer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 2:17

Ik zou als ik de keuze had kiezen voor een garage. Een berging is vaak niet zo heel groot en als je er dan ook nog bijvoorbeeld een paar fietsen in kwijt moet zoals bij ons, heb je bijna nergens anders meer plek voor over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Garage of berging? Empty Re: Garage of berging?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum