Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe jij..

+15
Curious
Sorella
PluDan
Spring
Marin
Shisha
Raindrop
Serena
Suus
cupcake23
VeryCherry
Pandora
Kabouter
Roodkapje
Toet
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe jij.. Empty Wat doe jij..

Bericht  Toet di 4 okt 2011 - 15:20

..Als je niet kunt slapen?

Ik kan nu al 4 nachten achter elkaar niet slapen, alle dagen ben ik rond 1 uur/half 2 naar bed gegaan en alle dagen heb ik het nog 4 uur zien worden.
Ik probeer altijd zo lang mogenlijk in bed te blijven, me te ontspannen, aan zo min mogenlijk dingen te denken etc. Als ik het echt niet kan houden ga ik naar beneden. Dan maak ik meestal warme chocomel o.i.d. en drink dat rustig op.
Nu ben ik gewoon zo klaarwakker dat ik de laptop maar aan heb gezet, probeer het over een uurtje nog wel een keer.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe jij.. Empty Re: Wat doe jij..

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 17:33

Ik ga altijd muziek luisteren of praatprogramma's terugkijken in bed. Meestal val ik dan wel in slaap. Wanneer ik wakker word staat alles dan nog wel aan.
Hopelijk heb je toch nog wat kunnen slapen!

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje di 4 okt 2011 - 17:34

Ik slaap ook al 4 nachten niet, maar dat komt omdat ik 4 nachtdiensten heb. Onvoorzien, want zou er maar 3 doen. Collega is ziek, dus vooruit:). Ik heb juist het probleem dat ik overdag niet kan slapen nu... gister 2.5 uur slaap, dag ervoor 4 en die ervoor 2 uur. Ik ben echt helemaal over mijn slaap heen lijkt het wel... Ik hoop zo nog even goed te kunnen slapen tussen 8.30 en 12.30 daarna moet ik weer wakker zijn... dan gaan we naar Londen !

Oh ja, en als ik in slaap wil vallen zet ik de tv aan of de laptop en ga spelletjes spelen erop. Dan lukt het daarna meestal wel...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Kabouter di 4 okt 2011 - 18:16

Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Als ik niet kan slapen, pak ik er vaak een boek bij of ga spelletjes spelen op mijn telefoon. Daat word ik uiteindelijk wel moe van..al duurt het soms even.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 19:12

Dat komt bij mij eigenlijk alleen voor als ik zo ziek ben dat ik door de hoestbuien niet kan slapen... Dan ga ik meestal een tijdje naar beneden, zitten met een kop thee en na een half uur ofzo weer proberen.

Ohja en soms als m'n hoofd nog een beetje te vol is voor het slapengaan speel ik een potje Scrabble op de DS, die kan ik meestal maar met moeite afmaken, m'n ogen vallen dan al bijna dicht.Wink

Gast
Gast

Bericht  Pandora di 4 okt 2011 - 19:31

Dit is eigenlijk geen goede tip, maar toen ik slecht sliep nam ik vaak voor het slapen gaan één of twee wijntjes en ging ik daarna nog even lekker warm douchen. Ik werd daar dan helemaal suf en rozig van en sliep dan wel.
Maar zoals ik al zei is het eigenlijk geen goede tip want daar is alcohol natuurlijk niet voor bedoeld, en ik wil het ook niet dagelijks drinken. Gelukkig slaap ik nu weer goed!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  VeryCherry di 4 okt 2011 - 19:40

Als ik niet kan slapen ga ik even een sigaretje roken smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 19:54

Ik kijk dan nog tv in bed en gegarandeerd dat ik in slaap val haha. Al staat de tv dan vaak nog aan als vriend hem niiet uit zet later :P

Gast
Gast

Bericht  cupcake23 di 4 okt 2011 - 20:50

Een lekkere kop warme melk met anijs of honing, of een kop kamille rooibos thee.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 134
Registratiedatum : 04-10-11

Bericht  Suus di 4 okt 2011 - 21:00

Ik ga lezen, daar word ik meestal wel moe van en dan val ik in slaap met het boek nog in mijn handen Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Serena di 4 okt 2011 - 21:04

Als ik lig te piekeren en daardoor niet kan slapen dan probeer ik me in te beelden dat ik op een tropisch eiland op het strand ben en dan geen andere gedachten hebben. (eigenlijk dus soort van mediteren)
Anders misschien een boek pakken? Dan vallen mijn ogen vanzelf wel dicht.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Raindrop di 4 okt 2011 - 21:18

Ik ga dan meestal lezen zodat ik ergens anders aan denk en vanzelf moe wordt. Bij mij werkt het.
Wat rot trouwens dat je het nu al 4 nachten hebt! Lijkt me echt vermoeiend!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 21:22

Niks, als ik last heb van slapeloosheid helpen de meeste dingen gewoon niet. Dus ik lig me eigenlijk alleen maar te ergeren dat ik niet in slaap kom.

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 4 okt 2011 - 21:36

VeryCherry schreef:Als ik niet kan slapen ga ik even een sigaretje roken smile

+1
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  VeryCherry di 4 okt 2011 - 21:37

Shisha schreef:
VeryCherry schreef:Als ik niet kan slapen ga ik even een sigaretje roken smile

+1

Eigenlijk wel stom, want om wakker te worden moet ik ook roken Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Marin di 4 okt 2011 - 21:57

Ik slaap ook echt onwijs slecht de laatste nachten.

Ik ga of liggen piekeren, of liggen lezen. Dat laatste werkt een stuk beter om weer in slaap te vallen Wink
En ik neem vaak Valeriaan pillen dan, om tot rust te komen. M"n lichaam staat vaak gewoon stijf van de spanning als ik niet kan slapen, ik heb dan even net een zetje nodig om te ontspannen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Spring di 4 okt 2011 - 22:02

Ik ga dan vaak ff een spelletje doen op mijn telefoon.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  PluDan di 4 okt 2011 - 22:04

Als ik niet kan slapen helpt lezen heel goed bij mij. Daar word ik dan echt heel ontspannen en moe van.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 22:57

Lezen, even naar beneden wat warms drinken, spelletje spelen op de telefoon, en soms helemaal niks smile

Gast
Gast

Bericht  Sorella wo 5 okt 2011 - 0:13

Ik slaap al bijna een jaar slecht. Kom gewoon niet in slaap. Heb een tijdje melatonine geslikt, dat hielp goed maar nu helaas niet meer. Ik blijf altijd gewoon maar in bed liggen hoewel je er beter uit kan gaan maar daar word ik alleen maar wakkerder van.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 3:21

Toen ik slecht sliep, liep ik tegelijkertijd bij een psycholoog en die heeft me toen wat tips gegeven die wel goed hebben geholpen.
- Je bed is heilig, in je bed mag je alleen slapen, NIET piekeren. Lig je dus al meer dan een kwartier te piekeren, sta dan op.
- Als je opstaat, ga dan niks zoets drinken (ik zou niemand chocomel aanraken 's nachts) of veel eten, want daar krijg je extra energie van. Kruidenthee kan wel.
- Als je ergens over piekert, schrijf dan op het wat het is in een boekje en geef jezelf nog even tien minuten om daar over te piekeren. Dan is het klaar. Ik had vaak het gevoel dat ik te weinig tijd had en moest 's nachts dan gewoon in mijn agenda in gaan plannen wanneer ik wat ging doen.
- Als je nergens over piekert, ga je dan even licht inspannen: tien keer opdrukken bijvoorbeeld. Je kunt dit trouwens ook doen als je wel piekert hoor, maar dan zou ik wel eerst schrijven.
- Ga daarna weer in bed liggen en als je na een kwartier nog niet verder bent: gewoon weer opstaan. Ga weer schrijven, opdrukken of een kop kruidenthee drinken. Kijk liever geen tv: daar worden je hersenen weer zo actief van.
- Als je om 4 uur 's nachts pas slaapt, gun jezelf dan NIET dat je tot 12 uur uit kunt slapen. Dit verstoort alleen maar je ritme. Ja, het is jammer dat je weinig hebt geslapen, maar het probleem wordt niet opgelost wanneer je later opstaat. Dit zorgt er alleen maar voor dat je ritme opschuift en dat je nieuwe ritme dan gewoon slapen tussen 4 en 12 wordt.

Maar goed.. bij mij kwam het ook allemaal best wel door gepieker dat ik slecht sliep. Dat laatste deed ik ook trouwens. Dan ging ik niet naar college, omdat ik zo slecht had geslapen, maar dat verpest je hele ritme natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 3:24

Lijkt mij echt zo frustrerend. Slapen is mij echt heilig en ik heb dus ook zelden dat ik niet in slaap val. Als het dan 1x niet lukt dan kan ik daar ook echt geiriteerd van raken.

Ik heb ook geen tips voor je maar ik hoop voor je dat je binnenkort weer lekker kunt slapen.

Gast
Gast

Bericht  Curious wo 5 okt 2011 - 4:19

Heel herkenbaar, al zit in nu weer in een fase met alleen maar slapen. Vandaag ook weer tot na 14.00 geslapen (en vanaf 23.00).

Nou, in ieder geval zorgen dat je wel weer op tijd op staat, dan verschuif je in ieder geval je ritme niet.
Overdag niet slapen.
Maak een ontspannend ritueeltje voor jezelf voor het slapen, bij mij helpt:
- 2 uur voor het slapen melatonine (doe ik alleen als het slapen al langere tijd niet goed gaat)
- half uur voor het slapen geen tv, computer, radio etc. Gewoon rust
- Net voor het slapen lekker onder de douche en ontspannen.
- Dan proberen te slapen. Lukt dan vaak niet, maar een spelletje op smartphone of lezen wil dan vaak wel helpen meer moe te wo

Als je niet kan slapen door onrust, zorg dan dat je rustig wordt op de een of andere manier. Bijv. concentreren op eigen ademhaling, of andere geluid.
Je kunt ook je gedachten even opschrijven/van je afschrijven. Wat maar net helpt voor jou.

Als je niet kan slapen doordat je niet moe bent, zorg dat je wel moe wordt door bijv. lezen of dergelijke. En let goed op je ritme!

Succes vannacht!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Blond wo 5 okt 2011 - 5:34

Dan blijf ik woelen, meer niet. Soms ga ik even naar de badkamer, koud water over mijn polsen spoelen, even naar het toilet, nieuw glas water pakken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 5:47

Ik neem wat warme melk met honing, lees een kwartiertje of neem een warme douche en probeer het dan weer

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: